Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קופרה פורמנטור VS קופרה לאון (וגם גולף GTI)


כוח-סוס
שימו לב! השרשור הזה בן 1046 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

@The Greek Freak פסלנו מכיוון שהיא פחות הטעם שלנו. מסכים שמראה האוקטביה השתפר ושביחס VFM היא מהטובות שקיימות על כבישי ארצנו, אך פחות רלוונטית לנו.

אם התקציב היה מוגבל לסכום של 200-220K ואפשרות הבחירה הייתה שלי - כנראה והאוקטביה הייתה אופציה. מכיוון שמדובר ברכב משפחתי, ובת הזוג מעדיפה גולף סטנדרית (היא רוצה רק גולף) עם רמת גימור גבוהה יותר, נשקלה האפשרות של הפומנטור כדי לענות על הצרכים של שנינו.

דרך אגב, ה-IS היא אופציה מעניינת ומאובזרת שעלתה אתמול. כאחד שאוהב רכבים מהסוג של "זאב בעור של כבש" והיה קונה C63 מחר בבוקר לו הייתי יכול, זו אכן אופציה לא רעה בכלל. נבדוק את עלויות האחזקה שלה מול הפורמנטור שעדיין נראית כאופציה נכונה יותר עבורנו.

 

@NTL83 תודה על טיפ. האורכים של הפורמנטור והלאון/גולף לא שונים במיוחד אך נראה שהאחרונות קטנות במעט. בכל אופן, בזמן האחרון הסתדרנו זמנית גם עם קיה פיקנטו כך שנראה לי שבעיית מרחב ברכבים שהועלו תהיה פחות בעייתית עבורנו. 

 

@mcshmupi אופציה מעניינת אך לא הצלחתי למצוא עליה מידע רב בשוק המקומי (כלום לא מופיע באתר של קרסו). כבוגר Clio Sport הרכבים של רנו מאדו מרגשים, לפחות אותי, אבלמהסקירות הקצרות שראיתי באינטרנט על הרכב נראה שרהו לא התקדמה יותר מדי בסגנון (הפנימי) ב-20 שנים האחרונות ומרגיש (שוב, ע,פ הביקורת) שהקופרה בוגרת יותר ואיכותית יותר.

 

@Bull-81 תודה שוב, כרגע פחות רלוונטית לנו מבחינת מראה וכוח.

 

@misterb יש בדברייך. קראתי גם את שרשור הרכישה שלך והעסקה השמתלמת שהצלחת להשיג. 2 דברים עיקריים דוחפים אותנו לרכב חדש: נושא הבטיחות ומערכות החברה (ללא התקנות חיצונית וללא מובילאיי) וכן השדרוג בתצורה הפנימית והחיצונית של הרכבים (הפורמנטור והלאון הם כמעט אותו רכב). נוסיף לכך שלא מעט מהרכבים "הישנים" עברו בעלים "שנסעו" על הרכב מה ששוב מחזק אותנו לרכישת כלי כזה ללא עבר כלשהו. הכיוון הוא להחזיק את הרכב בין 3 ל-5 שנים, כך שמאמין שנוכל לספוג את אותה ירידה של שנת הרכב הראשונה.

 

@Doron_Z אכן, ולכן הפורמנטור גברה על הלאון. הגולף היא עדיין אופציה כי בכל זאת ביקרנו בסוכנות ובת הזוג ממש מעוניינת בה.

 

@BeBest אשמח שתפרט טת הטענה. בסופו של דבר סיאט (במקרה הזה גם קופרה), סקודה ופולקסוואגן (מוציא לרגע את אודי מהמשוואה) אלו רכבים עם מכלולים מאוד דומים.

השירות של צ'מפיון, לא מניסיון עבר אך מקריאת לא מעט מידע בנושא, הוא אכן לוקה בחסר. לצערי, הוא היבואן של המותג ולעיתים זאת חלק מפשרה.

טסלה, כרגע וכל עוד לא קיימת חניה פרטית המאפשרת הטענת לילה/יום, לא נלקחת בחשבון. אולי כרכב הבא.

 

@zaf תודה על השיתוף. על מה אתה נוהג ב"נוכחית שלך"? 

לגבי השעונים - מעריך שמדובר בקידודים או בעדכוני תוכנה, וזה בעצם יתרון של הטכנולוגיה.

אילו הנחות היו בהשקה?

עריכה אחרונה על ידי כוח-סוס

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 86
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הנוכחית היא קופרה 2017/290. התצוגות זה לא קידוד. חפרתי ברשת רק כדי להבין ש"זה מה יש". פורומטור היא לא לאון קופרה. היא יותר ל"בוגרי הלאון קופרה המזדקנים"😂

קצת המתנתי בין ההשקה לנסיעה היום וההנחה של 10K נעלמה. בינתיים המחירון של הרכב שלי יורד במעט, מב שמרחיק אותי (אבל לא נורא) מרכישת חדשה.

 

זה פורמנטור 😉image.png.b67b63246e1f9367f5c2062097b614e1.png
 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, כוח-סוס כתב:

אשמח שתפרט טת הטענה

 

בשמחה.

רכשתי מצ'מפיון לאון FR 1.8 מודל 15 חדשה מהניילון

רשימת התקלות כדלהלן:

1. ריפוד נהג שנפרם

2. פנס לד קדמי צד נהג שנשרף

3. משאבת מים שנזלה

4. משאבת מים שנזלה (כן כן אותה תקלה שוב לאחר שנה +/-)

 

הרכב היה ברשותי 5 שנים ו60 אלף ק"מ בלבד.

לפחות 1-3 קרו במסגרת האחריות (שנתיים בלבד בזמנו, לא יודע איך זה כיום).

 

חוץ מזה השירות של צ'מפיון זוועה, מנסים להתנער איפה שאפשר ובאופן כללי לא הייתי ממליץ לרכוש מהם אפילו עגלת סופר.

תוסיף על זה את כל הייצוגיות והתלונות על הגירים והרי לך אמינות ששואפת לאפס (אני למזלי לא נתקלתי בבעיה, אם כי 60 אלף ק"מ זה כנראה מוקדם מידי כדי שתופיע התקלה הנ"ל).

עכשיו מילא ברכב של 150 אלף, אבל אתה מתכנן להוציא פי 2 בערך...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משאבת המיים ב VW בנויה חלקה מפלסטיק, זה ידוע ליבואן וכשמחליפים, מחליפים לאחת שהאימפלר שלה מתכת, למעשה כולה מתכת. אז אם יהיו יותר "עצבניים" בקרב הלקוחות גם המשאבה תיזכה לכבוד בתי המשפט 🤣

ט.ל.ח

אגב טסלה. בנסועה מתונה של כ 400 קילומטר , נדרשת טעינה אחת. אפשר להסתדר עם עמדה ציבורית פעם בשבוע או בהתאם לנסועה. 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@zaf מבין את ההשוואות ללאון. דרך אגב, אחת הסיבות שאנחנו מעדיפים את הפורמנטור על הלאון הנוכחית היא גם בנושא השימושיות והנוחות.

כרגע מדובר ברכב ליום-יום לשימוש המשפחה ולא רכב לסופ"שים או שרלוונטי אליי בלבד. לכן, אנחנו עושים את כל הפשרות וההתאמות האפשריות.

לגבי הטסלה - אמת, וחשבתי עליה לא מעט. לאחר מכן, הבנו שזה לא רלוונטי שנצטרך להגיע לאחת ההטענות, להמתין למקום פנוי, להמתין את זמן ההטענה וכל זה מפעם לפעם.

אולי בעתיד, כשדבר יהיה נגיד יותר או שתהיה לנו יחידת הטענה בבית נוכל לבחור בחשמלית בלב שקט.

 

@BeBest מבאס לשמוע את הסיפור, באמת (על הדרך נכנסתי וקראתי שרשורים שפתחת). מצד שני, הבנתי שהרוב הוחלף ואלו דבירם שיכולים לקרות בכל רכב.

כבר שמעתי על רכבים, לא של הקונצרן, שהוצעו מהחברה ושפכו מנוע אחרי פחות משבוע.

עד היום היו ברשותי 2 רכבים של הקונצרן אך הם לא היו באחריות ולכן לא התקרבתי לצ'מפיון.

בשלב הנוכחי, מאמין שאתקרב אליהם רק במקרי חובה ואבחר מוסך אחר לטיפולים.

במקרה הכי חמור, כפי שחברנו ציין למעלה, הנושאים יגיעו (בין אם בייצוגית ובין אם לא) לכותלי ביהמ"ש שיצטרך להחליט בנושא.

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלכתי לאתר של היבואן,  המגאן באמת לא מופיע ברשימת הדגמים
מה שכן מופיע זה:

image.thumb.png.d603ca919aa1dc185187a348df8097f3.png

אני מנחש ששיווק הדגם הופסק זמנית ויחודש.
בכל מקרה הייתי ממליץ לדבר עם אלדר, הוא מרכז את רכבי הספורט של רנו וניסאן, עושה רושם של אחלה גבר, מבין את מה שהוא מוכר.
לא יודע איך יוצרים איתו קשר ישיר אבל אני מניח שיש אנשים בפורום שיודעים.
לגבי הרכב, מבחינת ביקורות שאני ראיתי\קראתי הביקורת היא דווקא על "התבגרות" הדגם, ממכונית שהיא הכי חדה וממוקדת בקטגוריה (בדור הקודם) למכונית יותר בוגרת ומתאים יותר ליום יום
היא עדיין תהיה קשיחה יותר מהגולף אבל בשאר האספקטים יותר קרובה אליה ומצד שני מהירה ומהנה יותר (ויש לה צליל די מגניב)
 

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המגאן רכב לא רע בפני עצמו אבל כשמתחילים להשוות אותו לדגמים הקודמים או למתחרים שלו מגלים חבילה פחות טובה. המגאן הקודמת הייתה רכב יעודי למסלול, רכב מאוד מהנה לנהיגה, הדור הנוכחי קצת פרווה, הוא פחות אגרסיבי ופחות מדויק אבל מצד שני הוא יותר נוח ליום יום אבל עדיין לא יהיה נוח כמו הוואגיות. המתלים שלו לא אדפטיביים ככה שהם תמיד יהיה במצב הקשיח. יש לו גם פיצ'ר של היגוי בגלגלים האחוריים שמכניס את הרכב יותר טוב לפניה. 

אני לא חושב שהמגאן הנוכחית מהנה יותר מגולף או מקופרה, סך הכל היא לא רעה ביותר אבל היא לא מצטיינת בשום דבר, לא סתם שיש יחידות בודדות שלה על הכבישים לעומת אלפים מהגולף והקופרה. 

תוסיף לזה שהיא עולה יותר מ230 אלף ש"ח והאבזור ממש לא תואם את המחיר, המערכת האקטיבית היחידה של המגאן היא בלימה אוטונומית, אין בקרת שיוט אוטונומית ואפילו לא תיקון סטייה מנתיב...

לפני 5 שעות, כוח-סוס כתב:

@The Greek Freak פסלנו מכיוון שהיא פחות הטעם שלנו. מסכים שמראה האוקטביה השתפר ושביחס VFM היא מהטובות שקיימות על כבישי ארצנו, אך פחות רלוונטית לנו.

אם התקציב היה מוגבל לסכום של 200-220K ואפשרות הבחירה הייתה שלי - כנראה והאוקטביה הייתה אופציה. מכיוון שמדובר ברכב משפחתי, ובת הזוג מעדיפה גולף סטנדרית (היא רוצה רק גולף) עם רמת גימור גבוהה יותר, נשקלה האפשרות של הפומנטור כדי לענות על הצרכים של שנינו.

דרך אגב, ה-IS היא אופציה מעניינת ומאובזרת שעלתה אתמול. כאחד שאוהב רכבים מהסוג של "זאב בעור של כבש" והיה קונה C63 מחר בבוקר לו הייתי יכול, זו אכן אופציה לא רעה בכלל. נבדוק את עלויות האחזקה שלה מול הפורמנטור שעדיין נראית כאופציה נכונה יותר עבורנו. 

אין לי נסיון עם לקסוס אבל אני חושב שהעלויות אחזקה שלה לא יהיו גבוהות בהרבה משל גולף gti או קופרה ואולי אפילו נמוכות יותר.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@כוח-סוס לי זה נשמע שאתה מנסה למצוא סיבות לא לרכוש את הפורמנטור. חכם זקן אמר לי פעם שרכישה של רכב היא כמו שידוך, אם אתה אוהב 80% לך על זה כי ככל שתעמיק יותר תצא יותר פגמים וסיבות "למה לא".

 

כיוון שמהצד זה לא נראה שיכולות ספורטיביות הם בראש סדר העדיפויות, לך על מה שיתן לך שימושיות. 

{ומעבר לזה - למסלול קופרה, ליום יום אוקטביה, לכיף פורמנטור}

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, The Greek Freak כתב:

אני לא חושב שהמגאן הנוכחית מהנה יותר מגולף או מקופרה, סך הכל היא לא רעה ביותר אבל היא לא מצטיינת בשום דבר, לא סתם שיש יחידות בודדות שלה על הכבישים לעומת אלפים מהגולף והקופרה. 

 

אתה מודע לזה שבפרמטרים של הנאה הגולף והקופרה הן די נחשבות בתחתית של הקטגוריה, נכון שהדור הזה של מגאן פחות חד ומושחז אבל אני בטוח שגם ככה מבחינה ספורטיבית הוא כמה רמות מעל הקופרה והגולף. 

 

באופן כללי הגולף עוד באמת רכב אייקוני בזכות עצמו בגלל החבילה הכוללת שלו אבל הקופרה נחשב יחסית לדי שולי בחו״ל מבחינת חובבי רכבים, ברצינות הוא רכב לא מדובר שבקושי מתייחסים אליו ומדברים עליו, זה אני אומר כמי שעוקב אחרי זה, אין ממש עניין כלפי הרכבים האלה למרות שבארץ הם ה go to של כולם.

 

אני לא אומר שזה בגלל שהם גרועים, אבל מבחינה ספורטיבית הם מהפחות מעניינים מבחינת חובבי רכב, עבור הקהל הרחב יותר שפותח השרשור נמצא ביניהם (כי בתכלס הוא רוצה משהו חזק, שימושי ומאובזר) אז לרכבים האלה יש יותר ערך.

 

בכל אופן אפילו אני לא הייתי קונה את המגאן בארץ, התמחור של קרסו ברכבי ספורט (בניגוד לאיך שהם מתמחרים רכבים שחשוב להם שימכרו) הוא פשוט ביזיון ולא כדאי בשום צורה לשפוך כאלה סכומים על הרכב שלהם רק כדי לראות אותו מאבד ערך בעשרות אחוזים בדקה.

 

מה שכן הקליאו הספורטיבית מדור 4 נחשבת לרכב חם ביד 2 אבל היא תומחרה בצורה יותר סבירה והמחירים שלה יותר בהישג יד וגם יש לה הילה של רכב נחשק יותר (למרות שבזמן אמת לא בטוח שהיתה הסתערות אבל בטח שהלך יותר טוב מהמגאן שיחידות בודדות בלבד נמכרו ממנה), מה שלא רלוונטי למגאן שסובלת ותסבול גם מתמחור רע מאוד וגם באמת תדמיתית היא פחות נחשקת מדורות קודמים.

לפני 8 שעות, GTאי כתב:

מעבר לזה - למסלול קופרה, ליום יום אוקטביה, לכיף פורמנטור

 

לא הבנתי, למה הפורמנטור מתוייגת כ״לכיף״,  אני בספק שהיא רכב יותר מהנה לנהיגה מהקופרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא הדור החדש של הקופרה מקבל ביקורות מאוד טובות על התנהגות (ביחס לגולף, ברור שלא ביס לטייפR או מגאן)

 

למה כיף? כי היא יותר all around מהאחרות, יושבים גבוה יותר וכו'. כיף לא במובן של הנאה מנהיגה אלא כיף ביום יום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@mcshmupi קודם כל תודה על המידע. בדקתי קצת והם מכוונים למחיר של 265K וזמן המתנה למאגן RS. נשמע לי לא מעט עבור הצרפתייה שהיא כנראה פחות שימושית (ברמת היום-יום) עבורנו. לו היתה רכב שני בהחלטה הייתה אפשרות מעניינת מאוד, אם כי לא זולה.

 

@The Greek Freak מסכים לגבי הלקסוס, וחל שאין לי באמת יכולת להשוות את עלות אחזקת הרכבים על טווח של כ-5 שנים (כולל חלקים שהם בלת"מים סבירים). מרגיש לי נכון יותר שהלקסוס היה מתאימה לי לו הייתי מבוגר יותר ב-5-10 שנים ואם היה לנו רכב נוסף בבית.

 

@GTאי לא חושב שאני מחפש סיבות לא לרכוש את הפרמונטור כמו סיבות להבין אם זו באמת הרכישה הנכונה עבורנו והאם ה-VFM הוא באמת הגבוה ביותר ברכב הזה. בכל זאת, מדובר בהוצאה לא נמוכה וכזאת שלא ממש עשינו בתחום ברכב בשנים האחרונות, ולכן חשוב לנו לעשות את המהלך הנכון ביותר. כמו שציינת לאחר מכן, אכן השימושיות הפכה לשיקול מרכזי, שיקול שלא היה קיים פעם כרווק (אולי עם ה-YARIS TS מבחינת צריכת דלק והנסיעות הארוכות), ולכן אנחנו מנסים לשלב מכל העולמות (שימושיות, בטיחות, נוחות, כוח, מראה וכמובן גם כיף).

 

@Doron_Z נראה לי שסיכמת נכון את הדברים - הן מבחינתי והן מבחינת רנו. נושא המסלול או רכב מיועד מסלול הוא מהדרישות הדי אחרונות שלי (או שלנו) כרגע.

 

  • רעיון טוב! 1

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@כוח-סוס כבר רשמו לך לפני, VFM לצרכים שלך זה האוקטביה ללא צל של ספק. לפי הסדר שרשמת, שימושיות (היא יותר), בטיחות (היא אותו דבר ככל הנראה), נוחות (היא יותר) ואז הגעת לכוח, מראה וכיף - רק אתה יודע אם הם לכם הם שווים פער של כמה עשרות אלפי K

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא צודק, אין מצב שרכב ב 300 אלף הוא ה VFM הכי גבוה למה שאתה מבקש (אולי אם היו לך פרמטרים רנדומליים כמו 4 על 4 וכאלה)

 

האוקטביה הכי קרובה לזה מבחינת VFM, אוקיי אז הלוק קצת פחות מעורר תשומת לב מפורמנטור אבל זה לא שמכוערת בצבע המתאים. כוח יש מספיק ומעבר לצרכים שלך, שימושיות, אבזור ואיכות חומרים מספיק טובה.

 

ברור שאתה לא רוצה את הרכב כי אתה כן רוצה את הלוק הזה של הפורמנטור ועוד כמה סוסים טובים בשביל ההרגשה אבל VFM זה כבר לא אלא יותר עניין סובייקטיבי שלך שאתה רוצה להוסיף לא מעט אקסטרה כסף בשביל דברים שלא נורא מהותיים לצרכים שלך, וזה לגיטימי לגמרי אגב, זה חלק מהשגעון הזה של לאהוב רכבים.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1046 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...