Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יום עבודה עם חיפושית. פעם הכל היה אחרת...


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1416 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני חושב שההשוואה בין חיפושית לבין קורולה הינה בגזרת חילול קודש.

 

יש להבדיל בין רכב יעיל ואמין שנוסע בלי תקלות, אבל בלי נשמה, משעמם ברמות וללא שום חויה (חוץ מסיפוק מסויים של "איזה אמין"/"כמה זול"/"אילו מטומטמים שקונים רכב חדש" - אגב לכל אחד מהטיעונים הללו יש ערימה של טיעונים סותרים), לבין רכב עם נשמה.

 

חיפושים עם השיגיונות ותכנון יעיל, גם אם לא נוח, רנו 4 עם פתרונות הנדסיים גאוניים, אבל לא תמיד לטובת הנהג, ואפילו פיאט ריתמו עם כפתורים מוזרים, סויטצ' בצד שמאל ואיוורור שלא עובד, עולים בעיני על כל רכב "הגיוני" של שנות ה- 90.

מאז שנות ה- 90, כל הרכבים הם אותו הדבר: אותם פקדים, אותם שעונים, אותה הנדסת אנוש (טוב, רק פולקסווגן עדיין עושים את זה יותר טוב, בעממיות). אין את הסיפוק של הבנת המוזרות של המתכנן (עיין כפתורי חלונות בגג או בלם חניה בצורת בפרסה ב- אלפא 75), אין את הרגש העדין של תפעול צ'וק (תנסו להתניע ריתמו 1100 קרה....), אין את הסיפוק בלהתמודד עם מכניקה בלויה (איך מצאתי את השלישי בריקשה הגה - ותודה לצה"ל).

כן, ליום יום זה לא פשוט, למרות שה- 75 הייתה רכב יום יום לגימטימי מאוד ומספק - היחיד שקצת חורג מהרשימה, אבל זו לא השאלה. זה סוג אחר של תרבות מוטורית. להשוות אותו לחסה בדמות קורולה (ג'רמי קלארקסון כבר השווה את הקורולה של שנות ה- 90 לירק חסר הטעם הזה...) זה פספוס מוחלט של המטרה והעניין במכוניות ישנות.

קיה ספורטאז' 2.0 ליסינג

סקודיאק דיזל Exclusive לזוגתי (כבר לא: יונדאי סנטה פה דיזל, אלתיאה דיזל - עדיין מתגעגעים)

ALFA ROMEO 75 TS - מוסבת כבר לא ☹️, מקורית כבר כן 🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בספק אם אפשר להגדיר מהו רכב עם נשמה ועבור מי.

יש כאלו שמוצאים "נשמה" גם בקאוואליר ישנה / קורולה ישנה.

 

אפילו כאלו שנוסעים ביומיום בגולף חדשה/ במוו בת 5 וכן הלאה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"נשמה" זה אידנוטידואלי לגמרי. כל אחד יכול למצוא אותה בכל רכב.

 

 

אני דיברתי על דברים מוחלטים.

 

הנקודה היא שההבדל בין קורולה 2001 לבין רכב מודרני הוא הרבה יותר קטן ממה שאני תארתי

 

 

סה"כ רציתי לספר "איך זה מרגיש", רכב עם נשמה זה נושא אחר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יופי של כתיבה!

הזכיר לי את שנת 82 בה הוצאתי רישיון נהיגה ונהגתי על הסימקה 1000 של הורי. לסימקה היה מנוע 950 שהיה חלשלוש אבל טוב מאוד בלהרעיש ולהעיר את השכנים בזמן הכניסה לחנייה שמתחת לבניין. התאוצה ל 100 קמ"ש הייתה עניין מאתגר ולפי דעתי לקחה יותר מ30 שניות . גם שם הייתה ידית צ'וק שכל מגע קל בה הקפיץ את המנוע לסל"ד אסטרונומי אבל בלעדיה אי אפשר היה לנסוע כשהמנוע היה קר. האוטו היה מתרסק על כל קמט זעיר בכביש ומעביר את הזעזוע בשידור ישיר לגב ולעמוד השידרה. קינאתי בחבר שהיה נוהג על החיפושית של אביו וזו הייתה סופגת זעזועים לא רע באופן יחסי לסימקה. גם שם ההנעה הייתה אחורית ולמרות הביצועים המאוד צנועים , הייתה לאוטו נטייה חזקה לזרוק זנב בפניות - עניין מסוכן לנהג צעיר ולא מנוסה. גם בסימקה תא המטען מוקם מקדימה והכיל את הגלגל הרזרבי. הרבה מקום לא היה בו. במפתיע , תא הנוסעים היה מרווח למרות המידות החיצוניות המאוד צנועות. ניתן היה לשבת ברווחה במושב האחורי ,גם בטיולים לטבריה ולאילת כשעל הרצפה היו מונחות צידניות ועליהן הרגליים שלנו , לא זכור לי שהרגשתי שצפוף לי. באתה תקופה היה מקובל מאוד לנסוע למרחקים ארוכים ללא מזגן - גם בחודש אוגוסט לאילת.

מערכת הסאונד הייתה רדיו תדיראן עם כפתורים לחיצים שהוחבא בפינה נסתרת מתחת לדשבורד הקדמי מאימת הגנבים. היה גם סוויץ סודי שמוקם מתחת להגה והצריך מישוש ארוך כדי להגיע אליו.

בשלב מסויים האוטו כבר לא עבר טסט והצריך תיקון יקר ולא כדאי ואז נמסר לחבר משפחה שהחזיק ברכב זהה והשתמש בו לאספקת חלפים. במקום הסימקה נקנתה פיאט אונו 70 דור ראשון שהרגישה כמו רולס רוייס אחרי הסימקה....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שההשוואה בין חיפושית לבין קורולה הינה בגזרת חילול קודש.

 

יש להבדיל בין רכב יעיל ואמין שנוסע בלי תקלות, אבל בלי נשמה, משעמם ברמות וללא שום חויה (חוץ מסיפוק מסויים של "איזה אמין"/"כמה זול"/"אילו מטומטמים שקונים רכב חדש" - אגב לכל אחד מהטיעונים הללו יש ערימה של טיעונים סותרים), לבין רכב עם נשמה.

לדעתי מכונה שתוכננה נכון ועובדת בצורה יעילה ואמינה זה דבר יותר יפה מכל אותם "רכבים עם נשמה" עם כפתורים במקומות מוזרים, באגים בתכנון בכל מקום אפשרי, ודורשים ממך התעסקות תמידית איפה שלא צריך לדרוש התעסקות.

 

וההשוואה בין חיפושית לקורולה ועוד איך במקום, כי חיפושית בשנות ה-50 וה-60 הייתה בדיוק מה שקורולה היום - כלי תחבורה נגיש, בסיסי ואמין, שנוסע ונוסע איפה שהאחרים נעמדו עם תקלה הזויה כזאת או אחרת, וכל היופי בתכנון שלה הוא, שהתכנון הבסיסי נשאר הלוונטי במשך 40 שנה.

 

אם כבר קלארקסון, אז הוא אמר על חיפושית בדיוק את אותם דברים שהוא אמר על קורולה. אז ההשוואה היא ועוד איך במקום, ובהרבה מקומות בעולם היא ממשיכה בדרכה של החיפושית - שמה אנשים על גלגלים בכל מיני מקומות שכוחי אל.

  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על טעם ונשמה אין להתווכח, אבל גם אני מרגיש חילול הקודש בהשוואה...

 

 

חוזר הביתה, עייף יותר מהרגיל.

 

אבל מרוצה

 

בשביל להיכנס לחניה, איפה שרכב רגיל חונה במהלך אחד, צריך לעשות 2-3 תמרונים קדימה - אחורה. זווית צידוד של הגלגלים הקידמיים מוגבלת מאוד ורדיוס פניה גדול. וגם לא רואים כלום החוצה. אה, ואת ההגה אפשר לסובב רק כשהרכב בתנועה.

 

מוזר, רכבים הנעה אחורית דווקא פחות מוגבלים בזווית ההגה, כמעט כמו אוטובוס.

 

 

ברקסים. 4 בלמי תוף ובלי בוסטר. בכל עצירה "יושבים" על הדוושה עם כל משקל הגוף.

אולי בבלימת חירום, גם ככה המהירות לא גבוהה...

עריכה אחרונה על ידי Eily
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזכיר לי נשכחות. לאבי הייתה חיפושית 1964 כשהייתי ילד קטן. אבל, לא בזה נזכרתי. כשהייתי משוחרר טרי, בערך בן 22 (שנת 1990 או 1991), לקחתי בהשאלה את החיפושית של בחורה עימה יצאתי. תחשבו על כביש רטוב, בעיר חיפה, באיזושהי ירידה עם סיבוב, לא זוכר היכן. השעה 1:00 בלילה, ולמזלי לא היה איש על הכביש הרטוב - עשיתי טעות ברכב הזה - צריך לקחת סיבובים לאט ובזהירות, ולבלום הרבה לפני שבאמת צריך, וצריך להכיר במגבלות הרכב (והן רבות...) בכל מקרה, הרכב סיבסב, זה היה מפחיד מאד. איבדתי שליטה רגעית, מצאתי עצמי בסיבוב מלא בצד השני של הכביש, בצד הנגדי...עמדתי בצד וברכתי ברכה כלשהי, אבל בדיעבד זה היה מאד מפחיד. בזה הסתכמה החוויה הקצרה שלי עם חיפושית ישנה, ואמרתי לעצמי ש"לעולם לא עוד". הכוונה, שלא רציתי לנהוג על רכב כזה מסוכן - ואני מדבר כאופנוען עם ניסיון רכיבה של 27 שנים...

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיפושית . איזה אוטו. בגיל 14 אחי לימד אותי נהיגה ברכב הזה והייתי נוהג בשכונה. כמה חיפושיות פירקתי לאנשים ברחוב בשביל חלפים. היו לנו בבית מספיק חלקי חילוף ל 10 חיפושיות. אם לא הייתי קונה דירות להשקעה בטח הייתי אספן חיפושיות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

מוזר, רכבים הנעה אחורית דווקא פחות מוגבלים בזווית ההגה

 

יכול להיות שהם העדיפו לא להקטין עוד את תא המטען על ידי יצירת בתי גלגלים גדולים יותר, כושר תמרון באותם שנים כנראה היה פחות חשוב.

 

אבל זה לא רק זווית הצידוד אלא בעיקר העובדה שאת ההגה אפשר לסובב רק כשהרכב מתגלגל. לא ניתן לסובב אותו בעמידה ולכן כל תמרון דורש מרחק.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1416 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...