Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יד ראשונה מנוכל: למה כל כך מעצבן לקנות בישראל מכונית משומשת ?


zaf

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, EvGriga כתב:

אני לא יכול להרשות לעצמי רכב משומש. חדש, עם דגש על דגמים אמינים וטיפולים טובים, יותר זול לתווך הארוך.

טעות עצומה..

עם כוכבית, אולי זה נכון לאיזו Chr שמאבדת לאורך 8 שנים בקושי 40 אלף שקל במחיר השוק שלה, (אבל הביטוח יקר מאוד)

העלות הכוללת (טיפולים, טסט דלק וביטוחים) של רוב הרכבים היומיומיים שהחזקתי, הייתה נמוכה מירידת ערך של רכב חדש, סביב ה1500-2000 שקלים בחודש. ברכבים פשוטים יותר אפילו פחות מ1000.

  • אהבתי 6
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 163
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני שעה, EvGriga כתב:

 לדעתי, בדיקות במכונים האלה שוות רק כדי להיות בטוח שהרכב לא עבר תאונה קשה והסתירו את זה. אבל את זה כל פחח יכול לגלות, לא שווה 600-700 שקל של הבדיקה.

אז בשביל מה הם טובים? לא יודע, אולי לקטע הנפשי של הקונה. אני קניתי רכב משומש פעם אחד, לפני 30 שנה, כולל בדיקה במכון עצמאי, והבנתי שלא רוצה לעשות את זה עוד אף פעם.

בשבילי, או ליזינג(שזה גם רכב חדש) או לקנות חדש ולהחזיק אותו לפחות 10 שנים. לא הצטערתי אף פעם על קניית רכב חדש.

אם אין מספיק כסף לקנות חדש, אני מעדיף לקחת הלווה מאשר לקנות משומש.

הבעיה המרכזית בלקנות משומש זה לא הנוכלים, אלה המחירים המופקעים של חלקי החילוף בארץ.

מחירונים של כל היבואנים מנופחים לפחות פי 3, מוסכים וחברות ביטוח מקבלים הנחות עד 60-80% ממחירון, אבל מי שמממן את כל החגיגה זאת זה לקוח הפרטי.

בסופו של דבר יוצא יותר משתלם לקנות דגם אמין חדש ולתחזק אותו בצורה טובה 10 שנים, רק עם טיפולים שותפים, מאשר לקנות משומש ולבזבז כל הזמן והכסף במוסכים.

בשבילי, הזמן והעצבים שווים יותר.

אם אתה בכיוון למכור את שלך- תן סימן

הנושא של חדש מול משומש לדעתי נטחן עד דק.
יתרונות לשני הצדדים,
מה לעשות שאנחנו לא נשארים במקום רוב הזמן והדרישות משתנות (משפחה\ילדים, עבודה\תחביבים וכד)

" ! The fender bender bent more than just your fender "

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני כשעה, EvGriga כתב:

אני בגישה הפוכה - לא יכול להרשות לעצמי רכב משומש. חדש, עם דגש על דגמים אמינים וטיפולים טובים, יותר זול לתווך הארוך.

נניח וקנית את הרכב החדש הכי אמין שיש. לצורך העניין קח קורולה קרוס שעולה בערך 180 אלף חדש. קנית אותו בלי הלוואות, בלי ריבית בלי כלום.

החזקת בו 10 שנים, במהלכם שילמת ביטוח, טיפולים במוסך מורשה יבואן. כל הזמן הזה לא התקלקל כלום. 

מקיף עולה בערך 10 אלף בשנה לרכב הזה כחדש לפי אתר קראזון, נניח שאחרי 10 שנים זה יורד למשהו כמו 4? ממוצע 7 לשנה? סה"כ 70 אלף ב10 שנים.

טיפולים במוסך ממוצע בשנה לפי ק"מ ממוצע של 20 אלף בשנה זה 1600 ש"ח (לפי ג'יפיטי)

סה"כ 16000 ב10 שנים.

אחרי 10 שנים אתה מוכר אותו במחירון כי הוא שמור ומטופל ולא עבר תאונות. 

לפי גוגל אחרי 10 שנים הרכב שווה 23% ממחיר הקניה שלו. בוא נגיד שאתה מחזיק בונבוניירה והערך שלה הוא שליש ממחיר הקניה.

הוצאת 266000, מתוכם תקזז 60 אלף שקל על המכירה.

כ200 אלף שקל על רכב, תחזוקה וביטוחים. בלי דלק ואגרות.

 

לעומת זאת, קנית רכב משומש בן 8 כזה ב50 אלף שקל, אתה עושה לו ביטוח חובה בלבד שעולה בערך 2500 בשנה.

טיפולים ואחזקה, בגלל שזה רכב משומש ויש בלאי ותקלות, נגיד שבמקום 1600 בשנה אתה משלם כפול, 3200 בשנה. אתה מחזיק אותו 5 שנים ומוכר אותו בשליש ממה שקנית. יצא ששילמת 61 אלף ש''ח. תעשה את זה שוב כדי להשלים ל10 שנים ויצא ששילמת כ120 אלף על 10 שנים עם שני רכבים משומשים.

אפילו אם קורה ששני הרכבים המשומשים שקנית הם מחורבנים ובאחד החלפת גיר ובשני החלפת מנוע באיזה 40 אלף ש"ח ביחד, מה שמאד לא סביר, זה עדיין יוצא פחות מ200 אלף.

אני חושב שאם מוסיפים לחישוב הגס הזה גם אגרות ודלק זה יוצא בערך דומה.

  • אהבתי 4

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי אני החריג, אבל לא הרגשתי מועקה גדולה מדי במכירת הרכב לפני מס' חודשים.
יונדאי טוסון שהיתה אצלי בליסינג ואז באופן פרטי עוד כשנתיים נוספות.
מחירון משוקלל היה כ- 77,000 ש"ח, פורסם ב- 84,500 - נמכר ב- 81,000 ש"ח.
כל מתעניין קיבל תמונות מפורטות של הרכב, כולל של שפשוף בשתי דלתות שנגרם עי צד ג' ולא תיקנתי למעט קצת פלסטלינה, ומעיכה קלה בדלת שלישית היכן שאשתי רבה עם עמוד - העמוד ניצח.
פירוט טיפולים מסודר של הליסינג והפרטי שלי (בפרטי קניתי בעצמי את הרכיבים הדרושים וטיפלתי במוסך פרטי), והיעדר תביעות.
היו כאלה שבלבלו את השכל - 60,000 ש"ח ואני קונה בלי בדיקה, כאלה שהתפלאו איך אני מעיז לבקש מעל המחירון. אחד בא לראות והתעקש על מחירון, ולבסוף בא מישהו, הסתכל - לקח לבדיקה וקנה את הרכב.
לקח שלושה ימים מרגע הפרסום.
לא סבלתי במיוחד.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, davemustaine87 כתב:

ב-5 דקות אני מוצא לך רכב שעונה על כול מה שאתה מחפש, ובסבירות גבוהה מאוד מאוד(שילוב של היסטורית טיפול והיסטוריה ביטוחית) לא תצטרך גם לעשות בדיקה.

גם אם נניח שהמוכר הציג את כל המידע נכון, 5 דקות נשמע קצת אופטימי.

קשה למצוא או להשיג היסטוריית טיפולים אצל מוכרים. אולי אם מדובר ביד1 שעדיין בתקופת אחריות.

 

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Nemesis כתב:


לא סבלתי במיוחד

ענית לעצמך. מכרת

 

לפני שעה, Nemesis כתב:

יונדאי טוסון

 

 

תנסה למכור רכב לא מבוקש.

לפני 3 שעות, SlowRide כתב:

לפי גוגל אחרי 10 שנים הרכב שווה 23% ממחיר הקניה שלו. בוא נגיד שאתה מחזיק בונבוניירה והערך שלה הוא שליש ממחיר הקניה

בחרת את הרכב שמורכב מ3 הפרמטרים הכי חשובים לשמירת ערך:

א. טויוטה קורולה

ב. היבירידי

ג. ג'יפון

 

אם נקיש מהchr שעוד לא הגיע ב8 שנים מאז נמכר לראשונה ל50 אחוז מערכו המקורי, יתכן שכאן רק אחרי עשור הרכב יהיה שווה 50 אחוז מערכו המקורי (בתוספת אינפלציה)

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

נתתי לו דווקא 33%, וגם אם יגיע ל50% הוא יוצא יקר יותר ממשומש. גם הביטוח שלו יהיה בהתאם ולא יהיה ממוצע בין 10 ל4 אלא יותר.

ועזוב את הנזק שקשה לתמחר בכסף מנסיעה על אותה טויוטה במשך 10 שנים...

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • מצחיק 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, elera כתב:

קשה למצוא או להשיג היסטוריית טיפולים אצל מוכרים. אולי אם מדובר ביד1 שעדיין בתקופת אחריות.

אני אישית מעדיף לרכוש רכבים שטופלו במוסכי היבואן,

גם אם זה עולה לי בפרמייה מסויימת,

יש ביטחון בכך שהיסטורית הטיפולים נשמרת גם לטובת הקונים הבאים.

 

 

לפני 29 דקות, EliC25 כתב:

למי ששונא ולמי שאוהב... לפחות בתוכן הויזואלי יש סיבה לחכות לפרק הבא😘

נראה בומבה :)

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, EliC25 כתב:

למי ששונא ולמי שאוהב... לפחות בתוכן הויזואלי יש סיבה לחכות לפרק הבא😘

20250421_185617.jpg

 

תמסור לתומר שנולד לליסינג מעריץ גדול

חולם על קרייזלרים יוקרתיות בנסיעה ברכבות😪

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, BEEKER כתב:

אני אישית מעדיף לרכוש רכבים שטופלו במוסכי היבואן,

גם אם זה עולה לי בפרמייה מסויימת,

יש ביטחון בכך שהיסטורית הטיפולים נשמרת גם לטובת הקונים הבאים.

אני מכרתי את האוטו הקודם שלי לאוטודיל.. עם הסטוריה מסודרת. כולל לצערי פגיעות בכנף ונזק לא קטן שתוקן באוטו..

 

כיסחו במחירון.. אבל קצת בצדק. וגם הם צריכים להרויח (לי זה חסך זמן ומו"מ עם קונים פוטנציאלים). כמובן שהבדיקה על חשבונם, ומראש עם הרבה ריג'קטים שאין לי מה להגיד (והבודק אומר לך שהוא לא נכנס לזה כלכלית.. אבל האוטו בסדר מבחינת מנוע וגיר).  כמובן שהאוטו נמכר עם טסט לשנה.. 

והם מבקשים שיהיה לפחות 3 חודשים טסט.

 

מבחינת גיר, מנוע ומספר קילומטרז האוטו היה עם מספרים טובים מאוד. ובבדיקה האחרונה שעשיתי.. האוטו עשה עוד 12 או 13 אלף קילומטר בשנה וחודש.

 

אני לא בטוח שבשוק הפרטי הייתי מצליח למכור באותה המהירות. (להם לקח איזה חודש/חודשיים). 

 

עריכה אחרונה על ידי saar5555

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

.

 

הסיבה והתוצאה:

 

לפני 4 שעות, saar5555 כתב:

כיסחו במחירון..

לפני 4 שעות, saar5555 כתב:

אני לא בטוח שבשוק הפרטי הייתי מצליח למכור באותה המהירות. (להם לקח איזה חודש/חודשיים). 

 

הם הורידו את מחיר הרכב, והרכב נמכר במהירות וללא מאמץ מיותר מצידך.

 

בשורה התחתונה, לעשות טרייד אין על הרכב הישן ולתת למישהו אחר לטפל במכירה,

זה לא עניין של "לצאת פראייר" או לא, 

זה פשוט שירות שחוסך זמן ועצבים.

 

לא לכולם יש עצבים "לבלות שעות" עם הקונים הישראלים ושיטות המשא ומתן שלהם,

בטח לא בתהליך מכירה של רכב אהוב שלפעמים יש רגשות וזכרונות טובים ממנו, וקשה לשחרר.

 

 

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי BEEKER
  • אהבתי 2

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 58 דקות, BEEKER כתב:

לא לכולם יש עצבים "לבלות שעות" עם הקונים הישראלים ושיטות המשא ומתן שלהם,

בטח לא בתהליך מכירה של רכב אהוב שלפעמים יש רגשות וזכרונות טובים ממנו, וקשה לשחרר

 

שאלה בהקשר זה. 

 

נניח יש לי רכב שמחיר המחירון שלו 50.000. 

 

נסיתי למכור ב 52, לא היו מעניינם, ירדתי ל 50, ירדתי ל 48, ירדתי ל46, נפגשתי  עם כמה קונים, עשו כמה בדיקות, בזבזתי זמן ועצבים, לא מכרתי. בסוף אחרי 3 חודשים מכרתי לטרייד אין ב 40. 

 

אם מראש הייתי מסכים להצעה של הקונה  הראשון שהייתה 42, הייתי חוסך את כל העצבים וגם מקבל קצת יותר כסף, לא כך?

  • אהבתי 4

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...