Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

להיות נוכח בעת הטיפול ברכב


mobzy
שימו לב! השרשור הזה בן 1257 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, MMZ1973 כתב:

אני לא רוצה לעמוד למכונאי "על הראש" ולהפריע לו, אבל אני כן רוצה לעמוד קרוב ולראות מה הוא עושה, מה בדיוק הוא מחליף ולמה.דוגמא קטנה - איך אתה יכול לדעת שבאמת החליפו לך פילטר שמן אם אתה לא ראית את זה?

 

אתה לא רוצה אבל כשאתה עומד לידו ומסתכל עליו אתה עומד לו על הראש. זה מפריע.

אם אתה כ"כ לא סומך על המוסך שלא יחליפו לך פילטר שמן- יש לך רק פתרון אחד: תלמד לטפל לבד וקנה ציוד מתאים.

לפני שעתיים, MMZ1973 כתב:

 

באמת שאני לא חושב שקיימת בעיה או סכנה לעמוד בצד במרחק של כמה מטרים מליפט. גם לא מפריעים למוסכניק וגם רואים מה בדיוק הוא עושה.

אחלה שאתה לא חושב, אבל כותבים לך פה אנשים עם נסיון מהצד השני של הליפט שזה גם מסוכן וגם מפריע.

ושוב- לא כל האנשים אותו דבר. אם אני עובד על הליפט ואתה מבקש לעמוד ליד אני לא יודע לנבא אם אתה מאלה שיתפסו 5 מטר מרחק בלי להוציא הגה ויציצו או שאתה מאלה שכל 3 דקות יתקרבו בעוד מטר וייתנו לך עצות. אז כיוון שמוסכים לא עוסקים בדר"כ בנבואה, הם אוסרים באופן גורף על כולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני שעה, אורח לרגע כתב:

אם אתה כ"כ לא סומך על המוסך שלא יחליפו לך פילטר שמן- יש לך רק פתרון אחד: תלמד לטפל לבד וקנה ציוד מתאים.

 

ואו, רעיון פשוט מצויין. איך לא חשבתי עליו קודם....

 

אני כתבתי בצורה ברורה שכאשר צריך להגיע למוסך מורשה של היבואן, אז אני לא סומך על המוסכניקים שעובדים בו. תאמין, יש לי ניסיון עם מוסך מורשה של קיה, יונדאי, פולקסווגן...

מנגד - אני סומך בעיניים עצומות על המוסך שאני מכיר. אבל בשנתיים הראשונות כאשר רכב חדש אני לא רוצה לקחת סיכון ולכן מגיע למוסך מורשה של היבואן למרות שאני יודע שמותר לעשות טיפול גם במוסך מורשה מטעם משרד התחבורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז לך למוסך שלך. לפי החוק כל מוסך מורשה משרד התחבורה יכול לטפל בך בתקופת האחריות מבלי לפגוע בה.

ולא יודע איך לא חשבת על הרעיון קודם, אבל שמחתי לעזור. הנה עוד רעיון- תפסיק להיות פרנואיד. ואם אתה לא יכול אז עומדות בפני שתי אופציות שאתה יכול לעשות את שתיהן במקביל:

א. לבקש מהמוסך את כל האריזות והחלפים המשומשים שהוחלפו. כך תוכל לשחק סטנגה בשכונה עם הפילטר שמן המשומש.

ב. להסתכל בעצמך מה החליפו. לא צריך תואר בפיזיקה גרעינית כדי לראות פילטרים חדשים, רפידות חדשות, דיסקים וכו'. ומניתי פה את הדברים שלא צריך לפרק כלום בשביל לראות אותם (אולי חוץ מפילטר אויר שלפעמים צריך איזה מברג).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חשבת על אפשרות נוספת, להביא את החלפים הכי איכותיים לפי בחירתך, ולשלם רק על עבודה. 

פעם היו מעקמים פנים, היום כבר לא. (המוסכניק שלי שהוא בעל מקצוע אמין ואדיב, אומר לי כל הזמן להביא חלפים מקוריים של הרכב שלי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פילטר מזגן ופילטר אויר אני קונה ומחליף לבד.

גם את השמן מנוע התחלתי לקנות לבד.

רק על זה חסכתי 600 ₪ בטיפול האחרון במוסך מורשה של היבואן.

דרך אגב, באותו טיפול ביקשו ממני להיכנס פנימה, אבל עמדתי בצד במרחק של כ 7-8 מטר עם עוד "פרונואיד" אחד כמוני.

 

לסיכום -

מישהו מוסר את הרכב לטיפול ומקבל אותו בחזרה בלי להגיע בכלל למוסך.

מישהו מגיע למוסך, משאיר את הרכב ונוסע לעבודה.

מישהו מגיע למוסך וממתין בפנים עם כוס קפה ואינטרנט.

אני מגיע למוסך, לא צריך את הקפה שלהם, משתדל לראות מה עושים - ולא אכפת לי אם אני פרנואיד, קרציה או מטומטם.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני משתדל לשבת\לעמוד בטווח עין עם הרכב ובין לבין להתעניין.

זה הוכיח את עצמו בפעם האחרונה שאלתי את בעל המוסך מה קורה, הוא שאל את העובד שענה לו יש עוד שעה כי צריך להחליף מסנן אוויר... מסתבר שהפועל לא ידע איך מחליפים ברכב בצורה טובה, הוא קיבל הסבר ותוך כמה דקות יצאתי. ובלי שהיה בלאגן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משום מה השתרש פה בפורום שמוסך מורשה הוא בהכרח מקום שבו יהרסו לך את הרכב, ושרוב העובדים שם חסרי יכולת ובלתי-מקצועיים.

 

אז יש ויש: מהנסיון שלי, מוסכים מורשי-יבואן טובים הם דווקא לא הראשיים המנוהלים על ידו, אלא ה"סניפים הפרטיים" (לצורך הניסוח), אלה שיש להם זיכיון והם תחת חסות היבואן- וכמה שהם קטנים יותר, הם טובים יותר. שתי המכוניות שלי מטופלות במוסכים כאלה, ושתיהן כבר יצאו מהאחריות.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

99% מהמוסכים מוציאים שם רע לשאר, מאוד חשוב להסתכל מה שקורה ברכב שלך, ואני מטפל רק במוסכים שמאפשרים להיות נוכחים ובכאלה שמאפשרים לך להביא את החלקים, זה  לא כזה נורא להבין מה קורה, לראות מה החליפו וכמה זמן כל הסיפור לקח, לדבר עם המכונאי , קצת להכיר אותו, לתת לו טיפ קטן, ולא להיסגר בחדר המתנה, ורק לקבל שוק בסוף הטיפול עם החשבון המנופח. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במוסך מורשה לא רק אוסרים על הלקוח לעמוד ליד הרכב, אלא גם אוסרים על המכונאי לדבר או לענות לשאלות של הלקוח. נכון שהשיקול הראשוני הוא שיקול הבטיחות, אבל נדמה לי שישנו גם שיקול נסתר. המוסך רוצה למנוע מהלקוח לראות כיצד העבודה מתבצעת ומהו הזמן האמתי שלוקחת העבודה. לפעמים ישנם עבודות שלוקחות 5 דקות וכל אחד יכול לעשות לבד, והמוסך לוקח מאות שקלים על העבודה. את זה המוסך ממש לא רוצה שהלקוח יידע.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מוסכים שאפשר לראות בהם את הרכב מחדר ההמתנה או בחוץ.

בטיפול האחרון לרכב שלי, פשוט עמדתי בחוץ וצפיתי אחרי מהלך הטיפול.

בטיפולים הקודמים ברכב הקודם (פיאט) היה אפשר לראות מחדר ההמתנה את הרכב (במוסך שמשון יהוד) או לעמוד בחוץ ולראות (במוסך ב.ט. בבאר שבע).

לא נראה לי שחלק מהמוסכים מתים על הרעיון הזה, אבל אני לא עובר שום עבירה ואני לא מסתובב להם בין הרגליים, ככה שאני לא רואה בזה בעיה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב אותו ויכוח. 

לקוח מקומו לא ברצפת העבודה ולא ליד המכונאי. 

מנהל מוסך שמאפשר זאת לוקח על עצמו ועל העסק סיכון מיותר.

לקוח שלא מוכן לזה, שיחפש מוסך שפחות אכפת לו מסיכונים. 

 

רוצים לקרוא על זה עוד? הנה כאן:

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 10.12.2020 בשעה 08:12, FixTrics כתב:

99% מהמוסכים מוציאים שם רע לשאר

לא נכון. למרות שבהחלט מתקבל הרושם הזה, ושקל להגיד את זה- אף אחד לא יכול להוכיח ומעולם לא הוכיח את זה.

 

לפני 18 שעות, shha כתב:

במוסך מורשה לא רק אוסרים על הלקוח לעמוד ליד הרכב, אלא גם אוסרים על המכונאי לדבר או לענות לשאלות של הלקוח.

גם לא נכון- בטח לא באופן גורף. בטיפול האחרון לא רק שיכולתי לדבר עם המכונאי אלא שהוא קרא לי בעצמו לרכב כדי להראות לי מה צריך החלפה.

 

שוב- תבדילו בין המוסכים הראשיים של היבואנים שזה בפירוש בתי מרקחת, לבין מוסכים מורשים בבעלויות פרטיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במוסך שמטפל ברכב של אשתי חדר ההמתנה הוא אקווריום שמאפשר תצפית על כל שטח העבודה. בימים כתיקונם אני יושב שם ןמדי פעם מעיף מבט על הרכב.

 

כעת אנו בתקופת Covid-19, אני מעדיף להתרחק מאחרים, סביר שבטיפול הבא אעשה הקפות סביב המוסך מבחוץ.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חשבת על אפשרות נוספת, להביא את החלפים הכי איכותיים לפי בחירתך, ולשלם רק על עבודה. 
פעם היו מעקמים פנים, היום כבר לא. (המוסכניק שלי שהוא בעל מקצוע אמין ואדיב, אומר לי כל הזמן להביא חלפים מקוריים של הרכב שלי)
לצערי הרבה מוסכים עוד מעקמים פרצוף. אצל לובינסקי בנתניה למשל, מנהל המוסך מוכן לזה רק אם כותבים בחשבונית את הכסת"ח הידוע "חלפים סופקו ע"י הלקוח" בלי לציין מה הם, כמובן.
המוסכניק שהייתי מטפל ברכב הקודם אצלו (חבר משפחה) הסכים בשמחה בתנאי שאשלם לו "דמי חליצה" שכאלה, או שאתן לו את רשימת החלקים המדויקת והוא יספק אותם.
ואני בטוח שיש עוד הרבה דוגמאות.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1257 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...