Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קופרה פורמנטור VS קופרה לאון (וגם גולף GTI)


כוח-סוס
שימו לב! השרשור הזה בן 1053 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 86
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 4 דקות, menir1 כתב:

חידשת לי  - במבחנים שקראתי (טרום FL) הטרופי הייתה קשיחה יותר מה-CUP

על הטרום FL התלוננו בפן של נוחות הנסיעה. ב-FL נשארו על סט-אפ של קאפ.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, mcshmupi כתב:

אז מה ההבדל ביניהן, חוץ מאוד 20 כ"ס?


הטורבו שונה וגם הפליטה שונה.

מבחינת איבזור - הגה משולב עם אלקנטרה, מולטימדיה משודרגת, לוח שעונים דיגיטלי ומערכת שמע משודרגת של Bose.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יודע שזה פחות הכיוון פה, אבל סיאט פתחו להזמנה את הלאון FR בגרסת 2 ליטר (190 סוסים, 0-100 ב7.4 שניות לפני צ'יפים והתערבויות)
זו לא קופרה אבל זו אחלה פשרה בכמעט 100 אלך ש"ח פחות.

עריכה אחרונה על ידי Super_T
  • רעיון טוב! 1

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו פשרה שדווקא נשמעת הגיונית מאוד לדרישות של פותח השרשור, "הבעיה" היא כפי שצויין זה שיהיה לו קשה פסיכולוגית לעשות את הפשרה הזו כי הראש רוצה את הסוסים והכוח הנוסף למרות שהיא כנראה לא הולכת לראות מסלול בחיים והכוח שיש ל FR או לאוקטביה VRS לצורך העניין הוא מעל ומעבר לכל התנהלות יומיומית סבירה או מהירה שאפשר לבקש. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב לגביי ה - לאון FR 2.0, נאמר לי בסיאט רשל"צ שהגרסה הזו לא כוללת את מערכת ה - Mild hybrid כמו בגרסת ה 1.5 ליטר, ולא היה להם הסבר לכך.

מה יכולה להיות הסיבה שלא הותקנה המערכת בגרסת המנוע הזה? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי פרסומים שונים באירופה רק מנועי ה 1.0 ו 1.5 מקבלים מערכת 48V mild hybrid. בגרסת 2.0 רק מנוע ה TSI המוכר.

 

image.png.c4482a75f8756d8758d7640cf7aea39c.png

עריכה אחרונה על ידי zaf

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אסביר,
בעיני, אם הייתי מחפש מנוע "חסכוני" כזה או אחר, הייתי הולך על האופציה של מנוע 1.5 ל' שמגיע עם אותה מערכת MILD HYBRID,

הרעיון של מכונית עם ביצועים גבוהים וסיוע חשמלי, הוא רעיון שלפחות לדעתי קיים והגיוני במקרים של רכבי יוקרה (נכון להיום, זה יזלוג בטוח),

משמע, לא מן הנמנע שתקנה פורש חשמלית חזקה או אאודי חשמלית חזקה או אולי BMW כזו,

אולי הזוית שלי לא מדוייקת, אבל בעיני, נכון להיום, רוצה לנסוע חזק להישאר עם משהו בכיס? תקנה מנוע חזק רגיל, האופציות החדשות והחשמליות למיניהן יקרות יותר ומצריכות תשתית תומכת אחרת ויקרה גם שלאו דווקא נגישה לכולם (למשל, התקנת עמדת טעינה ביתית).

עריכה אחרונה על ידי Super_T

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אז בשישי האחרון הגעתי לנסיעת מבחן על הקופרה פורמנטור ואלו ההתרשמויות שלי לפחות:

הרכב מרשים, מרשים מאוד. עם כמה שהוא מאובזר מבחינה טכנולוגית הוא רחוק למהיות עמוס בתא הנוסעים.

הרבה מידע במסך ועוד יותר מידע בלוח השעונים ואני בכלל לא בטוח עד כמה זה טוב, אבל כנראה שזה עניין של הרגל ובטח שבמעבר מרכב פשוט הרבה יותר משנת 2014 ל-2021.

וכאן בעצם הבעיה שלי, ויש לי כזאת, עם הנושא המאסיבי של העברת מכלולים מכניים למסכים וטאצ': מבאס, ומצריך לא מעט תרגול, לפתוח את הגג, להדליק את האורות או בכלל להתעסק עם המזגן דרך מסכים. זה פשוט מסורבל ולא הכי נעים. מצד שני, אין ספק שזה פרקטי במובן מסוים ודי חסכוני ברכיבים (השאלה אם לי או ליצרן?) שיכולים להתקלקל (מעולם לא התקלקל לי כפתור פיזי ברכבים קודמים).

במצב קומפורט הנסיעה נעימה מאוד ובמפרים בקושי מורגשים גם במהירויות של 50 קמ"ש, במצבי ספורט וקופרה הכביש מורגש הרבה יותר - בדיוק מה שרלוונטי עבורנו.

הסאונד מהרמקולים קצת-הרבה מלאכותי מדי והייתי מעדיף צליל הרבה יותר עמוק מהדוד עצמו, אבל אנחנו בדרך לעולם חשמלי נטול רעשים אז נתמודד עם הקיים עד שנרכוש V8 אמיתי.

הרכב חזק, חזק מאוד, יוצא מהר מהמקום ומגיב די מהר בהאצות ביניים (למעט שיהוי אחד או שניים - או שזה הרכב או שזה אני שצטרך ללמוד להשתמש בו נכון יותר).

תא הנוסעים מרווח, הסאונד (מוזיקה) מצוין והמושבים סופר נוחים ותומכים.

בשורה התחתונה: יצאתי מאוד מרוצה מהנסיעה, למעט הדברים הקטנים שהזכרתי ואולי יצטרכו זמן ותרגול, ובגדול די שקט לגבי ההחלטה בכיוון של הדגם הזה.

 

ועדיין, מכיוון שיש זמן עד שהרכב יגיע (כחודש וחצי), אנחנו עדיין ננסה לבחון את ה-GTI בעוד כשבועיים.

 

 

לגבי החברים שהעלו את הנושא הלאון FR 190 - אז כן, הרכב הזה, במיוחד במחיר שלו, גרם לנו למחשבה נוספת בסופ"ש הזה. ואז עלתה התהיה, מלבד זה שחתך 40 ללא בולמים אדפטייבים זו בחירה בעייתית, שאולי גם אותו אנחנו לא צריכים אותה ותספיק לנו FR 1.5 רגילה או גולף 8 1.5 בגרסת האבזור הגבוהה. בגדול, אין לזה סוף כי אנחנו יכולים "לשנמך" (הכל האופן יחסי, כן?) את הבחירה ולבחור גם ברכבים הרבה יותר חלשים, פחות מרגשים (שוב, ברמה יחסית) וגם מאובזרים פחות או ללכת על החבילה כולה - קופרה פרומנטור או קופרה לאון - כשבבחירה בין השתיים הפורמנטור מתאימה לנו יותר.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מילה על חתך הצמיג ב-FR שני ליטר, 

בהונדה נהגתי על חתך 45 (הצמיג היה 235/45/17) והכל היה בסדר בסך הכל, 

היו קצת עניינים  עם המיתלה האחורי שהיה קשוח למדי לטובת התנהגות כביש טובה יותר לדברי הונדה מה שהפך נסיעה בעיר בכביש משובש לפחות מלהיבה,

מעבר לזה הרכב היה נהדר.

אני אנסה לארגן לעצמי נסיעת מבחן בלאון 2 ליטר כדי לקבל מושג איך המצב שם.

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק, יכולות להיות הפתעות לפעמים. העניין הוא, שאם אני סומך על הנושא מהקופרה לאון, ששם גם קיימים מתלים אדפטיביים, הרכב אמור להיות קשיח למדי.

לשם הידע הכללי - אשמח לעדכון אחרי שתעשה נסיעת מבחן.

 

אחת הבחירות ברכב ספורטיבי עם המתלים האדפטיביים היא ביכולת לשלוט בסגנון הנסיעה ובשימושיות שלי וגם של בת הזוג.

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1053 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...