Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בדיקת בלמים רכב מעל 15 שנה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1002 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום ,

יש לי רכב תאריך ירידה לכביש 1.10.2007 

על טופס חידוש טסט לא רשום שיש צורך להביא אישור בלמים ממוסך .

האם יכול להיות שעדיין אין צורך ? או שפשוט הפסיקו לציין את זה על הטופס חידוש טסט? 

אביב8)

פורסם

כנראה בגלל שהוא מודל 2008.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

כנראה שיהיה חייב רק מהשנה הבאה.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם (נערך)

הסיבה שלא הופיע לך ברישיון היא שהאישור נדרש בשנה 16 לייצור הרכב כלומר 15 שנים לאחר שנת יצור הרכב. ואם כבר מדברים בעניין לדעתי, זה בולשיט אחד גדול. אם אני משלם אקסטרה בכדי שיבדקו לי את מערכת הבלמים אז מדוע אני עושה בדיקת בלמים במכון טסטים? ואם אני עושה בדיקה במכון טסטים מדוע אני צריך לעשות בדיקת בלמים במוסך? האם קיים אדם כלשהו במדינה הזאת שייסכן את חייו או חיים של אנשים אחרים ולא ידאג למערכת הבלמים שלו? אם כבר מבקשים בדיקת בלמים קפדנית האם אדם כלשהוא לא מבקש שיבדקו לו את הבלמים בזמן הטיפול השנתי במוסך? כאילו המדינה חושבת שאנחנו כאלה מטומטמים שלא נבקש בדיקת בלמים לפני שמלאו לרכב 16 שנים? בכל מקרה למוסך אסור מבחינה חוקית לשחרר רכב שיש לו בעיה בטיחותית. אז למה כל הקומבינה הזאת של דרישת אישור מיוחד? הסיבה היא ייאוש. המדינה רוצה לייאש את בעלי המכוניות הישנות. אם זה לא מספיק אז כאשר לרכב מלאו 20 שנים משנת הייצור צריך לעשות פעמיים בשנה טסט ואז צריך להביא אישור תקינות של כל הרכב פעמיים בשנה. הכל קומבינות.


https://www.garageshay.co.il/אישור-בלמים-לטסט/

 

עריכה אחרונה על ידי Cerebral Cortex

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

שנה הבאה תידרש, למרות שיש מצב שגם אז לא יכתבו לך ברשיון. 

האוטו שלך צעיר משלי בשנתיים (מודל 2006 שירד לכביש בסוף 2005). 

בנובמבר האחרון נדרשתי לבדיקת בלמים- מלאו 16 שנה לשנת הייצור. 

 

אצלך ימלאו 16 שנים לייצור הרכב, אבל לשנת הייצור ימלאו 16 רק ב2024, בטסט של 10/2024

 

לא רק שמנסים לייאש את בעלי המכוניות הישנות, גם מבלבלים אותם ומקשים בהבנה של מתי כן ומתי לא צריך את האישור... 🤦‍♂️😩

 

בהצלחה

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם
לפני 23 שעות, Cerebral Cortex כתב:

האם קיים אדם כלשהו במדינה הזאת שייסכן את חייו או חיים של אנשים אחרים ולא ידאג למערכת הבלמים שלו?

לצערי, התשובה חיובית.

שאל כל בוחן תאונות עד כמה תחזוקה לקויה (כן, גם של בלמים) גורמת לתאונות ונפגעים מיותרים.

  • אהבתי 3
פורסם
לפני 3 דקות, mosheisrael כתב:

לצערי, התשובה חיובית.

שאל כל בוחן תאונות עד כמה תחזוקה לקויה (כן, גם של בלמים) גורמת לתאונות ונפגעים מיותרים.

יש לי שאלה אחרת עבורך. האם יכול להיות מצב שבו אדם יזניח את מערכת הבלמים שלו במשך 15 שנים שהרי רק אז החוק מחייב אותו לעבור בדיקת בלמים כל שנה ועדיין הוא יישאר בחיים? כלומר, אם אדם לא בודק את הבלמים שלו אף פעם למה להכריח אותו לעשות זאת רק משמלאו 15 שנים לרכב? למה לא לחייב אותו כל שנה?

 

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
לפני כשעה, Cerebral Cortex כתב:

יש לי שאלה אחרת עבורך. האם יכול להיות מצב שבו אדם יזניח את מערכת הבלמים שלו במשך 15 שנים שהרי רק אז החוק מחייב אותו לעבור בדיקת בלמים כל שנה ועדיין הוא יישאר בחיים? כלומר, אם אדם לא בודק את הבלמים שלו אף פעם למה להכריח אותו לעשות זאת רק משמלאו 15 שנים לרכב? למה לא לחייב אותו כל שנה?

 

הסטטיסטיקה מוכיחה, שככל שהרכב ישן כך יש לו יותר בלאי מצטבר.

ככל שהרכב מזקין וערכו פוחת כך הבעלים פחות נלהבים להוציא עליו כסף מיותר (לדעתם).

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
פורסם
בתאריך 4.9.2023 בשעה 13:58, mosheisrael כתב:

ככל שהרכב מזקין וערכו פוחת כך הבעלים פחות נלהבים להוציא עליו כסף מיותר (לדעתם).

ככלל המשפט הזה מאוד הגיוני ולכן מחוייבת הקפדה על היבטי בטיחות במיוחד של רכבים ישנים.

 

 

  • אחראי פורום
פורסם
בתאריך 4.9.2023 בשעה 12:35, Cerebral Cortex כתב:

יש לי שאלה אחרת עבורך. האם יכול להיות מצב שבו אדם יזניח את מערכת הבלמים שלו במשך 15 שנים שהרי רק אז החוק מחייב אותו לעבור בדיקת בלמים כל שנה ועדיין הוא יישאר בחיים? כלומר, אם אדם לא בודק את הבלמים שלו אף פעם למה להכריח אותו לעשות זאת רק משמלאו 15 שנים לרכב? למה לא לחייב אותו כל שנה?

 

אנשים מחזיקים מכונית כמו שאתה ואני מחזיקים מיקרוגל.

אין רעשים? עובד.

בשביל זה למוסך יש את האחריות לדווח לבעל הרכב שיש לו בלאי בבלמים ויותר מזה, גם חובה להחתים אותו על מסמך שחרור מאחריות במידה והוא מתעלם מהערת המכונאי.

עד כאן אנשים נורמטיביים.

פושעים לעצמם ולסביבה תמיד היו ויהיו והם לא רק דוברי עברית.

  • אהבתי 1

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

החתמה על מסֿמך אינה מעלה או מורידה מאחריות המוסך, כל עוד המוסך אינו ממלא את חובתו ומדווח למשרד התחבורה, על סרוב בעל הרכב לתקן את הליקוי.

רכב שדווח עליו למשרד התחבורה, יקבל מאגף הרכב הודעת אי-שימוש(הורדה מהכביש) אלא אם יוכיח כי תיקן את הליקוי במוסך מורשה לפני מסירת ההודעה.

בכל 30+ שנותי במקצוע, נתקלתי בהודעות כאלו, אשר ניתן לספור אותן על אצבעות יד אחת.

  • רעיון טוב! 1

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם (נערך)
בתאריך 4.9.2023 בשעה 13:58, mosheisrael כתב:

הסטטיסטיקה מוכיחה, שככל שהרכב ישן כך יש לו יותר בלאי מצטבר.

ככל שהרכב מזקין וערכו פוחת כך הבעלים פחות נלהבים להוציא עליו כסף מיותר (לדעתם).

יש לי פורד פיאסטה שנת 1996. החלפתי צינורות בלם קידמי שהיו סדוקות. החלפתי רפידות ודיקסיות קדימה. החלפתי סנדלים מאחורה. החלפתי כל מה שצריך במערכת הבלימה. הרכב עד לפני שנתיים עבר פעמיים בשנה טסט. מעולם בכל השנים שהרכב על הכביש לא הייתה בעיה במערכת הצינורות שמעבירה את נוזל הבלמים מהבוסטר של הברקס לכל הרכב. אז מישהו יסביר לי בבקשה מדוע מישהו חושב שיש משהו שעלול לגרום לכשל במערכת הבלמים שצריכים לבדוק לי אותה פעמיים בשנה במכון הטסטים ועוד אני צריך להביא פעמים בשנה אישור ממוסך.

 

עריכה אחרונה על ידי Cerebral Cortex

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

כי אתה המיעוט שמטפל ברכבו ושומר על חייו, ללא קשר לגיל של הרכב שלך. 
וכי יש לך אוטו בן 27 , ישן, מזהם ולא בטיחותי, ולמדינה יש אינטרס שתעיף אותו ותקנה משהו יותר חדש, פחות מזהם ויותר בטיחותי, כדי שזה שמכר לך יקנה אוטו חדש יותר, וכדי שזה שמכר לו יקנה אוטו חדש מהניילונים.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם
לפני 19 שעות, שביט כתב:

כי אתה המיעוט שמטפל ברכבו ושומר על חייו, ללא קשר לגיל של הרכב שלך. 
וכי יש לך אוטו בן 27 , ישן, מזהם ולא בטיחותי, ולמדינה יש אינטרס שתעיף אותו ותקנה משהו יותר חדש, פחות מזהם ויותר בטיחותי, כדי שזה שמכר לך יקנה אוטו חדש יותר, וכדי שזה שמכר לו יקנה אוטו חדש מהניילונים.

אם המדינה כל כך מודאגת מזיהום למה היא מקשה כמה שאפשר על בעלי דו גלגלי? למה היא לא מעודדת מעבר לדו גלגלי? למה המדינה מעדיפה שיהיו הרבה מכוניות על הכביש ששורפות הרבה דלק? בוא ולא נהיה תמימים. המדינה רוצה כמה שיותר מכוניות ששורפות כמה שיותר דלק. היא רוצה למרר את החיים לבעלי רכבים ישנים כי היא מפסידה עליהם. היא רוצה שאנשים יקנו עוד מכוניות חדשות בכדי שתוכל להרוויח על המס מחדש. רכב בן 20 שנים ויותר משלם אגרת רישיוי מינימלית וזה לא מתאים למדינה.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

×
×
  • תוכן חדש...