Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1508 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן,אני בחיפוש אחרי רכב למשפחה וראיתי סוזוקי sx4  2014 ו148K קמ שנכנסת בתקציב שלי(עד 30K) אבל היא יד רביעית,שאר הרכבים מיד 2 שראיתי בתקציב הזה היו יותר משנתונים 2010-2011,השאלה שלי אם עדיף יד גבוהה יחסית ורכב חדש יותר או דווקא יד נמוכה אבל יותר ישן?

תודה

פורסם
לפני 15 דקות, Noamco כתב:

אהלן,אני בחיפוש אחרי רכב למשפחה וראיתי סוזוקי sx4  2014 ו148K קמ שנכנסת בתקציב שלי(עד 30K) אבל היא יד רביעית,שאר הרכבים מיד 2 שראיתי בתקציב הזה היו יותר משנתונים 2010-2011,השאלה שלי אם עדיף יד גבוהה יחסית ורכב חדש יותר או דווקא יד נמוכה אבל יותר ישן?

תודה

בד"כ ככל שעוברים יותר ידים איכות הטיפול ברכב יהיה יותר נמוך כי לא כל אחד מהם טיפל כמו שצריך כנראה, אבל זה עדיין לא מחייב שבאמת כך היה.

ככל שהשנתון גבוה יותר עדיף כי זה חוסך תקלות של בלאי טבעי מהזדקנות,שהיו צצות ברכב עם אותו נסועה אבל ישן יותר.

אבל צריך לשים לב בדוגמא שאתה הבאת שאם המחיר נמוך יותר משמעותית זה לא בטוח בגלל הידים שעברו על הרכב, אלא בגלל שהונמך ק"מ. (ק"מ אפשר לזייף אבל ידיים רשומות ברישיון ואי אפשר).

פורסם
לפני 7 דקות, David2540 כתב:

בד"כ ככל שעוברים יותר ידים איכות הטיפול ברכב יהיה יותר נמוך כי לא כל אחד מהם טיפל כמו שצריך כנראה, אבל זה עדיין לא מחייב שבאמת כך היה.

ככל שהשנתון גבוה יותר עדיף כי זה חוסך תקלות של בלאי טבעי מהזדקנות,שהיו צצות ברכב עם אותו נסועה אבל ישן יותר.

אבל צריך לשים לב בדוגמא שאתה הבאת שאם המחיר נמוך יותר משמעותית זה לא בטוח בגלל הידים שעברו על הרכב, אלא בגלל שהונמך ק"מ. (ק"מ אפשר לזייף אבל ידיים רשומות ברישיון ואי אפשר).

הבנתי שזיוף קמ אפשר לבדוק במכוני בדיקה,לא?

פורסם

כמה קלישאות נבובות בפסוט אחד.

 

מס' הידיים אינו מעיד בהכרח על טיב הטיפול ברכב.

 

@David2540 טם משיהו רוצה לזייף קילומראז' זה כדי לבקש מחיר גבוה יותר ולא נמוך יותר.

 

תיאורטית בהנתן שיש שני כלי רכב באותו מצב האחד יד גבוהה ושנתון גבוה, וושני יד נמוכה ושנתון ישן יותר שמצבם זהה ומחירן זהה הייתי הולך על החדש יותר.

לפני 2 דקות, Noamco כתב:

הבנתי שזיוף קמ אפשר לבדוק במכוני בדיקה,לא?

 

לא - אי אפשר.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

 

לפני 1 דקה, zvit כתב:

מס' הידיים אינו מעיד בהכרח על טיב הטיפול ברכב.

כתבתי בד"כ! יותר סביר שמתוך 4 ידים היו כאלו שלא שמרו על הרכב, מאשר ששמרו עליו כולם בצורה המקסימלית.

 

לפני 3 דקות, zvit כתב:

@David2540 טם משיהו רוצה לזייף קילומראז' זה כדי לבקש מחיר גבוה יותר ולא נמוך יותר.

צודק. מחיר גבוה יותר ל 300K לדוגמא שהיה לפני הזיוף, אבל המחיר המבוקש יהיה נמוך יחסית לכמות הנמוכה לדוגמא 150K.

 

אכן, אין צורך לחשוב כל פעם לחשוד שמדובר בזיוף, אבל כשמדובר ברכב עם 4 ידים וק"מ נמוך זה נקודה שחורה אחת וכשמדובר במחיר מאוד נמוך יחסית לשנתון זה עוד שתי נק' שחורות ולכן כתבתי שיפתח מאת העיניים ספיציפי במקרה שלו.

 

 

פות"ש מאיזה עיר המוכר?

פורסם

בתור מי שלא מפחד מיד, אני יכול לציין שזה דבר שמאוד תופס פה בארץ, בניגוד למדינות אחרות; אולי מתוך הקבלה ל'שמרנות המינית' שרווחת בתרבות המסורתית שלנו.

לפני חודש רכשתי רכב שאני הבעלים החמישי שלו, אבל מהסטוריית הבעלויות רואים שהוא נמכר כבר לאחר חצי שנה ליד השניה, שהחזיקה בו עד לפני שנה, ומאז עבר שתי ידיים.

כלומר, בפועל, לרכב ברוב חייו (מ2009 עד 2021) היה רק בעלים אחד אמיתי (כי להחזיק רכב חדש חצי שנה... לא אומר שום דבר על איך התייחסת אליו), אבל אני היד החמישית.

הרבה פעמים אנשים מוכרים רכב מיד אחרי הקניה מסיבות שונות: 

הבינו שזה יקר יותר מכפי שחשבו (נכון בעיקר לרכבי שטח\ספורט)

תנוחת נהיגה לא מתאימה להם

ברכב ידני - הבינו שקשה להם להסתדר עם זה

פתאום נפלה הזדמנות לרכב אחר

ועוד ועוד

כמובן שלפעמים גםאנשים מבינים שנפלו על נבלה ורוצים להפטר ממנה, בגלל זה בודקים רכב יד שנייה כמו שצריך ולא סתם מסתכלים על הנתונים היבשים האלו (יד\קמ) שלא אומרים כלום ושום דבר.

אז מאחר והמשמעות של קמ\יד תופסת רק בנוגע למכירה (כי אי אפשר לשנות דפוס מחשבה של עם שלם), אתה צריך לשאול את עצמך אם הרכב ישאר אצלך לפחות 3-4 שנים, או שתמכור אותו אחרי שנה.

אם תמכור אותו די מהר, כן, יש חשיבות ליד, כי גם יהיה לך קשה למכור וגם תמכור בזול.

אבל אם שאלתך היא בנוגע לטיב הרכב, אין לזה שום משמעות.

 

נ.ב. לפעמים, אפשר ליפול גם על אנשים כאלו שקונים רכב, וישר עושים לו יישור קו בעוד כמה אלפי שקלים. ולפעמים אפשר ליפול על בעלים יד ראשונה שאחרי 3-5 שנים כבר מזניח את הרכב כי הוא הפך למשני, ובמקומו קנה רכב חדש יותר, מה שנקרא 'רכב זו*ה' בבית (מתנצל על הביטוי).

מתוך כך, אין משמעות ליד מבחינתי, שוב.

 

 

 

באשר לSX4 ספציפית - הייתי בודק אם מדובר ב2014 בגיר הרציף.

גילוי נאות - יש לנו 2011 (עם יד וקמ נמוכים מאוד ;) ) ומדובר ברכב מעולה, ואמין, רכישה מוצלחת למי שמחפש שקט.

לפני 4 דקות, David2540 כתב:

אכן, אין צורך לחשוב כל פעם לחשוד שמדובר בזיוף, אבל כשמדובר ברכב עם 4 ידים וק"מ נמוך זה נקודה שחורה אחת וכשמדובר במחיר מאוד נמוך יחסית לשנתון זה עוד שתי נק' שחורות ולכן כתבתי שיפתח מאת העיניים ספיציפי במקרה שלו.

 

למה לדעתך יש קורלציה בין מספר ידיים למספר קמ? 

מכרתי הרגע רכב יד חמישית עם ממוצע של 13K בשנה...

הבעל בית שלי מחזיק ברכבים שלו יד ראשונה ונוסע 60 אלף בשנה.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 4 דקות, David2540 כתב:

פות"ש מאיזה עיר המוכר?

מקל אוטו בירושלים,כל הידיים הקודמות היו פרטיות,רכב מטרייד אין

פורסם
לפני 3 דקות, EliC25 כתב:

בתור מי שלא מפחד מיד, אני יכול לציין שזה דבר שמאוד תופס פה בארץ, בניגוד למדינות אחרות; אולי מתוך הקבלה ל'שמרנות המינית' שרווחת בתרבות המסורתית שלנו.

לפני חודש רכשתי רכב שאני הבעלים החמישי שלו, אבל מהסטוריית הבעלויות רואים שהוא נמכר כבר לאחר חצי שנה ליד השניה, שהחזיקה בו עד לפני שנה, ומאז עבר שתי ידיים.

כלומר, בפועל, לרכב ברוב חייו (מ2009 עד 2021) היה רק בעלים אחד אמיתי (כי להחזיק רכב חדש חצי שנה... לא אומר שום דבר על איך התייחסת אליו), אבל אני היד החמישית.

הרבה פעמים אנשים מוכרים רכב מיד אחרי הקניה מסיבות שונות: 

הבינו שזה יקר יותר מכפי שחשבו (נכון בעיקר לרכבי שטח\ספורט)

תנוחת נהיגה לא מתאימה להם

ברכב ידני - הבינו שקשה להם להסתדר עם זה

פתאום נפלה הזדמנות לרכב אחר

ועוד ועוד

כמובן שלפעמים גםאנשים מבינים שנפלו על נבלה ורוצים להפטר ממנה, בגלל זה בודקים רכב יד שנייה כמו שצריך ולא סתם מסתכלים על הנתונים היבשים האלו (יד\קמ) שלא אומרים כלום ושום דבר.

אז מאחר והמשמעות של קמ\יד תופסת רק בנוגע למכירה (כי אי אפשר לשנות דפוס מחשבה של עם שלם), אתה צריך לשאול את עצמך אם הרכב ישאר אצלך לפחות 3-4 שנים, או שתמכור אותו אחרי שנה.

אם תמכור אותו די מהר, כן, יש חשיבות ליד, כי גם יהיה לך קשה למכור וגם תמכור בזול.

אבל אם שאלתך היא בנוגע לטיב הרכב, אין לזה שום משמעות.

 

נ.ב. לפעמים, אפשר ליפול גם על אנשים כאלו שקונים רכב, וישר עושים לו יישור קו בעוד כמה אלפי שקלים. ולפעמים אפשר ליפול על בעלים יד ראשונה שאחרי 3-5 שנים כבר מזניח את הרכב כי הוא הפך למשני, ובמקומו קנה רכב חדש יותר, מה שנקרא 'רכב זו*ה' בבית (מתנצל על הביטוי).

מתוך כך, אין משמעות ליד מבחינתי, שוב.

 

 

 

באשר לSX4 ספציפית - הייתי בודק אם מדובר ב2014 בגיר הרציף.

גילוי נאות - יש לנו 2011 (עם יד וקמ נמוכים מאוד ;) ) ומדובר ברכב מעולה, ואמין, רכישה מוצלחת למי שמחפש שקט.

למה לדעתך יש קורלציה בין מספר ידיים למספר קמ? 

מכרתי הרגע רכב יד חמישית עם ממוצע של 13K בשנה...

הבעל בית שלי מחזיק ברכבים שלו יד ראשונה ונוסע 60 אלף בשנה.

אני המלצתי לאדם שפחות מבין ברכב ושאפשר לעבוד עליו כי אין לו עין מקצועית (לפחות כך נשמע מהשאלה).

כמובן שיש צירופי מקרים הרבה, אבל שלרכב בדיוק יהיה צירוף מקרים של 4 אנשים ששמרו עליו יפה ובדיוק רוצים למכור אותו תוך שנתיים שזה פחות מהממוצע וגם נסעו בו ק"מ נמוך מהממוצע, אז יש סיכוי סביר שמדובר בנבלה למרות שיתכן צירוף מקרים כזה. ולכן אמרתי לו לפתוח את העיניים.

אל תשכחו שמדובר על שואל שאין לו עין ומעט השבחה לרכב נראית רכב מציאה.

פורסם

לא כזה צירוף מקרים נדיר לדעתי.

אפשר לראות היסטוריית בעלויות.

גם פה בפורום אנשים מחליפים רכב אחרי שנתיים, אז מה כזה מוזר ברכב מ2014 עם 4 בעלים? (2014, 2016, 2018, 2020) זה אומר משהו על טיב הרכב? לדעתי כלום ושום דבר, ובדרך כלל אני גם צודק באבחנה הזו.

ראיתי לא רכב אחד ולא שניים בידיים נמוכות שהתייחסו אליהם כמו זבל, ורכבים ביד חמישית ושישית שהתייחסו אליהם מדהים.

הסטיגמה הזו פשוט לא מחזיקה במציאות, מתנצל.

פורסם
לפני 2 דקות, EliC25 כתב:

לא כזה צירוף מקרים נדיר לדעתי.

אפשר לראות היסטוריית בעלויות.

גם פה בפורום אנשים מחליפים רכב אחרי שנתיים, אז מה כזה מוזר ברכב מ2014 עם 4 בעלים? (2014, 2016, 2018, 2020) זה אומר משהו על טיב הרכב? לדעתי כלום ושום דבר, ובדרך כלל אני גם צודק באבחנה הזו.

ראיתי לא רכב אחד ולא שניים בידיים נמוכות שהתייחסו אליהם כמו זבל, ורכבים ביד חמישית ושישית שהתייחסו אליהם מדהים.

הסטיגמה הזו פשוט לא מחזיקה במציאות, מתנצל.

בתור אחד שלא מכיר, היית ממליץ ללכת להתחיל לבדוק ידיים וכל מיני אפשרויות שיטשטשו אותי או שאלך ליד שניה ואהיה על הצד בטוח יותר?

 

כמובן שלא כל הרכבים כך, אבל לא נראה לי שאתה כופר בזה שיש סיכוי הרבה יותר גבוה שהוזנח אצל אחד מארבעת הידיים.

 

מה הקטע לא להמליץ לו להיות בצד היותר בטוח?

פורסם

כי מהניסיון שלי, אין פה צד בטוח.

הסטיגמה הזו פשוט לא נכונה ואין לה עובדות בשטח.

אתה נפגש עם הבעלים מול הרכב, ורואה בעיניים שלך את מצבו של הרכב ואת אמינות האדם שעומד מולך.

לא הייתי שולל על הסף רכב מיד רביעית אם לא הייתי מתכוון למכור אותו בקרוב.

על מה כן הייתי שולל ומסנן? - היסטוריית טיפולים (לפחות שנתיים אחורה), אנשים שלא מנדבים מספיק מידע על הרכב, תאונות מסוימות,  ואנשים שהפרטים האמיתיים של הרכב לא תואמים את מה שהם סיפרו עליו.

פורסם
לפני שעה, EliC25 כתב:

באשר לSX4 ספציפית - הייתי בודק אם מדובר ב2014 בגיר הרציף.

זו, השאלה הראשונה שצריך לשאול, 

 

האם זה SX4 הישן או SX4 S-cross דור שני, מה שנקרא בארץ "קרוסאובר". 

 

אם זה הדור השני, הייתי נמנע מקניית רכב כזה עם 150.000 ק"מ בגלל פוטנציאל לתקלות גיר, אם זה הדור הראשון, אין את הבעיה הזה. 

 

 

 

 

פורסם

המחיר המבוקש תמורת הסוזוקי נמוך בצורה חשודה, כי 30 אש"ח זה המחירון לדגם 2010, והמחירון של 2014 אוטומטית הוא 40 אש"ח (פלוס מינוס, יש כמה רמות גימור). לפני שאתה מתחיל לבדוק אותו בקש דוחות טיפולים ומסלקה ביטוחית.

 

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...