Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ברלינגו אוטומטית חדשה כרכב משפחתי


יוסי פרנקוס
שימו לב! השרשור הזה בן 707 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 22 דקות, vladclar כתב:

 מניסיון העבר,  רכבים מסחריים גם מאבדים הרבה יותר במחיר לעומת ג'יפונים. הם נסחרים בפועל משמעותית מתחת למחירון, שהוא גם ככה נמוך

הסתייגות 1: במצב של היום - אתה טועה. ביחס למצב של "אז"\"פעם" - אתה צודק.

הסתייגות 2: דיזל אוטומטי לא היה בברלינגו, כן היה בקאדי (שהיה [ועדיין] יקר טיל). זו לא אותה קטגוריה כי הביקוש לאוטומט תמיד יהיה גבוה יותר.
הסתייגות 3: הברלינגו מאז ומתמיד היה האוטו הכי "פרטי" במונחים של "רכב מחסרי" ושם ההצלחה שלו (גם ביחס לקנגו ויתר המתחרים שלו).
הסתייגות 4: חלק מהסיבה שהרכבים נמכרים משמעותית מתחת למחירון - בגלל ק"מ גבוה. מכוניות שמורות עם ק"מ הגיוני מחזיקות מחיר מכירה קרוב מאוד למחירון. כמו בכל רכב, כמובן שזה תלוי במצב הרכב... (השמורות עפות במחירים גבוהים, השבורות מאבדות מחיר ולא נמכרות מהר).

הברלינגו היום מחזיק נתח חזק ביותר בשוק, במקביל לעובדה שהמחירים של המשומשות האוטומטיות (גיר פלנטרי עם 8 הילוכים) פשוט רחוקים מלהיות מה שהיה פעם. נגמר הסרט של "מסחרתי בת 4 = 1/3 או 1/4 ממחיר המחירון של חדש". זה עבר מהעולם.
בשנים האחרונות - ברלינגו אחרי 3-4 שנים שווה בערך חצי ממחירה כחדשה (2017 שעלתה בזמנו כמעט 140K). המצב בשנתיים האחרונות רק הקצין את העניין שאם ברלינגו חדשה היתה שווה חצי אחרי 3 שנים, היום כבר לא נדיר לראות רכבים בגיל 4 ביחס הזה של איבוד ערך.

ברלינגו אוטומטית מהדגם החדש, עם ק"מ סביר\הגיוני, מאבדת סדר גודל של 10-15% בשנה ממחיר המחירון - ומאחר וההיצע גם ככה קטן יחסית המחיר פשוט לא יורד (פתח יד2 ותראה). מכוניות עם ק"מ גבוה (מעל 25-30K ק"מ בשנה) נמכרות מתחת למחיר המחירון\שוק.

 

המחיר של הברלינגו האוטומטית נכון להיום זה הדבר היחידי שמונע ממני, מחשבתית\פסיכולוגית, לשים עליה כסף.

אם 5008 משומשת (2018, בסביבות 110K שח) תיתן לי תא מטען סבבה ואפשרות לוו גרירה - והיא עולה לי כמו ברלינגו 2019 אוטומטית משומשת (גם כן באיזור 110K), איכות החיים שלי ב 5008 תהיה טובה יותר, אמינה יותר ונעימה יותר.
באותה נימה - תחליף את ה "5008" במשפט מעלה ב"C4 פיקאסו 2014-2018", תמורה לכסף הכי טובה שיש במונחים של משומש.
הבעיה בכל הסיפור זה השימושיות - שלאף אחת מהן אין את אותה השימושיות של הברלינגו.


לא יכול להתעלם מהעובדה שאני מבין לליבו של יוסי. 

השימושיות בברלינגו היא מעולה, יותר מ C5 איירקרוס ו 3008 ו-C4 פיקאסו.
תא הנוסעים מרגיש מאוד פתוח ואוורירי כמו ב C4 פיקאסו.

דלת הצד נהדרת בכניסה ויציאה של נוסעים מאחור, על אחת כמה וכמה אם מדובר בילד קטן שאתה צריך להרים אותו ולהניח אותו על המושב בטיחות שלו.

תא המטען, מיותר לציין, פנטסטי בזכות העובדה שהדלת האחורית ישרה לחלוטין עד הגג ואפשר להעמיס גבוה ובשפע.

הדגם החדש (מ 2019) גם יודע להראות "פרטי" (עם FACE של C4 פיקאסו)  או "מסחרי" (FACE יותר בנאלי עם קווים ישרים ופנסים "רגילים") מה שאומר שאפילו היצרן, בדור ה-3 של הדגם, כבר השכיל להבין שצריך לתת עוד TOUCH קטן לנראות של הרכב בשביל להפוך אותו למוביל משפחות ורכב עבודה נהדר - בו זמנית - ועדיין שיראה קצת יותר "פרטי" מ"מסחרי".

תופתעו לגלות שלמרות שה-C5 אייקרוס וה-3008 נמצאות איפשהו קרובות או טיפהל'ה רחוקות (יקרות) מהמחיר של הברלינגו, הביטוח מקיף שלהן יותר זול מהמקיף של הברלינגו ויותר זול מהמקיף של ה C4 פיקאסו (זה לפי בדיקה שעשיתי דאז).
 

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יוסי לא באמת זקוק לפרקטיות ולמימדים של ברלינגו. 

הוא מחליף 107 לרכב שיתאים יותר לנסיעות בכבישים פתוחים.

בשביל זה לא חייבים להפרד מ 160אלף ₪

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא גם קיבל אולטימטום (מיותר לטעמי) של רכב חדש בלבד....


אפשר להיפרד מהרבה פחות כסף בשביל לקנות רכב טוב לנסיעות בכבישים פתוחים, אבל צריך סבלנות.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסגנון רכב כזה הייתי מעדיף כבר דאצ'יה דוקר ב80,000 ש"ח פחות...

רכב שבנוי לעבודה יותר. לא רואה שום סיבה לקנות רכב כזה למשפחה...

אין עוד מלבדו!!!

אבא תודה על הכל!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 28.5.2022 בשעה 21:19, איציק נ. כתב:

שעלתה בזמנו כמעט 140K).

 הדגם הבסיס 75 כ"ס נמכר אז ב 0 קילומטר באיזור 103-105 ולקראת סוף הייצור של הדור הזה ראיתי שמוכרים אותם גם בפחות מ 100, נדמה לי שהכי זול שראיתי היה 98 אלף שקל לברלינגו בסיסית ב 2018 או ב 2019 ב 0 ק"מ. 

 

המחירון הרשמי היה אכן 138 או משהו כזה.

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם איציק לגבי הפרקטיות של הברלינגו,
העמסת אופנים פשוט תענוג גם ביחס לפיקאסו,
ביקשתי בליסינג את האופל - נתנו  מחיר שגבוה ב700 ש"ח (בערך) בזמנו מהנירו פלאג אין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין לחלוטין לא מבין למה צריך רכב עם יכולת מטען כזו להחליף 107 למטרות  יוֹמְמוּת  בלבד, וזו נראית לי שאלה מהותית כאן להבין צרכים/רצונות -- מדובר ברכב גדול בשתי קטגוריות...
מה אתם עושים היום לנסיעות משפחתיות ארוכות ו/או כשצריך להוביל מטען? לא משתמשים בפיקאסו? אז למה שזה ישתנה? למה צריך עכשיו שתי מכוניות עם יכולת כזו?
אגב, לי יש פיקאסו 5-מושבי, ושלושה זוגות אופניים נכנסים שם בקיפול המושב האמצעי האחורי והורדת הגלגלים הקדמיים (של האופניים 😃), ודלת ההאצ׳ עדיין נסגרת.
הברלינגו (מניח שמדובר ב-5 מושבי, לא ה-7) באורך של הפיקאסו (עד כדי 4 ס״מ) ואותו רוחב (עד כדי 2 ס״מ), עם ההשלכות על חניה בארץ.

ה-107 הוא סגמנט A (מכונית עירונית), עם בסיס גלגלים בהתאם, וכל רכב סביר בסגמנט B יהיה נוח יותר לנסיעות בין-עירוניות בכביש מהיר.
לברלינגו תהיה יותר ירידת ערך, עלויות ביטוח ורישוי יותר גבוהות, ועלות דלק יותר גבוהה מכמעט כל רכב בסגמנט B.
יש הרבה דגמים רלוונטים, לא מתמצא באופן אישי, אבל אם נניח רוצים להישאר עם אותו מוסך, יש את הסיטרואן C3 שנחשבת נוחה או האופל קורסה.
נדמה לי ששתיהן כיום עם אחריות ארוכה יחסית (5 שנים ל-C3 ו-4 לאופל).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע לדלק אתה טועה, הוא חסכוני גם ביחס לחלק מהמכונית של סגמנט A אפילו.

ביטוח יהיה יותר יקר אבל ירידת הערך בשימוש פרטי תהיה דומה לרכבים אחרים שמורים. רכב עבודה עם קמ גבוהה יותר יישחק יותר גם במחיר.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא הנושא - אבל אני מאוד לא אוהב לנתק את הגלגל הקדמי של האופנים בהעמסה (הדיסק הקדמי רגיש),
לא יודע איזה אופנים אתה מעמיס שם אבל בברלינגו גם שלי (מידה 23 XXL) נכנסות יופי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, llaavvii כתב:

זה לא הנושא - אבל אני מאוד לא אוהב לנתק את הגלגל הקדמי של האופנים בהעמסה (הדיסק הקדמי רגיש),
לא יודע איזה אופנים אתה מעמיס שם אבל בברלינגו גם שלי (מידה 23 XXL) נכנסות יופי.

אני בטוח שבברלינגו (ועוד XL) זה נכנס יפה -- זה בדיוק הייעוד שלו 🙂(ואגב באירופה ראיתי פעם מסילות ייעודיות לאופניים על משטח ההטענה שעשו את זה לעוד יותר קל) . רק הזכרתי שזה גם אפשרי בפיקאסו -- שיש לו כבר.
מה שאני מנסה להבין זה למה פות״ש בכלל צריך ברלינגו, כשהמטרה היא רכב בעיקר יוממות לאדם בודד, שהיום משתמש ברכב עירוני, אבל עכשיו עובר לנסיעות ארוכות יותר. הדבר הטבעי לכאורה זה לעבור לרכב קצת יותר גדול (עם מנוע בהתאם), שיהיה יותר נוח לנסיעות הבין-עירוניות.

לפני כשעה, איציק נ. כתב:

בנוגע לדלק אתה טועה, הוא חסכוני גם ביחס לחלק מהמכונית של סגמנט A אפילו.

ביטוח יהיה יותר יקר אבל ירידת הערך בשימוש פרטי תהיה דומה לרכבים אחרים שמורים. רכב עבודה עם קמ גבוהה יותר יישחק יותר גם במחיר.

בהסתכלות כרגע אני רואה שיש בארץ, לפחות חדשים, רק ברלינגו עם מנועי דיזל (בחו״ל יש גם בנזין; חשבתי שגם בארץ כבר יש, בהינתן שלפי סגנון השיווק לובינסקי מנסים לשווק אותם גם למשפחות).
יש בכלל מכוניות בסגמנט A/B דיזל בארץ שנמכרות חדשות? אם לא, אז ההשוואה לא בדיוק רלוונטית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקריאה חוזרת של פוסט הפתיחה, אני מבין שמדובר ב-30 ק״מ כל כיוון, לא 60 כפי שחשבתי משום מה, ושחצי מהזמן העבודה מהבית. זה מניב כ-7000 ק״מ בשנה סה״כ, לא 12000 (שוב, בהנחה שרוב הנסיעות הארוכות והמשפחתיות תהיינה עם הפיקאסו).
בנוסף, 30 ק״מ רצוף זו לא נסיעה ארוכה (אפילו אם כולה בכביש מהיר... בתנאי ישראל, רוב הסיכוי שחצי זה בתנאי פקק ממילא 🙃.
זה כבר סביר לעשות גם עם הרבה מהרכבים העירוניים.
שוב -- הצרכים לא ממש ברורים לי, אלא אם כן הכוונה שפות״ש רוצה ששני הרכבים בבית יהיו רכבים ״עיקריים״.
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם ענין של תחושה,

לסוע עם רכב מסחרי כרכב משפחתי זבה תחושה מוזרה,

זה כאילו את מגיע לחתונה של חבר, נכנס בחניה, אתה רואה את בעל האולם צועק לך מה אתה מאחר, עד שהוא קולט שאתה לא המלצר😀

מגיע לחנות המוכר צועק לך תוריד את הסחורה בכניסה,

כאילו כל מקום שאתה מגיע ישר המבט, הנה הסחורה/ העובד/ השליח, הגיע

לדעתי זה לא נחמד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, WE988244 כתב:

סתם ענין של תחושה,

לסוע עם רכב מסחרי כרכב משפחתי זבה תחושה מוזרה,

זה כאילו את מגיע לחתונה של חבר, נכנס בחניה, אתה רואה את בעל האולם צועק לך מה אתה מאחר, עד שהוא קולט שאתה לא המלצר😀

מגיע לחנות המוכר צועק לך תוריד את הסחורה בכניסה,

כאילו כל מקום שאתה מגיע ישר המבט, הנה הסחורה/ העובד/ השליח, הגיע

לדעתי זה לא נחמד.

בארץ אתה לגמרי צודק. בחו״ל יש גירסאות מאובזרות לחלוטין (השורה האחורית היא 3 מושבים נפרדים שכ״א נוטה/מתקפל/זז קדימה אחורה בנפרד) גג שמש, מגשי מטוס, צלונים מובנים לחלונות האחורים, החלון בדלת המטען נפתח בנפרד, פנים במגוון צבעים, שממש נותנות תחושה אחרת. הן בכלל נחשבות MPV ולא רכב מסחרי.
אפשר לראות בצילומים...
https://www.parkers.co.uk/citroen/berlingo/review/

עריכה אחרונה על ידי PinkDolphin
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, PinkDolphin כתב:

שוב -- הצרכים לא ממש ברורים לי, אלא אם כן הכוונה שפות״ש רוצה ששני הרכבים בבית יהיו רכבים ״עיקריים״.
 

לא הייתי ממש ברור כי יש שיקולים שלא ממש רלוונטיים.
עוד כמה חודשים אני רוצה שתהיה לי אפשרות לקחת עגלה עם סירת מפרש כל סופ"ש, ותא מטען שיאפשר לקחת לא מעט ציוד לסופ"ש.

לא רציתי שזה יהיה בפיקאסו (שהוא קצר) פשוט כי זה רכב בן 5 וכי אשתי היא זו שמשתמשת בו ביומיום, וגם להתקין בו וו גרירה בשלב הזה זה קצת דבילי.

הסירה תופסת מקום אבל היא שוקלת בעצמה סביבות ה70-80 קילו, אז יכולת גרירה לא רלוונטית.

 

אחת הסיבות שחשבתי על ברלינגו היא שבאמת בחו"ל הרכב מגיע עם אבזור מצוין.

ברלינגו מולטיספייס (גרסה משפחתית) חדשה מהמפעל דור ראשון כמעט היתה הרכב הראשון שלי, עד שהוחלט לא להחליף רכב.

 

בכל מקרה די השתכנעתי לא לקחת ברלינגו.

חדשה עולה יותר מדי ומשומשת סביר להניח שספגה התעללות.

עריכה אחרונה על ידי יוסי פרנקוס
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 707 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...