Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יד ראשונה מנוכל: למה כל כך מעצבן לקנות בישראל מכונית משומשת ?


zaf

פוסטים מומלצים

תומר הדר הוא (נשאר) היחיד בישראל שמשדר אמינות בביקורות רכב שלו, ביום שיפרסם רכב בפרסומות (כמו קורפל והשאר) אדע שגם הוא איבד את זה. בינתיים אני מאמין לו. 

אין ספק שלמבוגרים יותר קשה איתו. דרך אגב יש אפשרות ביוטיוב לנגן במהירויות שונות וכך הסרטון יתקצר ויחסוך זמן.

image.png.636b49d8a02d4f6860b5f3b5054be2be.png

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 163
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אם אתה מתכוון לכתבה הזו, מציע לך לקרוא שוב.

הרבה ביקורת יש בה וגם כמה ביטויים שאינם PC.

ממומן זה לא.

 

*את הכותרת אגב, לרוב לא כותב מחבר הכתבה אלא אחד העורכים,

ולפעמים יש תחושה שמי שכתב את הכותרת לא טרח לקרוא בעיון את הכתבה עצמה...

 

 

עריכה אחרונה על ידי BoazB11
  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שרשור כיפי. מרגיש שמכיר את האנשים פה קצת יותר. 

וגם מענין שזה פורום נדיר שיש בו אנשים מכל הגילאים וגם סוציואקונומית מגוון. (מגדרית פחות...)

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 2

עם גולף ידנית שנת 1995 לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי, הבעיה בשוק המשומשות היא מחסור במידע, קושי להשיג אותו, וחוסר באתרי פרסום משומשות שיש בהם סטנדרטים לפרסום.

 

מצד מוכרים, הם לא שומרים היסטוריית טיפולים, או לא רוצים לטרוח להשיג מהמוסך/כים (אולי גם כי מוסכים מקשים על השגת מידע, מה שבתורו מוריד מהמוטיבציה).

מצד אתרי פרסום מודעות, צריך שכמו תמונות, יהיה מקום לצרף למודעה היסטוריית טיפולים, ואפשרות לסנן בחיפוש מודעות לפי רמת המידע שיש בהן. אולי זה יעודד מוכרים. בהנחה שיש מספיק ביקוש מצד קונים.

יש עוד דברים שאפשר לעשות כדי לשפר את תהליך המכירה/קניה, דברים שידרשו מעורבות פעילה יותר מצד אתרי מודעות, אבל זה ידרוש לבנות מודל כלכלי.

 

עוד בעיה היא משחקי המחיר. שמוכרים יפרסמו בדיוק כמה הם רוצים. שקונים לא יבקשו הנחות, אלא אם מתגלה בעיה משמעותית.

 

לפני 8 שעות, BassDriver כתב:

מנסיוני בחיפוש יד שניה פעמיים תוך שנה. כמות השקרים והנוכלים בנושא הזה מרקיעה שחקים.

מה למשל?

 

 

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוגמאות ממש על קצה המזלג:
"היו תאונות? - לא". בודק - היו תאונות, חלקן משמעותיות.
"היו תיקוני צבע? - לא". כנ"ל.
"הרכב פרטי יד ראשונה? - כן". בפועל יד שניה או שלישית או בכלל ליסינג.
"טופל בזמן? - כן". בודק - אין הסטוריית טיפולים.
"אתה הבעלים? - כן/אשתי/חמותי". בפועל - אין קשר בין הבעלים הרשום למוכר.
לעיתים התמונה במודעה של רכב אחר בכלל.

"אתה לא מכיר אותי יותר ישר ממני לא תמצא".

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, BassDriver כתב:

"טופל בזמן? - כן". בודק - אין הסטוריית טיפולים.

אם כי זה לא סותר. רק הופך את הטענה לבלתי ניתנת להוכחה. :)

 

נתקלתי במודעת מכירה מחברת ליסינג גדולה ולכאורה מסודרת, שלהבנתי גם נותנת בד"כ פירוט טיפולים היסטורי מלא.

במודעה: הוחלף מנוע בחדש, ע"י היבואן.

בשיחת טלפון: הוחלף במשומש, במוסך מקרי.

עריכה אחרונה על ידי elera
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה מתחילה מלמעלה. אם למשרד התחבורה יש נתונים כבר על מספר ידיים ותאריכי העברת בעלות, וגם על קילומטראס לפי טסטים, והן רק שחררו את המידע שקל ונוח להן לשחרר (רכבים מ2017 והלאה) זה רק מראה שהנושא לא חשוב גם לא לנבחרי הציבור

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Jack457 כתב:

שרשור כיפי. מרגיש שמכיר את האנשים פה קצת יותר. 

וגם מענין שזה פורום נדיר שיש בו אנשים מכל הגילאים וגם סוציואקונומית מגוון. (מגדרית פחות...)

מסכים איתך, ויותר מכך:

מהשרשור הספציפי הזה נעדרים גולשים מהמגזר הדתי/חרדי

בגלל שהוא נפתח בשישי אחה"צ ומתנהל רובו ככולו בשבת.

אני מציין את העובדה הזו בגלל שביניהם יש כאלה שאני נהנה לקרוא את דעתם,

להבין לפעמים קצת יותר את הגישה שלהם לחיים

ולהיווכח שלמרות השוני הגדול בינינו - יש בסך הכל גם הרבה מהמשותף,

והנה... כך נוצר קירוב לבבות אמיתי שהוא מצרך נדיר בתקופה הסוערת הזו.

  • אהבתי 8
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, elera כתב:

לדעתי, הבעיה בשוק המשומשות היא מחסור במידע, קושי להשיג אותו, וחוסר באתרי פרסום משומשות שיש בהם סטנדרטים לפרסום.

 

מצד מוכרים, הם לא שומרים היסטוריית טיפולים, או לא רוצים לטרוח להשיג מהמוסך/כים (אולי גם כי מוסכים מקשים על השגת מידע, מה שבתורו מוריד מהמוטיבציה).

מצד אתרי פרסום מודעות, צריך שכמו תמונות, יהיה מקום לצרף למודעה היסטוריית טיפולים, ואפשרות לסנן בחיפוש מודעות לפי רמת המידע שיש בהן. אולי זה יעודד מוכרים. בהנחה שיש מספיק ביקוש מצד קונים.

יש עוד דברים שאפשר לעשות כדי לשפר את תהליך המכירה/קניה, דברים שידרשו מעורבות פעילה יותר מצד אתרי מודעות, אבל זה ידרוש לבנות מודל כלכלי.

 

עוד בעיה היא משחקי המחיר. שמוכרים יפרסמו בדיוק כמה הם רוצים. שקונים לא יבקשו הנחות, אלא אם מתגלה בעיה משמעותית.

 

מה למשל?

 

 

 

שחכת שאתה רוצה גם שובר לקפה מתנה, שיהיה לך משהו לשתות בזמן שאתה מחפש רכב יד שניה... 

 

בוא אני אחדש לך משהו, אנשים משקרים. כול הזמן.

ואם אתה חושב שהם משקרים רק בארץ ובחול כולם ישרים כמו סרגל, אז אתה טועה. 

ההורים שלי גרים במדינה אירופאית כלשהי, וקונים תמיד רכבים משומשים, כמות הרכבים המשומשים שם שעברה דיאטת קילומטראז' ,תבייש סוחר רכב נתייתי ממוצע. 

ולמרות כול הזבל שיש ביד 2, יש גם רכבים טובים ולא מעט. ואפילו לא צריך לחפש יותר מדי.

פשוט לרוב, אנשים לא רוצים את הרכב הכי טוב. הם רוצים את הרכב הכי טוב, בדיוק בדגם שהם רוצים, במחיר זול, וגם שהמוכר ישמור להם את הרכב כשהם יבואו לראות אותו ביום שישי.

 

ופה הבעיה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, davemustaine87 כתב:

שחכת שאתה רוצה גם שובר לקפה מתנה, שיהיה לך משהו לשתות בזמן שאתה מחפש רכב יד שניה...

אני לא מבין את הגישה השלילית.

 

דוגמא: https://www.carfax.com/Used-Hyundai_m13

 

עם כל מיני סוגי מידע:

DHwu019.png

 

דוגמא לדו"ח על מכונית.

 

לפני שעתיים, EliC25 כתב:

אם למשרד התחבורה יש נתונים כבר על מספר ידיים ותאריכי העברת בעלות, וגם על קילומטראס לפי טסטים, והן רק שחררו את המידע שקל ונוח להן לשחרר (רכבים מ2017 והלאה)

אבל באופן טבעי, ככל שעובר זמן, יותר מהשוק נכנס להגדרה של 2017 והלאה.

 

לדעתי מספר יד הוא לא הנתון הכי מעניין, כי הוא רק פרוקסי כללי, משוער, לאיכות טיפול.

ק"מ מעניין, אבל לפחות את מדידת הק"מ האחרונה אפשר להשיג בכל מקרה.

כך או כך, שניהם (איכות טיפול וק"מ לאורך זמן) כלולים בהיסטוריית טיפולים, אם היא קיימת.

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי שבוע טוב לכולם.

אני עובד במוסך בדרום, מגיעים לטיפול כל מיני סוגי רכבים. 

יש אנשים המטפלים יותר ברכב, ויש המטפלים פחות, דבר אחד משותף לכולם: כולם מרגישים שטיפול 15,000 בזמן מוציא אותם ידי חובת תחזוקת הרכב, ואם הם מקדימים בק"מ, הם בכלל מרגישים טוב.

למרות שבפועל תחזוקת רכב כוללת הרבה יותר מכך.

מצתים, סלילי הצתה, צמיגים, שמן גיר, שמן ברקס, ציריות, וכו'.

מה שקורה בד"כ זה כך, אדם מוכר רכב, מבטיח שהוא עם הסטוריית טיפולים והכל נעשה בזמן וכו', ו 5000 ק"מ לאחר מכן נופלת על הקונה הוצאה של 2,000 שקל עבור חלקים שהיו צריכים להחליף לפני כן, אבל הקונה פשוט לא ידע שלפי הק"מ של הרכב, הגיע הזמן, ואת המוכר זה לא עניין.

והכי מתסכל, זאת העובדה שאין אשם מרכזי, חוסר ידע (במקרה הטוב) גורם לניפילות כאלה כל הזמן, ואם הזמן אנשים מעדיפים רכבים חדשים בהם יש להם הבטחה מהיצרן, שהם לא יצטרכו להוציא על הרכב מעבר למחיר עצמו.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, BEEKER כתב:

לא מצפה מכל פודקאסט להיות ג'ו רוגן,

 

ג'ו רוגן אומנם התחיל את הטרנד בתפוצה רחבה אבל הוא לא סטנדרט טוב להשוואה.

 

 

לפני 3 שעות, EliC25 כתב:

הבעיה מתחילה מלמעלה. אם למשרד התחבורה יש נתונים כבר על מספר ידיים ותאריכי העברת בעלות, וגם על קילומטראס לפי טסטים, והן רק שחררו את המידע שקל ונוח להן לשחרר (רכבים מ2017 והלאה) זה רק מראה שהנושא לא חשוב גם לא לנבחרי הציבור

עקרונית השרה המהוללת שלנו במשרד התחבורה הוציאה הודעה (בטלגרם) לגבי הקמת מאגר דומה לcarfax אבל מהר מאוד הושתק על ידי אי אלו גורמים בשוק ונמחקה ההודעה.

https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/HJf3TwH00P

 

אבל יצא מזה משהו טוב, כך נולד מאגר המידע על הרכבים ואפשרות להוציא לAPI. מה שהביא את האתרים 'משומשת' ודומיו לקום..

  • רעיון טוב! 1
Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני מספר שבועות פרסמתי את רכבי למכירה.

עברתי בלוח על כל המודעות שהציגו מוכרים מקבילים (שנה, תת דגם, יד, קילומטראג')

נכון לאז, הרכב שלי הציג את הנתונים הטובים ביותר ממה שהיה לשוק להציע. ובכל זאת, עשיתי ממוצע מהמחירים של כל המודעות וביקשתי איפשהו בטווח העליון אבל לא הכי גבוה.

לצורך העניין, רכב ספורטיבי. מחירון בסביבות 40. כאשר מבקשים בשוק בין 55 לשחוטות ועד 60-65 לשמורות.

בכל אופן, היו די הרבה פניות באתר (לא מתחייס). חלק הגיעו לוואצאפ שזה יותר הגיוני אבל עדיין - איך לדעת משהו בלי לשמוע מי האדם שעומד מולך?

לבסוף היה אחד "רציני". הגיע לראות את הרכב בלי הרבה שאלות. דיי התלהב. שאל מחיר אחרון  קו אדום שלא אזוז ממנו - אמרתי 58, הסכים.

קבענו להיפגש במוסך מתמחה לדגם, נפגשנו. (יום חופש+שעה נסיעה) הבדיקה יצאה מצויינת. חוץ מקצת גריז שנשאר על הצירייה מהחלפת גרמושקה לא מצאו כלום.

אמר שיחשוב על זה, אחרי שעה טלפון: "בדקתי מחירון לוי יצחק, הוא 43 משוקלל אם מתאים אני לוקח".

ניתקתי. הורדתי את המודעה. הרכב הזה או ילך איתי לקבר או יעבור לבן משפחה.

 

זה בערך שוק המשומשות בארץ בכמה שורות. 

  • מצחיק 4
  • מבאס 9

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, Muzic4Ever כתב:

ניתקתי. הורדתי את המודעה. הרכב הזה או ילך איתי לקבר או יעבור לבן משפחה.

 

זו נגיד התנהגות שלא ברורה לי

רצית למכור את הרכב, בגלל התנסות חד"פ עם קונה לא מספיק רציני פשוט נסוגת מכל המהלך?

  • אהבתי 7
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...