Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יד ראשונה מנוכל: למה כל כך מעצבן לקנות בישראל מכונית משומשת ?


zaf

פוסטים מומלצים

איזה אוצר יש לך שאתה דורש 150% מהמחירון? מילא 10-15%, אבל עם דרישה כל כך גבוהה למה אתה מצפה בכלל? שלא יתמקחו איתך באגרסיביות?

 

אחת הסיבות שבגללן אני מחזיק רכבים הרבהדנים היא חוסר הרצון להתעסק עם המכירה. וגם הידיעה שלא ירד הרבה מהמחיר של רכב שביסודו אינו יקר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 163
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 13 דקות, Muzic4Ever כתב:

מחירון בלי לבזבז שעות בטלפון, או ימי עבודה.

 

כן, אבל כאן כנראה בקלות היית מקבל גם 45-48K בלי כאב ראש, תזכור שמבחינתך המחיר "האחרון" היה 58K שזה פאקינג 15K מעל המחירון -  30% מעליו.

ב 10K פחות מה 58 האלה היית מרחיב את מעגל הקונים פי כמה מה שהיה סוגר לך את האירוע מאוד מאוד מהר, ואולי אפילו בלי בדיקה.

 

גם בוא, זאת אלפה, אין למותג הזה שוק חזק כרכב יד שניה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Ooga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית, אין לי מושג מה המחירון. לא בדקתי.

שנית, את מחיר הסף קבעתי לעצמי לפי הלוחות ולא מתוך מחשבת לב.

לשיטתך, היה אפשר גם לפרסם ב 30 ולגמור עם זה.

אז לא. פשוט לא מוכרים בכל מחיר בטח שיש כל כך הרבה מזוחיסטים שרק רוצים לעשות לך טובה לקחת את המחלה הזו אבל במחיר מחירון ולא מעבר.

ובמאמר מוסגר, העובדה שזו אלפא כבר בא לידי ביטוי במחירון.

שים על הרכב הזה סמל של וולצווגן והמחירון היה כפול.

העיוות במחיר המודעות אל מול המחירון נובע מלכתחילה בגלל הסמל.

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, sperial כתב:

איזה אוצר יש לך שאתה דורש 150% מהמחירון? מילא 10-15%, אבל עם דרישה כל כך גבוהה למה אתה מצפה בכלל? שלא יתמקחו איתך באגרסיביות?

 

קודם כל צריך להבחין בין רכבים עממיים סטנדרטים שנמכרים סביב המחירון, לרכבי שטח או רכבים ספורטיביים שאין ביניהם למחירון כל קשר. גם המחירון של טויוטה MR2 הוא בערך 20 אחוז משווי השוק האמיתי שלה.

 

הרכב של @Muzic4Ever לפי הפוסטים בפורום זו ג'ולייטה QV MONZA

אני לא מספיק בקיא בגרסה הזו, מכיר את הג'ולייטה הידנית ויודע שהיא נמכרת די מהר, ובאוטומט השוק יותר חלש, ושתלתן ירוק זה הדגם החזק יותר.

אז הלכתי ליד 2 ובדקתי מה יש בהיצע, כמו שמוזיקה לנצח עשה בעצמו, ואלו הרשמים שלי:

 

שתיים עם נתונים לא רחוקים (יד 2 ויד 4 עם140K קמ) ב50K וב58K לפני מיקוח (מפורסמות סביב החודש)

אחת עם נתונים דומים מאוד (יד 3, 96K קמ) מפורסמת חודש

אם מרחיבים טיפה את החיפוש לעוד רמות גימור שמשאירות את המנוע החזק (1.7) מגיעים לאותו איזור מחירים 50+- ואותן מודעות שמפורסמות מעל חודש ואף חודשיים. 

כלומר אני מסיק כמה מסקנות:

א. ידידנו לא טועה (מדי) בהערכת השוק, הדגם כנראה כן נמכר מעל המחירון, אבל אולי לא ב50 אחוז אלא יותר לכיוון ה20-25 אחוז.

ב. הבעיה היא לא ביחסי מוכר-קונה, והבעיה היא גם לא ברכב הספציפי של חבר הפורום.

ג. הבעיה היא קודם כל בדגם שיש לו שוק חלש יחסית, וכנראה גם מושך קונים מסוג מסוים.

 

עכשיו, אישית, בתור מישהו שלא מכיר יותר מדי את הדגמים האלו וההבדלים בין רמות הגימור. יש מצב שאם הייתי מחפש - הייתי קונה את זו, בעשיריה פחות ממה שביקשת, ולפי המאגר זו גם הגרסה הכי גבוהה (שנמכרה ב19 אלף ש"ח יותר מגרסת הmonza).

image.thumb.png.be1883356f7718bf34da63488c644dba.png

 

 

עם כל הרגש להשקעה שלך, בסופו של דבר אתה מוכר מוצר בשוק שיש לו מתחרים. אם לא קונים ממך כנראה המחיר לא אטרקטיבי מספיק and that's it.

 

עריכה אחרונה על ידי EliC25
  • אהבתי 3
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, Muzic4Ever כתב:

ובמאמר מוסגר, העובדה שזו אלפא כבר בא לידי ביטוי במחירון.

שים על הרכב הזה סמל של וולצווגן והמחירון היה כפול.

העיוות במחיר המודעות אל מול המחירון נובע מלכתחילה בגלל הסמל.

נכון, נכון ונכון.

אבל בשורה התחתונה לא הצלחת למכור,

ואתה עדיין בעל הרכב.

 

מבין לליבך, קשה להיפטר מרכב ספורטיבי מיוחד,

אבל מי שרוצה למכור צריך להתאים את עצמו לשוק,

או לחכות ל"צנחן" שיגיע. 

 

בהצלחה.

 

 

  • רעיון טוב! 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Muzic4Ever כתב:

לא חשוב מה היו התכניות או מה הרכב המחליף- הן פשוט בוטלו.

 

לא הייתי נסחף ומבטל, אלא פשוט דוחה את השדרוג וממשיך להנות מהרכב המגניב והכיפי שלי. בסופו של דבר הקונה הנכון יגיע ויתן הצעה מכובדת, גם אם זה יקח שנה. ככה זה עם מוצרי נישה.

 

מניח שאם הייתה דחיפות בנושא אז כבר היית מוריד ל-40 וסוגר עניין.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכנסתם לבנאדם לוורידים, מה אכפת לכם אם רצה למכור או לקבל חיזוקים להשאר עם הרכב.  הוא לא חייב דין וחשבון לאף אחד פה בפורום. מה גם שבאחוזים זה יכול להשמע המון אבל בשקלים זה ממש לא המון. כל אחד ימכור/ירחרח את מצב השוק כמה שירצה.

  • אהבתי 4

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 57 דקות, EliC25 כתב:

עכשיו, אישית, בתור מישהו שלא מכיר יותר מדי את הדגמים האלו וההבדלים בין רמות הגימור. יש מצב שאם הייתי מחפש - הייתי קונה את זו, בעשיריה פחות ממה שביקשת, ולפי המאגר זו גם הגרסה הכי גבוהה (שנמכרה ב19 אלף ש"ח יותר מגרסת הmonza).

כבר נכנסת לעומק. אז, המכוניות האלו צריכות טיימניג ב 120 אלף קילומטר-טיפול של 5000-7000 ש"ח וזו כבר שם. בנוסף, יד נוספת ואין לנו מושג לגבי תאונות או היסטוריה. 

שנית, תת הדגם הזה מגיע עם פנסי קסנון, חלון בגג, מושבי עור חשמליים ומחוממים - בזמנו כשרכשתי את הרכב כשהיה בן 3 חיפשתי את המונזה בדווקא כדי לא להכנס להרפתקאות חשמל למינהן וגם כדי להתרחק ממושבי עור.

בתור אחד שמטפל לבד זה פחות ירתיע אבל גם אם תוריד את שעות העבודה- החלפים עצמם לא זולים. המונזה הרבה יותר פשוטה (אין אפילו S&S) מה שהופך אותה ליותר עממית. אמנם עדיין לא קורולה אבל גם לא A6.

 

לפני 50 דקות, BEEKER כתב:

אבל בשורה התחתונה לא הצלחת למכור,

ואתה עדיין בעל הרכב.

אבל מי שרוצה למכור צריך להתאים את עצמו לשוק,

לפי כמות הטלפונים וההודעות- המחיר דיי תאם לשוק.

אבל החוצפה של לבזבז לבן אדם זמן וממון ללא חשבון הורידה אותי מהרעיון להישאר בקרקס הזה.

זה לא שלא הצלחתי למכור, יותר בכיוון של להיות חכם ולא צודק.

לפני 43 דקות, Derish כתב:

מניח שאם הייתה דחיפות בנושא אז כבר היית מוריד ל-40 וסוגר עניין.

תכלס, את מחיר הסף הוא כבר ידע כשישב לקפה אצלי במשרד אחרי נסיעת מבחן ועל זה הנושא.

אפשר לפרסם ב 30 ולמכור תוך שעה. אבל באמת שלא ראיתי לנכון למכור באגורה אחת שחוקה מתחת מחיר המינימום שהיה במודעות בזמנו (55 א"ש).

 

 

נראה שהמודעה הזו דיי קלעה לבעיה של השוק הישראלי.

היו כמה שהסכימו עם המהלך וכמה בעד להוריד את המכנסיים העיקר למכור - על זה בדיוק חיים העלוקות שמוציאות לך את המיץ כדאי להרוויח כמה אלפים בקניה שיקבלו אותם לכיסם במכירה. (מישהו אמר סוחרים?)

מיציתי.

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Muzic4Ever
  • אהבתי 1

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Muzic4Ever כתב:

אז, המכוניות האלו צריכות טיימניג ב 120 אלף קילומטר-טיפול של 5000-7000 ש"ח וזו כבר שם. בנוסף, יד נוספת ואין לנו מושג לגבי תאונות או היסטוריה

יד אחת יותר או פחות ברכב בן עשר לא משנה מהותית את המחיר, זה משהו nice to have

לגבי הטיימינג והטיפולים... אנחנו לא באמת יודעים אם בוצע כמו אצלך או לא. והרוכש הממוצע של רכב בסכום הזה גם לא תמיד יתעניין בפרטים האלו, אותו דבר לגבי מושבי העור ותוספות האבזור שדווקא כן קורצות למי שקונה bargain - רכב של רבע מיליון שקל במחיר של קורולה משומשת מאותו שנתון.

אין מה לעשות עם זה שהסטנדרט בישראל נמוך הרבה יותר מבחלקים אחרים בעולם. זו חוויה לפחות שאני שותף לה גם, אבל צריך גם להתאים את הציפיות שלך למציאות ולסביבה בה אתה חי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Muzic4Ever כתב:

כן. אבל לא במחיר של לקחת יום חופש, לשבת בחדר המתנה של מוסך קרוב לשעתיים + כמעט שעה בדיקה, לשרוף 30 ליטר דלק בשביל אנשים שפשוט לא יודעים להעריך רכב שמור.

נכון - פירסמתי על הצד הגבוה. אבל:

א. הרכב מלוקק מכל פינה גם מבחינת אסטטית וגם מבחינת מכאנית

ב. נדיר מאוד מבחינת יד (01) וקילומטראג' (90KKM) לשנת 2015

ג. הכי חשוב - הכל שקוף מראש, כולל המחיר. אם לא מתאים - בשביל מה בכלל ליצור קשר?

לא אחד ולא שניים - פשוט רוצים לקבל את הרכב שלך דווקא (מעניין למה) במחיר של הגרוטאה שעברה 5 ידיים, ללא היסטוריה וקילומטראג' כפול.

אז כן, רציתי למכור. ההתנסות עם השוק, או יותר נכון עם האנשים גרמה לי לשנות את ה'כן' ל'לא'. 

ולא חשוב מה היו התכניות או מה הרכב המחליף- הן פשוט בוטלו. easy as is .

 

 

לאנשים כמוך ( ואין פה חלילה הערה לשלילה, פשוט תאור גישה שאתה מציג ), נועד הליסינג. בלי קשר לעומק הכיס וזמינות המזומן, עיסקה כזו שאכן עולה עוד כמה לירות מעבר למחיר בחנות, משחררת אותך מהסיפור הזה של התעסקות עם קונים מעצבנים וביטול זמן בזמן המכירה. חשוב מזה היא מאפשרת די בקלות להתקדם הלאה לרכב חדש ומודרני יותר, במקום להשאר לתקופה ארוכה עם האוטו הנוכחי, שיש להניח ייאלץ להגיע מתי שהוא לשוק בתנאים קצת פחות מחמיאים.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל הכבוד ללוחות, אנחנו יודעים מה המוכר מבקש  בפרסום הראשוני, אין לנו מושג עד כמה הוא מוכן להתגמש, ובודאי לא יודעים באיזה תנאים נסגרה העסקה, אם בכלל. גם אותם "מתחרים" שציינת לא מכרו את הרכב כל כך בקלות, כך שיתכן שיש מי שמשליך חכה ומחכה לדג שמן, שכלל לא ברור אם ומתי יגיע. בעצם גם אתה כזה, אלא שבמקום להמתין לדג חזרת הביתה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון של המון רכבים שמכרתי לאורך השנים, ברגע שיש טלפונים, זה אומר שהמחיר באיזור הנכון, והקונה יגיע,

הבעיה היא שעד שזה קורה, כשמדובר ברכב רכב מבוקש, אז מתקשרים לא מעט עלוקות, טיפשים וסוחרים על מנת ליאש אותך. ולפעמים קשה להתמודד עם זה

 

בכול מקרה. במקרה שלי, אחרי המון עצבים מצאתי דרכים להקל על זה:( במקרה ו- @Muzic4Ever עדיין מעוניין למכור): 

1. תקשורת ראשונית, רק בוואטסאפ. 

2. בוואטסאפ- שומר תבנית קבועה של כול פרט שאני מעוניין למסור ועושה קופי פאסט לכול שאלות "תספר לי על הרכב" 

3. לא נוסע לשום מקום, ולא בא לטובת הקונה הפוטנציאלי בכלום. אתה רוצה? תבוא אלי ותעשה דברים בדיקות איפה שלי נוח בזמנים הנוחים לי, לא לך. 

4. לאחר שסוכמו שלבים 1-3 , לא מנסה להחליק את העניין המחיר, אלא לדבר עליו ולהבין שהבנאדם יודע שזה מעל המחירון. 

 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, tinoki כתב:

ניסיתי פעם, כשמכרתי רכב, לרשום שהרכב עבר תאונה קלה ותוקן במורשה (הייתה תאונה קלה והפוגע שילם, ללא פגיעת שלדה וללא אזכור בדו"ח הביטוח). כל הטלפונים התמקדו בנבלה המסריחה ובמי יודע מה אני עוד מסתיר. למדתי את הלקח, ברומא תהיה רומאי. המודעה הפכה לכזו עם שבחים בלבד, ובטלפון ציינתי באגב וביובש כי הייתה 'שריטה' שתוקנה.


כשמכרתי את הרכב לא מזמן, רכב שהוחלף לו פגוש חשבתי לעצמי האם לכתוב את זה במודעה או לא.
החלטתי שביד 2 אני לא רושם את זה במודעה.
במודעה כאן בפורום כן ציינתי את זה במודעה.

את כל מי שהתעניין ברכב אם זה בשיחת טלפון או וואטסאפ דבר ראשון יידעתי על העניין הזה עוד לפני שהתחלנו לדבר.
ההגיון שלי היה שלוח יד 2 מרכז אליו את כל עם ישראל וסוחריו. אנשים שבטוחים שהם יודעים הכל והרכב שלך הוא חתיכת זבל טהור אבל ברגע שיעבור אליהם הוא יהפוך לזהב טהור.
אם תרשום כזה דבר במודעה החברה האלה יריחו פראייר פוטנציאלי ויעשו לך את כל הטריקים והשטיקים כולל שיחות מכמה מספרים ע"י אנשים שונים+השמצות+הצעות מעליבות.
וואלה, לא היה לי כוח להתעסק עם הקהל הזה. נראה לי שצדקתי, זה לא שהרכב נמכר במחיר טוב יותר בגלל שזה לא היה כתוב במודעה כי הקונה בכל מקרה ידע את זה, אבל זה בטוח חסך לי המון אינטרקציה עם אנשים לא נעימים.
מה שעוד יותר הפתיע אותי זה שהקונה לא לקח את הרכב לבדיקה למרות בקשות חוזרות ונשנות שלי והוא היה פייר ונחמד, גם קונים פוטנציאלים אחרים שהגיעו לפניו היו כאלה, אז מבחינתי הסינון עבד.

לגבי המודעה בפורום החלטתי שמי שבימינו, ימי הטיקטוק והאינסטוש עדיין מבלה בפורום רכב הוא כנראה חובב רכב.
או שהוא יפסול את הרכב בגלל הדבר הזה, לגיטימי לחלוטין בעיני, או שהוא יחליט לבדוק את הנושא ולהגיע לעסקה שהוא חושב שהיא מספיק אטרקטיבית בשבילו, אבל לא ממקום של "וואלה אני הולך להשחיל אותו".   

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 2

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

התובנה שלי מכל הדיון הזה ומניסיון אישי, ברגע שמשתחררים מהדחף לא לצאת פראייר ולמצוא את המציאה המושלמת הכל נהיה יותר קל.

גם את התחמנים יותר קל לזהות ככה, כי הם תמיד יהיו להוטים למכור יותר ממה שאתה רוצה לקנות או ההפך.

בדרך כלל לא מדובר בסכומים משני חיים והשקט הנפשי והחיסכון בזמן מצדיק את הכמה אלפים לכאן או לכאן.

כקונה זה תמיד יותר קל, אם לא מתאים לך פשוט אומר לא והולך. 

 

  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, SlowRide כתב:

ברגע שמשתחררים מהדחף לא לצאת פראייר ולמצוא את המציאה המושלמת הכל נהיה יותר קל

 

בתור מוכר, זה לא עניין של לצאת פראייר או לא. זו שאלה של איך הקונה הפוטנציאלי התנהל מולי והאם אני מעוניין לבוא לקראת בן אדם כזה.

 

לי למשל יצא למכור כמה כלי רכב במחיר נמוך ממה שרציתי או בהפסד מול מה ששילמתי עליהם זמן קצר לפני. לא הייתה לי בעיה לעשות את זה כשקונה שאל בנימוס עד כמה נמוך הייתי מוכן לרדת ואז אמר שהתקציב שלו הוא המספר הזה מינוס 10% - זו טקטיקה לגיטימית של מו"מ ושם כבר עשיתי את השיקול שלי והחלטתי כן או לא. אם מוכר מתחיל מ-62 ואומר ש-58 זה הקו האדום שלו, כנראה שאם הקונה היה מציע 55 אז כבר הייתה להם עסקה. אולי אפילו 52. אבל לרדת פתאום משם ל-43 בגלל איזה מחירון לא קשור למציאות אחרי שהמוכר הקדיש לך זמן ותשומת לב, זו לא התנהגות שראוי לתגמל בהנחה כה משמעותית. זו התנהגות שבגינה שולחים אותך קיבינימט - מה שעשה בעל האלפא לעיל.

 

כמו כן, 'כמה אלפים' ברכב שעולה 8 אלף זה לא אותו דבר כמו ברכב שעולה 80. קל לזרוק משפטים כאלה בפורום כשאתה לא יודע מה מצבו הכלכלי של המוכר ולא מכיר את מערך השיקולים שלו. בסופו של דבר, עסקה מוצלחת היא זו שבה שני הצדדים מרגישים טוב ומצליחים לקבל ערך גבוה, אבל בתרבות הישראלית עצם זה שהמוכר ירגיש טוב עומד בסתירה קיומית לבסיס הפילוסופי של רכישה מוצלחת, שאומר שצריך להוריד ולהשפיל אותו, לנגב איתו את הרצפה, ורק כך תוכל להרגיש שעשית עסקה טובה בתור קונה.

 

עריכה אחרונה על ידי Derish
  • אהבתי 6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...