Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן דרך - סובארו פורסטר


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1866 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני פחות התחברתי לרכב, אני לא אוהב רכבים גדולים, אולי עוד כמה שנים כשאזדקן :-).

אבל אין ספק שהוא נוח מאוד, מרווח מאוד וזריז מאוד (באופן יחסי). מנוע אנמי? ממש לא.

למשפחה נמטיילץ שיורדת לשטח קל-בינוני, יש שם מקום לאוהל+כלב+ילדים+כל מה שצריך. נכון שעם סקודה ליסינג גם אפשר לרדת לשטח, אבל החוויה אחרת.

 

רק דבר אחד אין שם - והוא די מהותי לחלק מהרוכשים - אין שם וו גרירה. כנראה משום שמדובר בדגם האמריקאי (קנדי) וכנראה שבעתיד יאפשרו, אני יודע שהיבואן עובד על זה. כרגע, זה די גורם שמשפיע על חלק מהרוכשים. הבעיה קיימת אגב גם ב- בקרוסטרק.

 

לגבי מערכת הבטיחות, יש לי זהה ב- XV, היא STATE OF THE ART, אז באמת לכתוב שהיא "לא מחסירה סעיפים קריטיים" זה קצת לרמוז שחסר לה משהו, ולא ברור לי מה. כדאי רק לזכור שמשום שהיא מבוססת מצלמות, זה מקשה על הגבהה של הרכב.

עריכה אחרונה על ידי bar72

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הערה קטנה אך חשובה - "אבזור הבטיחות לא מחסיר סעיפים קריטיים" זה אחד האנדרסטייטמנטס אם לא ה...

הפורסטר הוא אחד הרכבים הבטוחים שיש. במבחנים שמשווים ביצועים של מערכות בלימה אוטונומית למשל - האייסייט תמיד מהמובילות. מבחינת בטיחות פאסיבית - הדור הקודם שלו היה אחד הרכבים היחידים שהצליח להתמודד עם מבחן חפיפה קטנה שהוצג בארה"ב בלי "להתכונן במיוחד למבחן". והדור החדש מחוזק.

בארה"ב סובארו ווולוו הן שתי החברות שנחשבות למובילות מבחינת בטיחות.

 

על זה שהוא בטוח אין חולק. אבל מבחינת אבזור הבטיחות יש מערכות שלא קיימות ברכב כמו לדוגמה התנגדות להיגוי בניטור השטחים המתים או תצוגת תמרורים. ומעבר לזה, גם את זה שדגם הבסיס שעולה 180 אלף שקלים מגיע ללא ניטור שטחים מתים בכלל צריך להגיד. אז נכון, הדברים האלה לא קריטיים, אבל הם חסרים. לכן "לא מחסיר סעיפים קריטיים".

 

מבחן מצויין, כתיבה אחת הטובות שקראתי כאן (אם לא ה...!), וזה קשה כי נכתבו על דפי הפורומים עשרות רבות של סקירות מעולות.

הרצון להיות אובייקטיבי ולא לתת לדעות קדומות להטות את המציאות הולידו מבחן וכתיבת סיכום פשוט מעולים, עם שורה תחתונה קולעת בול.

 

תודה רבה. כיף לשמוע.

 

כאשר יש אחלה היצע של קרוסאוברים בעשרות אלפי שקלים פחות שנותנים חבילה דומה מינוס יכולות שטח קשה לא לתהות האם כמה ירידות לשטח בשנה שוות עוד עשרות אלפי שקלים.

מהצד השני, אם הייתי חיית שטח - כנראה הייתי פונה לרכבים עם פוטנציאל שטח טוב יותר.

 

אז בעצם למי פונה הרכב?

 

אני חושב שהשאלה הזו היא אותה שאלה שאפשר לשאול על הוט האצ'ים או בעצם כל דבר שהוא לא 911GT2RS (אם יש/היה דבר כזה, אני איבדתי אותם לפני שנים). נכון שבמכוניות ספורט מדובר על סכומים אחרים לחלוטין, אבל העיקרון זהה. למי מיועדות הוט האצ'ים? הרי הן רחוקות מלהיות מכוניות ספורט אמיתיות ורק נותנות לרוכשים שלהם טעימה פצפונת ממה שיודעות לעשות פרארים ולמבוריגיניות.

 

הפורסטר נותן מענה אמיתי שלא קיים כמוהו עוד בשוק - הוא מאפשר לך לחוות שטח אמיתי ומספק יכולות שיהיו הרבה יותר ממספקות ל-98% אחוז מהאנשים שלפני כן לא ירדו לשטח ויאפשרו להם "לגדול לתוכו". אחרי זה, כשהוא יגיעו לקצה היכולות שלו, הם ישתדרגו. בדיוק כמו בהוט האצ'ים, שאפשר לקבל את אותה חבילה משפחתית מינוס הביצועים וההתנהגות בעשרות (לפעמים אפילו 100) אלפי שקלים פחות.

 

בסופו של דבר, בין הלבן לשחור יש לפחות - כפי שנאמר באותו סרט דוקומנטרי אמיץ ומטלטל - 50 גוונים של אפור, ולפורסטר יש לטעמי מספיק מקום בתוך האפור הזה כדי לישון באלכסון, בדיוק כמו שיש מספיק מקום לאיזה 10 הוט האצ'ים אם לא יותר. אני דווקא חושב להיפך, שהיה מעולה אילו עוד יצרנים היו נותנים מענה דומה ובכך היו מכריחים את סובארו לשפר את הפורסטר בדברים בהם הוא נכשל, כמו איכות החומרים, הנדסת האנוש וכו'.

 

אחלה סקירה, כבעלים של פורסטר אני בהחלט יכול להבין את ה90% שמחליפים אחד באחד חדש יותר.

אישית הייתי לוקח את הגרסא "הרזה" של ה180 אלף.

וכן, אין מה להשוות אותו לשאר הג'יפונים, הם לא 4*4 בכלל.

 

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

 

אני איתך. אני גם חושב שה-X הוא הגרסה הנכונה יותר - גם צמיגים בחתך גבוה יותר, גם בלי כל הקשקושים הכתומים האלה, וגם 20 אלף שקל עודף?! מה עוד אפשר לבקש? זו גם הגרסה שרציתי לבחון, אבל לצערי ליבואן לא היה רכב מהגרסה הזו.

 

אני פחות התחברתי לרכב, אני לא אוהב רכבים גדולים, אולי עוד כמה שנים כשאזדקן :-).

אבל אין ספק שהוא נוח מאוד, מרווח מאוד וזריז מאוד (באופן יחסי). מנוע אנמי? ממש לא.

למשפחה נמטיילץ שיורדת לשטח קל-בינוני, יש שם מקום לאוהל+כלב+ילדים+כל מה שצריך. נכון שעם סקודה ליסינג גם אפשר לרדת לשטח, אבל החוויה אחרת.

 

רק דבר אחד אין שם - והוא די מהותי לחלק מהרוכשים - אין שם וו גרירה. כנראה משום שמדובר בדגם האמריקאי (קנדי) וכנראה שבעתיד יאפשרו, אני יודע שהיבואן עובד על זה. כרגע, זה די גורם שמשפיע על חלק מהרוכשים. הבעיה קיימת אגב גם ב- בקרוסטרק.

 

לגבי מערכת הבטיחות, יש לי זהה ב- XV, היא STATE OF THE ART, אז באמת לכתוב שהיא "לא מחסירה סעיפים קריטיים" זה קצת לרמוז שחסר לה משהו, ולא ברור לי מה. כדאי רק לזכור שמשום שהיא מבוססת מצלמות, זה מקשה על הגבהה של הרכב.

 

אם אתה לא מתחבר לרכבים גדולים, תופתע לדעת שההבדל בין הפורסטר ל-XV (גם החדשה וגם הנוכחית) מסתכם ב-17-18 ס"מ לאורך ו-1-3 ס"מ ברוחב. בין ה-XV החדש לבין הפורסטר, אפילו בסיס הגלגלים תכלס זהה (הבדל של ס"מ אחד) אז גם ההתנהגות שלו מבחינת כושר תמרון וסיבוב לא אמורה להיות שונה בכלל.

 

Screenshot_1.jpg

 

לגבי וו הגרירה - באמת תמוה שאסור, אבל זה לא בגלל שזה דגם אמריקאי. לפי הנתונים במשרד התחבורה הייצור הוא ביפן.

 

לגבי ה-EyeSight - ראה תגובה ל-erezmo. ואני חייב להגיד שאני לא מבין את ה"היטפלות" להגבהת הרכב, היא תהיה בעייתית עם כל מערכת, כי כל מערכת מכוילת לעבוד בגובה שבו יוצא הרכב מהמפעל וגם כי אין היום מערכת שעובדת בלי לפחות מצלמה אחת. פשוט צריך לדאוג לכייל אותה מחדש אצל בעל מקצוע שיש בידיו את הידע והכלים הדרושים, שזה (או לפחות וידוא כיול) באופן כללי רעיון טוב לעשות לכל רכב שעובר איזשהו שינוי גובה (גם הנמכה).

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר יש אחלה היצע של קרוסאוברים בעשרות אלפי שקלים פחות שנותנים חבילה דומה מינוס יכולות שטח קשה לא לתהות האם כמה ירידות לשטח בשנה שוות עוד עשרות אלפי שקלים.

מהצד השני, אם הייתי חיית שטח - כנראה הייתי פונה לרכבים עם פוטנציאל שטח טוב יותר.

 

וכמה פעמים בעל פרארי יורד למסלול?

וכמה פעמים בעל קופרה נוסע לטיולי התגרזנות?

וכמה פעמים בעל הלנד קרוזר הממוצע יורד לשטח טכני קשה?

 

לסובארו על כל דגמי השטח (XV, פורסטר ואןןטבק) יש יכולת שטח שאין לאף קרוסאובר וזה מה שמוכר אותם וגם מוכר סביר בהתאם לנסיבות.

 

לרוע מזלה של סובארו, הנסיבות הן שהיא הייתה בידיים של יבואן טייקון שירד מנכסיו והזניח אותה, אח"כ מכר אותה לאולי הזוכה בתואר היבואן הגרוע בישראל ולצערי, ככה זה גם נראה.

 

בידיים נכונות, אין שום סיבה שיבואן טוב לא יעשה לסובארו בדיוק את מה שעשה טלקאר לקאיה כשהוציא אותה מידי סמל"ת.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי בדיוק בזאת לפני כחודש במהלך חיפושיי אחר רכב חדש.

אם לא הייתי חוטף "רגליים קרות" מהמחיר הגבוה (200K), הייתי חוטף! ממש התלהבתי וענתה על כל ציפיותיי!

פשוט היה נראה לי קצת מוגזם לשלם כזה מחיר ביחס לכמות הפעמים שבפועל הייתי מגיע לשטח.

לי הרבה פחות הפריע עומס הגאדג'טים בפנים, אולי הנדסת האנוש מחייב קצת לימוד ותרגול, אבל בסך הכל התרשמתי מאיכות ביצוע גבוהה ביותר מכל הבחינות: חומרים, חומרה ותוכנה!

לגבי נסיעה לא בשטח - אני חושב שב-70K זול יותר, הרנו מגאן נותנת לי לפחות את אותה תמורה ואפילו יותר מזה (חוץ אולי מה"ישיבה הגבוהה").

אגב, יש שני תחומים שאני חושב שהחווייה במגאן ובפורסטר מאד דומות, למרות שלכאורה אין שום קשר בין שתי הקטגוריות:

1. נוחות. בשתיהן שיכוח הזעזועים בכביש משובש ברמה מאד גבוהה, אולי בפורסטר קצת יותר טובה.

2. התנהגות כביש והיגוי - בשתיהן ההגה לא הכי מתקשר, זוית גלגול מעט מוגזמת בסיבובים, אבל אחיזת כביש מאד גבוהה.

 

בידוד רעשים - במגאן הרבה יותר טובה מזו של הפורסטר (במיוחד רעשי רוח), אם כי מעל 110 קמ"ש גם במגאן יש קצת רעשים.

 

ובחזרה לנושא שבנדון...

אכן, מסכים עם המסקנה שהפורסטר הוא חבילה משובחת למי שבאמת יוצא לשטח מעל X פעמים בחודש (כל אחד על פי עדיפויותיו).

למי שזה קצת OVER מבחינת התקציב, אז ה-XV בהחלט מספקת את הסחורה ב-40K פחות! (כל עוד אתם מסתפקים בתא מטען בגודל 310 ליטרים )

ל-XV יש אפילו יתרון מסויים בשטח: בזכות בסיס הגלגלים הקצר יותר שלה, ניתן יחסית בקלות לעבור מכשולים שדורשים זוית גישה גבוהה, ושימוש ב-X Mode.

זה לפי איש המכירות, לא בדקתי... :-)

עריכה אחרונה על ידי daido1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהבתי את השימוש במצלמות במקום רדאר/לידאר -

זה הכיוון שאליו כל תעשיית זיהוי תנועה מכוונת אליו.

מצלמות הן רכיב הרבה יותר זול מרדאר, ופחות בעייתי.

עם התקדמות החומרה בתחום, הרדאר יהפוך לאפיזודה חולפת.

 

למה אתה חוזה שהרדאר ייעלם? אני חשבתי שבגלל שיש לרדאר יתרון ביכולת עבודה בכל תנאי מזג אויר (לדוגמא ערפל) תיתן לו דווקא עדיפות לעתיד.

בנוסף, מערכות נוספות אחרות (כמו התראת שטחים מתים) עושות שימוש בסוג של רדאר ולא במצלמה.

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אתה חוזה שהרדאר ייעלם? אני חשבתי שבגלל שיש לרדאר יתרון ביכולת עבודה בכל תנאי מזג אויר (לדוגמא ערפל) תיתן לו דווקא עדיפות לעתיד.

בנוסף, מערכות נוספות אחרות (כמו התראת שטחים מתים) עושות שימוש בסוג של רדאר ולא במצלמה.

 

יש היום מצלמות אינפרא בתהליך הקטנה והוזלה, להערכתי הן הדור הבא.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה הוא ייעלם? בגלל עלותו ותו לא.

מצלמות זה משהו שדוחפים היום לכל חור,

ובפלאפונים בכלל משתוללים עם הקטע של ריבוי מצלמות.

מדוע? כי הן זולות וטובות מאי פעם.

כל הקטנה של מספר הטכנולוגיות השונות המעורבות בזיהוי תמונה מורידה את העלות והסיבוכיות באופן דרסטי - כל האחריות נופלת רק על המעבדים.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהבתי...

גם את הכתיבה וגם את הרכב.

תמיד היתה לי חולשה לסובארו.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה הוא ייעלם? בגלל עלותו ותו לא.

מצלמות זה משהו שדוחפים היום לכל חור,

ובפלאפונים בכלל משתוללים עם הקטע של ריבוי מצלמות.

מדוע? כי הן זולות וטובות מאי פעם.

כל הקטנה של מספר הטכנולוגיות השונות המעורבות בזיהוי תמונה מורידה את העלות והסיבוכיות באופן דרסטי - כל האחריות נופלת רק על המעבדים.

 

 

הדור הבא הבא יהיה בכל תקשורת בין רכבים/IOT כמו זה:https://www.auto-talks.com/

ועד שזה יגיע, למצלמות יש בהחלט הרבה יתרונות כדוגמאת מחיר, ובכלל יכולת להבין את התמונה (רדאר יראה שלט בגודל מטר וזהו, מצלמה תדע להבין מה כתוב על השלט). אבל להגיד שהאחריות היא על המעבדים זה רחוק. האלגוריתמיקה היא החלק המורכב, ונכון להיום אין איפלו פתרון אחד שיודע להתמודד עם מקרי קצה (זה נכון לגישה הרווחת של למידת מכונה, יש גם גישות שונות עם תוצאות אחרות שהם לא במייןסטרים).

 

מלצות ישארו. אין ספק בכך, אבל ממש לא לבד.

A3

A4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שיוצא לטייל כמעט כל סוף שבוע עם טריוס מאוד נהניתי לקרוא את הכתבה. מאוד התחברתי לקטע של הבוץ והשיפועי צד :-D.

 

אכן, מסכים עם המסקנה שהפורסטר הוא חבילה משובחת למי שבאמת יוצא לשטח מעל X פעמים בחודש (כל אחד על פי עדיפויותיו).

למי שזה קצת OVER מבחינת התקציב, אז ה-XV בהחלט מספקת את הסחורה ב-40K פחות! (כל עוד אתם מסתפקים בתא מטען בגודל 310 ליטרים )

ל-XV יש אפילו יתרון מסויים בשטח: בזכות בסיס הגלגלים הקצר יותר שלה, ניתן יחסית בקלות לעבור מכשולים שדורשים זוית גישה גבוהה, ושימוש ב-X Mode.

זה לפי איש המכירות, לא בדקתי... :-)

 

לפי הקטלוג של סובארו לשני הרכבים זווית גישה ונטישה בעייתית. ב XV זווית גישה של 18 מעלות ובפורסטר 22.9.

 

סתם בשביל הקטע, בדאסטר מדובר על 30 מעלות, בגימני 34, טריוס 39

 

אסף

עריכה אחרונה על ידי AssafO

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני פחות התחברתי לרכב, אני לא אוהב רכבים גדולים, אולי עוד כמה שנים כשאזדקן :-).

אבל אין ספק שהוא נוח מאוד, מרווח מאוד וזריז מאוד (באופן יחסי). מנוע אנמי? ממש לא.

למשפחה נמטיילץ שיורדת לשטח קל-בינוני, יש שם מקום לאוהל+כלב+ילדים+כל מה שצריך. נכון שעם סקודה ליסינג גם אפשר לרדת לשטח, אבל החוויה אחרת.

 

רק דבר אחד אין שם - והוא די מהותי לחלק מהרוכשים - אין שם וו גרירה. כנראה משום שמדובר בדגם האמריקאי (קנדי) וכנראה שבעתיד יאפשרו, אני יודע שהיבואן עובד על זה. כרגע, זה די גורם שמשפיע על חלק מהרוכשים. הבעיה קיימת אגב גם ב- בקרוסטרק.

 

לגבי מערכת הבטיחות, יש לי זהה ב- XV, היא STATE OF THE ART, אז באמת לכתוב שהיא "לא מחסירה סעיפים קריטיים" זה קצת לרמוז שחסר לה משהו, ולא ברור לי מה. כדאי רק לזכור שמשום שהיא מבוססת מצלמות, זה מקשה על הגבהה של הרכב.

עד כמה שידוע לי , גיר רציף וגרירה לא ממש הולכים ביחד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1866 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...