Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הנדסאי? מהנדס? מעבר בין השניים?


ברווז
שימו לב! השרשור הזה בן 654 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 27 דקות, יובל .מ. כתב:

@Potato יש לך ראיה מאוד שלילית על העולם/עצמך/לא יודע מה.
אם סיימת תואר בהנדסה, יש לך סט יכולות מאוד נרחב.

רק דבר אחד יש לי להגיד על זה: חחחחחחחחחחחחח

לפני 27 דקות, יובל .מ. כתב:

 


ניסיון אולי אין, אבל אתה אמור לצאת מהתואר עם הכלים לרכוש אותו בצורה מהירה, וכשאתה נתקל בבעיה שאתה לא מכיר אתה אמור לדעת איך למצוא לזה את הפתרון.

המצב הוא הפוך.

כשאתה לא יודע כמה בעיה מורכבת,אתה עלול להניח שהיא פשוטה.

 

אחרי שאתה פחות או יותר יודע לפרק בעיה לגורמים,רק אז אתה מבין כמה היא תדרוש ממך.

 

 

לא ביקשתי ייעוץ תעסוקתי,אני רק מציג את המצב כמו שהוא.

והוא לא מזהיר במיוחד.

 

לא הלכתי ללמוד את זה כי לא הספיק לי נקודות לחשמל,זה מה שעניין אותי מגיל 6 בערך.

תאמין לי הרבה יותר קשה לי עם כמה שזה מאכזב,אבל זה האמת וצריך להודות בה.

עריכה אחרונה על ידי Potato

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 239
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 2 דקות, Potato כתב:

כשאתה לא יודע כמה בעיה מורכבת,אתה עלול להניח שהיא פשוטה.

 

אחרי שאתה פחות או יותר יודע לפרק בעיה לגורמים,רק אז אתה מבין כמה היא תדרוש ממך.

 

הדרך לפיתרון כל בעיה זה לא לפחד ממנה ולבוא בגישה שאם מישהו אחר הצליח אין שום סיבה שאני לא אצליח.

אני אספר לך מקרה שהיה לי ב 2009. מכונה עם גיר פלנטרי 2 מהירויות של ZF שהתחיל לעשות צרות.

יצרתי קשר עם היבואן של המכונה שאמר שבירר עם היצרן וחייבים לשלוח את הגיר לגרמניה לשיפוץ והם היחידים שיכולים לטפל בו. נשמע לי קצת מוזר אז שלחתי מייל למחלקת השירות של ZF בגרמניה וקיבלתי תשובה זהה.

בגלל שלא התאים לי להשבית מכונה לחודש החלטתי שאני מפרק אותו ומקסימום שולח ארגז עם חלקים. אחרי שפתחתי אותו ראיתי כמה ברגים שנגזרו וזר משונן שהשתחרר בגלל זה. קדחתי בו 4 פינים, החלפתי את הרגים והחלפתי את שושת הברגים שתפסו את גלגל השיניים לציר בבורג מרכזי עבה עם לוקטייט. הרכבתי חזרה והוא עבד עד לפני כשנה שהוצאתי את המכונה לגמלאות.

 

כששלחתי חזרה מייל ליצרן עם תיאור מה היה הכשל ומה שיניתי קיבלתי הצעה לבוא אליהם (שכמובן דחיתי כי לא בא לי לא רילוקיישן ולא עבודה אצל מישהו שבונה ככה גיר).

  • אהבתי 3
  • מעניין 2

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא דיברתי עם אשכים בשביל לפתוח לבד ברגים.

 

אתה באמת חושב שאני תוך חצי שנה יכול להחליף אותך בתפקיד? וככה לדעת הכל?

כי אני מתקשה מאוד להאמין בזה,לא בגלל שאני טיפש אלא כי התפקיד שלך מורכב דורש ידע שאין לי ואני אפילו לא יודע שאין לי.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאמין שאם יזרקו אותך למים אתה תשחה.

 

נכון שבהתחלה תעשה יותר שטויות (וכולנו עשינו ועדיין עושים) אבל עם כל שטות תלמד יותר ותתפתח יותר. עם קצת הנחיה, ביצים גדולות ורצון אין שום סיבה שתוך חצי שנה לא תגיע לרמה סבירה פלוס.

 

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, Potato כתב:

המצב הוא הפוך.

כשאתה לא יודע כמה בעיה מורכבת,אתה עלול להניח שהיא פשוטה.

גם אם אתה לא יודע כמה היא מורכבת - אם אתה מגיע למקום נורמלי יש אנשים שיעזרו לך ללמוד, או ישלחו אותך לקרוא מה שצריך. אחר כך גם יתנו לך לפרק ולהרכיב מה שצריך.

לפני 28 דקות, Potato כתב:

לא הלכתי ללמוד את זה כי לא הספיק לי נקודות לחשמל,זה מה שעניין אותי מגיל 6 בערך.

תאמין לי הרבה יותר קשה לי עם כמה שזה מאכזב,אבל זה האמת וצריך להודות בה.

אני אוהב את תחום הרכב מילדות, ואת תחום הכושר גופני מאחרי הצבא. עדיין הם לא מתאימים לי לקריירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, יובל .מ. כתב:

גם אם אתה לא יודע כמה היא מורכבת - אם אתה מגיע למקום נורמלי יש אנשים שיעזרו לך ללמוד, או ישלחו אותך לקרוא מה שצריך. אחר כך גם יתנו לך לפרק ולהרכיב מה שצריך.

אין קשר למקום נורמאלי או לא.

אני אמרתי שהתואר לא נותן כלים לפתור בעיות,אולי להבין כמה הן מורכבות באמת.

 

לפני 1 דקה, יובל .מ. כתב:

אני אוהב את תחום הרכב מילדות, ואת תחום הכושר גופני מאחרי הצבא. עדיין הם לא מתאימים לי לקריירה.

אוקיי,שמח לשמוע!

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, Potato כתב:

אני אמרתי שהתואר לא נותן כלים לפתור בעיות,אולי להבין כמה הן מורכבות באמת.

הוא נותן לך כלים גם לפרק את הבעיה ולהגיע לידע שתצטרך כדי להתמודד עם כל חלק בה.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, Night Driver כתב:

הוא נותן לך כלים גם לפרק את הבעיה ולהגיע לידע שתצטרך כדי להתמודד עם כל חלק בה.

בצורה מאוד מאוד מוגבלת.

בעיקר בגלל דברים שאני לא יודע אפילו שאני אמור להתחשב בהם.

 

 

אולי כולם יוצאים חכמים ואני יצאתי אהבל,או שפשוט נתקלתי בבעיות מסובכות והבנתי מוקדם מידי שאני לא כזה חכם, who knows

עריכה אחרונה על ידי Potato

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, Night Driver כתב:

אז בפעם פעמיים הראשונות לא תדע ובשלישית כבר כן.

אז אנחנו מסכימים על זה שהתרומה של נסיון היא רבה יותר מהתרומה של התואר.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כאילו אתה מנסה למצוא את הפרצה שנגיד לך שאתה צודק.
כן, ניסיון זה דבר חשוב. יכול להגיד לך שבתחום האלקטרוניקה גם מישהו עם 30 שנה ניסיון יכול ללמוד כל יום משהו.
אם אתה מסיים את הלימודים ומתחיל לעבוד במשהו שאתה לא יכול לסבול אותו כשאתה קם בבוקר, גם בעוד 30 שנה אתה תהיה גרוע בו.
המון אנשים היום עושים כל מיני הסבות להייטק כי "טסלה", זה לא אומר שבעוד שנתיים אתה עדיין תראה אותם כותבים קוד, אם בכלל מצאו עבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, Potato כתב:

אז אנחנו מסכימים על זה שהתרומה של נסיון היא רבה יותר מהתרומה של התואר.

 

אי אפשר להשוות בין השניים לדעתי.

אני למדתי הנדסת תוכנה, ויש הרבה בדברים בתואר שלמדתי שלא הייתי לומד בעבודה והם כן כלים שעוזרים לי.

כמו סיבוכיות,אוטומטים,אלגורתמים,לוגיקה וגם מקצועות כמו הסתברות וחדוא מפתחים אותך.

 

דוגמא להמחשה לפני התואר ידעתי מה זה for בתוך for אבל לא הבנתי מה עובר על המחשב מבחינת סיבוכיות מקום וזמן כנל ריקורסיה.

ואני יכול לדבר פה גם שעות על מבנה המחשב,אסמבלי,ארכיטרטורה…

 

בשורה תחתונה, תואר מכין אותך יותר טוב לתחום העבודה ונותן לך כלים מאוד חזקים.

מי שמתלבט על זה כל כך הרבה זמן אני כן מציע לו לנסות ולא להתבאס עוד כמה שנים ולהגיד למה לא עשיתי.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה כנראה לא מבין מה התואר לימד אותך. וזה בעיקר משהו בתהליכי החשיבה והלימוד. את הנוסחאות תמצא בספר או במרשתת, אבל התרגילים בתואר וההתמודדות עם בעיות בעבודה  מתרגלים אותך מיום ליום בפירוק הבעיה חגורמים ובמציאת הפתרון - או זה המוכר או החדש שלך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, boy23 כתב:

שמע אני באמת רואה שאתה דן וחושב על זה המון! כבר מעל שנה שאתה אומר - אולי הנדסה?

אז ההמלצה שלי אליך לך על זה!! (תעזוב את ההנדסאי ותתחיל הנדסה).

 

מעבר לתעודה ו"היוקרה" של הנדסה אתה לא מבין כמה אתה תתפתח! ואני לא אומר את זה כי עשיתי בעצמי. היום בדיעבד אומר תודה תודה ושוב תודה שהלכתי למסלול הזה. כמה למדתי, כמה העשרתי את עצמי, אני רואה היום את העולם מנקודות שונות שבעבר כלל לא היו קיימות, קיבלתי כלים חזקים שאני באמת מרגיש שאני יכול לפתור ולעשות הכל.

מדובר בבן אדם בגיל 40. השאלה כמה ואיך המצב הכלכלי שלו יכול לאפשר לו לעזוב עבודה וללכת להשקיע 4 שנים

 

לפני 37 דקות, Potato כתב:

 

אולי כולם יוצאים חכמים ואני יצאתי אהבל,או שפשוט נתקלתי בבעיות מסובכות והבנתי מוקדם מידי שאני לא כזה חכם, who knows

באמת יכול להיות שאתה לא חכם מספיק 

(לא בציניות ולא להעליב)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...