Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יום עבודה עם חיפושית. פעם הכל היה אחרת...


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1395 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היום האוטו שלי בטיפול. זה לא ליסינג, אין נהג שמגיע, לוקח את האוטו לטיפול ומשאיר במקומו אחד אחר.

 

מסתדרים. שזה אומר לנסוע למשרד ולראות אם יש רכב פנוי. חושב כמה זמן זה יקח לי, מסתכל על תוכנית העבודה ומחליט שלא בא לי להגיע למשרד. בתוכנית להיום אין יותר מידי נסיעות והכל יחסית קרוב.

 

ממתין לשעה 9:00, לוקח בכיס צרור של 3 מפתחות (דלת, סוויץ', טנק דלק), יורד למטה.

 

פותח את הדלת, פותח את תא הכפפות. בתא הכפפות יש ידית, מושך בידית. זה פותח את תא המטען. הקידמי. האמת בקושי יש בו מקום. רוב הנפח תפוס על ידי טנק דלק וגלגל ספייר. שם את תיק הכלים ועוד כמה דברים וזהו, תא המטען מלא.

 

מתיישב בכסא הנהג, אחד הבעלים הקודמיים החליף את הכיסאות המקוריים בכיסאות של סובארו ג'אסטי. הם יחסית נוחים, יש כיוון זווית משענת גב וכיוון מרחק. במקוריים היה רק כיוון מרחק ב 3 מצבים.

 

שתי לחיצות מלאות על דוושת הגז, לדרוך את הצ'וק האוטומטי. הדוושות יוצאות מהרצפה. דוושת הגז כמו של אוטובוס, אפשר להניח עליה את כל כף הרגל.

 

מניע, פולט ענן קטן של עשן לבן משני האגזוזים (אין גומיות שסתומים פה...) ומיד עולה לסל"ד גבוה. כמה רעש. לא נעים מהשכנים. יוצא מהחניה מיד. הרוורס שמאלה ולמטה, משמאל להילוך שני. אין מראה בצד ימין, צריך להסתדר עם המרכזית והשמאלית.

 

ברחוב, עולה להילוך שני. אחרי כמה מטרים יש עצירה, מעביר לניוטרל. נכבה. המנוע עוד קר, הצ'וק לא מכוון או לא עובד 100%. מניע שוב, הוא נכבה עוד כמה פעמים עד שמתחיל לעבוד יציב והסל"ד בסרק יורד למשהו נורמלי.

 

בנתיים כבר יצאתי מהעיר. זו הגרסה הכי בסיסית: מנוע 1.2, 34 כ"ס ומהירות מקסימלית 115 קמ"ש. 0 ל 100 לא יודע כמה. כנראה סביב 30 שניות. המנוע בוקסר קירור אוויר, בנסיעה הוא נשמע כמו פטישון קטן שעובד ליד. ככל שעולים במהירות, הפטישון מתקרב.

 

אין שום בעיה להתמיד במהירות 100 קמ"ש וגם קצת יותר, כל עוד מצליחים להתעלם מהרעש. מהירות נוחה עד 80.

 

בדלתות יש חלונות משולשים, אפשר לפתוח אותם בזווית והם מכניסים רוח מאוד חזקה פנימה. זה מהווה תחליף לא רע למזגן, כל עוד הרכב בתנועה. פעם לא היו פקקים.

 

בלוח שעונים מולי יש שעון אחד. ספידומטר. שמכוייל באופן אופטימי משהו עד 160 קמ"ש. בפינה של הספידומטר יש שעון דלק, המחט שלו כל הזמן מתנדנדת, אף פעם לא סמכתי עליו. בתוך הספידומטר יש עוד כמה נורות בקרה כולל נורה כחולה לאור גבוה.

 

מסביב לספידומטר ממוקמים שני כפתורים - אורות ומגבים. מפעלים אותם במשיכה החוצה. איתותים - מנוף מתחת להגה, כמו היום. האורות, לא במצב נמוך ולא במצב גבוה, לא מאירים שום דבר. אז עוד לא המציאו נורות הלוגן.

 

יש 4 הילוכים ידניים, הגיר עובד חלק, בערך מ 60 קמ"ש ומעלה רק ההילוך הרביעי בשימוש.

ברקסים. 4 בלמי תוף ובלי בוסטר. בכל עצירה "יושבים" על הדוושה עם כל משקל הגוף.

 

 

נכנס לחניון, השומר בחניון מכיר אותי ומסתכל עלי במבט מאוד מוזר...מזל שלא ביקש לפתוח את תא המטען.

 

 

בשביל להיכנס לחניה, איפה שרכב רגיל חונה במהלך אחד, צריך לעשות 2-3 תמרונים קדימה - אחורה. זווית צידוד של הגלגלים הקידמיים מוגבלת מאוד ורדיוס פניה גדול. וגם לא רואים כלום החוצה. אה, ואת ההגה אפשר לסובב רק כשהרכב בתנועה.

 

חניתי, נעלתי (עם מפתח), נזכרתי ששכחתי את תיק הכלים. פתחתי שוב, פתחתי את תא הכפפות, משם את תא המטען, הוצאתי את התיק, נעלתי הכל חזרה.

 

חוזר לרכב אחרי כמה שעות, הוא כבר הספיק להתקרר לגמרי, עוד פעם אותו סיפור עם ההתנעה, 3 רוורסים, יוצא מהחניון.

בעיר אם עומדים ראשונים ברמזור, לא רואים את הרמזור. השמשה הקידמית קטנה והחלק הקידמי של הגג מסתיר אותו.

 

למנוע יש מספיק מומנט ודווקא לא מורגש מחסור חמור בכוח במהירויות עירוניות. צליל המנוע משתנה מאוד בהתאם לכמות לחיצה על הגז, גם אם הסל"ד נשאר אותו דבר. זה מגניב.

 

מגיע לעוד נקודה, שם יש חניה יותר נוחה, וזהו, סיימתי.

 

משם לסופר, עושה קניות. תא המטען הקידמי מלא, אמרנו. יש עוד תא מטען, בין המנוע לבין הספסל האחורי. נפח כ 100 ליטר, גישה אליו מהספסל האחורי.

 

זורק לשם איזה 4 - 5 שקיות. כל יתר השקיות על המושבים ועל הרצפה. לא ידעו אז מה זה תכנון פנים יעיל.

 

 

כביש מהיר, ערב, מתחיל להיות קריר. באיזור בלם היד על הרצפה יש שתי ידיות. הן פותחות את מעבר האוויר שמוזרם על ידי מאוורר המנוע דרך מחליפי חום שעל האגזוזים ומשם האוויר החם זורם לתא הנוסעים ויוצא מהפתחים שמתחת לכיסאות. לא הכי יעיל אבל בהחלט עובד.

 

לפחות לא קר לי. אבל המנוע, המנוע...הרעש מטריד מאוד ומעייף. משתדל לא לעבור את ה 80-90.

אורך האוטו 4 מטר. במושבים הקידמיים יש מקום סביר, המושב האחורי צר וצפוף, לא יודע איך ישבו עליו 3 אנשים. המצבר, מתחת למושב האחורי.

החלפתי לא מזמן בולמים מאחורה אבל עדיין האוטו קופצני מאוד.

 

חוזר הביתה, עייף יותר מהרגיל.

 

אז בגדול, אפשר. האוטו גם היום יכול לעשות את מה שהוא אמור לעשות. הביא אותי לאן שצריך ובזמן.

זה רק מאוד, מאוד לא נוח ודורש מאמצים שאנחנו כבר לא רגילים להשקיע.

 

1.JPG

 

2.JPG

 

3.JPG

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שקראתי את הכותרת הבדיחה הראשונה שרצה לי בראש ״אני יודע שחברות הליסינג אוהבות לחלק רכבים ישנים בתור חלופי אבל יש גבול״.

 

לא חוויתי בחיי רכב כזה כנהג - הרכב הכי ישן שנהגתי עליו היה מודל 2001(טויוטה היילקס), מעניין איך זה לנהוג על רכב שכזה לנהג שלא מכיר אחרת מרכב מודרני.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סופר קלאסיקה.

 

בשנות ה-60 סיסמת הפרסומת של פולקסואגן היתה "הוא נוסע ונוסע ונוסע" (כאשר ה"ס" האחרון מוחלף בסמל החברה). אפשר להוסיף עוד כמה "ונוסע".

 

לפחות מתניעה בבוקר. הרכב הראשון עליו נהגי אחרי קבלת הרשיון (פיאט 127) הניע בבוקר בירידה. בהמשך היום התנהג יפה, עד הבוקר הבא.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי, נהניתי מאוד לקרוא את שכתבת. רשמי החווייה עוררה בי נשכחות.

 

בסוף שנות ה - 80 הייתי קצין צעיר בקבע. גרתי בירושלים ושרתתי באזור המרכז. נמאס לי לסוע יום יום באגד או בטרמפים ואת הפיאסטה 956 סמ"ק 86' השארתי לאישתי לנסוע ללימודיה באוניברסיטה. הפתרון - לקנות רכב ישן, זול ואמין להתניידות.

מצאתי חיפושית 71' מנוע 1200 שמורה מכנית אך חבוטה בפח מכל צדדיה כך שקניתי ממש בזול. (נניח כמו 6-5 אלף של ימינו). הרכב שירת נאמנה אם כי בעליות לירושלים היה צורך לנהיגה סבלנית - הילוך שלישי על 55-60 קמ"ש.

לאחר זמן שקיבלתי מחוץ לתקן חצי רכב ת"ש מהמדור מכרתי את החיפושית ברווח.

המהלך התברר כטעות. חצי רכב הת"ש היה רום כרמל 1301 מודל 81' (מנוע קרייזלר/הילמן) . רוב בזמן הרכב היה תקול ובילה בסדנאות ומוסכי חוץ.

החלטתי לקנות עוד חיפושית. הפעם מצאתי דגם נדיר יחסית , מודל 68' עם מנוע עוצמתי של 1500 סמ"ק (כ-50 כ"ס בימיו הטובים). כרכב בן 20 עלה מעט מאוד, הרבה פחות מה -1200. הוא הוכיח עצמו היטב הן באמינות (אם כי שתה ליטר שמן כל אלף ק"מ) והן בעליה פחות איטית בעליות לעיה"ק.

זכורה לי פרקטיקה אווילית שנקטתי לחסכון בדלק.

בדרך היומית לשפלה, ביישורת אבו גוש שמתי ניטרל, כיביתי את המנוע ופתחתי סוויץ'. הרכב גלש דומם עד אחרי שער הגיא. כמובן שגם ההגה וגם הבלמים תפקדו כרגיל שהרי אין תגבור בלמים או הגה בחיפושית. המבנה האוירודינמי של הרכב שמר על מהירות קבועה וכמעט לא היה צורך בבלמים.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישר כוח על הכתיבה

מחזירה אהבות קודמות...

הרכב הראשון שלי היה חיפושית 63' ולאחריו 69' עם כיסאות אמריקאים וכן מודל 72' , 73' מנוע 1,300 סמ''ק

אכן מעורר געגועים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לא הייתי צריך לנסוע הרבה, ואם היה לי זמן וכח להתעסק עם אחזקת רכב ישן, הייתי מחזיר את האיוניק לליסינג, והייתי קונה משהו ישן ומעפן, לא חיפושית, אבל אולי את היורשת הרוחנית שלה, קורולה דגם אושריקו, רצוי עם מנוע 4A.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל בוקר מגיעים לרכב, רואים אותו, חושבים על אושריקו וחיוך עולה על השפתיים.

  • מצחיק 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואולי, סתם איזה שלב ביניים שכבר אינו חדש אבל עדיין אינו אספנות, ואמין ככל שרכב בן 20 פלוס יכול להיות.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמיד הייתה לי חיבה לחיפושית עקב מראה החמוד שלה, אבל לפי הרישומים שלך המציאות מעט פחות זוהרת.

האם יש קושי מציאת חלקי חילוף בארץ?

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייחודיות של רכבים כמו טויוטה קורולה והונדה סיוויק משנות ה-90, זה שעד היום עם מאות אלפי קילומטרים הם עדין ייסעו ולא יהיה חסר כוח.

  • רעיון טוב! 1
קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הערך המוסף של קורולה כזאת?

מה ערך מוסף של חיפושית? למרות שלא הייתי מתנגד לסיבוב על חיפושית.

 

חוץ מזה, קורולה זה רכב שהוא no nonsense, כזה שבא לעבוד בשבילך, ולא אתה בשבילו. יש בה את היופי המינימליסטי שלה, כזה שאם תפתח מילון ותחפש שם "מכונית", תמצא תמונה של קורולה.

 

את זה יש גם בחיפושית כמובן, פשוט יפנים הצליחו לקחת את האמינות והפשטות, והצליחו להגיש אותה בצורה מודרנית (שזה נכון לא רק לגבי קורולה, אלא כמעט כל משפחתית יפנית משנות ה80-90), כאשר הקורולה התעלתה על כולם.

 

ככה שהיא היורשת הרוחנית של החיפושית, שעושה את כל זה רק בלי להיות רכב שתוכנן בשנות ה-30.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1395 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...