Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קופרה פורמנטור VS קופרה לאון (וגם גולף GTI)


כוח-סוס
 שיתוף
עוקבים 21

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,
לאחרונה, ובהתאם להתרחבות המשפחתית - זוג+1 עם אופציה, אנו שוקלים לרכוש רכב ספורט משפחתי שייתן כמה שיותר בתמורה הגיונית עד כמה שניתן, בכל זאת, 240 אלף ₪ וצפונה.
הקונצרן הגרמני הוא הרלוונטי ביותר מבחינתנו (אמינות, איכויות ייצור, בטיחות והכרות מוקדמת רבת שנים) ולכן החלטנו לבדוק את החטיבה החדשה-ישנה (שהפכה לעצמאית) מבית סיאט.
האופציות הרלוונטיות ביותר שעלו הן הקופרה פורמנטור, הקופרה לאון וגם הגולף GTI החדשה (אותה בכלל לא ניתן להזמין בשלב זה). לשמחתי והבנתי, הרכבים מצוידים ברמת הבטיחות שפותרות אותם מהתקנת מובילאיי – התקנה ומכשיר שהיו גורמים לנו לוותר על רכישת הרכב. כן, עד כדי כך. הסיבות הן לא מהרצון לוותר על הבטיחות אלא מכך שמדובר בהתקנה חיצונית שמבוצעת בארץ, חוסר התאמה לכל רכב באשר הוא (מוצר כללי מדי) ותוספת חיצונית מכוערת למדי.

 

מבדיקת שטח ראשונה, לפני ביקור בחברה שיתבצע עוד השבוע, אשמח לשתף במספר נקודות שקראתי וראיתי בוולוגים השונים לגבי כל אחד מהרכבים, וכן אשמח להערות, תגובות וטיפים מכם - בעלי הניסיון.

 

קופרה פורמנטור
בעד: 310 כ"ס, הנעה 4X4, נעימה יותר (יחסי כמובן, בולמים אדפטיביים וחתך 40), 10 כריות אוויר, אבזור רחב יותר במעט מהלאון (הנעה, דלת תא מטען חשמלי, מסך 12'), מערכת סאונד של Beats, כפתורים פיסיים על ההגה (להבדיל מהגולף) וכמובן נוחות גדולה יותר מבחינת הגובה ותא המטען.
נגד: 14K ₪ על צבע מט (ברצינות?!) שאי אפשר לוותר עליו, כפתורי ה-CUPRA וההנעה שנעלמו מההגה ומכריחים אותך לתפעל פוקנציות בסיסיות דרך המסך, תפעול המזגן, בלמי Brembo שמשום מה לא הוספו לגרסת ה-VZ בארץ, יותר מדי פלסטיק בחלק הפנימי והמחיר באופן כללי – כ-290K ₪ לגרסה שכוללת את הצבע ותוספת האבזור (באקט עור ומושב נהג חשמלי). 

 

קופרה לאון
בעד: 300 כ"ס, 10 כריות אוויר, מערכת סאונד של Beats, כפתורים פיסיים על ההגה (להבדיל מהגולף), מחיר נמוך מהפורמנטור (אבל אבזור דליל יותר) אבל גם די דומה לאחות החדשה של המותג.
נגד: גם פה מבקשים 14K ₪ על צבע מט, כפתורי ה-CUPRA וההנעה שנעלמו מההגה, פלסטיקה בחלק הפנימי, נוקשה יותר (חתך 35) ועוד כמה מינוסים (מזגן ופונקציונאליות) שנרשמו למעלה ודומים גם פה.

 

גולף GTI
בעד: מותג, איכות הרכבה, טכנולוגיה – בטיחות ואבזור כללי.
נגד: 245 כ"ס בלבד (יחסי כמובן), אבזור דל למדי, רק 6 כריות אוויר, מרגישה קטנה יותר מהפורמנטור, כפתורי מגע על ההגה, מוצגת עם ג'אנט ה-19 אבל נמכרת עם ג'אנט ה-18 המכוער (יצריך הוצאה כספית נוספת) ובעיקר יקרה יותר ביחס למותג של קופרה (תמורה מול שקל).

 

המסקנה נכון לעתה היא שהפורמנטור הוא הרלוונטי והמתאים ביותר לנו.
תודה מראש על כל הערה, טיפ ועזרה שיתקבלו מכם בשרשור או בפרטי (אם אלו דברים שלא ניתן לכתוב בפומבי).
 

 

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 69
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

קצת הגזמת.. אם לא הרבה. יש לי קופרה 18, בכפתור מצבי נהיגה אני משתמש פעם בהרבה זמן, בעיקר בביקורים במסלול, מדי פעם באיזה כביש מפותל, אבל זה באמת לא הכרחי. ופעם ב - לשלוח את היד לדשבורד במקום

אני לא מבין למה שללת את האוקטביה... המראה של הדור החדש הוא ההפך הגמור ממונית, ואם לקחת אותו בצבע שהוא לא לבן אז בכלל הרכב נראה מעולה. הוא מאובזר יותר מהגולף, מרווח יותר והכי חשוב זול יותר. למשל פה הרכ

הוא צודק, אין מצב שרכב ב 300 אלף הוא ה VFM הכי גבוה למה שאתה מבקש (אולי אם היו לך פרמטרים רנדומליים כמו 4 על 4 וכאלה)   האוקטביה הכי קרובה לזה מבחינת VFM, אוקיי אז הלוק קצת פחות מעורר תשומת

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חברי המעגל הראשון

קצת חסר לי שתרחיב מה אתה מחפש בדיוק.. הדבר היחיד שרשמת זה VFM, כשהרכבים הנ״ל מאוד קרובים אחד לשני ומבוססים על כמעט אותם המכלולים אז הבחירה פה מאוד סובייקטיבית.

VW Golf GTI PP

 Jeep Grand Cherokee Trailhawk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לקונצרן יש עוד שתי אופציות מעניינות

קופרה אטקה, עברה מתיחת פנים לאחרונה. 

אות נתונים כמו בלאון אבל השליטה על מערכות הרכב נעשת מכפתורים פיזיים. הוא מרגיש פחות מודרני אבל ההנדסת אנוש יותר טובה. 

 

אוקטביה vRS, נתונים זהים לגולף אבל היא הרבה יותר גדולה, תא מטען ענק וגם בפנים מרגיש יותר מרווח. היא מאובזרת מאוד וכוללת את כל מערכות הבטיחות. היתרון הגדול שלה הוא שהיא זולה משמעותית ביחס לשאר.

לפי דעתי היא נראת החבילה השלמה ביותר בין רכב משפחתי לרכב ספורטיבי. 

 

אם יש מקום לעמדת טעינה בבית, אז אפשר לבדוק גם את הטסלה מודל 3 פרפורמנס. היא כן תהיה יותר יקרה אבל היא תיתן הרבה יותר ביצועים.

 

יש כאן השוואה בין כל הרכבים:

https://m.icar.co.il/compare/ext/1334,11489,20187,22983,23046,23048

עריכה אחרונה על ידי The Greek Freak
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

@dorosen בגדול, רכב משפחתי-ספורטיבי חזק (מקום לעגלה וכסא תינוק), ביטוחתי, חזק ומאובזר. הכיוון תחילה היה לתקציב באזור ה-220-230 אבל כנראה שנוכל למתוח אותו בשביל תמורה טובה יותר.

מבין את עניין הסובייקטיביות, ומכיוון שהרכב לא ישמש אותי בימי כרווק או כזוג נטול ילדים - נושא השימושיות (תא מטען גבוה וגדול יותר, פתיחה חשמלית) והנוחות (צמיגים בחתך גבוה יותר, פחות נוקשה מהלאון לא במצב 'קופרה'), שמקבלים בפורמנטור, מקבל דגש לא קטן. 

 

אחת השאלות שהייתי רוצה להעלות בפורום פה, שלא נוכל לשאול באופן ישיר באולם התצוגה, היא האם המחירים באולמות כרגע (ובקופרה בפרט) הן וטו או שיש על מה לדבר שם? במיוחד במחירים האלה.

 

 

@The Greek Freak קודם כל תודה על הקישור להשוואה שיכול לתת זוויות נוספות, לצערי חלק לא קטן מהמידע שם לא נכון או לא מעודכן ולכן צריך לקחת את מה שרשום שם בערבון מוגבל.

האטקה, דווקא בגלל שמעט מיושנת (יתרון וחסרון כמובן) ופחות מושכת אותנו בצורה הקצת יותר מרובעת, פחות רלוונטית לנו. רצינו משהו פחות ג'יפוני והיינו מוותרים גם על פסי העזר בגג של הפורמנטור.

האוקטביה נראית כמו תמורה מעולה לכסף, אחת מהטובות בשוק הישראלי, אבל "מוניתית" מדי וגם מגיעה עם המנוע "הצנוע" יותר כמו בגולף. אני בגישה של "אם כבר אז כבר" ותנו לי את כל ה-300 סוסים.

הפרפורמנס אדירה מבחינה טכנולוגית והייתה נשקלת בהחלט לו הייתה לנו עמדת טעינה נגישה, לצערנו אין לנו גישה ישירה לכך והדבר יצריך הגעה לתחנות טעינה יעודיות והמתנה בהתאם.

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע, פרמנטור VZ מוצעת בהנחה של כ 10K ללא טרייד-אין.  

לדעתי האפור הכהה (לא מט) נאה בהחלט ואישית הייתי קונה בלב שקט יותר מאשר לשים 14K על הצבע מט ולהיות מודאג מכל שריטה אפשרית.

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חברי המעגל הראשון
לפני 4 שעות, כוח-סוס כתב:

@dorosen בגדול, רכב משפחתי-ספורטיבי חזק (מקום לעגלה וכסא תינוק), ביטוחתי, חזק ומאובזר. הכיוון תחילה היה לתקציב באזור ה-220-230 אבל כנראה שנוכל למתוח אותו בשביל תמורה טובה יותר.

מבין את עניין הסובייקטיביות, ומכיוון שהרכב לא ישמש אותי בימי כרווק או כזוג נטול ילדים - נושא השימושיות (תא מטען גבוה וגדול יותר, פתיחה חשמלית) והנוחות (צמיגים בחתך גבוה יותר, פחות נוקשה מהלאון לא במצב 'קופרה'), שמקבלים בפורמנטור, מקבל דגש לא קטן. 

 

אחת השאלות שהייתי רוצה להעלות בפורום פה, שלא נוכל לשאול באופן ישיר באולם התצוגה, היא האם המחירים באולמות כרגע (ובקופרה בפרט) הן וטו או שיש על מה לדבר שם? במיוחד במחירים האלה.

 

 

במקרה הזה אם הפרוטה בכיסך הייתי הולך על הפורמנטור, גבוה יותר ומיוחד יותר.

לגביי הנחות - הבנתי שבקופרה יש הנחות, בפולקסווגן תגיד תודה אם תקבל 2000 שקל.

VW Golf GTI PP

 Jeep Grand Cherokee Trailhawk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב,

לאחר ביקור בסוכנות והתרשמות מהרכבים, כשתשומת הלב המרכזית נתנה לפורמנטור VZ, עלו לא מעט מסקנות.

 

לשלילה:

 - הנחת ה-10K כבר לא ניתנת בכזאת קלות, לטענתם מדובר היה ב"הנחת השקה".

- שקע ה-230V שהינו סטנדרט באירופה הוצא מתא המטען של הרכב.

- התוספת על חישוקי ה-19 מדגם EXCLUSIVE Sport Black & Copper 38/7 - Llantas de aleación 48cm עולה בספרד 1,167 אירו, בישראל זה קופץ איכשהו ל-14,000 ש"ח. על מה ולמה?

- כפתורי הקופרה וההנעה על ההגה לא מגיעים ולא יגיעו גם בשלב הקרוב (ע"פ הנציג), והוספה שלהם מצריכה החלפה של כל מכלול ההגה. מבחינתי, זה דפוק ברמה בלתי נתפסת! ותרו על תוספת הסאנרוף לפני שאתם מוותרים על זה.

- נחשפתי בפורומים השונים בעולם ל-2 בעיות שחזרו לא מעט פעמים: מסך שמתחרפן (נתקע והופך לסגול) ומפסיק לעבוד (בעייתי כשכל השליטה דרכו) ורעשים מכיוון הגלגלים בזמן פניה וככל הנראה מצב קופרה (ככל הנראה חלקים שנוגעים בצמיג).

 

לחיוב:

- למרות הפלסטיקה הרכב מרגיש הרבה יותר איכותי במציאות מכל הסקירות שראיתי

- למי שעושה שיעורי בית, כולל העזרה שניתנה פה, קל יותר לוותר על צבע המט

 

 

מן הסתם שנמצאו יותר דברים שליליים כי את החיוביים כבר בדקתי מכל כיוון וידעתי לקראת מה אני מגיע.

בשורה התחתונה ולמרות הדברים השליליים, הביקור השאיר טעם טוב אבל אני עדיין מתחבט בשאלה: האם נכון יהיה להוציא 280-290 אלף ש"ח על סיאט.

ב-VW, בה ביקרנו לאחר מכן, מקבלים גולף GTI מעט יותר "חלשה" ב-240K ש"ח, ועם תוספת של כ-22K (חישוקי 19 על ה-18 המכוערים, מערכת סאונד של הרמן קרדון, מסך 10' במקום 8.25' ובולמים אדפטיביים) מגיעים כמעט לאותה רמת מחיר אבל עם 65 סוסים פחות וקצת פחות אביזרי בטיחות.

 

בכל אופן, נקבעה נסיעת מבחן על מנת לבדוק את הבולמים האדפטיביים ואיכות הנסיעה של הפורמנטור, כנראה שאעשה גם על ה-GTI. אעדכן לאחר מכן.

  • מעניין 1

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 שעות, כוח-סוס כתב:

בוקר טוב,

לאחר ביקור בסוכנות והתרשמות מהרכבים, כשתשומת הלב המרכזית נתנה לפורמנטור VZ, עלו לא מעט מסקנות.

 

לשלילה:

 - הנחת ה-10K כבר לא ניתנת בכזאת קלות, לטענתם מדובר היה ב"הנחת השקה".

- שקע ה-230V שהינו סטנדרט באירופה הוצא מתא המטען של הרכב.

- התוספת על חישוקי ה-19 מדגם EXCLUSIVE Sport Black & Copper 38/7 - Llantas de aleación 48cm עולה בספרד 1,167 אירו, בישראל זה קופץ איכשהו ל-14,000 ש"ח. על מה ולמה?

- כפתורי הקופרה וההנעה על ההגה לא מגיעים ולא יגיעו גם בשלב הקרוב (ע"פ הנציג), והוספה שלהם מצריכה החלפה של כל מכלול ההגה. מבחינתי, זה דפוק ברמה בלתי נתפסת! ותרו על תוספת הסאנרוף לפני שאתם מוותרים על זה.

- נחשפתי בפורומים השונים בעולם ל-2 בעיות שחזרו לא מעט פעמים: מסך שמתחרפן (נתקע והופך לסגול) ומפסיק לעבוד (בעייתי כשכל השליטה דרכו) ורעשים מכיוון הגלגלים בזמן פניה וככל הנראה מצב קופרה (ככל הנראה חלקים שנוגעים בצמיג).

 

לחיוב:

- למרות הפלסטיקה הרכב מרגיש הרבה יותר איכותי במציאות מכל הסקירות שראיתי

- למי שעושה שיעורי בית, כולל העזרה שניתנה פה, קל יותר לוותר על צבע המט

 

 

מן הסתם שנמצאו יותר דברים שליליים כי את החיוביים כבר בדקתי מכל כיוון וידעתי לקראת מה אני מגיע.

בשורה התחתונה ולמרות הדברים השליליים, הביקור השאיר טעם טוב אבל אני עדיין מתחבט בשאלה: האם נכון יהיה להוציא 280-290 אלף ש"ח על סיאט.

ב-VW, בה ביקרנו לאחר מכן, מקבלים גולף GTI מעט יותר "חלשה" ב-240K ש"ח, ועם תוספת של כ-22K (חישוקי 19 על ה-18 המכוערים, מערכת סאונד של הרמן קרדון, מסך 10' במקום 8.25' ובולמים אדפטיביים) מגיעים כמעט לאותה רמת מחיר אבל עם 65 סוסים פחות וקצת פחות אביזרי בטיחות.

 

בכל אופן, נקבעה נסיעת מבחן על מנת לבדוק את הבולמים האדפטיביים ואיכות הנסיעה של הפורמנטור, כנראה שאעשה גם על ה-GTI. אעדכן לאחר מכן.

אני לא מבין למה שללת את האוקטביה... המראה של הדור החדש הוא ההפך הגמור ממונית, ואם לקחת אותו בצבע שהוא לא לבן אז בכלל הרכב נראה מעולה. הוא מאובזר יותר מהגולף, מרווח יותר והכי חשוב זול יותר. למשל פה הרכב בsteel grey:

182502_octaviars-steelgrey-feb21-sv.png.95522bfd403c3da664aab5cf29ef6d33.png

לפי דעתי הגולף בטוח לא שווה 280 אלף שקל, לרכב אין הרבה מה להציע, אחרי הכל הוא הנעה קדמית וגם עם המנוע החלש, מנגד לזאת הפורמנטור שיותר טוב מהגולף אבל גם פה אני לא יודע עד כמה הוא שווה במחיר שכזה. 

סתם לדוגמה, לקסוס is החדשה עולה 280 אלף שקל, המנוע אמנם חלש במעט, "רק" עם 241 כ"ס אבל הרכב הנעה אחורית והאבזור בו שופע. 

  • רעיון טוב! 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ממליצה לך לבדוק אופציות אחרות.

לזוג +ילד אחד, הלאון /גולף יהיו בדיוק במידה, אבל במידה והמשפחה תתרחב זה יהיה כבר קטן מידי.

מניסיון עם הלאון, זה פשוט נוראי עבור 2 ילדים קטנים (וכסאות בטיחות גדולים).

הפאביה נמכרה.:-(

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שקלת את המגאן RS? 
היא די יפה, מבחינת כוח היא באמצע בין הגולף לפורמנטור ועולה כמו הגולף.
בזמנו חבר פורום הזמין אחת וכתב שלנסיעת המבחן הגיעו אליו.

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף להמלצות על אוקטביה rs. התמורה הכי טובה שיש באזור הזה. נראית מעולה לדעתי באפור בטון.

  • אהבתי 1

Seat Ateca 2021

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

אני סתם שאלה - אם אתה מחפש VFM - תמצא את זה דווקא ביד2, חפש לך לאון קופרה משומשת בת שנה - ותהנה מרכב כמעט חדש, לרוב גם עם תוספות כאלה ואחרות,
עם אחריות, וחסכת כמה עשרות רבות של אלפי שקלים.

Seat Leon Cupra 2018

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כחובב רכבי ספורט האופציה הכי מפתה מהרשימה הזו (למרות שלא מתחבר לקונצרן) זו הלאון קופרה אבל בגלל שבהודעות שלך שמתממש דגש גדול על רמת שימושיות, גודל תא מטען וכאלה אז נשמע שהפורמנטור/אטקה/אוקטביה אלו האופציות היחידות שעומדות בדרישות.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אמינות ואיכות ייצור זה לא משהו שהולך ביחד עם המותג סיאט/קופרה.

ובטח לא השירות של צ'מפיון האגדיים.

 

במחירים האלה תחכה למודל X של טסלה, תישאר עם עודף ומנוע חזק בהרבה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אז אחרי הנהיגה היום בפורמנטור VZ, - לא נפלתי .

ההנעה הכפולה היציקה לי, הרכב אמנם מגיב לינארית ללחיצה אבל זה לא מרגיש "מרגש" כמו בנוכחית שלי. הישיבה הגבוהה יותר נחמדה אם כי מציקה קצת במקומות צרים, משום מה החרטום נראה ארוך וישר מידי ומטעה מעט לגבי מרווח בחזית. גם בהשוואה לאטקה (או לספורטאז' אפילו) . המערכת נחמדה, התצוגות פחות. אין למשל בכלל תצוגת בוסט או שעון חום שמן, רק שורה קטנה בלוח המכוונים שקשה לשים לב אליה אלא אם מעבירים לקריאה המרכז המסך בין מד המהירות למד הסל"ד. 

ובקטע המסחרי, אין הנחות כמו בהשקה.

עריכה אחרונה על ידי zaf

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...