Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

אני דווקא לא דוחף לליידר, אבל קומבינציה של חיישנים מפחיתה בליינדספוטים של המערכת.

הטענה שנהג אולי לא היה מזהה (תלוי מאוד) זה שווה ערך מבחינתי לטיעון של ''אין לי ליידר/רדאר בעיניים'' - אם יש פתרון אז צריך ליישם אותו. 

נהגים גם יכולים לא לשים לב למשהו, או להיות בטלפון, אבל אתה לא הולך לעשות הנחות למערכת 'אוטונומית' שמרוכזת רק 90% מהזמן נכון?

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני שעתיים, David32 כתב:

https://electrek.co/2025/03/16/tesla-autopilot-drives-into-wall-camera-vs-lidar-test/

 

לא ראיתי את הסרטון כי לא כזה אכפת לי,אבל הנה הוכחה למה הסתמכות על סוג בודד של חיישנים לא מספיק. אם אפשר לעבוד על המצלמות עם ציור יפה, זה פאק רציני.

ראיתי את זה ויש שם גם תרחישים של ערפל, גשם כבד וסנוור (דוקא בסנוור הטסלה עמדה יפה). ממש הייתי רוצה לראות השוואה נוספת, אבל לא עם Lidar משוכלל אלא עם רכב בעל מכ״ם פשוט ויחסית זול - האם זה מספיק כדי לפצות על העוורון של המצלמה או שצריך שילוב של שני זיהויים כדי לבלום.

אגב, החלק הכי מופרע בסרטון בעיני זה שבהתחלה הוא נסע בלי autopilot והטסלה נתנה לו להיכנס בבובה בלי למצמץ. והכאילו ניסיון לתת להם קרדיט היה שבלי autopilot הנהג אמור להיות אחראי ולשלוט. חלש מאוד...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, farkash7 כתב:

להיות מנכ"ל של חברה ציבורית ועל הדרך מזוהה פוליטית בצורה כזו זה מעילה בתפקידך לא פחות.
להתערב במערכות בחירות של מדינות זה כבר מעבר למעילה בתפקידך, זו עילה לתביעה.
בכל חברה אחרת היו מעיפים אותו כבר על טיל והאמת שלא ברור לי למה לא העיפו אותו על טיל.
בשלב הזה (האמת כבר כמה שנים) הנזק של מאסק עולה על התועלת.

עוד אחת מהרעות החולות של הדמוקרטיה האמריקנית, זו אליה אנחנו נושאים משום מה עיניים. יחסי הון שלטון שאצלנו ולמעשה בכל משטר דמוקרטי תקין, מביאים אנשים לכלא, הם לגמרי לגיטימיים שם.

לפני 20 שעות, Supertigre כתב:

והם כנראה מעולם לא רכשו טסלה. כאמור, נהיה חכמים יותר בעוד מספר חודשים. דרך אגב, כמובן שמה שחשוב הרבה יותר (לערך המניה) זו ההבטחה של מאסק להפעיל עוד השנה מוניות אוטונומיות, זה הרבה יותר משמעותי עבור החברה לעומת ירידה כזו או אחרת במכירות. יש גם את נושא השקת FSD בסין ועוד. זו בהחלט כנראה השנה (או שנתיים) הגורלית ביותר של החברה. 

ההבטחות של מאסק שוות ערך לאלו של מעריצו נתניהו. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום קשר לרעות של דמוקרטיה אמריקאית. אנשים עשירים תרמו שם תמיד כסף בלי ליצור זיהוי פוליטי כזה. יותר מזה גם אם מאסק היה מצהיר שהוא תרם X לקמפיין של טראמפ זה עדיין לא היה יוצר אנטגוניזים כזה. מאסק הלך כמה וכמה צעדים רחוק מזה.

  

לפני 6 שעות, motizkn כתב:

לדעתי יש פה איזה דרישה שהליידר פותר שאני לא בטוח שנכון להיום יש דרישה לפתור.

הדרישה כיום ממערכת נהיגה אוטונומית היא להיות טובה לפחות כנהג הממוצע, אם מייצרים מצבים שנהג ממוצע לא היה מצליח לזהות אז אני לא בטוח שזה פוסל מערכת אוטונומית שגם לא מצליחה לזהות.

אני ממש לא נגד שימוש במערכות ליידר אבל אני לא בטוח שאכן קיימת דרישה לזהות מקרי קיצון למשל חושך מוחלט, ערפל כבד, וכו..

 

 

אני חושב שזו טעות להסתכל על זה ככה. הציפיות מרכב אוטונומי יהיו גבוהות יותר מהציפיות מבן אנוש.
מרכב אותטונומי כן יצפו לראות בחושך מוחלט או ערפל. כן אולי בהתחלה יסלחו על זה אבל ברגע שרכב אחד יציב כזה סטנדרט ככה הציפיה תהיה גם מכל השאר, בדיוק כמו שאנחנו מצפים מכל רכב מודרני נורמאלי להשיג 5 כוכבי בטיחות.

הסיבה שטסלה לא שמה לידר ברכבים שלה היא לדעתי בכלל אחרת.
מאסק יודע שרכב אוטונומי אמיתי לא יגיע לשוק בקרוב, כשהוא יגיע דרישות החומרה יהיו כאלה שהרכבים שהוא מוכר עכשיו בכלל לא יוכלו לעמוד בהם, עם לידר או בלי, אז חבל על הכסף.
הוא מפזר עכשיו הבטחות סתם כמו תמיד, עם ההשלכות הוא התמודד בעוד 10 שנים במקרה הטוב, כשיהיו סוללות מדור חדש עם זמן טעינה נמוך פי כמה, טווח גדול פי כמה ואז נראה מי בכלל ישאר עם הרכב שלו ויצטרכו באמת לדאוג לו.
 

 

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, זה ידוע שהשאיפה של מאסק היא להשיג אישור למערכת שלו עם הטענה של "יותר בטוח מנהג אנושי" אבל זו סתם דמגוגיה זולה, מדוע שזה לא יהיה בטוח יותר מנהג טוב ומצטיין? יש מיליוני נהגים שמעולם לא גרמו לתאונה או נזק לרכב, מדוע שהם לא יהיו המדד לבחינת המערכת? מדוע צריך לשאוף לבינוניות אם אפשר להשיג תוצאות הרבה יותר טובות? 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, farkash7 כתב:

בכל חברה אחרת היו מעיפים אותו כבר על טיל והאמת שלא ברור לי למה לא העיפו אותו על טיל.
בשלב הזה (האמת כבר כמה שנים) הנזק של מאסק עולה על התועלת.

 

הם לא יכולים להעיף אותו כי הוא מזוהה באופן מוחלט עם המותג טסלה. פיטורים של אילון = התרסקות מוחלטת של ערך החברה. 

לפני שעתיים, farkash7 כתב:

מאסק יודע שרכב אוטונומי אמיתי לא יגיע לשוק בקרוב, כשהוא יגיע דרישות החומרה יהיו כאלה שהרכבים שהוא מוכר עכשיו בכלל לא יוכלו לעמוד בהם, עם לידר או בלי, אז חבל על הכסף.
הוא מפזר עכשיו הבטחות סתם כמו תמיד, עם ההשלכות הוא התמודד בעוד 10 שנים במקרה הטוב, כשיהיו סוללות מדור חדש עם זמן טעינה נמוך פי כמה, טווח גדול פי כמה ואז נראה מי בכלל ישאר עם הרכב שלו ויצטרכו באמת לדאוג לו.

 

בדיוק היום ראיתי אוסף סרטונים של אילון מבטיח ב-2017 שמונית אוטונומית זה אוטוטו כאן. ואז ב-2018. 2019. 2020. 2021. 2022. 2023. 2024. בקיצור כולם הבינו שהוא מחרטט. 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם זה היה נכון, היום כבר לא. הנזק שמאסק עושה עכשיו ברור לכל, וההחלטות הגרועות שלו בהקשר של המוצרים של טסלה גם הביאו להמון נזקים שאי אפשר להסתיר, כי אי אפשר להחביא את הכשלון של הסייברטראק ואת כמות המשאבים שהושקעה בו במקום בדגמים באמת הכרחיים.
לא רק זה, נראה שהוא שכח שהוא מנכ"ל של חברה ציבורית, לא חברה פרטית שלו. דירקטוריון נורמאלי ולא מטעם היה מעיף אותו על טיל.

מאסק הוא לא ג'נסן, גם אם מחיר המניה של טסלה יפול אחרי הודעת פיטורין (היא נופלת גם בלי) ההשפעה תפוג די מהר.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

מאסק פועל באופן אובסיסיבי באסטרטגיית חסכון של חברת רכבים שמייצרת רכבי לואו קוסט כמו דאצ'יה ולא חברת רכבים שמייצרת רכבי פרימיום או פרימיום טק וכו'.

 

לחסוך בדברים בטיחותיים כמו רדאר, חיישני ליידר, חיישנים אולטרסונים זה משחק בחיי אדם לחסוך בפיצ'רים של נוחות בסיסית כמו לוח מחוונים, כיסוי גג חשמלי, כיוון דרגות רגנרציה, ידית איתות, ידית מוט הילוכים, ידיות דלתות חשמליות, v2l זה טיפשות.

 

למה לכל הרוחות לעשות את זה??  כמה כסף הוא חסך בזה?? לקוחות בפלח השוק הזה רוצים יותר ולא פחות, אלו לא לקוחות של חברת דאצ'יה שרוצים מחיר נמוך ומוכנים להתפשר (וגם ברכבי דאצ'יה אין חוסר בדברים בסיסיים כנ"ל) ולא זה לא מינימליזם זה סתם הפשטה של רכבים ולא זה לא קידמה זה סתם גימיקים.


וכמה זמן מאסק חושב לסחוט את המיץ מצי הרכבים הקטן והמזדקן של טסלה? בפלח השוק הזה הלקוחות מחפשים חדשנות ומגוון, למה לא לפתח רכבים חדשים במקביל לסייברטראק? למה לא לעבור לפלטפורמות של 800v,  סוללות מתקדמות יותר, על מה הוא חשב בדיוק באסטרטגייה הזו?

 

הסינים כבר הגיעו למהירות טעינה של כמה דקות, דומה לרכבים דלקיים, לא צריך לחכות זה כבר כאן:

 

 

ואיפה טסלה? עדיין עם פלטפורמה של 400v וסוללות רגילות. הזוי. טסלה הובילה את השוק והייתה בפער של כמה שנים אל מול חברות אחרות, אבל היא נתקעה כמו חברת נוקיה, הפער הזה לא רק שנמחק לחלוטין אלא טסלה עברה לפיגור אל מול חברות אחרות.

 

המזל של טסלה אלו המכסים הכבדים שהטילו האמריקאים על הסיניים. אבל המכסים שהטילו האירופאים על הסיניים בינתיים לא עוזרים לטסלה והיא חווה קריסה של מכירות שם, עד כדי כך המצב קשה שם.

 

המודל y המחודשת תעלה מן הסתם את המכירות אבל לא לאורך זמן. אפשר לצחוק על חלק מהאנשים כל הזמן (פאן בוייז של טסלה) אפשר לצחוק על כל האנשים חלק מהזמן (משקיעים במניות טסלה), אבל אי אפשר לצחוק על כולם כל הזמן.

 

עריכה אחרונה על ידי bigzoltar
  • אהבתי 6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אפילו הוא עשה הפעם ביקורת עניינית ותאכלס לעניין.

זה רכב חשוב מידי בעולם מכדי להסתלבט וגורף ביקורות מצוינות והוא יודע את זה.

 

 

🚘

 

 

 

לפני 5 שעות, green כתב:

מאסק הוא ליצן וחרטטן ואני מתפלא שהוא כל כך מצליח בעסקיו השונים, זה לא אדם שהייתי רוצה לעשות איתו עסקים ולא הייתי נותן לו לנהל חנות מכולת

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.3.2025 בשעה 11:29, David32 כתב:

https://electrek.co/2025/03/16/tesla-autopilot-drives-into-wall-camera-vs-lidar-test/

 

לא ראיתי את הסרטון כי לא כזה אכפת לי,אבל הנה הוכחה למה הסתמכות על סוג בודד של חיישנים לא מספיק. אם אפשר לעבוד על המצלמות עם ציור יפה, זה פאק רציני.

מתברר שהחומרה החדשה כן מצליחה להבדיל וכן עוצרת:

 

Peagaut 508 2019 1.6L 180 HP - כי ליקראת משבר גיל ה40 רציתי להחזיר את הריגוש לחיים בכל התנעה 🙃

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 18.3.2025 בשעה 09:52, bigzoltar כתב:

הסינים כבר הגיעו למהירות טעינה של כמה דקות, דומה לרכבים דלקיים, לא צריך לחכות זה כבר כאן:

 

 

ואיפה טסלה? עדיין עם פלטפורמה של 400v וסוללות רגילות. הזוי. טסלה הובילה את השוק והייתה בפער של כמה שנים אל מול חברות אחרות, אבל היא נתקעה כמו חברת נוקיה, הפער הזה לא רק שנמחק לחלוטין אלא טסלה עברה לפיגור אל מול חברות אחרות.

 

הכל נחמד בתיאוריה מעשית לפחות בישראל לא נראה לי שיש תמיכה של תשתיות בסדרי גודל של מטענים כאלו בפריסה נורמלית.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, hwgeek כתב:

מתברר שהחומרה החדשה כן מצליחה להבדיל וכן עוצרת:

מגניב, רק הוכחה לכמה זה מוצר לא טוב - ואני עדין. 

יודע מה לא מפספס? שילוב של מספר חיישנים.

לאחרונה מאסק שוב אמר:

ציטוט

"People don't shoot lasers out of their eyes to drive,"

אמירה מטומטמת.

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, David32 כתב:

מגניב, רק הוכחה לכמה זה מוצר לא טוב - ואני עדין. 

יודע מה לא מפספס? שילוב של מספר חיישנים.

לאחרונה מאסק שוב אמר:

אמירה מטומטמת.


אני ממש לא חובב גדול של מאסק, אבל אני יכול להבין מאיפה הוא מגיע ומה עומד בבסיס האמירה הזאת - אם מסתכלים על כל המהות של נהיגה אוטונומית מבחינת רגולציה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם מבין מאיפה הוא מגיע. הוא רוצה כסף, והוא מוכן לשקר שוב ושוב.

 

מה זה אמור להביע:

לפני 3 דקות, garicho כתב:

אם מסתכלים על כל המהות של נהיגה אוטונומית מבחינת רגולציה.

חשבתי שאנחנו רוצים שאוטונומי יהיה יותר טוב מבן אדם, ניתן לעשות זאת. 

אין שום קשר ללייזרים מהעיניים, לציפורים אין פרופלורים ואין מנועי סילון...

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...