Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1223 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הממיר בהחלט יפגע אם יש שריפת שמן גדולה כתוצאה מרינגים או נזילה לתא שריפה.

 

  • אהבתי 1

   R.I.P -PONTIAC G.P 1994 LPG     MIATA NC ex     SUBARU GC8 ex,     bmw m140     corolla 2022

פורסם
לפני 8 שעות, mike6 כתב:

אם תרצה אני עובד במורשה בבני ברק אעזור לך

ואלו הדברים שאתם צריכים לקחת בחשבון כאשר אתם פונים למוסך "מורשה"

לפני 9 שעות, יונה כתב:

עד כדי כך?

כן, מילוי שמן צמיג בכמה דרגות ועוד בחורף די משאיר את המנוע בלי שימון תקין.

פורסם
לפני 3 שעות, נקודה טובה כתב:

למעשה לא הצלחתי להגיע למסקנה חד משמעית האם זה אטם מכסה שסתומים (שאז נראה לי אני יכול לעשות לבד בקלות) או גומיות שסתומים (שאז זה מצריך יותר מאמץ כלים וידע) או רינגים (שזה לא בשבילי)

1.זה חד משמעית לא אטם מכסה שסתומים.

2. מעשן בהתנעת בוקר ובמכת גז אחרי שפעל בסרק במשך כמה דקות - גומיות שסתומים.

3. מעשן בעומס או בסל"ד גבוה עם גז רצוף -רינגים.

4. תבודק שנשם מנוע לא סתום. 

 

 

 

 

פורסם
לפני 46 דקות, yuvk כתב:

הסבר בבקשה למה שמן צמיג מהדרוש משאיר את המנוע ללא שימון תקין?

 

מה ש- @yairw אמר. אי אפשר להעביר דרך אותם מרווחים אותה כמות שמן, במיוחד כשהשמן קר, ולכן המנוע נשאר ללא שימון.

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני 14 שעות, Boltik כתב:

ואלו הדברים שאתם צריכים לקחת בחשבון כאשר אתם פונים למוסך "מורשה"

כן, מילוי שמן צמיג בכמה דרגות ועוד בחורף די משאיר את המנוע בלי שימון תקין.

לא ממש ברור מה הכוונה "לקחת בחשבון" מה הסקת מזה? 

ולגבי צמיגות השמן- נכון, וזה "פתרון" לא חכם לשים שמן בצמיגות גבוהה מידי.

אם יש בעיה במנוע היא לא תעלם בקסם רק תיקון.

רינגים אטמי שסתום או נזילה לא משנה מה ,הח' שמן לצמיגות גבוהה יכולה לעשות נזק למנוע כי לא יהיה שימון בהתנעה ולא תהיה זרימת שמן כמתוכנן ויגרום לבלאי בחלקים הדורשים שימון במנוע.

עריכה אחרונה על ידי mike6
  • אהבתי 1

   R.I.P -PONTIAC G.P 1994 LPG     MIATA NC ex     SUBARU GC8 ex,     bmw m140     corolla 2022

פורסם
לפני 21 שעות, Boltik כתב:

אי אפשר להעביר דרך אותם מרווחים אותה כמות שמן, במיוחד כשהשמן קר, ולכן המנוע נשאר ללא שימון.

במצבי הנוכחי, כדאי להחליף חזרה את השמן כהוראות היצרן, או שמא עדיף להשאיר את המצב על כנו (העגום משהו...) ?

פורסם
לפני שעתיים, יונה כתב:

במצבי הנוכחי, כדאי להחליף חזרה את השמן כהוראות היצרן, או שמא עדיף להשאיר את המצב על כנו (העגום משהו...) ?

תשאיר את השמן. 

ההוראות נכונות למנועים חדשים ובריאים ולא מנועים שחוקים. 

כל מנוע לגופו ולכן אין זה מדע מדויק למנוע שלך. 

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, יונה כתב:

במצבי הנוכחי, כדאי להחליף חזרה את השמן כהוראות היצרן, או שמא עדיף להשאיר את המצב על כנו (העגום משהו...) ?

הייתי מחזיר ל-5-30 וכמובן מתקן את הנזילה שהמוסכניק שלך ניסה "לסתום" עם שמן 10-60.
קח בחשבון שאם הרינגים שחוקים אחרי נסיעה ללא שימון תקין, אז אתה כבר לא תחזיר אותם. כמה זמן נסעת עם 10-60?
 

 

לפני כשעה, tamir3000 כתב:

תשאיר את השמן. 

ההוראות נכונות למנועים חדשים ובריאים ולא מנועים שחוקים. 

כל מנוע לגופו ולכן אין זה מדע מדויק למנוע שלך. 

עשיתי עם מנוע כזה בקורולה 240K ק"מ. החלפתי שמן כל 10K (5-30 סינטטי) וגם אחרי 240K לא נאלצתי להוסיף שמן בין ההחלפות.
אנשים עושים שטויות אחרי שאנשים אחרים ממליצים שטויות ואז מתחילים לפתח כל מיני תאוריות על "כל מנוע לגופו ולכן אין זה מדע מדויק למנוע שלך" כדי להצדיק שטויות.

עריכה אחרונה על ידי Boltik
פורסם
לפני 1 דקה, Boltik כתב:

הייתי מחזיר ל-5-30.
 

 

עשיתי עם מנוע כזה בקורולה 240K ק"מ. החלפתי שמן כל 10K (5-30 סינטטי) וגם אחרי 240K לא נאלצתי להוסיף שמן בין ההחלפות.
אנשים עושים שטויות אחרי שאנשים אחרים ממליצים שטויות ואז מתחילים לפתח כל מיני תאוריות על "כל מנוע לגופו ולכן אין זה מדע מדויק למנוע שלך" כדי להצדיק שטויות.

סגנון מתנשא ולא ראוי. 

גם אם אתה צודק( וכנראה שהפעם לא ). 

פורסם
לפני 7 דקות, tamir3000 כתב:

סגנון מתנשא ולא ראוי. 

גם אם אתה צודק( וכנראה שהפעם לא ). 

סליחה על הסגנון, אבל זה פשוט מעצבן. מעצבן שכל אחד חושב שהוא יותר חכם ממהנדסי טויוטה ובסופו של דבר מישהו אחר, שזרם עם הבטחון המלא שבו נאמרים דברים, נאלץ לחפש מנוע חדש או לזרוק את הרכב.

פורסם
לפני 12 דקות, Boltik כתב:

סליחה על הסגנון, אבל זה פשוט מעצבן. מעצבן שכל אחד חושב שהוא יותר חכם ממהנדסי טויוטה ובסופו של דבר מישהו אחר, שזרם עם הבטחון המלא שבו נאמרים דברים, נאלץ לחפש מנוע חדש או לזרוק את הרכב.

מקבל את ההתנצלות. 

לא מעיד על עצמי כחכם יותר ממהנדס טויוטה, אך בפורום הזה יש הרבה אנשים עם ידע במכונאות מבלי להיות מהנדס טויוטה. 

במקרה הנ"ל המנוע כבר לא במיטבו, כך שהמרווחים בין הבוכנה לצילינדר או בין 

המיסבים כבר עברו כנראה את מרווח הטולרנס של היצרן( הנחה שלי לפי סיפור פותח השירשור). 

קיימות המון המלצות ברשת ממכונאים לעבור לשמן סמיך יותר כאשר המנוע נשחק. 

כמו כן למספר יצרני שמנים יש אפילו מוצר יעודי למנועים בעלי קילומטראז' גבוה שבו המרווחים שציינת גדלים. 

ובדרך אגב, ההבדלים בשימון אם בכלל קיימים בטמפרטורות הרבה מתחת לאפס, משהו כמו מינוס 20 או מינוס 30.

בטמפרטורות עבודה רגילות דווקא השמן הסמיך יותר ישמור טוב יותר על המנוע אבל על חשבון צריכת הדלק( אבל אתה בטח כבר יודע את זה 😉). 

 

 

פורסם

אם הבנתי נכון את הסיפור, המנוע תפקד כראוי, פרט לנזילה (לא צריכה) של שמן. כל הבעיות של עשן, צריכת דלק וכדומה התחילו אחרי שהשמן הוחלף ל-10-60 וזה מה שדפק את המנוע.
אני מכיר סדרות שמנים ל-"מנועים ותיקים", אבל השמנים האלו בעלי אותה צמיגות ועומדים באותם תקנים. ההבדל היחיד הוא בהרגשה הטובה של הקונה ועוד קצת תוספים לניקוי מנוע.
הבדל בצמיגות קיים גם בין 30 ל-90 מעלות ומרגישים את זה כאשר מרוקנים את השמן בהחלפה.
בטמפרטורות עבודה השמן הסמיך יעלה לחץ במערכת, יגרום לנזילות ופריצות אטמים ופשוט לא יגיע למעברים קטנים.

×
×
  • תוכן חדש...