Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

במוסך מורשה מילאו יותר מדי שמן


arc55tg
שימו לב! השרשור הזה בן 656 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עודף שמן עלול לסכן ממיר קטליטי במידה וחודר שמן לתא השריפה לגרום להקצפה של השמן לירידה בביצועים \עליה בתצרוכת הדלק לעלית הלחץ בעוקה וכתוצאה מכך פריצת מחזירים\אטמים

פחות מחצי ליטר עודף זה לא כזה קריטי אבל עדיף ללא עודף כלל

מעל חצי ליטר דורש התיחסות בהקדם האפשרי

יש משאבות שמן 12V בסביבות 100-80 שח מעלי אקספרס

הזמנתי אחת לפני מספר חודשים והשבוע יצא לי להתנסות בה כשמילאתי יותר מדי שמן ברכב של הבת שלי משהו כמו 300 CC ושאבתי את העודף באמצעותה.

עריכה אחרונה על ידי nit_zan
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, arc55tg כתב:

חברים, כמה ארוך צריך להיות הצינור כדי לרוקן דרך המדיד? מטר 1 אמור להספיק? 

ובאיזה קוטר צריך להיות הצינור? 6 מ״מ או 8? 

סביבות מטר אורך

4 מ"מ כדי שיכנס במדיד

6-8 מ"מ לא יכנס

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, arc55tg כתב:

אז למה לא דרך פקק מילוי שמן?

אי אפשר להגיע לתחתית הקרטר דרך הפקק אלא אם כן זה פקק עם מדיד כמו ברנו

חייבים דרך המדיד

אפשר לקנות מטר צינור משאבת אויר לאקווריום בחנות חיות בשילוב עם מזרק גדול מסופרפארם

זה סיזיפי אבל יעשה את העבודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו ש chezik כתב. ממלאים תמיד יותר. היה לי רכב בן 14 שכל שנה מילאו ככה יותר. ולא קרה כלום.

לא ממיר לא נזילות.

גם  בשני האלטו שלי ממלאים ככה. אחת כבר בת 10. אין נזילות. ואין בעיות.

הסיבה שממלאים יותר. זה בגלל שאם המנוע. אוכל קצת שמן. שאנשים לא יגיעו למוסך. בין טיפול לטיפול.

יש גם לזכור שרוב המוסכים ממלאים מצובר ולא מייחלים.

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה כמה יותר

מצד שני אפשר גם למשוך טיפולים

לשים פילטרים סיניים

שמן לא בדיוק בתקן

וגם כן לא יקרה כלום ברכבים מסוימים

אז נכון שיש יש רכבים רגישים פחות לטיפולים לא בדיוק לפי ההוראות אבל עדיין זה לא אומר שזה תקין

 

אני לא הייתי מעביר דבר כזה במיוחד ברכב כמו שלי עם מסנן חלקיקים שעלול להסתם ואז זה אלפי שקלים

 

לפני כשעה, yor2 כתב:

כמו ש chezik כתב. ממלאים תמיד יותר. היה לי רכב בן 14 שכל שנה מילאו ככה יותר. ולא קרה כלום.

bv.

יש גם לזכור שרוב המוסכים ממלאים מצובר ולא מייחלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, nit_zan כתב:

עודף שמן עלול לסכן ממיר קטליטי במידה וחודר שמן לתא השריפה לגרום להקצפה של השמן ...

במנוע בוכנה תמיד יהיה שמן שיחדור אל תא השרפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, tribel כתב:

במנוע בוכנה תמיד יהיה שמן שיחדור אל תא השרפה.

ישנם מנועים ששורפים שמן בכמות מסוימת אך היא מיזערית ואינה גורמת נזק

שריפת שמן בכמות מורגשת תגרום בודאות לנזק לממיר לאורך זמן

אצלי למשל אין אכילת שמן בין הטיפולים 

חדירת שמן ושריפת שמן אינו מצב תקין ומעיד על בלאי , לכן הומצאו הרינגים שמן שמושכים את השמן מקירות הצילינדר עם ירידת הבוכנה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, nit_zan כתב:

ישנם מנועים ששורפים שמן בכמות מסוימת אך היא מיזערית ואינה גורמת נזק

שריפת שמן בכמות מורגשת תגרום בודאות לנזק לממיר לאורך זמן

אצלי למשל אין אכילת שמן בין הטיפולים 

חדירת שמן ושריפת שמן אינו מצב תקין ומעיד על בלאי , לכן הומצאו הרינגים שמן שמושכים את השמן מקירות הצילינדר עם ירידת הבוכנה

יש מנועים שנוטים לשרוף יותר שמן אבל, כל מנוע שורף שמן.

מנועי בנזין שעובדים תחת עומס נמוך נוטים לשרוף פחות שמן.

הרינגים בראש ובראשונה הם אטמים שעוצרים הדף.

הם מתרחבים בפעולות דחיסה עבודה ופליטה ומתכווצים בפעולת היניקה כתוצאה מהלחצים שמופעלים עליהם.

 

 

עריכה אחרונה על ידי tribel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, tribel כתב:

יש מנועים שנוטים לשרוף יותר שמן אבל, כל מנוע שורף שמן.

מנועי בנזין שעובדים תחת עומס נמוך נוטים לשרוף פחות שמן.

הרינגים בראש ובראשונה הם אטמים שעוצרים הדף.

הם מתרחבים בפעולות דחיסה עבודה ופליטה ומתכווצים בפעולת היניקה כתוצאה מהלחצים שמופעלים עליהם.

 

 

 ok זה לא שחור לבן אני מניח שאתה צודק כי המנוע שריפה פנימית כמו כל מערכת אינו מושלם ויש טולרנסים "ערכי סטיה נסבלים" השאלה היא בכמות

אם מדובר בסמ"קים או בליטרים בין הטיפולים

מניח שישנה כמות שנחשבת תקינה אפילו היצרנים מצהירים על כך.

אני מבצע טיפול אחת לשנה עם נסועה של 6000-8000 ק"מ

 ולא מזהה ירידת מפלס בין הטיפולים

אז אולי היא קיימת אך בכמות לא מורגשת\זניחה

 

מה קורה כשממלאים יותר מדי שמן

 

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, yor2 כתב:

כמו ש chezik כתב. ממלאים תמיד יותר. היה לי רכב בן 14 שכל שנה מילאו ככה יותר. ולא קרה כלום.

לא ממיר לא נזילות.

גם  בשני האלטו שלי ממלאים ככה. אחת כבר בת 10. אין נזילות. ואין בעיות.

הסיבה שממלאים יותר. זה בגלל שאם המנוע. אוכל קצת שמן. שאנשים לא יגיעו למוסך. בין טיפול לטיפול.

יש גם לזכור שרוב המוסכים ממלאים מצובר ולא מייחלים.


סלח לי, אבל התשובה הזו היא תמצית תרבות החאפריות הישראלית. "20 שנה אני עושה ככה, ולא קרה שום דבר". בסדר, אולי לרכב שלך לא קרה שום דבר. המוסך שעושה ככה לא יידע לעולם לכמה ממירים הוא קיצר את החיים, וכמה רכבים פיתחו נזילות שמן בגלל פריצת מחזירי שמן, כי אלה תופעות שקורות בהדרגה וקשה לקשר אותן לגורם ספציפי, אז זה כביכול לא מעניין אף אחד ועובר מתחת לרדאר.

למה אי אפשר פשוט לעשות דברים כמו שצריך, בפרט כשזה לא עולה אגורה שחוקה נוספת??

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 5

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 656 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...