Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1852 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 11 דקות, discoTD5 כתב:

ברור. חוצפה מצד מעסיק לראות איך אתה מתפקד בקבוצה, כמוביל קבוצה או בחלק ממנה. 

 

ברור כי לא תפקדתי במקומות קודמים שהעסיקו אותי במשך שנים, שילמו לי משכורת, קידמו אותי וממליצים עלי למעסיקים אחרים. 

 

משחקי דינאמיקה בקקי עושים לאנשים שהם דף חלק ללא רקורד של תעסוקה וממליצים, לא לאנשי מקצוע מיומנים.    

עריכה אחרונה על ידי Avatar Schnitzel
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 7
  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני כשעה, dorsht כתב:

?

זה מיותר , מיושן ולא נכלל בשום סבב של חברה רצינית יותר.

למעשה רוב החברות הורידו בכלל ראיונות עם כח אדם - רק שיחה ראשונית עם המגייס - שהיא לא ראיון.

לפני 23 דקות, discoTD5 כתב:

רק שלפעמים להיות חלק מחברה זה יותר מההשכלה, הנסיון וההמלצות. את השטויות שרשמו אלו שרצו להיפטר ממך אפשר להדפיס על נייר רך עם פרפורציה

כמו שאמרתי - זה פשוט לא קיים בחברות שמגייסות הרבה מועמדים טכניים ומובילים ומסתכלים על הדאטה של מה זה מביא

 

סתם דוגמאות בשלוף של חברות כאלו שמבינות שזה לא עוזר לכלום מניסיון אישי:

גוגל , אמזון , פייסבוק , מייקרוסופט וכו

 

על כולם אני מדבר מינימום על תפקידים של סיניור ומעלה שכבר מובילים צוות אחד או יותר מבחינה טכנולוגית

  • אהבתי 3

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
לפני 16 דקות, discoTD5 כתב:

חוצפה מצד מעסיק לראות איך אתה מתפקד בקבוצה, כמוביל קבוצה או בחלק ממנה.

 

זה מאמר של פרופסור דניאל כהנמן על יכולת הניבוי של מבחני הדינמיקה בסגנון הזה.

https://www.haaretz.co.il/amp/magazine/1.1546593

 

יכול להיות שהמבחנים השתכללו מאז, אני לא יודע, אבל יש לי הרגשה שהם גם מהווים איזשהו כיסוי תחת למגייסים עצלנים שלא רוצים לקחת אחריות על בחירת המועמדים.

 

גילוי נאות, פעם לפני הרבה שנים, לא התקבלתי למשרת החלומות של נציג תמיכה טכני, בחברת אינטרנט זהב, אחרי מבחן קבוצתי כזה.

מאז יש לי קריירה של יותר מ20 שנה בהייטק, אבל באיזשהו מקום עדיין יש לי תחושת החמצה על ההזדמנות המפוספסת להיות נציג תמיכה טלפונית.

  • אהבתי 4
  • מצחיק 4

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
לפני כשעה, vadim6385 כתב:

אני חושש ממשחקי פסיכולוגיה בשקל של פקידות HR משועממות, שבטוחות שמודדים עובד על סמך משימות מפגרות סטייל הפח הגדול.

 

לפני 19 דקות, discoTD5 כתב:

אם אתם הייתם כאלה חכמים כמו שקל לכם להקליד באופטופיק בקארספורום, הייתם מנצלים את הדינמיקות הקבוציות האלה לתועלות שלכם, מסובבים את 'הפקידות המשועממות' ככה שהן ירשמו על הטופס עם השם שלכם 'כן! כן! כן!'. 

 

ההתנגדות שלכם ילדותית ובעיקר מצביעה על חוסר בטחון ואפס תחכום.  

 

כנראה שההבדל הזה בגישה נובע קצת מההבדל בתפקיד.

 

מי שלא צריך לעבוד כל הזמן עם אנשים, עושה תפקיד טכני וצריך לתקשר רק עם המנהל / מס' מצומצם של חברי צוות / צוותים ליד, לא חייב כישורי תקשורת מי יודע כמה. פגשתי כמה כאלו שלדעתי היו ממש על הספקטרום, ובכל זאת עשו עבודה מעולה (גם אם הפכו את החיים של הר"צ שלהם לסיוט יומיומי). מצד שני, מי שרוב העבודה שלו מתבצעת מול אנשים אחרים - צריך כישורים אחרים.

 

הבעיה מתחילה כשמנסים למדוד עובד מסוג אחד במבחנים של עובד מסוג שני. כמו שאין טעם לבחון איש מכירות על מתמטיקה מתקדמת, אין טעם לבחון מפתח על השתלבות בקבוצה של אנשים שהוא לא מכיר תוך חמש דקות. כשעושים את זה, מקבלים בעיקר מועמדים שבורחים למקום אחר \ עובדים ממורמרים.

  • אהבתי 5

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם
לפני 3 דקות, pooh-bear כתב:

כנראה שההבדל הזה בגישה נובע קצת מההבדל בתפקיד

פשוט לא נכון

מדרגת סיניור ומעלה חלק מהתפקיד שלך זה לשפר את הצוות שלך בחברות גדולות ואת הקבוצה שלך.

זה כולל להוביל גוניורים ומיד לבל , לתקשר כל הדרך למעלה לדירקטורים , לכתוב מסמכים , לתת הרצאות , להשתתף אקטיבית בגיוס וכו.

 

האדם שהוא siloed ונותן אימפקט ברמת הצוות תופס למעט מאוד אנשים, או מיד לבל ומטה - כי השאר צריכים להתגמש במומחיות שלהם כדי להזיז קבוצה של אנשים כדי ליישם דברים יותר גדולים

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם (נערך)

לא כל העולם מתמיין להיות סניור בחברת טכנולוגיה גדולה. יש איזה חלק קטן של האנושות שעובד בתפקידים אחרים, לא טכניים אפילו, בכל מיני מקומות אחרים. אני לא יודע להגיד כמה דינמיקה קבוצתית כן או לא מהווה מדד להצלחה באיזשהו תפקיד, אבל אני מבין שיש תפקידים ומקומות שהכישורים החברתיים שלך יהיו הרבה יותר משמעותיים מכישורים אחרים, ולהיפך.

 

ויש גם, אפילו שזה לא משהו שאתה עושה או מכיר, מפתחים מדהימים שמתקבלים למקומות שצריך להרים בהם פרוייקט מהר (ממש, ממש מהר), והם מגיעים למרות הכישורים החברתיים השליליים שלהם. או לפעמים סתם אנשים שיודעים לפתור בעיות נקודתיות מאוד קשות, וגם כאלו יכולים להתקבל למרות כישורים חברתיים שליליים. הכל תלוי מה אתה מחפש.

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם

אתה אומר אותו הדבר כמוני.

 

ועבדתי גם במקומות כאלו - הכל טוב. לא נולדתי לתוך faang , עבדתי בחברה שהיתה 5 אנשים כשהצטרפתי (ומעל 100 כשעזבתי) וגם כרגע אני עובד בחברה שרק שנה שעברה עשתה ipo וגדלה בפי 3 כל שנה בשווי של עשרות מיליארדים.

ועדיין - המשותף לכולם - דינאמיקה קבוצתית היא לדעתי כלי מיותר. וכמו שאמרתי ממה שחברות למדו מהשנים - גם ראיונות כח אדם.

 

הנקודה שלי זה שזה לא עוזר לנבא כלום

לא כשאתה לא מוביל אף אחד ויושב בחדר , ולא כשאתה צריך להוביל קבוצה גדולה של מפתחים / אנשים בארגון.

זה בעיקר כיסוי תחת יפה (ומיושן) שאפשר להוסיף לרשימה עם מבחני אישיות של אדם מילא ו גרפולוגיה.

 

את השלבים האלו בצורה של שיחה חכמה יותר עושים בימינו ברוב המקומות כחלק מהראיונות הטכניים (בחלק היותר שיחתי) או בשיחה עם המנהל המגייס.

באמזון לדוגמא אתה יכול להעיף מבט על שאלות leadership principles (נותן כדוגמא רק כי זה מאוד מובנה ומסודר)

  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
לפני שעתיים, פינדר כתב:

גילוי נאות, פעם לפני הרבה שנים, לא התקבלתי למשרת החלומות של נציג תמיכה טכני, בחברת אינטרנט זהב, אחרי מבחן קבוצתי כזה.

מזכיר לי מישהו:

ג'ק מא, בן 56, מייסד AliBaba,  לא התקבל לעבודה בסניף KFC בעיר הולדתו.

כעת הונו מוערך ביותר מ-48 מיליארד $ 

2024 KIA SELTOS 2.0L Premium

Škoda Octavia 1.5L Tsi 2025

פורסם
לפני 3 שעות, Liviur כתב:

זה מיותר , מיושן ולא נכלל בשום סבב של חברה רצינית יותר.

על זה אני מסכים, אבל זה מה יש.

כמו שאמרתי, אני בעצמי לא מאמין בזה.

  • רעיון טוב! 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

יותר מזה מעיד משהו על יכולת המועמד זה מעיד על עצלנות ה HR לנבור בעברו של אדם כדי לעמוד על טיבו.
מקובל בעיקר בבנקים זקנים לפעמים בשילוב פוליגרף לתפקיד רגיש.

פורסם
לפני 3 שעות, Mr.Hybrid כתב:

כעת הונו מוערך ביותר מ-48 מיליארד $ 

היה מוערך ב48 מיליארד, אחרי שעשו לו forging הCCP 

הוא שווה פחות. גם בסין הכל מוערך פי כמה מהשווי האמיתי, לטוב ולרע.

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם (נערך)
לפני 12 שעות, פינדר כתב:

 

גילוי נאות, פעם לפני הרבה שנים, לא התקבלתי למשרת החלומות של נציג תמיכה טכני, בחברת אינטרנט זהב, אחרי מבחן קבוצתי כזה.

מאז יש לי קריירה של יותר מ20 שנה בהייטק, אבל באיזשהו מקום עדיין יש לי תחושת החמצה על ההזדמנות המפוספסת להיות נציג תמיכה טלפונית.

 

מזכיר לי שגם אני עברתי פעם שיט בסגנון הזה לנציג טכני בחברת הוט, ולא התקבלתי. 

 

לא יודע אם סתם סיפרו לי סיפור שאני ארגיש טוב יותר, או שזה היה אמת, אבל המראיינת אמרה לי שהם פוסלים מועמדים שמראים יותר מדי רצון להתקדם ומוטיבציה, מפחד שהם יברחו מהתפקיד אחרי פחות משנה. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי davemustaine87
  • אהבתי 1
פורסם

אמיתי?? גדול.

אחלה מודעת דרושים אפשר לבשל מזה:

דרושים אנשים עם דופק ומוטיבציה נמוכה...

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

כנראה ככה זה בתפקידים עם תחלופה גבוהה. הכי קל לדחוף את כולם לחדר, לעשות להם שעתיים הפעלה ולסיים עם זה מאשר לשבת ולדבר עם כל אחד ואחת. ממילא רובם יתפטרו עוד שנה.  


×
×
  • תוכן חדש...