Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

3008 דיזל 1.5 ונסיעות עירוניות קצרות


מעבר לפיתרון נפתר ע"י קורן בן אשר,
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1884 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי 3008 דיזל 1.5 ועברתי לעבוד במרחק של 10ד נסיעה עירונית איטית מהבית. הבנתי שיש בעיה עם נסיעות קצרות ומסנן חלקיקים. איך דואגים שהוא לא יסתם? כל כמה זמן צריך לעשות נסיעות בין עירוניות כדי שהמסנן יעשה רגנרציה  לפיח?

פורסם
לפני כשעה, ronrcz כתב:

ותשתדל להרביץ כמה שיותר ,זה מאד עוזר לזרוק את כל ההצטברות החוצה.

אשמח לראות את הסימוכין המקצועיים להמלצה הזו. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

תוריד אפליקציה מיוחדת מאמזון לדיזל של PSA.
היא תגיד לך מתי צריך לעשות ניקוי ואז תשתדל לעשות אותו בכביש מהיר . המחשב יתחיל את תהליך הניקוי בכל מקרה. פשוט חבל על הדיירים ברחוב שלך.
בעיקרון היא מסתמכת גם על קריאות של חיישן NOX .

השאלה אם אתה באמת רוצה להכנס לקרביים של תהליך הרגנרציה.




פורסם
לפני כשעה, save כתב:

תוריד אפליקציה מיוחדת מאמזון לדיזל של PSA.
היא תגיד לך מתי צריך לעשות ניקוי ואז תשתדל לעשות אותו בכביש מהיר . המחשב יתחיל את תהליך הניקוי בכל מקרה. פשוט חבל על הדיירים ברחוב שלך.

האפליקציה המודברת נקראית FAP והיא לא מודיעה בפירוש מתי צריך לעשות רגנרציה. מה שכן, אם תשתמש בה כל הזמן, תבין באזה ערך פחות או יותר של  Deposits in the FAP המחשב מריץ רגנרציה. גם אם האוטו מבצע רגנרציה בחניה ליד הבית, דיירים ברחוב לא ישמו לב אלא אם כן כל אחד מהם ניגש אל האוטו ומכניס את האף לתוך האגזוז. במרחק של חצי מטר כבר לא מריחים כלום. 

 

זה לא רע לעשות נסיעה בכביש מהיר פעם בשבוע, רק שזה לא אומר בכלל שהמחשב יריץ רגנרציה באותה נסיעה, אם לא הגיע לערך הדרש של Deposit in the FAP. ויום למחרות הוא יכול להריץ אותה בזמן שאתה עומד בפקק. 

 

 

 

 

 

 

פורסם
לפני שעתיים, discoTD5 כתב:

אשמח לראות את הסימוכין המקצועיים להמלצה הזו. 

זה אמר לי אחד הבוחנים הותיקים במוסך המרכזי של לובנסקי בשורק.

פורסם

יצא משמש בכל הדיון הזה.

מסנן חלקיקים DPF זה משהו פאסיבי,שזקוק להגיע לטמפרטורות בין 700-900 מעלות כדי לשרוף את הפיח שנלכד במסנן,כדי שלא ייווצר סתימה,שיגרום למנוע "חנוק",מעבר למצב LIMP,ירידה בביצועים שכל נהג סביר ירגיש שמשהו לא תקין,וכאשר מגיעים למצב כזה,בדרך כלל,דרך תוכנה עושים FORCED REGENERATION (לא בריא לפילטר להגיע למצב כזה יותר מדי פעמים,כמו כל שטיפה גם מזיק).
PSA ופורד לרוב משתמשים בנוזל EOLYS (FAP/PAT) מבוסס שמן בתור קטליזטור בתוך הסולר,(מחשב הרכב מנהל את ההוספה בכל תדלוק),אמור לעזור שהתהליך של  רגנרציה יתקיים בטמפרטורות נמוכות יותר.

רק דרך תוכנה ניתן לראות לכמה תדלוקים יספיק החומר (האמת אין צורק,כבר יודיע המחשב מתי צריך למלא),ועוד כמה זמן החומר הזה יסתום את הפילטר (כן להבדיל מפיח זה לא נשרף) שמצריך ניקוי אחרי פירוק או החלפה מסנן DPF חדש.

מחזוריות של רגנרציה מנוהל כולו ע"י מחשב,והנהג רואה ומרגיש כאשר זה קורה,אבל לא כל מחזור של רגנרציה היא מוצלחת ומצליח לשרוף את הפיח !!!
בקיצור בלי לסבך את העניין,כמו שכבר ענו לפני

לפני 13 שעות, קורן בן אשר כתב:

דאג כל שבוע לעשות נסיעה בין עירונית "בריאה" במשך חצי שעה לפחות.
 

 

פורסם

תוספת קטנה ל osci4u.
 
לא מכיר דגם פרטי/מסחרי קל של PSA מ 10 השנים האחרונות שלא משתמש בתוסף הזה, פורד משתמשים באותם מנועים עם אותה מערכת. התוסף מספיק למשהו כמו 150 - 180 אלף ק"מ, ניתן באמצעות האפליקציה שהוזכרה מקודם לראות כמה תוסף נשאר. פרמטר שנקרא additive level in reservoir שמשווים לכמות התחלתית בשורה ליד. 
 
אחרי כל תדלוק מוזרקים כמה מיליליטרים של חומר למיכל סולר ואפשר לראות את הכמות יורדת. 
 
 
אני וחברי פורום אחרים "תפסנו" לא פעם ולא פעמיים את המכוניות האלו מריצות רגנרציה בתנועה איטית או בחניה. 
מי שנוהג ברכב, אם הוא לא מהמשוגעים כמו חלקינו פה, לא ישים לב לתהליך הזה [emoji16]
כנראה שבאמת פחות יעיל מאשר בנסיעה  בכביש בינעירוני אבל עובד. 
 
הבעיה היא שבנסיעה עירונית ה DPF מתמלא בפיח הרבה יותר מהר ונדרש לרגנרציות יותר תכופות. בבינעירוני אפשר להגיע לאיזור 1300 ק"מ בין רגנרציות, בעיר חצי מזה או פחות ובסופו של דבר ה DPF יסתם מהר יותר במשקעים שלא נשרפים ברגנרציה - Soot in the FAP. שאגב קיימים גם במערכות שעובדות ללא תוסף FAP. 

 

 

פורסם
לפני 15 שעות, קורן בן אשר כתב:

דאג כל שבוע לעשות נסיעה בין עירונית "בריאה" במשך חצי שעה לפחות.
 

מדויק.

נסיעה בין עירונית פעם או פעמים בשבוע. בקצב רגוע במהירות של כ 90 קמ"ש, כמה שיותר רגוע ורצוף ללא עצירות.

פורסם
לפני כשעה, Buki כתב:

אני וחברי פורום אחרים "תפסנו" לא פעם ולא פעמיים את המכוניות האלו מריצות רגנרציה בתנועה איטית או בחניה. 

אגב שמתי לה למשהו מעניין, אם יש עליה מספיק ארוכה בכביש בינעירוני, המסנן מתחמם לטמפרטורה מספיק גבוהה בשביל לשרוף את החלקיקים מבלי שהמחשב מריץ רגנרציה. 

לקראת הסוף של כביש 6 לכיוון דרום, אחרי מחלף דבירה, יש עליה די ארוכה, אני נוסע שם הרבה במהירויות 110-120 קמש, הרבה פעמים בסוף העליה כמות המשקעים בפילטר יורדת ל0

יום טוב גם לך

פורסם
לפני 20 דקות, Igalz כתב:

כמות המשקעים בפילטר יורדת ל0

אצלי אף פעם לא ראיתי ירידה ל 0 גם אחרי רגנרציה. נשאר מספר נמוך כלשהו כמו 3 או 4.

 

 

אבל כן בהחלט שמתי לב גם אני שיש מצבים שכמות הפיח יורדת אחרי נסיעה ארוכה ומהירה בלי שבוצעה רגנרציה. 

 

 

 

 

וכמובן מצטרף להמלצה של קורן - במקרה של פותח השירושר חובה לצאת לנסיעה בינעירונית מדי פעם. 

 

 

בנסיעה עירונית איטית של 10 דקות לא המנוע ולא ה DPF לא מגיעים לטמפרטורת עבודה ואין מה לדבר על רגנרציה בתנאים האלו. 

 

 

פורסם

סתם מתוך סקרנות,

1. מאיפה אתם יודעים בדיוק מתי מתחיל תהליך הרגנרציה האקטיבי? מרגישים משהו שונה בהתנהגות הרכב? צליל מיוחד? מנוע פחות סוחב בקצת?

2. מאיפה אתם מקבלים את נתון המשקעים בפילטר?

3. מה זה לעזאזל התוסף המסתורי שמוזרק לתוך מיכל הסולר, ומי ממלא אותו כשצריך?

פורסם

כבר יצא לי לפגוש בעל פיג'ו כזו שמוסך היבואן אמר לו שהמסנן סתום. לא רצו לנקות. רצו כ ₪7000 להחליף מסנן.
החלפת חיישן פתרה את הבעיה. המסנן בסדר גמור.

פורסם
לפני 42 דקות, Shay_u כתב:

סתם מתוך סקרנות,

1. מאיפה אתם יודעים בדיוק מתי מתחיל תהליך הרגנרציה האקטיבי? מרגישים משהו שונה בהתנהגות הרכב? צליל מיוחד? מנוע פחות סוחב בקצת?

2. מאיפה אתם מקבלים את נתון המשקעים בפילטר?

3. מה זה לעזאזל התוסף המסתורי שמוזרק לתוך מיכל הסולר, ומי ממלא אותו כשצריך?

1.בנסיעה רגילה אי אפשר לשים לב. אם תפסת את התהליך בתנועה איטית או עמידה אפשר לשים לב לרעש מנוע שונה, סל"ד סרק גבוה יותר באיזור 900 במקום 750 ומאוורר מנוע פועל במהירות גבוהה. 

 

2. סורק תקלות או אפליקציית FAP לסלולרי דרך מתאם OBDII.

 

3. יש מיכל קטן עם תוסף שמוריד את הטמרטורה שבה יכולה להתבצע רגנרציה. ממלאים אותו במוסך + איפוס מונה מיכל אחרי המילוי. המילוי מספיק להמון זמן, 150.000 ק"מ או יותר. 

אם יש לך סורק תקלות יעודי לאוטו אפשר לקנות קיט מילוי (עולה כ 400 שקל) ולמלא לבד. 

 

כל הנ"ל רלוונטי רק לרכבי דיזל של פיז'ו/סיטרואן החל מ 2011 (ופורד אבל אין כמעט פורד דיזל בארץ). 

 

 

×
×
  • תוכן חדש...