Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1340 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 15 דקות, Night Driver כתב:

מעבר לדברים הנכונים שאור כתב כולנן עושים גם לעצמנו וגם לילדים שלנו דברים לא בריאים פיזית למען הבריאות הנפשית.

 

מי כאן לא נתן ממתק או ג'נק פוד לילד שלו?

 

לא יודע מתי יצאו הפורמולות אבל אנחנו גדלנו על חלב פרה וגדלנו לא רע. נכון שיש גם עותר טוב אבל אין לזה סוף.

אנא ממך, אל תשווה בין הנקה לבין נתינת ממתק. זו השוואה שאינה באותה הסקאלה. 

חלב פרה זה הדבר די גרוע לתת כתזונה בלעדית, ובגלל שאתה לא רואה את המחלות שזה יוצר אתה תחת הטייה ש"אנחנו גדלנו להיות בסדר". אבל האמת היא שבאותן חברות בהן זה נפוץ ישנן הרבה יותר ילדים שגדלו להיות לא בסדר בשל התזונה של חלב פרה מאשר בהנקה. 

שוב, אני לא בא להטיף פה לאף אחד, אבל יש עובדות, ולא כדאי להתעלם מהן.

יחד עם זאת, אדגיש שוב, צודקים שניכם ברמה הכי גבוהה של צדק, שהנקה אינה חזות הכל. החיים נמצאים גם מעבר להנקה וגם ילדים שלא יניקו ואפילו כאלו שיוזנו רק מפרומולה, כנראה שהרוב יהיו בסדר וכנראה שיש עוד הרבה גורמים שישפיעו על בריאותם בדרך.

אתם גם צודקים כי עניין בריאות הנפש הוא חשוב מאין כמותו ואין לי מושג למה זה דיון, כי מעולם לא כתבתי אחרת.

מה שאני כן אומר זה שכן כדאי שהורים יכירו את כלל הצדדים, גם ההנקה, גם המצב הנפשי ואת כלל העובדות - ולאחר מכן שכל אחד יבחר מה שבא לו. לי כאמור יצא לפגוש הרבה מטופלות שלא התחשק להן לקום 3 פעמים בלילה, שזה מובן לחלוטין, ולכן בחרו לשאוב. יש כאלו שישר החליפו לפורמולה כי התחשק להן לשמור על הציצי שלהן. באמת, הכל לגיטימי ואני אומר את זה במאה אחוזי כנות. 

אור, אכן אין לי ילדים, לכן כתבתי שכנראה לא נתקלתי בזה כי אני לא קהל היעד (מאמין שאתקל בהמשך). 

אגב טיפ לכל ההורים, לכו לקבל מידע כללי מרופאי הילדים. באמת. יש לכולם חברים ומשפחה עם עצות ושיפוטיות על הנקות והכל, אבל תכלס רופאי ילדים טובים לא חסרים והם ידעו לרוב לתת את המידע הדרוש האובייקטיבי וברגישות. 

אני לא מדבר על טיפים לסלקל, אבל בהחלט כאלו שקשורים לבריאות הילד והאם. אין מה להתבייש לשאול שאלות כלליות ולא הכל חייב להיות שהילד מתפתח תקין. אפשר להתייעץ על תזונה, על מצב רוח, על שינה ולקבל את כל ההמלצות הרפואיות במקום אחד במקום לחפש בגוגל. אם תשאלו תדעו כם אילו המלצות מאוד מבוססות ואילו למשל מבוססות על תצפיות שזה קצת פחות אופטימלי לגזירת מסקנות (כמו למשל רוב הספרות הנוגעת למוות בעריסה). 

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

  • תגובות 123
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
לפני 4 דקות, ניקו פ. כתב:

חלב פרה זה הדבר די גרוע לתת כתזונה בלעדית, ובגלל שאתה לא רואה את המחלות שזה יוצר אתה תחת הטייה ש"אנחנו גדלנו להיות בסדר". אבל האמת היא שבאותן חברות בהן זה נפוץ ישנן הרבה יותר ילדים שגדלו להיות לא בסדר בשל התזונה של חלב פרה מאשר בהנקה

נתנו כי לא היה שום שבר אחר למי שלא יכלה/הצליחה להניק וזה היה נעשה בהמלצת הרופא.

 

להכיר את היתרונות ברור שחייבים אבל אסור להפוך את זה לאסון אם לא.

 

לדעתי האישית (אל עשיתי ולא קראתי מחקרים בנושא) אימא מדוכאת ועצבנית מזיקה לא פחות אם לא יותר מאשר פורמולה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)

אני הורה צעיר יחסית (בת 7 חודשים)

אנחנו עם מוניטור סיני (לא בייבי סנס ושות׳) - בגדול הוא מתפקד כמו מצלמה, כשהילדה זזה בפראות המסך נדלק וניתן לראות ולשמוע מה קורה (כמובן שאפשר דם לראות ולשמוע כל הזמן, תלוי במצב שבוחרים).

הילדה ישנה איתנו בחדר (עד לא מזמן במיטחברת).

בהנקה מלאה (עד שהתחילה מוצקים…) מקבלת שאוב כשאשתי לא נמצאת.

השתמשנו בסלקל שמתחבר לבסיס של העגלה סביב החודשיים-שלושה ואז העברנו לכיסא בטיחות.

 

לגבי החימום, יש לנו רדיאטור קטן שמשתמשים בו במידת הצורך.

 

לגבי הכלב, אנחנו פשוט נכנסנו עם הילדה הביתה ונתנו לכלבה להריח אותה וללקק אותה (גם בפנים, לנו זה לא הפריע)

 

 

עריכה אחרונה על ידי BloodFist
  • אהבתי 1
פורסם

אני, ועוד יותר מכך, אשתי, מחכים לשלב שבו הבנים שלנו ישאלו את השאלות האלה.

 

קיבלת עצות טובות. העצה של ניקו לקבל הנחיות מרופא הילדים נכונה מאוד, והייתי מוסיף גם אחיות שעוסקות בתחום (למשל ב"טיפת חלב"). הרבה פעמים לאחיות ידע וניסיון ששווה לקבל מהן.

 

לעניין הסל-קל - הוא משמש לא רק ברכב, אלא גם לניוד ולהושבה בכל מיני מקוצות. אתה הולך למרפאה או למיון (וזה יקרה הרבה, החבר'ה האלה פוגשים  הרבה וירוסים בפעם הראשונה וצריכים לבנות את החיסוניות, זה הולך עם חום)? ההתניידות עם סלקל תהיה נוחה. ןכך גם בהרבה משימות יומיומיות.

 

תביא בחשבון שההשקעה בציוד קבוע (ריהוט, מושבי בטיחות וכו') ארוכת טווח, ותשמש אותך גם לילדים נוספים, כך שלמעשה מדובר בהוצאה קטנה שמתחלקת על פני שנים רבות. 

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

רק כדי לתת זוית שונה, למרות שאצלי עברו כבר 13 שנה מהזמן הרלוונטי:
 

מוניטור - מעולם לא היה לי, לא אני ולא אשתי הרגשנו שצריך. לדעתי סתם מלחיץ ונמכר רק בגלל תעשיית הפחדת הורים צעירים.

סלקל - מעולם לא היה לנו ולא הרגשנו שצריך. כסא מגיל אפס באוטו או עגלה, בהתחלה עגלת אמבטיה וכשיכולים לשבת טיולון על אותה שלדה.
ברית - מצטרף להמלצה על ג'קסון.

חימום - לא להשתגע, מזגן או רדיאטור מספיקים. 22-23 זה סבבה.

כסא הנקה - חירטוט, זה סתם כורסה רק שעולה יותר. כל כורסה/ספה בבית עם כמה כריות עושה אותו דבר.

כלב - תופתע כמה שהם מבינים את המצב ואוהבים ומגינים על התינוק. תן לו להריח את הבגדים שלו, תן לו תשומת לב גם.

 
  • אהבתי 3

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם

5 ילדים בלי מוניטור...

 

לגבי הנקה - זה לא קל לאימא וכשזה לא מצליח, לא משנה מה הסיבה, עלול להיכנס סטרס מיותר ותחושת כישלון ושאר מרעין בישין. יש בכל בתי החולים יועצות הנקה שמטיילות במחלקה, כדאי להיעזר בהן, ואם זה לא מצליח, לא נורא, זה לא אומר *שום דבר* על ההריון/הילד הבא.

 

אצלי 3 ינקו כמו משאבות בטון בלחץ גבוה ולא נגעו בפורמולה כלל, 1 התקשה קצת וגדל על חצי-חצי ואילו הבת (מס' 3) לא הצליחה בכלל, ירדה במשקל במשך חודש רצוף וכו' עד שהתייצבה עם פורמולה. כולם יצאו 100% מבחינה גופנית/שכלית והבת בכלל אתלטית קרניבורית לועסת סטייקים...

 

לא לשכוח ללכת לבדיקות/חיסונים מסודרים לפי הספר בטיפת חלב, האחיות שם לרוב עם ניסיון יוצא מהכלל ובעיקר יודעות לתקשר בצורה רגועה ונוסכת ביטחון עם ההורים - תקשורת שקצת מתפספסת בלחץ של בית החולים.

  • אהבתי 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם (נערך)
לפני 8 שעות, GABIUBOGI כתב:

שבת שלום,

 

אז עוד חודש וקצת אני צפוי להפוך לאבא, אני הראשון מכל החברים מכל המעגלים שיש לי שהופך לאבא, לכן הגעתי לכאן לשמוע המלצות מכם :)

 

אז ככה-

 

1. מוניטור לילד - מאיזה חודש רלוונטי? הכנתי חדר תינוק בממ"ד, האם התקשורת רדיו תשרוד? כי הוואיפיי לא משהו שם, מקסימום אני קודח RJ מהסלון.

 

2. ויתרתי על סלקל וישר קניתי כיסא 0-8, הילד יוולד בחורף ואני מניח שיצא מהבית רק ביומו הראשון בדרך מהבית חולים ולנסיעות לטיפת חלב,

האם זה נורא להעביר אותו מהעגלה לכיסא (בימים קפואים) ולהשיג סלקל לכמה חודשים או שזה בסדר?

 

3. ברית - בהתחלה רציתי את הרב שחיתן אותנו אבל אחרי שהייתי בברית שהמוהל עשה משהו עם הפה לפין של הילד הזדעזעתי ואני מחפש רק רופא מוהל,

הבעיה שאני לא מוצא בחיפושים, יש להם ארגון בדומה לרבנות שמרכז אותם?

 

4. חימום חדר - בהתחלה הילד יישן במיטה מתחברת כזאת שעומדת צמוד למיטה שלנו ואני מניח שצריך לחמם בימים קרים, אתם משתמשים במזגן? או שזה חונק מידי?
כשהייתי גר בקצרין היינו משתמשים קבוע במזגן אבל בטבריה לדעתי חורף קודם לא הפעלתי כלום כי היה ממש נעים.

 

5. כיסא הנקה - יעני כורסאת טלוויזיה שאני אשים בחדר תינוק, רלוונטי? הנשים שלכן השתמשו בזה? בסלון יש לי "ר" גדולה ועוד כורסאת קוביות כזאת שהפכה 
למיטה של הכלב אז אין לי עוד כורסא. וזאת השקעה של לפחות 1500 שאני לא בטוח שאני צריך כרגע.

 

6. הכלב - איך  לגרום לכלב לעכל את הסיטואציה בצורה הטובה ביותר, יש לי כלב שאימצתי לפני שנתיים והוא כמו ילד איתנו, חולה עלינו ואנחנו עליו, איך לווסת את זה נכון?

 

ובכללי כל עצה תתקבל כאן בהערכה רבה!

 

תודות!

 

1. ביביסנס רלוונטי מהלידה, מוניטור רלוונטי כאשר תוציאו אותו מהחדר שלכם לחדר נפרד (לוקח כמה חודשים). בכל מקרה, תקנה איזה מוטורולה (ולא סיני) של שמע בלבד, מספיק ביג טיים

2. שום דבר לא נורא, יהיה לך הרבה יותר נוח לארגן אותו בבית החם בתוך סלקל ואז לצאת מאשר לעשות העברה ולכן תשיג מחברים

3. מה שאתה מתאר זה מציצה, זה חלק מהמצווה של הברית (לא יודע אם זה מעניין אותך). עדיף מוהל עם אלפי בריתות מרופא עם עשרות, אבל זה כל כך תחושבה אישית שתלך על מה שיתן לך הכי הרבה ביטחון. ברית זה אירוע לא נעים ומלא חששות.

4. אם אין בעיה כלכלית - רק רדיאטור. זה החום הכי בריא ונעים

5. זה מסגון הדברים שהם שמישים פעם אחת, או שהאשה מתה עליהם... הייתי ממליץ להתנסות לפני רכישה. אצלנו אחרי 4 ימים מסיבות שונות אשתי הפסיקה להניק בכלל...

6. אין לי כלב... (רק 3 ילדים)

 

עצה? אף אחד לא לימד אותנו לגדל תינוק... תתיעץ, שאל את ההורים/אחים/חברים ותראה שבסוף זה לא כך כל כך קשה (למעט ה 10-14 ימים הראשונים עד שמתאפסים).

אתה יכול להיות בטוח שברמת הבשלות שלך (לפי הפוסט) אתה תהיה אחלה אבא!

 

*מוניטור - זה יעיל בבית גדול/קומות (כמו שלי) אם זה חדר עם דלת פתוחה ובית קטן ככל הנראה זה לא יהיה שימושי.

עריכה אחרונה על ידי GTאי
  • אהבתי 1
פורסם

חברים תודה רבה על העצות, המוניטור זה הוראה של ההנהלה אין ברירה, אני רק לא מצליח להבין אם יש להם סיכוי לקלוט דרך ממ"ד עם דלת סגורה.

לגבי הסלקל אני חושב שאני אוותר, נסתדר עם העגלה והמושב כי באמת זה חורף והילד כמעט ולא יצא מהבית למעט טיפת חלב בהתחלה.

הנקה אני לא מתערב, אם תצליח אז תודה רבה אם לא אז נסתדר עם התחליפים, לא אני ולא אף אחד לא נעז ללחוץ על אשתי או להעיר לה.

 

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

פורסם

1. הבכורה שלי שוחררה מהפגיה לפני כעשור וההמלצה החד משמעית של הצוות (רופאים אחיות עו"ס וגם בקהילה) היתה להימנע מכל המוניטורים למיניהם (ומדובר בילדה שהיו לה אפניאה מס' פעמים ביום עד כ3 שבועות לפני השחרור)

 

2. סל קל מסייע מאוד בשבועות הראשונים. גם קל מאוד למצוא למסירה במצב חדש  כי זה מוצר שמשתמשים בו פרק זמן מועט ומעבירים הלאה.

 

3. כורסת הנקה מיותר.

 

ככלל, תעשיית הציוד לתינוקות/ילדים עובדת חזק מאוד על החרדות או הפינוק של ההורים, וכמויות הציוד של ילד חדש היום הן בלתי אפשריות. אתה גם תגלה שתקנה לה פליימוביל ב800 שקל כשמה שהיא תתעסק איתו בסוף זה איזה פקק שעם עבש.

 

  • אהבתי 1
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם (נערך)
לפני 23 דקות, Nemesis כתב:

למה שהילד לא יצא מהבית כי חורף? מזג האוויר שלנו בחורף דומה לאביב / קיץ של המון מקומות בעולם. 

בדנמרק מוציאים את הילדים מהבית גם בחורף. מלבישים טוב והופ לעגלה. מינוס 10.

 

...

 

חורף של טבריה, לולז. באמת. כבשן מהגיהינום...

 

הערה קטנה:

דווקא לגדל תינוק זה משהן שכן כדאי ללמוד, האינטואיציה היא רק חלק קטן בעניין. אבל זה נושא לגיל מתקדם יותר, בחודשיים הראשונים זאת מכונת אוכל/קקי חמודה להפליא שבעיקר עסוקה בלישון.

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

לגבי כלב, זה הדבר הרגיש והמרגיש ביותר בבית. אצלי הילדים והנכדים (התחילו מהר) גדלו וגדלים עם כלבים מיום שנכנסו הביתה.

הכלבים יצרו קשר מיידי עם התינוקות והתינוקות תיקשרו איתם מצויין. הכלבים חשים מצוקות של תינוקות יותר טוב מכל אדם או מכשיר ומיד מתריעים. אז אם יש לך כבר כלב בבית אל תמנע ממנו את הקשר לתינוק. 

אצלי הכלבים מיד אימצו את הילדים וישנו תחת או בצמוד למיטות שלהם. 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

קודם כל שתהיה לידה קלה, אני אבא דיי טרי לילדה בת חצי שנה,

 

1. משתמשים במוניטור פשוט מאליאקספרס, הבטריה לא משהו אבל חוץ מזה עושה את העבודה של לראות ולשמוע אותה כשהיא בחדר עם דלת סגורה ואנחנו בסלון, יש קליטה גם בתוך ממ"ד.

2. קנינו סלקל ועברנו לכיסא בטיחות אחרי 3 וחצי חודשים, בדיעבד הייתי מוותר על הסלקל, אפשר לצאת מהבית חולים עם עגלה.

3. לא מכיר, יכול לברר עם חבר מהקריות שלקח לא מזמן רופא מוהל.

4. ממה שאני זוכר הטמפ' האידיאלית לתינוק היא 23-24 מעלות, בחודש וחצי הראשונים הלבשנו אותה שכבה אחת מעל מה שלבשנו - בגד ארוך ואוברול מעל. רדיאטור עדיף על מזגן כי זה לא מייבש.

5. הייתי דוחה את זה לאחרי הלידה כי אי אפשר לדעת מראש מראש אם האישה תניק או לא  - אצלי למשל אשתי שואבת כי הילדה לא מסכימה לינוק, גם הכמות שיוצאת בשאיבה לא מספיקה אז אנחנו משלבים תמ"ל וחלב שאוב.

6. אין לי כלב אבל ממה ששמעתי הם מתחברים מאוד לתינוקות והופכים לשומר ראש שלהם 🙂

 

 

פורסם

לגבי הכלב, בניגוד למה שנאמר עד עכשיו, רצוי לעשות עבודת הכנה.

לא כל הכלבים זהים, ואף אחד לא מבטיח שהכלב יראה בתינוק מישהו לגונן עליו.

וחובה לפקח על המפגשים הראשונים.

 

יש הרבה מדריכים ברשת לענין, כמו זה למשל:

https://dogslife.org.il/293-2/1701-2/

 

והכי מומלץ זה להתייעץ עם מאלף לפני ולהעזר בו לאבחון בעיות אפשריות ומניעתן.

פורסם
לפני 37 דקות, GABIUBOGI כתב:

 אני רק לא מצליח להבין אם יש להם סיכוי לקלוט דרך ממ"ד עם דלת סגורה.

למה דלת סגורה?

 

תן לו לנשום אויר טרי.

 

ולגבי להוציא בחורף, גם בשלג מטיילים עם תינוקות ולא קורה להם כלום. רק תלביש בהתאם למזג האויר בלי להגזים. 

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.


×
×
  • תוכן חדש...