Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1341 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שבת שלום,

 

אז עוד חודש וקצת אני צפוי להפוך לאבא, אני הראשון מכל החברים מכל המעגלים שיש לי שהופך לאבא, לכן הגעתי לכאן לשמוע המלצות מכם :)

 

אז ככה-

 

1. מוניטור לילד - מאיזה חודש רלוונטי? הכנתי חדר תינוק בממ"ד, האם התקשורת רדיו תשרוד? כי הוואיפיי לא משהו שם, מקסימום אני קודח RJ מהסלון.

 

2. ויתרתי על סלקל וישר קניתי כיסא 0-8, הילד יוולד בחורף ואני מניח שיצא מהבית רק ביומו הראשון בדרך מהבית חולים ולנסיעות לטיפת חלב,

האם זה נורא להעביר אותו מהעגלה לכיסא (בימים קפואים) ולהשיג סלקל לכמה חודשים או שזה בסדר?

 

3. ברית - בהתחלה רציתי את הרב שחיתן אותנו אבל אחרי שהייתי בברית שהמוהל עשה משהו עם הפה לפין של הילד הזדעזעתי ואני מחפש רק רופא מוהל,

הבעיה שאני לא מוצא בחיפושים, יש להם ארגון בדומה לרבנות שמרכז אותם?

 

4. חימום חדר - בהתחלה הילד יישן במיטה מתחברת כזאת שעומדת צמוד למיטה שלנו ואני מניח שצריך לחמם בימים קרים, אתם משתמשים במזגן? או שזה חונק מידי?
כשהייתי גר בקצרין היינו משתמשים קבוע במזגן אבל בטבריה לדעתי חורף קודם לא הפעלתי כלום כי היה ממש נעים.

 

5. כיסא הנקה - יעני כורסאת טלוויזיה שאני אשים בחדר תינוק, רלוונטי? הנשים שלכן השתמשו בזה? בסלון יש לי "ר" גדולה ועוד כורסאת קוביות כזאת שהפכה 
למיטה של הכלב אז אין לי עוד כורסא. וזאת השקעה של לפחות 1500 שאני לא בטוח שאני צריך כרגע.

 

6. הכלב - איך  לגרום לכלב לעכל את הסיטואציה בצורה הטובה ביותר, יש לי כלב שאימצתי לפני שנתיים והוא כמו ילד איתנו, חולה עלינו ואנחנו עליו, איך לווסת את זה נכון?

 

ובכללי כל עצה תתקבל כאן בהערכה רבה!

 

תודות!

  • אהבתי 1

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

  • תגובות 123
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)

אני אענה תשובה מתחכמת ברשותך-

עצם זה שחשבת על כל זה ואתה שואל הכל אומר (לדעתי) שאתה תסתדר מצוין. 

לאט לאט, אל תרוץ. יהיו לך עוד מלאאא שנים לדאוג 24 שעות. תנוח עכשיו :)

 

 

עריכה אחרונה על ידי אורח לרגע
  • אהבתי 2
פורסם

קודם כל שהלידה תעבור בקלות.

 

מוניטור מגיל אפס. קח בחשבון שכשהוא יתחיל להתהפך יהיו לכם גם אזעקות שווא.

חימום תצטרכו לרמה סבירה.

להעביר מהעגלה למושב זה שטויות. הבעיה היחידה זה שהוא יתעורר במעבר.

 

כיסא הנקה די מיותר.

  • אהבתי 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

לגבי 4, מאוד מומלץ שהחדר יהיה מאוורר. 

כלומר לא סגור הרמטית ובוודאי שעם חימום דולק. 

 

  • אהבתי 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

אף אחד לא מכין אותך לזה שהמנייאקים הקטנים מחרחרים/נוהמים/נאנחים המון בזמן השינה בחודשים הראשונים. הם לא נחנקים, הכל בסדר, לא צריך להעיר אותם.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

טבריה? פעם ב-5 שנים אולי תצטרך להלביש לו סוודר.

כל מיני "אביזרי הנקה מיוחדים" - די קשקוש בגדול, אם יש לך כל מיני כריות וספות קיימות האישה לרוב תמצא סידור נוח יותר. אבל זאת בחירה שלה, לא שלך...

 

עם כיסא 0 אין צורך בסל קל.

 

לא יודע לגבי הכלב, אצלי החתולה לא עשתה בעיות ;-)

  • אהבתי 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
לפני שעתיים, GABIUBOGI כתב:

שבת שלום,

 

אז עוד חודש וקצת אני צפוי להפוך לאבא, אני הראשון מכל החברים מכל המעגלים שיש לי שהופך לאבא, לכן הגעתי לכאן לשמוע המלצות מכם :)

מזל טוב !

לפני שעתיים, GABIUBOGI כתב:

אז ככה-

 

1. מוניטור לילד - מאיזה חודש רלוונטי? הכנתי חדר תינוק בממ"ד, האם התקשורת רדיו תשרוד? כי הוואיפיי לא משהו שם, מקסימום אני קודח RJ מהסלון.

מוניטור כלומר מסך ומיקרופון או בייביסנס ?

בייביסנס לדעתי זה חובה, בשביל השקט הנפשי שלך.

קח בחשבון - יהיו אזעקות שווא והלב שלך ירד לתחתונים. אבל עדיף זה מאשר הסיכון של מוות בעריסה.

 

מסך ומיקרופון, לדעתי מיותר, אבל כל אחד וטעמו.

 

לפני שעתיים, GABIUBOGI כתב:

2. ויתרתי על סלקל וישר קניתי כיסא 0-8, הילד יוולד בחורף ואני מניח שיצא מהבית רק ביומו הראשון בדרך מהבית חולים ולנסיעות לטיפת חלב,

האם זה נורא להעביר אותו מהעגלה לכיסא (בימים קפואים) ולהשיג סלקל לכמה חודשים או שזה בסדר?

עשיתי כך עם כל שלושת ילדיי - סלקל הוא לא קל!

שטויות להעביר אותו, בהתחלה גם ככה אתה כמעט ולא יוצא איתו.

 

לפני שעתיים, GABIUBOGI כתב:

3. ברית - בהתחלה רציתי את הרב שחיתן אותנו אבל אחרי שהייתי בברית שהמוהל עשה משהו עם הפה לפין של הילד הזדעזעתי ואני מחפש רק רופא מוהל,

הבעיה שאני לא מוצא בחיפושים, יש להם ארגון בדומה לרבנות שמרכז אותם?

יש תהליך כלשהוא של מה שאתה מתאר אבל יש לזה ציוד מיוחד עם וואקום או משהו בסגנון, כך שאין קשר ישיר בין הפה לפין

הציוד שמשתמשים בו (מניח שיש כאלה שלא משתמשים כמו שאתה מתאר) הוא סטרילי

אני גם חשבתי כמוך בהתחלה, ושמו של דר' ג'קסון הולך לפניו (וגם הוא היה בתוכנית הטלויזיה מתמחים בעבר)

אבל בסופו של דבר החלטתי בהמלצת האחותי, לעשות עם המוהל שעשה לאחיין שלי, לאחים של גיסי (היום הם בני למעלה מ 40), לבני הדודים שלי

ובסופו של דבר לשלושת ילדיי.

המשפט שהיא נתנה לי וקנה אותי - הבנאדם מקצוען, עושה את זה ורק את זה עשרות שנים, אתה חושב שרופא שעובד ביום יום בתור משהו אחר יעשה את זה יותר טוב?

יכול להמליץ לך עליו, בחור זהב, לא מכביר במילים (למי שהטקס לא מעניין אותו - כמוני), מקצוען, דואג ואיכפתי, מגיע יום למחרת לעשות ביקורת. וכמובן, הכל סטרילי.

 

 

לפני שעתיים, GABIUBOGI כתב:

4. חימום חדר - בהתחלה הילד יישן במיטה מתחברת כזאת שעומדת צמוד למיטה שלנו ואני מניח שצריך לחמם בימים קרים, אתם משתמשים במזגן? או שזה חונק מידי?
כשהייתי גר בקצרין היינו משתמשים קבוע במזגן אבל בטבריה לדעתי חורף קודם לא הפעלתי כלום כי היה ממש נעים.

 יש כל מיני משפטים שאמרו לי שכבר איני זוכר, לא יותר מדי מזגן, וכו' וכו', בטח ההורים יתנו לך מספיק דגשים בנושא.

 

לפני שעתיים, GABIUBOGI כתב:

5. כיסא הנקה - יעני כורסאת טלוויזיה שאני אשים בחדר תינוק, רלוונטי? הנשים שלכן השתמשו בזה? בסלון יש לי "ר" גדולה ועוד כורסאת קוביות כזאת שהפכה 
למיטה של הכלב אז אין לי עוד כורסא. וזאת השקעה של לפחות 1500 שאני לא בטוח שאני צריך כרגע.

לא מכיר, יש כרית הנקה שבסופו של דבר אשתי השתמשה בה פעמיים ונתנו אותה.

מצד שני, לא יצא לה להניק יותר מדי

 

לפני שעתיים, GABIUBOGI כתב:

6. הכלב - איך  לגרום לכלב לעכל את הסיטואציה בצורה הטובה ביותר, יש לי כלב שאימצתי לפני שנתיים והוא כמו ילד איתנו, חולה עלינו ואנחנו עליו, איך לווסת את זה נכון?

לצערי לא יכול לעזור בזה.

לפני שעתיים, GABIUBOGI כתב:

ובכללי כל עצה תתקבל כאן בהערכה רבה!

תהנה מהזמן שהם קטנים.

 

לפני שעתיים, GABIUBOGI כתב:

תודות!

 

  • אהבתי 2
פורסם

לגבי הנקה: יש לה אינסוף יתרונות על פני פורמולה, לא רק בטווח קצר אלא גם בטווח רחוק. ככל שניתן להיצמד להנקה בלבד זה מומלץ על ידי כל איגוד רפואי מקצועי והנושא נמצא בקונצנזוס מוחלט. אם ניתן לשלב זב גם עדיף מפורמולה בלבד, אך פחות מהנקה בלעדית.

יחד עם זאת, יש גם פרקטיקה וחיים מעבר לכך, אז קטונתי מלהתערב לאנשים איך לגדל את הילדים שלהם, אבל את ההמלצות כדאי להכיר. 

בסוף רוב הילדים יהיו בסדר. 

  • אהבתי 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

1. סביר להניח שמוניטור יהיה בעייתי בממד מבחינת תקשורת. בעיני שימושי. טוב שיהיה מול העיניים, ואז אתה לא קם כל פעם שחשבת ששמעת משהו אולי. 

 

2. לדעתי עדיף כסא 0-8 מאשר סלקל. החיסרון שלו הוא שהוא גדול וכבד יחסית ולא נוח במיוחד להעברה בין רכבים. גם קשה להכניס מושבים בספספל האחורי כשאתה לוקח כסאות גדולים. 

 

3. ברית עשינו אצל ד"ר ג'קסון לפני חמש שנים, הכל היה בסדר ושמו הולך לפניו. 

 

4. ההמלצות שאני מכיר לחדרי ילדים הן כ 22 מעלות. לא יודע למה כולם רוצים לטגן את הילדים. תוסיפו לילד עוד שכבה מעבר למה שאתם לובשים. בלי שמיכות. 

 

5. אשתי השתמשה בכורסת הנקה וכרית הנקה. היה לה נוח. 

 

בתור תחליף לשמיכה, ממליץ על halo sleepsack. גם, במקום שכבה נוספת בשינה. 

יש גרסה שמאפשרת 'עיטוף'. מרגיע מאוד חלק מהתינוקות ומאפשר להם שינה טובה יותר. אצלינו עזר מאוד. 

 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 29 דקות, ניקו פ. כתב:

לגבי הנקה: יש לה אינסוף יתרונות על פני פורמולה, לא רק בטווח קצר אלא גם בטווח רחוק. ככל שניתן להיצמד להנקה בלבד זה מומלץ על ידי כל איגוד רפואי מקצועי והנושא נמצא בקונצנזוס מוחלט. אם ניתן לשלב זב גם עדיף מפורמולה בלבד, אך פחות מהנקה בלעדית.

יחד עם זאת, יש גם פרקטיקה וחיים מעבר לכך, אז קטונתי מלהתערב לאנשים איך לגדל את הילדים שלהם, אבל את ההמלצות כדאי להכיר. 

אין הורה בישראל שלא יפמפמו לו למוח שהנקה זה הדבר הכי חשוב וכו׳, אז לא רואה סיבה לעשות את זה גם כאן. 

מנגד - יש הרבה אמהות שמתקשות להניק ממגוון סיבות, ומרגישות תחושת אשם עצומה בגלל הנ״ל, הרי אף אמא לא רוצה לפגוע בתינוק שלה ואנשים מרגישים מאוד בנוח לומר לאמהות צעירות איך להתנהל, בטח ובטח במנטליות הישראלית.

 

הילדה שלנו לא הצליחה לינוק כמו שצריך, במשך חודשים אשתי ניסתה עד לנק׳ שנשברה, ואז שאבה באדיקות במשך שנה. 

הילד הוא בגדול ההתגלמות התינוקית של מלתעות.

 

הפואנטה שלי היא שאמא תזכור לשים את הצרכים שלה במשוואה כשבוחרים כיצד לפעול, בין אם זה להניק ובין אם זה לשאוב ובין אם זה רק לפרמל וזהו. עדיף ילד על פורמולה ואמא מתפקדת מאשר ילד על חלב ואמא בדכאון - ואני לא מפריז כאן, דכאון ואשמה הורית הם שכיחים הרבה יותר מכפי שנעים לנו להודות.

אני ראיתי מהצד את כמות האשמה האישית וחיזקתי את אשתי לאורך כל הדרך שתעשה בדיוק מה שבא לה, שמח שהיא בחרה כפי שבחרה אבל לא הייתי מפעיל עליה מנוף לחצים במידה אחרת, הסיפור הזה הוא תובעני בטירוף.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

אין בינינו מחלוקת. לכן כתבתי את השורה האחרונה. 

אני לא ידעתי שבארץ מפמפמים על הנקות ולי לא יצא להיתקל בזה במיוחד, אבל אני עוד לא קהל היעד של הפמפום. אני כן יודע שרופאי ילדים שואלים בהתחלה, בצדק, כדי לתעד את תזונת הפעוט\ה היות וזה רלוונטי. אבל גם זה צריך להיעשות ללא שיפוטיות. אתה תופתע לגלות אבל יש המון אימהות שלא מניקות מתוך נוחות נטו, הגם שהן מכירות את ההמלצות. ברגע שיש סביבה תומכת ולא שיפוטית, לרובן אין בעיה לשתף והמבוכה קלה, אז אני מאוד מסכים איתך על החשיבות של סביבה תומכת.

סביר מאוד ששאיבה והנקה זה היינו הך מבחינת יתרונות בריאותיים, לכן אני לא בטוח לגמרי למה התכוונת כשדיברת על זה, אבל פורמולה היא אכן פחות אופטימלית ואני בהחלט מצליח להבין כל רגש של אשמה, דיכאון או תסכול שאם או אב ירגישו מכך. אני גם מסכים איתך שצריך לטפל בזה ושזה לא פחות חשוב מהתזונה לילד. גם דיכאון לצערנו, סביר כי נמצא בתת אבחון, אם כי נראה כי בימינו המודעות מאוד גוברת. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

מעבר לדברים הנכונים שאור כתב כולנן עושים גם לעצמנו וגם לילדים שלנו דברים לא בריאים פיזית למען הבריאות הנפשית.

 

מי כאן לא נתן ממתק או ג'נק פוד לילד שלו?

 

לא יודע מתי יצאו הפורמולות אבל אנחנו גדלנו על חלב פרה וגדלנו לא רע. נכון שיש גם עותר טוב אבל אין לזה סוף.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)

אני מניח שאתה לא הורה עדיין(?)

לא נאמר בהקטנה, אומר בגלל שרשמת שלא ידוע לך על הפמפום. אפילו כאן בארה״ב, עם מנטליות הרבה פחות ׳אגרסיבית׳ מבחינת יחס דחיפת האף למטר רבוע, מפמפמים את זה בטירוף (אגב, בצדק, שלא ישתמע אחרת).

מנגד, לצערי לא ראיתי כמעט את הדברים שאני רשמתי, בכל החוויה מתמקדים מאוד מאוד בתינוקי ושוכחים שאבא ו(בואו נודה בזה, בעיקר)אמא הולכים לעבור חוויה מאוד מטלטלת גם כן, והבריאות הגופנית והנפשית שלהם הולכים להשפיע מאוד על התא המשפחתי (==בריאות התינוק).

עריכה אחרונה על ידי oryo
  • אהבתי 1

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם
לפני 3 דקות, ניקו פ. כתב:

ואני בהחלט מצליח להבין כל רגש של אשמה, דיכאון או תסכול שאם או אב ירגישו מכך. 

אשתי התקשתה להניק ונאבקה עם זה בשיניים. בשלב כלשהו פניתי לקרובת משפחה שגם היא וגם בעלה עסקו כל חייהם במיילדות בבקשה לסיוע להוריד אותה מזה (יועצת ההנקה וטיפת חלב לחצו עליה להמשיך ולא יכולתי לעמוד מהצד כשאני רואה את המחיר). רק אחרי שהשתכנעה לעבור לשאיבה והשלמה עם פורמולה היא הבינה מה זה עשה לה.

  • אהבתי 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.


×
×
  • תוכן חדש...