Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1340 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ראשית כל, גבי היקר - תנחומיי הכנים.

שנית כל, מאחר וכבר עשית את הטעות ובחרת בהמשכיות, כל שנותר לי לאחל לך הוא רק טוב והמון נחת ובהצלחה בגידול הפעוט. ❣️מקווה שהוא לא יתפוס לי עוד רכב בפקק באיילון כשאחזור מטיול פנסיונרים בגלבוע ב 2053, מקסימום אתן לו להדחף לפני.

  • מבאס 1
  • רעיון טוב! 2
  • תגובות 123
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)

ממליץ על מוניטור מאלי אקספרס של TAKTRAK ,עלה בזמנו באזור ה50 דולר.

עושה את עבודה בצורה מעולה עם VOX ואיכות תמונה סבבה בלילה , לא צריך יותר מזה.

https://www.aliexpress.com/item/32834348254.html?gatewayAdapt=glo2isr

כל המוניטורים היקרים יותר כמו בייבי סנס ושות' מיותרים לחלוטין, בזבוז כסף.

 

עריכה אחרונה על ידי TheOne23

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers

:-):arrow::idea:

פורסם
לפני 8 שעות, GABIUBOGI כתב:

שבת שלום,

 

אז עוד חודש וקצת אני צפוי להפוך לאבא, אני הראשון מכל החברים מכל המעגלים שיש לי שהופך לאבא, לכן הגעתי לכאן לשמוע המלצות מכם :)

 

אז ככה-

 

1. מוניטור לילד - מאיזה חודש רלוונטי? הכנתי חדר תינוק בממ"ד, האם התקשורת רדיו תשרוד? כי הוואיפיי לא משהו שם, מקסימום אני קודח RJ מהסלון.

 

2. ויתרתי על סלקל וישר קניתי כיסא 0-8, הילד יוולד בחורף ואני מניח שיצא מהבית רק ביומו הראשון בדרך מהבית חולים ולנסיעות לטיפת חלב,

האם זה נורא להעביר אותו מהעגלה לכיסא (בימים קפואים) ולהשיג סלקל לכמה חודשים או שזה בסדר?

 

3. ברית - בהתחלה רציתי את הרב שחיתן אותנו אבל אחרי שהייתי בברית שהמוהל עשה משהו עם הפה לפין של הילד הזדעזעתי ואני מחפש רק רופא מוהל,

הבעיה שאני לא מוצא בחיפושים, יש להם ארגון בדומה לרבנות שמרכז אותם?

 

4. חימום חדר - בהתחלה הילד יישן במיטה מתחברת כזאת שעומדת צמוד למיטה שלנו ואני מניח שצריך לחמם בימים קרים, אתם משתמשים במזגן? או שזה חונק מידי?
כשהייתי גר בקצרין היינו משתמשים קבוע במזגן אבל בטבריה לדעתי חורף קודם לא הפעלתי כלום כי היה ממש נעים.

 

5. כיסא הנקה - יעני כורסאת טלוויזיה שאני אשים בחדר תינוק, רלוונטי? הנשים שלכן השתמשו בזה? בסלון יש לי "ר" גדולה ועוד כורסאת קוביות כזאת שהפכה 
למיטה של הכלב אז אין לי עוד כורסא. וזאת השקעה של לפחות 1500 שאני לא בטוח שאני צריך כרגע.

 

6. הכלב - איך  לגרום לכלב לעכל את הסיטואציה בצורה הטובה ביותר, יש לי כלב שאימצתי לפני שנתיים והוא כמו ילד איתנו, חולה עלינו ואנחנו עליו, איך לווסת את זה נכון?

 

ובכללי כל עצה תתקבל כאן בהערכה רבה!

 

תודות!

המבט שלי.

1. לדעתי, מוניטור רק מקשה על ההורים לישון טוב בלילה... אבל אם ההנהלה החליטה תכוון את זה למינימום התראות שווא.

2. יש תינוקות שמתעוררים אם רק נושמים לידם וכאלה ששום העברה לא תפריע להם אם הם החליטו לישון. אצל החרדים אפשר להשאיל ציוד תינוקות ולבדוק אם זה מתאים לך.

3. מוהל מנוסה שמקצץ כמה ילדים ביום יעשה ברית יותר טובה מרופא שעושה פעם ב... חוץ מזה שמבחינה הלכתית כולם מחויבים לעשות את הפעולה שתיארת.

4. שיטת "סבתא": מנשקים בעדינות את התינוק במצח. אם הוא קר צריך להוסיף שמיכה\להגביר חימום ולהפך. אנחנו השתמשנו ברדיאטור שמן חשמלי אבל בטבריה...

5. תן למחליטה להחליט לפי מה שנוח לה ולא בטוח שהיא תדע עד שהיא לא תנסה. בכלל, החנויות לציוד תינוקות לא יסגרו אחרי הלידה ותוכל לבצע קניות מושכלות אחרי שתבינו את הצרכים ומה שהמחליטה רוצה. עכשיו תקנה רק את הבסיס שבבסיס והשלמות תעשה אחר כך כשתבין יותר טוב את הצרכים.

6. לא מבין בכלבים.

עצות נוספות: תקשיבו לסבתות  ותנו להן לעזור לכם אם הן רוצות ויכולות, אחרי הכל הן גידלו אותכם.

הנקה יש יוצאי דופן אבל האופן כללי הנקה זה דבר חשוב אבל לא קל בכלל. אני לקחתי על עצמי את כל הפעולות בלילה (לקום לתינוק, לבדוק את מצב הטיטול, להחליף אם יש צורך, להגיש את התינוק להנקה, לנמנם בזמן ההנקה ולהרדים את התינוק בחזרה) לא פשוט אבל עדיין קל יותר מההנקה עצמה.

רופא אמר לי שלתינוק הרבה יותר קל לינוק מבקבוק מאשר משד ולכן תינוק שיונק מבקבוק לומד ל"התעצל" ולא לינוק היטב משד. הוא המליץ לא לתת לתינוק ליגוע בבקבוק בכלל בשבועות הראשונים.

לא תשאירו את התינוק בבית, אחרי שבוע שבועיים צאו איתו לטיולים.

ועצה לא רגילה: התינוק לא נרדם או מתעורר וצורח כשמורידים אותו מהידיים? יש סלקל? יש כביסה מלוכלכת? ממלאים מכונת כביסה, קושרים את התינוק היטב בסלקל ומניחים אותו על המכונה. אחרי כמה דקות של בכי הוא יירדם כמו מלאך. לא לשכוח להוריד את התינוק לפני הסחיטה.

 

מזל טוב והרבה הנאה מהתינוק!

 

  • אהבתי 3

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם
לפני כשעה, GABIUBOGI כתב:

ממ"ד עם דלת סגורה.

 

אני רק אתייחס לעניין הזה. 

בגדול רצוי מאוד שממ"ד יהיה תמיד מאוורר. הסיבה היא בעיקר המלט, ממנה עשוי הבטון, שפולטת גז ראדון.

איוורור ע"י השארת פתח קבוע יעשה עבודה טובה למדי.

במקרה של ראדון במבנים, אם בוחרים איוורור בעזרת וונטה, אז כיוון האוויר צריך להיות הכנסת אוויר חיצוני פנימה ולא שאיבה החוצה. 

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

פורסם

עוד הערה לגבי הדיון על הסלקל - הוא עוד יותר שימושי כשהגישה עם עגלה לא נוחה, למשל כשיש מדרגות.

 

לגבי רכישת ציוד - תביא בחשבון שתקבלו הרבה מתנות. אז הצטיידו במה שחיוני, אבל השלימו אחרי הברית. זה אמור במיוחד לגבי ביגוד.

 

חוץ מזה - לא להתבייש לקבל "תרומות" מהמשפחה או חברים שכבר סגרו את הבסטה ויש להם ציוד מיותר. כמובן לבדוק שהכל נקי, תקין ובטוח, אבל אורך החיים של הציוד הזה, אם הוא איכותי, הרבה יותר ארוך מהשימוש בו, גם אחרי 3 ילדים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אבא צעיר יחסית  ל5 מתוכם 2 בנים.

 

אתייחס למה שאני מבין בו בעיקר...

 

1- לגבי סלקל /כסא בטיחות. אם נוחיות חשובה לך ואתה מוכן לשלם עליה תרכוש סלקל/עגלה דונה-עם תושבת איזופיקס. פיתוח ישראלי גאוני אמנם יקר יחסית ושווה כל שקל (אני מצאתי יד 2  חדש דנדש בן חודשיים בחצי מחיר אבל זה נדיר מאוד). מי שניסה לא חוזר לאחור...

2- לגבי מילה כיון שאני כבר זמן רב מתעניין בלימוד של התחום. משהו אחד אני יכול לומר לך בביטחון מוהל מנוסה (ומנוסה זה אחד שמל סביביות ה1000 תינוקות) יעשה את העבודה במקצועיות פי כמה מרופא. הפעולה הכירוגית-חיתוך היא נורא פשוטה וזה החלק הקל. החלק שמצריך מיומנות הוא אחרי החיתוך להגיע לאסתטיקה יפה ושם ישמשמעות גדולה מאוד לנסיון מעשי. 

 

 

פורסם

מזל טוב,

לנו היה בייביסנס מהיום הראשון.

סלקל שווה לקנות חדש, זה לא מאוד יקר וההעברות של התינוק כשהוא ישן יהיו הרבה יותר קלות.

רדיאטור נותן את החום הנעים ביותר, יקר בחשמל אך נעים בהרבה - כדי לדאוג למגבת רטובה או מכשיר אדים קרים שיוסיף לחות.

צעצועים והכל - שווה לקנות באינטרנט מסין ומארה"ב.

עגלות - שווה לקנות ביד 2 משהו יקר אבל לוודא שיתאים לאוטו.

בהצלחה

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

פורסם

לגבי צעצועים: לא הייתי קונה מסין לילדים קטנים, אלא רק כאלו שעברו בקרות איכות ותקנים. במיוחד דברים שיכולים להתפרק לחתיכות קטנות. 

דעתי בלבד כמובן. 

  • רעיון טוב! 2

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

מה זאת אומרת בממד עם דלת סגורה? 

בתור אחד שחושש ושוקל מוניטור זה לא מסתדר עם המשפט הראשון. 

 

תינוק עד גיל חצי שנה לפחות, צריך להיות בסביבת הורים 24/7 וכשהוא ישן אז רצוי שיהיה בחלל שבו ההורים נמצאים. 

 

אתה תשמע המון עצות של אנשים לא להחזיק אותו על הידיים, הוא יתרגל ושיט דומה של זקנים אבל בפועל, תינוק עד גיל 3 חודשים צריך להיות קרוב לאמא/אבא. 

 

תינוקות יכולים לתת שינה של 3 שעות רצופות על החזה של אחד ההורים  והרבה פחות מזה כשהם בעריסה. 

 

בחודשים הראשונים אלו מכונות שינה וקקי בעיקר, אתם יכולים לעשות הכל בסביבתם והם לא יתעוררו אם זה החשש. 

 

עוד משהו שמאוד עזר לי בילד השני, תתארגנו על תרופות מראש, שיהיה בבית. 

נובימול נגד חום וכו' יחסוך לך נסיעות וחיפושים אחר בתי מרקחת תורנים, אין הרבה תרופות אבל יש כמה שכולם משתמשים בהם. 

 

בנוגע ללידה, במיוחד הראשונה. 

תגיד לאשה לעשות קורס של כמה מפגשים. 

 

פורסם
לפני 21 שעות, GABIUBOGI כתב:

2. ויתרתי על סלקל וישר קניתי כיסא 0-8, הילד יוולד בחורף ואני מניח שיצא מהבית רק ביומו הראשון בדרך מהבית חולים ולנסיעות לטיפת חלב,

האם זה נורא להעביר אותו מהעגלה לכיסא (בימים קפואים) ולהשיג סלקל לכמה חודשים או שזה בסדר?

למיטב זיכרוני, סלקל אתה חייב אחרת אתה לא יוצא מבית יולדות. תזכורת לזה שאתה לא בימי הביניים ולא יתנו לך לקחת על הידיים. תקנה סלקל, לחודשים הראשונים זה סופר פרקטי. יש גם מתקן עגינה לרכב לחלק מהסלקלים, מאוד נוח ומהיר. 

 

בהתאם לגודל היילוד (מרווח כתפיים ומשקל) , תשקלו כסא. 

 

בהצלחה

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם (נערך)

קודם כל - מזל טוב.

 

כמה הערות מצידי (חלקן כנראה לא יהיו הכי נחמדות).

1. לגבי אקט של המציצה -> כפי שנאמר, זה חלק מהטקס. המוהל אמור להשתמש בציוד סטרילי שמפריד בין פיו לבין איבר המין/דם.

אך אתה בטח מכיר את המשפט : אמור זה שם של דג.  אותו דבר כאן.

לעיתים המוהל אינו משתמש באביזר הנ"ל מסיבותיו הוא, ואת המחיר עלול לשלם התינוק.

2. בנוסף, מוהל עם כל הנסיון שיש לו - עדיין הידע האנטומי שיש לו, אינו עומד באותה רמה כמו ידע אנטומי של רופא-מוהל. גם כאן, הסיכוי לפשלה של המוהל יותר גדולה מהסיכוי של רופא-מוהל.

אמנם מוהל מבצע הרבה בריתות (ביחס לרופא מוהל), אך רופא-מוהל הוא עדיין רופא, ולמיטב ידיעתי הוא עוסק בניתוחים כדבר שבשגרה (ואם הוא אורולוג, אז בואו נשווה את הידע והנסיון...)

אני ציינתי את 2 הסעיפים האלו כי אלו דברים שקורים ומדי פעם מגיעים לתקשורת (והתינוק מגיע לבית חולים).

3. לעיתים מוהל שולח את התלמיד שלו (בליווי חרטוט שהוא לא יכול להגיע מסיבות כאלו ואחרות, אבל הנה שלחתי לכם מישהו מעולה במקומי), ובגלל הלחץ ההורים נאלצים להיות להעזר בו.

 

4. לגבי הנקה - אם אפשרי, זאת צריכה להיות הבחירה המועדפת. אך כפי שענו לפניי, אין צורך להתאבד על זה.

אם לא מצליחים, אז ניתן להיעזר באחות יועצת הנקה (אולי כדאי לבקש אותה במחלקה, מיד לאחר הלידה כדי לקבל הדרכה).  אפשר גם להיעזר באחות טיפת חלב (בתקווה שיש לה זמן לתת הדרכה טובה, עם כל הלחץ שהיא נתונה בו).

אם לא עובד או לא רוצים, אפשר ללכת על האופציות שהועלו - הנקה/שאיבה + פורמולה או בעדיפות יותר נמוכה פורמולה בלבד.

חלב פרה אינו מספק מאחר וחסרים בו רכיבים תזונתיים שדרושים לתינוק.

 

5. חימום חדר - יש צורך לשמור על חום גוף של התינוק, אך לא צריך להגזים. לא לחמם חדר יותר מדי ולא לעטוף אותו ביותר מדי שכבות ביגוד ו/או שמיכות.

חימום יתר ו/או עטיפה מוגזמת הם חלק מהגורמים של מוות בעריסה. מומלץ להסתכל באתר של משרד הבריאות להסברים יותר מפורטים בנושא של מוות בעריסה ובטיפול בתינוק בכלל :

https://www.health.gov.il/Subjects/infants/care/Pages/SIDS.aspx

 

6. לתת לתינוק את כל החיסונים כנדרש, בלי להקשיב לאנשים בסביבתכם עם תיאוריות מפגרות (וזה כולל גם חיסון הפטיטיס B ומתן ויטמין K מיד לאחר הלידה - מונע הרבה בעיות עתידיות).

 

גילוי נאות : אני אח מוסמך (אך לא מתעסק בילודים)

עריכה אחרונה על ידי guya72
  • אהבתי 1
פורסם

לגבי הכלב:
להתחיל מעכשיו - תקנה יחידה מכמה מוצרי תינוקות שתשתמשו בקבוע, טלק, מטרנה, חיתולים, אנערף, 
תנו לו להריח מראש, בלי לשחק, רק להריח שיתרגל לריח
תנו לו להתקרב לבטן כמה שיותר
אפשר לעשות הרגלה לתינוקות גם כן לתת לו להתקרב טיפה

9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
פורסם
לפני כשעה, guya72 כתב:

אני ציינתי את 2 הסעיפים האלו כי אלו דברים שקורים ומדי פעם מגיעים לתקשורת (והתינוק מגיע לבית חולים).

פאשלות קורות גם לרופאים ואף אחד בלי קשר לידע ולניסיוםן שלו לא חסין מהם.

 

ההבדל בין רופא בבית חולים למוהל (או רופא) באולם שמחות הוא שאם משהו משתבש עדיף שזה יהיה בבית חולים עם טיפול ותיקון מיידי לפני שהדברים מסתבכים יותר.

 

נכון שהסיכוי לסיבוך הוא מזערי אבל אם חו"ח זה קורה לך אז זה 100% אצלך.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 14 שעות, borsood כתב:

תקשיבו לסבתות  ותנו להן לעזור לכם אם הן רוצות ויכולות, אחרי הכל הן גידלו אותכם.

 

מצד שני, לזכור שזה היה לפני 25 שנה ואחורה, ושדברים השתנו מאז.

שיהיה בשעה טובה במזל ובהצלחה

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב


×
×
  • תוכן חדש...