Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יד ראשונה מנוכל: למה כל כך מעצבן לקנות בישראל מכונית משומשת ?


zaf

פוסטים מומלצים

כתבת וידאו בכלכליסט, על נושא שמטריד את כל מי שרוכש רכב משומש.

https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/sjusoiiryg

 

בכללי, נוגע בכאב הנלווה לתהליך אבל יש לדעתי כמה נקודות שעולות בשיחה ולא זוכות לפרוט/הסבר ראוי. 

נושא בדיקת הרכב לפני הרכישה, בדיקות במכון בלתי תלוי (במוכר/במגרש/בטרייד אין) ומשמעות האבחנות.  תומר הדר אומר שהוא למשל אינו חושש מבעיות שמתגלות במשאבות, הידראוליקה, מצבר , אבל בהחלט לא בכל הקשור  למנוע, גיר וחשמל ״אקוטי״ (כדבריו) . אני למשל טוען (כמו שכל מומחי הרכב בעולם 😜) שכשרושמים ״הזעה״ - זה מחביא בעיה של נזילה שעשויה להיות אקוטית. 

מתכת אינה ״מזיעה״ - הזעה פירושה נזילה/טפטוף של נוזלים עקב אטמים פגומים, סדקים, או חורים במכלולים . 

 

משאבות ניתן להחליף (בעלות מסויימת, שכמובן תשוקלל למחיר הרכב) כמו גם צינורות במערכת הבלמים. אבל לרדוף אחרי נזילות בקולרים, אטמי מכסים/ראש ודומים זה כבר ״פצצה מתקתקת״.

 

דעתכם?

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 163
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ולעיניין עצמו? 
ממה אתה היית חושש בקניית רכב משומש (מבחינה מכאנית) ?

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  

לפני שעה, zvit כתב:

קשקשן שמכור לקליקבייט.

 

תומר הדר הוא אחד מעיתונאי הרכב המוערכים שיש לתחום הזה להציע,

אני משתדל מאוד לקרוא/לראות את הסקירות שלו על רכבים.

 

 

נ.ב.

הסגנון של ההודעה לא מכבד, הוא בכל זאת אדם מוכר,

לכנות מישהו  "קשקשן שמכור לקליבייט" מיוזר אנונימי, זה לא מוסיף כבוד

  • אהבתי 8
  • מבאס 1
  • רעיון טוב! 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עם בוקי בעניין הזה. לא מקשיב לכתבות קול בכלל, רק בטקסט, וגם שם רץ על הדברים החשובים.

אחרי בדיקת היסטוריית תאונות והיסטוריית טיפולים, בשבילי הבעלים של הרכב זה הדבר הכי חשוב לי, ואמינותו.

אם משהו לא נראה , מיד חותך. זו הבדיקה המקדימה בשבילי, שהיא בגדול הכי חשובה.

וזה לא רק דרך איך שהמוכר נראה או מה אומר, אלא מה מתיימר להציג. בגדול בשבילי כולם חשודים עד שהוכחה חפותם.

 

דברים שיעלו לי תמרורי אזהרה מעבר לדברים שכולם מכירים (מוכר בשביל רופא שכן שמתגורר אצל גיסי),

רכב שעשו לו פוליש ווקס חדש, והטביעו את הפלסטיקים בפנים בספריי.

רכב שנראה נוצץ מבחוץ ובפנים, אבל כשמתכופף מתחתיו בין קורה לקורה הכל נראה ישן או חלוד.

רכב שמרגיש כאילו פירקו בו יותר מדי דברים, גם אם זה היבואן להתקין רכיבים. לא אוהב רכב שפורק בארץ.

תוספות למיניהן של פוזה ומערכות עתירות רמקולים ובסים.

צעירים שמוכרים רכב.

"האוטו בונבוניירה ושמור, יש רק כמה דברים קטנים לסדר".

תחזוקת חסכון כמו למשל צמיגים לא זהים/ממותגים סינים.

תא מנוע שנראה כאילו עבר יותר מדי לגילו.

 

 

אם עברה הבדיקה הראשונית, ומחבר סקאנר ובודק והכל נראה תקין, עושה סיבוב.

אף מכון בדיקה לא ישתווה לסיבוב על רכב, במיוחד כשזה חובב רכב שמבין.

שם מגלים כמה רכב שמור באמת. אם אין רעידות, הכל מיוצב, ההגה מגיב ומיושר היטב והבלמים, המנוע והגיר נוסעים חלק, הסחיבה טובה.

זו אינדיקציה הכי טובה למצב הרכב. כל מה שמכון בדיקה יגיד לא שווה יותר מזה. אם בהעברת בעלות המוכר חותם שאין בעיית שלדה מנוע גיר שידועים לו, מבחינתי הכל מכוסה. ממילא את הדברים שקשה לבדוק הם גם לא בודקים כמו מצב המערכות החשמליות, חיישנים, מודולים, צמות, מחשב רכב ואם התעסקו בו, וכו'. והבדיקת קומפרסיה החשמלית שלהם שווה בקושי לעלות הנייר של הבדיקה.

 

בדיקת בונוס שמעביר כאן, מי שמכיר מכיר, ומי שלא, כדאי שיכיר. אין שום צורך בשום מכון בשביל לבדוק מצב מתלים.

הבדיקה הכי טובה היא כדלקמן: נוסעים במהירות שיוט, ומזיזים את ההגה במהירות מצב לצד. אם הרכב יציב ולא מתנדנד,

המתלים תקינים. רכב עם חולשה בבולמים או בקפיצים ימשיך ללפחות עוד נענוע אחד.

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי נירו72
  • אהבתי 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה של "פודקאסט" שיחות מהבגאז'.

אני אוהב את השיחות ביניהם ושם לי אותם ברקע כשמבשל או כשמסתובב ועושה שיט בדירה.

הרבה פעמים הם מתפזרים לגמרי שני אלה, ולא ממש מתמקדים בכותרת של הפרק, אבל זה די נסבל בסך הכל.

מי שאוהב את תומר הדר (אני מאוד אוהב) - אז אוהב. ומי שלא, אז לא. הוא חביב אבל לפעמים סבתא יכנה כזאתי שמדברת שטויות וצוחקת צחוק מוזר ולא קשור.

והוא גם נורא מאוהב בשטיקים שלו (אבל שוב, אני ממש מחבב את הדמות).

 

יש את הפודקאסט הזה גם באתה-גליל בצורה נוחה יותר לצפייה ובאיכות גבוהה יותר.

 

 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, EliC25 כתב:

ישבתי איתם לפני שבועיים וצילמנו פרק

מאזדה יפהייפה אלי.

בכלל לא ידעתי שיש כזאת.

 

לפני 2 דקות, EliC25 כתב:

להגיד על תומר קשקשן כשהוא בערך כתב הרכב היחיד בישראל שעוד חובש כובע של חובב רכב ולא שופר של יבואנים, זה קשקוש בפני עצמו.

מסכים. קשקשן הוא לא. ורואים עליו שהוא אחלה בנאדם וחביב. כיפי כזה עם הרבה ידע בפועל.

אני אישית מעריך אותו מאוד על העקרונות שלו ונהנה ממנו, וצופה בכתבות הרכב של כלכליסט אך ורק בגללו ובגלל ההומור והשטיקים שלו, ולא בגלל הרכבים בכלל... כי רכבים לא מעניינים אותי במיוחד.

מי שקרא לו קשקשן, ממהר להשתמש במילה הזו, וכנראה שקורא לעוד הרבה אנשים אחרים "קשקשנים" רק כי הוא בטוח שהוא לא קשקשן בעצמו.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, DAHUJI כתב:

נהנה ממנו, וצופה בכתבות הרכב של כלכליסט אך ורק בגללו ובגלל ההומור והשטיקים שלו,

אז זה בעצם סוג של שואו בשבילך וזה סבבה לגמרי,

אבל למי שמחפש מידע, תובנות, טיפים והמלצות - זה ארוך מדי.

אם היה אמל"ק של 2-3 דקות בסוף או בהתחלה,

אולי הייתי מקשיב/צופה, אבל עם 42(!) דקות?! - איבדו אותי לגמרי.

גם 15 דקות אגב, זה הרבה יותר מדי עבורי...

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו מהדור שגדל עם ספרים, ושכבר איבד את הסבלנות…

 

האמת - אני מעדיף חומר כתוב, שבו אפשר לדפדף קדימה ואחורה כשצריך לבדוק נקודה כזו או אחרת, ולסרוק בקלות את הטקסט כדי לדלג על קטעים לא רלוונטיים. גם באתרים מקצועיים אני מדלג על הסרטונים וקורא את ה-transcript.

 

לקוראי הפורום הזה יש שורת שרשורים נעוצים מצויינים בפרק חיפוש רכב. הדבר היחיד הוא שאולי צריך להיעשות הוא שעורכי הפורום צריכים לפתוח אותם מידי פעם לכותבים המקוריים על מנת לעדכנם.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 3
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, DAHUJI כתב:

הרבה פעמים הם מתפזרים לגמרי שני אלה, ולא ממש מתמקדים בכותרת של הפרק, אבל זה די נסבל בסך הכל.

מי שאוהב את תומר הדר (אני מאוד אוהב) - אז אוהב.

אני מאוד מעריך את הדברים שהם אומרים, 

לומד מהם המון.

 

אני מאוד שמח גם לשמוע את הביקורת שלהם על היבואנים וכו'. מאוד מפריע לי שאין ביקורת על כך שהיבואנים למשל, לא מייבאים יותר מכוניות עם גיר ידני..כי זה פחות רווחי כנראה (באירופה עדיין קיימים דגמים שאצלנו לא מיובאים עם גירים ידניים). 

 

ולא מתייחסים לזה. כן דיברו על הטרייד אין.. (לא אמרו שזה חוסך זמן ומוסיף נוחות למוכר..)

 

חשבתי (אולי זכרתי גם)  גם שתומר הדר היה קורא וכותב כאן בפורום גם.

 

 

עריכה אחרונה על ידי saar5555
  • אהבתי 1

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמל"ק על הכתבה המצולמת (גם אני לא צופה, למרות שצפיתי בפרק ה rx7 ונהניתי).
מנסיוני בחיפוש יד שניה פעמיים תוך שנה. כמות השקרים והנוכלים בנושא הזה מרקיעה שחקים.
במיוחד ברכבים מבוקשים (חיפשתי מזדה 2 לבת).
הייתי על הסף לרכוש רכב חדש.
זה נגמר בהעברת ה cx5 המתוקתקת הישנה לבת, ורכישת cx5 חדישה לבת הזוג.
 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, BoazB11 כתב:

אם היה אמל"ק של 2-3 דקות בסוף או בהתחלה,

אולי הייתי מקשיב/צופה, אבל עם 42(!) דקות?! - איבדו אותי לגמרי.

גם 15 דקות אגב, זה הרבה יותר מדי עבורי...

 

אני מניח שהם גם לא חיפשו אותך מלכתחילה. קהל היעד שלהם אחר, בדיוק כמו שיש סקירות וידאו של דגמים חדשים בשתי דקות ויש כאלה של חצי שעה.

 

תומר הדר הוא דמות שנויה במחלוקת. מצד אחד הוא לקח את אמנות הקליקבייט וה'זהבי עצבני' בתחומו לשפל חסר תקדים, מצד שני את העצות שהוא כותב לפעמים בפורום ג'יפולוג לא תקבל מאף עורך דין או מכונאי בתשלום, בעוד שהוא נותן אותן בכיף ובחינם. נראה שעם השנים הוא פשוט למד להפריד בין המשוגעים (כמוהו) לדבר והציבור הרחב, ולפנות אליהם עם תוכן שונה בפלטפורמות שונות. בגדול, אנחנו לא אמורים לצרוך את התוכן שלו בכלכליסט והקהל הרחב לא אמור לראות מה הוא כותב בפורומים, כמו שילד לא אמור לראות את אבא שלו שעובד באתר בנייה מקלל ומספר בדיחות סקסיסטיות עם החבר'ה.

 

גם לאחד מהמודרטורים פה יש פודקאסט, ואני לא מסוגל להקשיב לו. יושבים שני ערסים בגיל העמידה (הוא ובועז קורפל) ולא מפסיקים לקטוע זה את זה באמצע משפט... וזה נהיה עוד יותר גרוע כשיש להם אורח. מה לזה ולחבר הפורום הסימפטי והמנומס שפגשתי כמה פעמים בחיים האמיתיים? מי שרואה אותו לראשונה בפודקאסט מקבל רושם שונה ממי שקורא את המאמרים באתר שלו או ממי שפוגש אותו בפורומים, ולכל מדיום יש את קהל היעד שלו. 

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...