Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הנדסאי? מהנדס? מעבר בין השניים?


ברווז
שימו לב! השרשור הזה בן 654 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 27 דקות, Night Driver כתב:

אתמול דיברתי עם גיסי שגם הוא וגם אחותו עובדים במפעל הבטחוני הכי גדול בצפון (הוא במחשבים והיא כלכלנית) ודיברנו על נושא הגיוסים. הוא דיבר על 12-14 למתחיל והורדת דרישות.

איפה הוא מגייס?לאיזה תפקידים?

לפני 27 דקות, Night Driver כתב:

שים גם בונוסים ושעות נוספות בצד כי הם לא שכר קבוע ובלי הפרשות. זו לא חוכמה לעבוד 12 שעות ביממה 6 ימים בשבוע ולקבל 17.

יש להם בונוס רבעוני קבוע בשכר חודשי מתורגם למה שרשמתי לעיל.

נכון זה לא הולך לסוציאליות אבל עוד 2000 שקל בחודש בממוצע זה משמעותי.

לפני 27 דקות, Night Driver כתב:

אני לא יודע מה עשית בתעשייה אבל בתעשייה יש מגוון גדול של תפקידי הנדסה.

אם בא לך בכיף אשלח בפרטי,פחות מתאים לי לפתוח את זה מול כל העולם.

לפני 27 דקות, Night Driver כתב:

זה די דומה להיי טק שאתה יכול להיות החל ממהנדס זיווד (שאישית מעדיף לשבת בחבית שמן משומש כל היום עם משקפת צלילה ושנורקל), דרך מעבר חום, אחראי קו ייצור ועד לאינטגרטור של מערכות גדולות ומורכבות.

אנבידיה זה בעיקר זיווד,יש משרות בודדות של מעבר חום ויש עוד כל מיני משרות לא ברורות.

לא אמרתי שזה מקום מושלם למהנדס תכן,אבל שכר מתגמל.

לפני 27 דקות, Night Driver כתב:

קשה לך לקבל שיש כאלה שלא מתחברים להיי טק ושגם היי טק זו כותרת יפה למגוון תפקידים שחלקם מעניינים ומתגמלים, חלקם משעממים ומתגמלים וחלקם לא זה ולא זה. מנקה במשרד היי טק הוא עדיין מנקה ומהנדס שעושה פריסות של זיווד עדיין עובד בדיוק כמו אותו מהנדס אצל אהרון יוסף למשל.

אין לי מושג מי זה אהרון יוסף אבל מעדיף לעשות זיווד באינטל או אנבידיה.

העבודה משעממת אבל לפחות היא מהבית ואם מהמשרד יש אחלה תנאים מסביב.

 

אין לי שום בעיה עם מפעלים ברמת הקונספט.

יכול מאוד להיות מעניין,מאוד מאוד.

 

יש לי בעיה עם המפעלים בארץ שרובם מתנהלים זוועה(וזה שמעתי מהמון אנשים)-גם ברמה האישית,תגמול,וזה שהם נראים כמו פח אשפה.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 239
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 49 דקות, Night Driver כתב:

שים גם בונוסים ושעות נוספות בצד כי הם לא שכר קבוע ובלי הפרשות.

כסף שלא משלמים עליו סוציאליות זה עדיין כסף, טעות להתעלם ממנו.

התעשיות הבטחוניות כניראה שיאניות בלהמציא תשלומים "נוספים" שלא נכללים לסוציאליות, הוצאות רכב, הוצאות ביגוד, בונוס רבעוני (קבוע וידוע מראש), אלו דברים שמצטברים לאלפי שקלים בחודש ובקלות הופכים שכר של 12-14 ל15-17 וגם מעל זה.

אגב זה לא יחודי לתעשיות בטחוניות וקיים גם בהייטק, אם כי לדעתי בהיקפים קטנים יותר.

 

קוריוז קטן מנסיון אישי, לפני בערך עשור הייתי בתהליך בתעשיה אוירית, תהליך שלמזלי השכלתי לחתוך באמצע.

בשיחה על השכר הוסבר לי שישנו מרכיב הוצאות רכב בשכר, של כמה אלפים טובים, ולכן חשוב מאוד שיהיה לי רכב רשום על שמי.

אני באותה תקופה רכבתי על אופנוע ככלי יחיד, והסברתי שהוצאות אחזקת אופנוע כבד לא נופלות מרכב. אבל תעשיה אוירית מוכנה לשלם הוצאות אחזקה על אופנוע מספר מאות שקלית בודדות, לעומת אלפי שקלים על רכב. שום הסברים לא הועילו, התשובה שקיבלתי הייתה "זו נוסחה שקבעה אי שם בסוף שנות ה70, והיא לא הולכת להשתנות בקרוב."

מיד אחרי זה אשת משאבי אנוש הסבירה לי שזה בסדר גמור לפנות לשכנים שלי ולבקש מהם לרשום את הרכב שלהם על שמי, בשביל לקבל את דמי אחזקת הרכב. 🤕

 

  • מעניין 2

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי בעיה לשתף, אני מתחיל בעוד שבוע מקום עבודה חדש. ביקשתי שכר מסוים (יותר מהממוצע) וקיבלתי אותו, ביקשתי גם אחזקת רכב כי היום קיבלתי במקום הקודם, במשאבי אנוש היא אמרה לי תשמע, אנחנו משלמים את המינימום מבחינת אחזקת רכב וכו׳ מה שמגיע בחוק, אבל ניתן לך תמיד את המקסימום בשכר כדי שתקבל על זה תנאים סוציאליים.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, Igalz כתב:

כסף שלא משלמים עליו סוציאליות זה עדיין כסף, טעות להתעלם ממנו.

התעשיות הבטחוניות כניראה שיאניות בלהמציא תשלומים "נוספים" שלא נכללים לסוציאליות, הוצאות רכב, הוצאות ביגוד, בונוס רבעוני (קבוע וידוע מראש), אלו דברים שמצטברים לאלפי שקלים בחודש ובקלות הופכים שכר של 12-14 ל15-17 וגם מעל זה.

אגב זה לא יחודי לתעשיות בטחוניות וקיים גם בהייטק, אם כי לדעתי בהיקפים קטנים יותר.

 

זה קיים בהרבה מאוד מקומות אבל 3000 ברוטו ללא תנאים סוציאליים מקבילים ל 2000 ברוטו עם וגם את זה צריך לקחת בחשבון.

 

בכלל השיטה של בונוס אומרת שאם בא לי אני אתן לך ואם לא אז לא כי זה הרי בונוס.

 

גם אני נותן בונוסים לאנשים שעובדים איתי לפי מה שיש (בחודש רווחי אתן לכולם בונוסים החל מהעובד הכי זוטר ועד לעובד הכי בכיר, אם עובד יוצא לחופש בדרך כלל הוא יקבל צ'ק של כ 500 שקל שייסע ויהנה.) אבל כל אלה אלה כספים שאני נותן כשאני מחליט ובאותה המידה אני יכול לא לחתת ובגלל זה כשאדם נכנס לעבודה אני לא מזכיר אפילו בונוסים.

יש מקומות שגם את דמי ההבראה משלמים ב 12 תשלומים כדי שהעובד ירגיש שהוא מקבל יותר אבל אני רואה את זה כלעבוד על העובד.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם השכר על עבודה הוא 18K מושלמים עוד 3K אחזקת רכב אני לא רואה עם זה שום בעיה.

 

יש שכר על עבודה ויש תוספות שונות.

על שניהם מתמקחים במקביל בקבלה לעבודה.

 

"אני מבקש X על עבודה ועוד Y שיעלה לי להגיע לעבודה"

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, Potato כתב:

יש לי בעיה עם המפעלים בארץ שרובם מתנהלים זוועה(וזה שמעתי מהמון אנשים)-גם ברמה האישית,תגמול,וזה שהם נראים כמו פח אשפה.

מילת המפתח היא רובם.

 

זו סטטיסטיקה שאולי היא נכונה (למרות שהייתי משנה את ה"מפעלים" ל "ארגונים" כי יש גופים הרבה יותר זוועתיים ממפעל בצפון קוריאה) אבל כשאתה הולך לחפש מקום עבודה אתה צריך רק אחד שמתאים לך והלך הזה הוא מאוד אינדיבידואלי.

 

לדוגמא, חברה מאוד גדולה (מסחרית. אין לה שום ייצור) מנהלת מעקב אחרי העובדים שלה ברמה של לוח גדול שמציין כמה שיחות נכנסות, כמה זמן לקחה כל שיחה וכמה זמן לקח עד שהיא נענתה ואם שיחה קצת יותר ארוכה אותו עובד מתבקש לקצר ולהסביר למה היא ארכה. על אנשי השטח יש מעקב ברמה של כמה זמן היו אצל כל לקוח. לא חושב שאתה או אני היינו מוכנים לעבוד ככה בלי קשר לכמה ישלמו לנו.

לפני 2 דקות, Potato כתב:

אם השכר על עבודה הוא 18K מושלמים עוד 3K אחזקת רכב אני לא רואה עם זה שום בעיה.

 

יש שכר על עבודה ויש תוספות שונות.

על שניהם מתמקחים במקביל בקבלה לעבודה.

 

"אני מבקש X על עבודה ועוד Y שיעלה לי להגיע לעבודה"

זה בסדר אבל להגיד השכר הוא 12 אבל יש בונוסים ושנה שעברה כל עובד קיבל עוד 24 לא עוש/ה את השכר 14.

 

אחזקת רכב/רכב צמוד, אש"ל, ביגוד מוגדל וכו' זה נחמד אבל זה צריך להילקח בחשבון ללא תנאים סציאליים שמהווים בערך שליש.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, Night Driver כתב:

בכלל השיטה של בונוס אומרת שאם בא לי אני אתן לך ואם לא אז לא כי זה הרי בונוס.

על הנייר אתה צודק, אבל במציאות לא תמיד.

כפי שציינתי, בהרבה חברות בטחוניות בונוס רבעוני עובד אחרת, הסכום קבוע וידוע מראש, וכך גם מועד התשלום. הוועדים שומרים על הסכום הזה מכל משמר וגם דואגים לעליה שלו כחלק מהסכמי תוספת יוקר. בהחלט ניתן להתייחס אל ה"בונוס" הזה כסכום קבוע המתווסף לשכר.

 

אגב זה קיים גם בהייטק בחברות הגדולות והיציבות. כאשר התקבלתי לעבודה הנוכחית שלי, במסגרת חתימת החוזה, הוסבר לי שיש לצפות לבונוס שנתי בין X לY משכורות. לרוב קרוב יותר לY. אמנם אצלינו אין וועד ששומר על השמנת, אבל אכן לאורך זמן ההבטחה הזו מתממשת.

 

 

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, Igalz כתב:

אמנם אצלינו אין וועד ששומר על השמנת, אבל אכן לאורך זמן ההבטחה הזו מתממשת.

 

כשיש בוס הוגן דלא מנסה לדפוק את העובד הועד מיותר.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Night Driver כתב:

מילת המפתח היא רובם.

 

 

אין לי מה לעשות עם מילת המפתח הזו.

הייתי ב 2-3 נוצר הרושם,חברים גם הלכו קיבלו אותו רושם.

כמה אפשר להסתובב בתקווה שאחד מהם יהיה סביר? אתה מבין את הקונספט וממשיך לתחום אחר.

 

הרוב יתייאשו בחמישי ולא יגיעו לעשירי שאולי יהיה סבבה ומאתגר ומעניין עם יחס טוב.

 

יש לי חבר שעובד באחזקת שטח במפעל גדול,אתה כנראה מכיר.

יש לו מאזדה בת 8 מהעבודה עם 300,000 קילומטר.

מתעצבנים עליו שהרכב הרבה במוסך,הוא נסע לטיול בצפון חייבו לו את השכר כי זו לא נסיעת עבודה.

הוא נוסע 50 אלף בשנה בלי קשר.

כמה זמן הוא כבר יישאר שם?

 

 

לגבי שכר,כפי שרשמתי מבחינתי זה רכיבים נפרדים.

יש בסיס שעליו אני מתמקח בנפרד המרכיבים הנוספים.

 

תקרא לזה נסיעות/מזון/תוספת יופי, רכיב שונה וככה יש להתייחס אליו.

 

אבל אם הבסיס שלי הוא 18 ויש לי עוד 3 אלף תוספות אז השכר שלי הוא 21,שמורכב באופן הנ''ל.

עריכה אחרונה על ידי Potato
  • אהבתי 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, Potato כתב:

יש לי חבר שעובד באחזקת שטח במפעל גדול,אתה כנראה מכיר.

יש לו מאזדה בת 8 מהעבודה עם 300,000 קילומטר.

מתעצבנים עליו שהרכב הרבה במוסך,הוא נסע לטיול בצפון חייבו לו את השכר כי זו לא נסיעת עבודה.

הוא נוסע 50 אלף בשנה בלי קשר.

כמה זמן הוא כבר יישאר שם?

בלי לדעת כמה זמן הוא שם הוא כבר יותר מידי זמן.

יש סביבת עבודה שפה זה עניין שלא תמיד ניתן לשפר ויש יחס שבו ממש לא כדיא להתפשר ובטח לא ברמה הזו. אוטו ישן יכול להיות שזה אילוץ אבל להאשים בתקלות או לנכות לעובד על נסיעה פרטית זה טימטום.

 

מצד שני מהנדס שיווק צעיר בחברה תעשייתית מסורתית בתחום שלי שביקש יום חופש כי חבר קרוב מתחתן וביקש ממנו להיות הנהג קיבל את הקאדילק של הבוס שלו כדי שיסיע אותם כמו שצריך. הוא כבר 18 שנים באותו המקום וכיום יושב על תפקיד המהנדס הראשי ועדיין הוא מזכיר את זה כל פעם.

  • אהבתי 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.7.2022 בשעה 08:37, Igalz כתב:

ברווז אני לא דוחף אותך ללימודי הנדסה

שקלתי עד עכשיו אם לשתף או לא. 

כנראה שהחלטתי שכן...

המרצה השני שלי, שאותו אני למדתי להעריך מאד, כתב לי הודעה אחרי שהגשתי לו עבודה, ואני מצטט:

"המלצה שלי אליך: להמשיך מייד אחרי ההנדסאים ללימודי השלמה לתואר ראשון. 

יש לך יכולות, מוטיבציה ורצון תנצל תכונות אלו ללמוד ולהתקדם".

אני עדיין לא החלטתי איך להמשיך מכאן.

 

 

  • אהבתי 2
  • מעניין 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין דבר כזה לימודי השלמה.

מכירים באיזה 20 נק' שזה בערך סמסטר.

ואני בספק עם יכירו בקורסים ממכללת עתיד.

 

זה להתחיל מההתחלה.

  • רעיון טוב! 2

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע אני באמת רואה שאתה דן וחושב על זה המון! כבר מעל שנה שאתה אומר - אולי הנדסה?

אז ההמלצה שלי אליך לך על זה!! (תעזוב את ההנדסאי ותתחיל הנדסה).

 

מעבר לתעודה ו"היוקרה" של הנדסה אתה לא מבין כמה אתה תתפתח! ואני לא אומר את זה כי עשיתי בעצמי. היום בדיעבד אומר תודה תודה ושוב תודה שהלכתי למסלול הזה. כמה למדתי, כמה העשרתי את עצמי, אני רואה היום את העולם מנקודות שונות שבעבר כלל לא היו קיימות, קיבלתי כלים חזקים שאני באמת מרגיש שאני יכול לפתור ולעשות הכל.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, boy23 כתב:

 אני באמת מרגיש שאני יכול לפתור ולעשות הכל.

 

התחושה שלי אחרת לגמרי.

אני מבין כמה הכל מסובך וכמה אני לא יודע כלום.

 

  • אהבתי 1
  • מצחיק 3

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Potato יש לך ראיה מאוד שלילית על העולם/עצמך/לא יודע מה.
אם סיימת תואר בהנדסה, יש לך סט יכולות מאוד נרחב.
ניסיון אולי אין, אבל אתה אמור לצאת מהתואר עם הכלים לרכוש אותו בצורה מהירה, וכשאתה נתקל בבעיה שאתה לא מכיר אתה אמור לדעת איך למצוא לזה את הפתרון.
מכל הדיונים שהיו ומהתגובות שלך אני חייב להגיד שזה נראה שפשוט למדת משהו שלא מתאים לך ואתה משליך את זה על כולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...