Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הסבר על שחיקת בלמים


Tala17
שימו לב! השרשור הזה בן 506 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מישהו יכול להגיד לי בהסבר מפורט לבדידים אחת ולתמיד איך אפשר לדעת אם צלחות הברקס גמורות.. אם אפשר לעלות תמונה של הבדל בין צלחת תקינה ללא תקינה תבורכו. אתמול מישהו שמבין ראה ורק ממבט אמר לי תקין אמרתי לו איך אבל הכל נראה אותו הדבר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אין רעידות הבלימה,  רק מדידת עובי הצלחת יכולה חד משמעית להצביע . 

לכל צלחת יש עובי מותר מבחינה בטיחותית. 

עם הזמן בצלחת נוצר קנט בגלל השחיקה. אם הקנט עדיין קטן, יש להניח שהצלחת תקינה ( בתנאי שלא עברה חריטה בעבר ). כנראה זה המצב שראה אצלך " מישהו שמבין" - הקנט עדיין לא עמוק.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Tala17 כתב:

אם אפשר לעלות תמונה

דיסק בלם (צלחת בסלנג) חדש מגיע כששטח העבודה שלו חלק ויש לו עובי מסויים שמוגדר בספרות יצרן כעובי דיסק חדש. נגיד 24 מ"מ.

 

1.thumb.jpg.6152462700e054bd68c8ed9ddb3a9445.jpg

 

 

 

כשהדיסק עובד, הרפידות שחוקות אותו וחורטות בו "שביל" רחב שהוא כל רוחב הדיסק למעט איזור קטן בהיקף החיצוני. האיזור הזה נקרא קנט או מדרגה.

 

IMG_20221210_213844.jpg.4bbb5db1c902759960e7850c7c97b315.jpg

 

 

היצרן מגדיר גם עובי מינימלי מותר. נגיד עובד חדש 24 מ"מ, עובדי מינימלי מותר 22 מ"מ.

 

זאת אומרת גובה המדרגה צריך להיות עד 1 מ"מ בכל צד. 

 

אם הדיסק יותר דק, צריך להחליף אותו.

"לפי הספר" מודדים את העובי עם מיקרומטר אבל לרוב עושים פשוט הערכה לפי העין.

17.jpg.89a4461f849a11dcdddd2c173a089e62.thumb.jpg.721e06d446158ad78d73dbe44346033a.jpg

 

 

בדרך כלל דיסק מוחלף אחרי החלפת 2 או 3 סטים של רפידות, שחיקה של הדיסק איטית יותר משחיקת רפידות.

 

 

 

 

 

  • אהבתי 5

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הכוונה טראומה בצלחות, 

כמו''כ האם ניתן להרגיש מתי הצלחות הולכות לסים את תפקידם?

(שואל מנסיון מר, לחצתי על דוושת הבלם, והבלמים כמעט לא הגיבו, היה רעש כמו של ברזל מתחכך בברזל, רעידה נוראית. ואיכשהו הרכב בלם, מהירות נמוכה, 

במוסך טען שהצלחות עקומות ושרופות לגמרי)

עריכה אחרונה על ידי מייק24
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
בתאריך 10.12.2022 בשעה 22:25, מייק24 כתב:

מה הכוונה טראומה בצלחות, 

כמו''כ האם ניתן להרגיש מתי הצלחות הולכות לסים את תפקידם?

(שואל מנסיון מר, לחצתי על דוושת הבלם, והבלמים כמעט לא הגיבו, היה רעש כמו של ברזל מתחכך בברזל, רעידה נוראית. ואיכשהו הרכב בלם, מהירות נמוכה, 

במוסך טען שהצלחות עקומות ושרופות לגמרי)

אם הגעת למצב כזה זה כשל  בטיחותי בתחזוקה שוטפת 

כמה זמן לא נבדקו הברקסים עד שזה קרה

ברקסים יש לבדוק לפחות כל טיפול עובי רפידות וצלחות ולהחליף  במידה ואם עד הטיפול הבא הצפי לירידה ממינימום העובי המוגדר ע"י היצרן שזה בערך 2-3 מ"מ בצלחות ומינימום עובי  של 2 מ"מ ברפידות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 506 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...