Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

בתל אביב נצלו את הקורונה כדי לסלול שביל וחצי, בצעד שמשום מה נקרא בעולם "שבילים טקטיים" או משהו כזה.

אבל עדיין לא הייתי חושב אפילו על לרכב פה

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)
לפני 4 דקות, David32 כתב:

לא יודע מה בישראל. אבל בחול אופניים זה מוצר אקסטרא חם עכשיו. (גם דגמים שהם לא הכי זולים, נגיד את זה ככה).

אבל זה לא רלוונטי לישראל כי מה שצריך כדי שיחליפו את האוטו/תחצ באופניים זה תשתית, שכמעט ולא קיימת בארץ (אני לא מחשיב את הקומבינות, אני רוצה משהו מתוכנן נורמלי).

 

הרבה אנשים ויתרו על הרכב ובאים אליי לתקן אופניים שמצאו במחסן\קנו ביד 2\קיבלו מתנה מיזיזה.

לגבי לקנות - זו השקעה גדולה יחסית, אנשים מעדיפים לשים 100-400 שקל על תיקון של זוג קיים ולהתנייד איתו.

כרגע, גם אני ירדתי מהאופניים בגלל העומס חום, מחכה שירדו קצת הטמפ' ואחזור לרכב (על אופניים).

בכל אופן, אתה די צודק, יש מחסור באופניים בארץ ובעולם. לא יודע אם זה בגלל הייצור או בגלל הייצוא.

עריכה אחרונה על ידי EliC25
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 6 דקות, korola כתב:

 

דווקא שכירים שחיו מתלוש לתלוש, בלי שום רזרבות יכולים די בקלות לצלוח את השנה הקרובה.

הם מקבלים דמי אבטלה ויכולים לצמצם טיפה את ההוצאות ולעבור בשלום.

 

תלוי. קח לדוגמא הייטקיסט שהתרגל לחיות על 30,000 ברוטו, מקבל 10,000 ברוטו דמי אבטלה ונתקע עם התחייבויות של רמת חיים 30,000 ברוטו. כמו שלא קל להתאים עסק למציאות משתנה גם לא קל להתאים תא משפחתי לירידה כל כך חדה בהכנסות. 

 

 

לפני 6 דקות, korola כתב:

מי שחוטף הכי קשה אלו העצמאים הקטנים ..  אלו שמראש לא הבינו על מה הם חותמים.

מי שקנה קו חלוקה במאות אלפי שקלים ... התחייב ל 15,000 בחודש מתוך מחזור של 25,000.

וניסה לחיות על 10,000.... הוא נשאר עם ההתחייבות.

 

זה נכון. 

 

לפני 6 דקות, korola כתב:

 

אבל עזוב.. אין הרבה כאלה.. אם היו כאלה היינו רואים קפיצה יותר גדולה בבקשות לפשיטת רגל.

בפועל לרוב האנשים יש הון עצמי וחסכונות ברמה כזאת שתספיק להם להרבה יותר משנתיים בלי הכנסות.

 

אולי ואולי לא. אולי הרבה אנשים עדיין לא הפנימו כמה עמוק הם נמצאים בבוץ. לדברים מהסוג הזה לוקח זמן לחלחל למטה. 

לפני 12 דקות, korola כתב:

בפועל לרוב האנשים יש הון עצמי וחסכונות ברמה כזאת שתספיק להם להרבה יותר משנתיים בלי הכנסות.

 

לא יודע לגבי זה. בטוח יש אנשים כאלה, אבל אני חושב שהם הרוב. 

פורסם (נערך)

מעניין מתי יספרו בתקשורת שאתמול היה אירוע גדול של בני דודים

נראה אם יתעסקו איתם

 

לפני 22 דקות, ChemGuy85 כתב:

אולי ואולי לא. אולי הרבה אנשים עדיין לא הפנימו כמה עמוק הם נמצאים בבוץ. לדברים מהסוג הזה לוקח זמן לחלחל למטה. 

 

יש כלכך הרבה בעלי עסקים שמנסים עכשיו לכסות חובות מהגל הראשון ואומרים לא יסגרו אותנו יותר לעולם אנחנו נצליח

חלקם בכלל לא בכיוון לחסות כי אין הכנסות כמו פעם

חלקם יצטרכו לקבל עוד כאפה כשיעשו סגר ואז יתפרקו

 

דברים כאלה לוקחים זמן בדיוק כמו שכתבת

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם
לפני כשעה, Transporter כתב:

 

אני מבין מזה שאם לא היה בלחץ ומתח זה היה נמנע \ נדחה למועד אחר

 

 

זה לא היה נמנע אלא רק נדחה למועד אחר גם ללא שום טריגר נוסף. טריגר יכול להיות גם שמחה וצהלה וצחוקים וגם זיון באמצע הלילה.

 

הבחור החליט לעלות פוסט/כתבה ולדחוף לתוך הכתבה את סיפור חייו ואת אירוע הלב לטוב ולרע ולקשור אותו בקשרים חזקים למצב הכלכלי.

 

כמעט בכול יום מגיעים לבתי החולים לפחות 5-10 אנשים עם בעיות בלב שמצריכים צינתור דחוף ואף אחד מהם לא מעלה כתבה לעיתונות.

 

איזה כייף לי :)

פורסם
לפני 29 דקות, ChemGuy85 כתב:

 

תלוי. קח לדוגמא הייטקיסט שהתרגל לחיות על 30,000 ברוטו, מקבל 10,000 ברוטו דמי אבטלה ונתקע עם התחייבויות של רמת חיים 30,000 ברוטו. כמו שלא קל להתאים עסק למציאות משתנה גם לא קל להתאים תא משפחתי לירידה כל כך חדה בהכנסות. 

 

זאת ממש לא דוגמא טובה.

מתלוש של הייטק של 30,000 הכולל רכב צמוד - נשאר נטו אולי 17,000  (ואולי אפילו פחות)

עכשיו הוא מקבל דמי אבטלה של 10,500..  

למזלו יש לו קרן השתלמות שמנה,  לרוב רכב הליסינג היה רכב שני בבית, הוא הוא חוזר לחברה.

בדר"כ רמת החיים שלו הייתה גבוהה ומורכבת מ:

- נסיעה לחו"ל פעם או פעמיים בשנה - 50 אלף שנתי - 4000 לחודש

- צימר בארץ - פעם או פעמיים בשנה  -   500 ש"ח לחודש

מסעדות - מופעים - הצגות - 1000 ש"ח לחודש (אפילו יותר)

 

דווקא לדוגמא הזאת לא הייתי דואג יותר מידי... 

פורסם
Just now, korola כתב:

 

זאת ממש לא דוגמא טובה.

מתלוש של הייטק של 30,000 הכולל רכב צמוד - נשאר נטו אולי 17,000  (ואולי אפילו פחות)

עכשיו הוא מקבל דמי אבטלה של 10,500..  

למזלו יש לו קרן השתלמות שמנה,  לרוב רכב הליסינג היה רכב שני בבית, הוא הוא חוזר לחברה.

בדר"כ רמת החיים שלו הייתה גבוהה ומורכבת מ:

- נסיעה לחו"ל פעם או פעמיים בשנה - 50 אלף שנתי - 4000 לחודש

- צימר בארץ - פעם או פעמיים בשנה  -   500 ש"ח לחודש

מסעדות - מופעים - הצגות - 1000 ש"ח לחודש (אפילו יותר)

 

דווקא לדוגמא הזאת לא הייתי דואג יותר מידי... 

 

ואם הוא לקח גם משכנתא גדולה?

לפני 2 דקות, מרק10 כתב:

 

זה לא היה נמנע אלא רק נדחה למועד אחר גם ללא שום טריגר נוסף. טריגר יכול להיות גם שמחה וצהלה וצחוקים וגם זיון באמצע הלילה.

 

הבחור החליט לעלות פוסט/כתבה ולדחוף לתוך הכתבה את סיפור חייו ואת אירוע הלב לטוב ולרע ולקשור אותו בקשרים חזקים למצב הכלכלי.

 

כמעט בכול יום מגיעים לבתי החולים לפחות 5-10 אנשים עם בעיות בלב שמצריכים צינתור דחוף ואף אחד מהם לא מעלה כתבה לעיתונות.

 

 

אולי הם מעלים וזה לא מגיע לאף אחד כי אין להם את הקשרים שיש לו

אולי הסיפור שלהם לא מעניין אף אחד, כי לא  אכפת למדינה שהוא קיבל התקף לב בגלל שאישתו שברה צלחת בבית ורבה איתו

כאן הסיפור שונה

פורסם
לפני 4 דקות, korola כתב:

 

זאת ממש לא דוגמא טובה.

מתלוש של הייטק של 30,000 הכולל רכב צמוד - נשאר נטו אולי 17,000  (ואולי אפילו פחות)

עכשיו הוא מקבל דמי אבטלה של 10,500..  

למזלו יש לו קרן השתלמות שמנה,  לרוב רכב הליסינג היה רכב שני בבית, הוא הוא חוזר לחברה.

בדר"כ רמת החיים שלו הייתה גבוהה ומורכבת מ:

- נסיעה לחו"ל פעם או פעמיים בשנה - 50 אלף שנתי - 4000 לחודש

- צימר בארץ - פעם או פעמיים בשנה  -   500 ש"ח לחודש

מסעדות - מופעים - הצגות - 1000 ש"ח לחודש (אפילו יותר)

 

דווקא לדוגמא הזאת לא הייתי דואג יותר מידי... 

 

מה זה הפזרנות המוגזמת הזו מכולה 17,000 בחודש?

זו משכורת יפה אבל לא ברמה שאתה מתאר פה,הייתי מצפה להוציא ככה ממישהו עם נטו כפול.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)
לפני 9 דקות, korola כתב:

 

זאת ממש לא דוגמא טובה.

מתלוש של הייטק של 30,000 הכולל רכב צמוד - נשאר נטו אולי 17,000  (ואולי אפילו פחות)

עכשיו הוא מקבל דמי אבטלה של 10,500..  

למזלו יש לו קרן השתלמות שמנה,  לרוב רכב הליסינג היה רכב שני בבית, הוא הוא חוזר לחברה.

בדר"כ רמת החיים שלו הייתה גבוהה ומורכבת מ:

- נסיעה לחו"ל פעם או פעמיים בשנה - 50 אלף שנתי - 4000 לחודש

- צימר בארץ - פעם או פעמיים בשנה  -   500 ש"ח לחודש

מסעדות - מופעים - הצגות - 1000 ש"ח לחודש (אפילו יותר)

 

דווקא לדוגמא הזאת לא הייתי דואג יותר מידי... 

 

מ-10,500 ברוטו נשאר לו 9,000 נטו. אנחנו מדברים על ירידה של 8,000 אלף שקל נטו כל חודש בהכנסה. קרן השתלמות - לא בהכרח נזילה או אולי כבר התרוקנה. בנוגע לסגנון חיים אני לא הייתי מניח הנחות כל כך גורפות לגבי סגנון חיים של אנשים. לכל אחד יש התחייבויות שונות ומציאות אחרת. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם
לפני 6 דקות, ChemGuy85 כתב:

 

מ-10,500 ברוטו נשאר לו 9,000 נטו. אנחנו מדברים על ירידה של 8,000 אלף שקל נטו כל חודש בהכנסה. קרן השתלמות - לא בהכרח נזילה או אולי כבר התרוקנה. בנוגע לסגנון חיים אני לא הייתי מניח הנחות כל כך גורפות לגבי סגנון חיים של אנשים. לכל אחד יש התחייבויות שונות ומציאות אחרת. 

 

הוא כל פעם מנסה ליפות את המציאות

הוא שוכח שאולי אבא של אותו עובד הייטק פוטר והוא עוזר לו עם 3000 בחודש

שאולי אותו עובד הייטק לקח הלוואה  לדירה, קנה רכב לאישה, עשה  שיפוץ בבית, עזר לילד עם 80,000 בחתונה

חסר?

  • מעניין 1
פורסם
לפני 45 דקות, korola כתב:

גמזו כבר התחיל לעבוד, בנתיים זה מצליח לו ..

 

השיטה שלו, לבדוק פחות .. אז מגלים פחות.

 

אני מניח שחלק לא קטן מזה זה "בדיקות שחרור" שבוטלו. זה גם יגדיל את אחוז החיוביים. תן עוד כנה ימים...

 

לפני כשעה, Transporter כתב:

אם סבא שלך מחליט שהוא שם זין ונפגש עם הנכדים, הוא גם יחליט ללכת לאירוע או למסעדה וידבק שם

זה  לא משנה אם יהיו אירועים או לא.

 

איכות חיים מול אריכות חיים זה נושא שיותר ויותר מבוגרים צריכים להתחבט בו. אין לזה תשובות חד משמעיות, יש כאלה שיעדיפו כך, ויש אחרת.

לנו, הצעירים יותר, תמיד הכל נראה חד־משמעי, אבל האמת היא לא כזו.

כתבת גם שאתה מונע מהילדים שלך ליצור מגע פיזי עם סבא וסבתא. הייתי רוצה לייעץ לך לכבד יותר את הרצון של ההורים שלך אם הם יחליטו כמו הקרובים של ח׳ליל שחיבוקי נכדים בריאים להם יותר מהריחוק החברתי.

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם
 
אולי הם מעלים וזה לא מגיע לאף אחד כי אין להם את הקשרים שיש לו
אולי הסיפור שלהם לא מעניין אף אחד, כי לא  אכפת למדינה שהוא קיבל התקף לב בגלל שאישתו שברה צלחת בבית ורבה איתו
כאן הסיפור שונה

למען האמת גם הוא לא מעניין... (אולי אותך הוא מעניין כי הוא חבר שלך)


Sent from my iPhone using Tapatalk
פורסם
לפני 9 דקות, borsood כתב:

איכות חיים מול אריכות חיים זה נושא שיותר ויותר מבוגרים צריכים להתחבט בו. אין לזה תשובות חד משמעיות, יש כאלה שיעדיפו כך, ויש אחרת.

לנו, הצעירים יותר, תמיד הכל נראה חד־משמעי, אבל האמת היא לא כזו.

כתבת גם שאתה מונע מהילדים שלך ליצור מגע פיזי עם סבא וסבתא. הייתי רוצה לייעץ לך לכבד יותר את הרצון של ההורים שלך אם הם יחליטו כמו הקרובים של ח׳ליל שחיבוקי נכדים בריאים להם יותר מהריחוק החברתי.

 

 

בגלל זה צריכים לקבל החלטה שמי שמפר את ההנחיות אחראי על עצמו

*אני שם בצד רגע את האפשרות שאם האיכון הראה שנפגשת עם הנכדים שלך אתה מקבל קנס מיידי גם אם שניכם בריאים*

 

כל אחד אחראי על החיים שלו

החלטת ללכת לאירוע ונדבקת ? אתה אחראי

החלטת לעלות 10 איש במעלית ? אתה אחראי

החלטת להתחבק עם הנכד? אתה אחראי

 

לא אני

לא בעלי האולמות

לא בעלי המסעדות

אף  אחד רק אתה

פורסם
לפני 14 דקות, halperin96 כתב:

 

מה זה הפזרנות המוגזמת הזו מכולה 17,000 בחודש?

זו משכורת יפה אבל לא ברמה שאתה מתאר פה,הייתי מצפה להוציא ככה ממישהו עם נטו כפול.

 

זה עובד הייטק , בדר"כ יש לו גם אישה שמרוויחה משהו.

 

 

לפני 10 דקות, ChemGuy85 כתב:

 

מ-10,500 ברוטו נשאר לו 9,000 נטו. אנחנו מדברים על ירידה של 8,000 אלף שקל נטו כל חודש בהכנסה. קרן השתלמות - לא בהכרח נזילה או אולי כבר התרוקנה. בנוגע לסגנון חיים אני לא הייתי מניח הנחות כל כך גורפות לגבי סגנון חיים של אנשים. לכל אחד יש התחייבויות שונות ומציאות אחרת. 

 

לדעתי מדמי אבטלה לא מנכים ביטוח לאומי , לגבי מס הכנסה.. השאלה מתי פיטרו אותו. 

יתכן אפילו שמגיעים לו החזרי מס..

אם הוא קיבל תשלום של 30,000 , ינואר עד אפריל .. נוכה לו מס הכנסה לפי שכר שנתי של 360,000 + זקיפות רכב, תן ביס .

עכשיו הוא יקבל 10,500 מביטוח לאומי .. ויצבור החזרי מס הכנסה.. ולא הורדת מס.

הכי טוב שתפנה ליועץ מס שיסביר לך את זה. 

 

לפני 2 דקות, Transporter כתב:

 

הוא כל פעם מנסה ליפות את המציאות

הוא שוכח שאולי אבא של אותו עובד הייטק פוטר והוא עוזר לו עם 3000 בחודש

שאולי אותו עובד הייטק לקח הלוואה  לדירה, קנה רכב לאישה, עשה  שיפוץ בבית, עזר לילד עם 80,000 בחתונה

חסר?

 

בודדים האנשים שאם תעשה "מאזן " על חייהם תגלה ערך שלילי.

אנשים בדר"כ מתחילים את דרכם מ 0.. בגיל 20... 

ולרוב ברגע שהם מתחילים לעבוד אז הם תחילים לצבור , הבנקים לא נותנים לאנשים להיכנס למאזן שלילי.

 

מי שמצליח להגיע למאזן שלילי, הם בעלי עסקים ... בדר"כ לא בגלל הלוואות , אלה בגלל חתימה על חוזים/התחייבויות שמכניסות אותם למצב הזה.

כמו מישהו עם הון עצמי של 200,000.. יחתום על חוזה שכירות ל 5 שנים ב 10,000 לחודש.

באותו רגע הוא חייב 480,000 , אבל יש לו רק 200,000  - הוא חי במינוס של 280,000 ומתחיל להתגלגל.. 

אולי חברים שלך הם בעיקר כאלה .. שחותמים על חוזים עם כסף שאין להם ובטוחים שאפשר יהיה להתגלגל.

גם ענבל אור עשתה בדיוק אותו דבר..  הפרויקט של אור בבבלי היה בדיוק כזה.

אם היא הייתה מצליחה לשווק אותו אז היא הייתה מרוויחה מיליונים ולא קורסת,  אבל התקשורת הרסה לה.

ברגע שהתחילו כתבות שהיא לא מוסרת דירות .. ואין לא כסף ..  היא לא הצליחה לגלגל, והתגלגלה מכל המדרגות. 

 

בדיוק כמו שרשמת בסוף.. אל תתנו לי דוגמאות של אדם בודד. 

עדיין המשפחות שלו קשורות .. תמיד יש סבא וסבתא...אחים ואחיות .. בני זוג.. וילדים.

מיליון מובטלים של 1 ל 5 מכח העבודה.

לפי חוק המספרים הגדולים .. אם במשפחה המורחבת יש 5 מפרנסים .. אז ברוב המשפחות המורחבות יש 1 מובטל. 

אם יש 10 מפרנסים .. אז לרוב 2 מובטלים ..  

 

 

 

 

×
×
  • תוכן חדש...