Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנהרות הכרמל שוב העלו מחירים!


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2779 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

המחיר במנהרות הכרמל קבוע, ופעם בשנה או משהו כזה) ניתן לשינוי, ואז נקבע לפי הכללים שנקבעו בין המדינה למפעיל.

 

לא צריך לנחש מה היה קורה בלי המנהרות. אתה מוזמן אלי כל יום בשעה 5 בערב לתצפית על פרויד, לראות את כל אלה שמתקמצנים על 7 ש"ח במנהרה ומשלמים 15 ש"ח על דלק בפקק.

 

בהסכמי ה-BOT של המדינה עם כביש 6 ועם מנהרות הכרמל נקבע כי אם מספר הנסיעות, או ההכנסות, או משהו דומה לא יגיע למינימום מסויים המדינה תשלים למפעיל איזה סכום מינימום. אלה חלק מהתנאים שבזכותם המפעילים בנו ומפעילים את המתקנים האלה. איני יודע לגבי הנתיב המהיר וחוצה צפון, אבל אני מנחש שזה דומה. דרך אגב, נכון לפרסומים לאחרונה המחירים בחוצה צפון נמוכים, אבל, כמובן, מדובר במחירי היכרות, ולך תדע מה יקרה בעוד שנה או שנתיים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 69
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
לא נראה לי שבחול המחרי הוא כל כך גבוהה לקט דרך קצר כזה,

אני הייתי המוך החול והמחירים ממש לא מנופחים.

 

בנסיעה לוקח לך בקושי 5 דקות לעבור מקצה לקצה במנהרות הכרמל, אז על מה צריך לשלם כל כך הרבה, לי אין מנוי ואני משלם הרבה יותר מ10 שקלים לכיוון.

 

נסה להגיע למנהטן מניו ג׳רזי ברכב. ספוילר: אין שום דרך בלי לשלם לפחות $15.

פורסם (נערך)

מה שמפריע במנהרות הכרמל זה שהתשתית מהן ואליהן (במיוחד למי שנוסע מחוף הכרמל לקריות ולהיפך) לא מתאימה, ויוצרת פקקים שמקזזים את הזמן שהמנהרות אמורות 'לחסוך'.

יש אולי שלוש שעות ביום שמצדיקות נסיעה במנהרות, בשאר הזמן ההפרש עומד על 5-10 דקות לכל היותר וזה פשוט לא משתלם.

עריכה אחרונה על ידי Ooga
פורסם
אני מבין שרוב המגיבים פה גרים בצפון ...

אנא צרפו גם את תושבי המרכז לסיפור ואת הנושא של הנתיב המהיר.

 

חפירת המנהרות בחיפה עלו הרבה כסף, והמחיר שגובים הוא יחסית נמוך.. כן נמוך.

נסו לנסוע מירושלים לכיון תל אביב בשעות העומס, המחיר של הנתיב המהיר הוא מחיר נושם שנקבע בהתאם לכמות הרכבים שנכנסים לנתיב.

המחיר הנמוך ביותר מתחיל ב 7 ש"ח.. כלומר אם אף אחד לא נכנס זה עולה 7 ש"ח.

המערכת מודדת כמה מכוניות נכנסות בפרק זמן מסויים ומתחילה להעלות את המחיר על מנת לשמור על כמות קבועה של מכונית.

ב 8:00 בבוקר המחיר מגיע גם ל 100 ש"ח לקטע קצר הרבה יותר מהמנהרות האלה, קטע שנסלל באיזור מישורי צמוד לכביש קיים.

ובחלקו אפילו על מסלול שהיה קיים כבר בכביש הרגיל.

 

לא יודע איך זה עובד במנהרות הכרמל , המחיר שם די קבוע..

אבל אני מאמין שברגע שההכנסות הגיעו לרמה מסוימת המדינה מפחיתה את הסיבסוד שלה ומכאן העליה במחיר.

הרי סביר להניח שאם הכניסה הייתה חינם אז פשוט הכל היה פקוק שם.

החוכמה בנתיב המהיר בתל אביב היא שההכנסות מהמעבר בנתיב מסבסדות את הפעלת החניון והשאטלים. אפשר להתווכח האם המחיר מוגזם וכו', אבל יש פה היגיון לא רע, מי שממהר ומוכן לשלם מסבסד את אלו שמוכנים לוותר על הרכב בכניסה לתל אביב ולהוריד את הגודש מכביש 1.

פורסם

מנהרות הכרמל ב99% מהמקרים לא יהיו כלכליים (כבר עשינו פה את החישוב בעבר).

 

כמו שאני תמיד אומר:

אין לי בעיה עם כביש אגרה כשהוא ריאלי - מאפשר לחצות הר במקום לסוע מסביב לדוגמא.

יש לי בעיה עם כביש אגרה, שהוא נועד לכסות על כשלים תכנוניים ארוכי שנים.

פורסם

פעם הפקקים בחורב היו בלתי אפשריים. היום כשאין בעיות במנהרה התנועה בחורב יותר טובה גם לשאר האנשים.

 

אישית אני משתמש במנהרה כשאני מאחר או עייף או פקקים בלתי הגיוניים מסביב.

 

לא מבין את האנשים שבשום פנים ואופן לא ייכנסו למנהרה ומעדיפים להיתקע חצי שעה בפקקים תמורת 7 שח

פורסם
מה מונע ממך מלעשות מנוי?

כמו ספריאל שרשם, אני עושה מנוי לכל המכוניות שברשותי, כולל למכונית של אמא שלי.

לכל כבישי האגרה בארץ. (כולל לקטע המנהרות הצפוני ליד יקנעם שעוד לא נפתח)

רוצה - משתמש (בזול) לא רוצה - לא משתמש.

הנחה של כ 30% זה המון! במחיר של שתי נסיעות שלך היום, תוכל לעשות שלוש נסיעות, זה לא שווה את הטרחה של להתקשר אליהם בטלפון או באינטרנט?

חידשת לי שזה חינמי.

לא עלה בדעתי לבדוק אפילו, כי לא תיארתי לעצמי ש"סתם" יתנו הנחה, בלי קאץ'.

תודה.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
חידשת לי שזה חינמי.

לא עלה בדעתי לבדוק אפילו, כי לא תיארתי לעצמי ש"סתם" יתנו הנחה, בלי קאץ'.

תודה.

חלק גדול מכאב הראש שלהם זה הגביה מלא מנויים- לאתר כתובת, לשלוח מכתב, לעקוב ולוודא שמשלמים. לכן מעודדים מאוד לעשות מנוי כי זה חוסך להם את כל כאב הראש הזה, כך שהתעריפים ללא מנויים בתכל'ס כוללים מעין קנס כדי לעודד לעשות מנוי. כך זה לפחות בכביש 6, מאמין שזהה למנהרות הכרמל.

פורסם
חלק גדול מכאב הראש שלהם זה הגביה מלא מנויים- לאתר כתובת, לשלוח מכתב, לעקוב ולוודא שמשלמים. לכן מעודדים מאוד לעשות מנוי כי זה חוסך להם את כל כאב הראש הזה, כך שהתעריפים ללא מנויים בתכל'ס כוללים מעין קנס כדי לעודד לעשות מנוי. כך זה לפחות בכביש 6, מאמין שזהה למנהרות הכרמל.

 

זה לא נכון - ההנחה למנויים היא כחלק מההסכם שנתחם בין משרד האוצר לכרמלטון לפני שנה במסגרתה האוצר יסבסד את הנסיעה רק עבור המנויים. עד אז, ומיום פתיחת המנהרות, העלות למנוי ונוסע מזדמן הייתה זהה.

פורסם
זה לא נכון - ההנחה למנויים היא כחלק מההסכם שנתחם בין משרד האוצר לכרמלטון לפני שנה במסגרתה האוצר יסבסד את הנסיעה רק עבור המנויים. עד אז, ומיום פתיחת המנהרות, העלות למנוי ונוסע מזדמן הייתה זהה.

מעניין, אז כנראה זה שונה מכביש 6. תודה על התיקון

פורסם

איך שאתה לא מסובב את זה היית משלם תמורת הכבישים (כפי שאתה משלם תמורת, נניח, כביש 2 או 4 או 7), ודווקא בכביש האגרה יש הגינות מסויימת, כיון שמי שמממן אותו הוא מי שמשתמש בו, ולא כל האזרחים משלמי המיסים.

 

(אם כי בהחלט לא קטנה).

אם כך, מדוע את כביש מספר 1 מימנה המדינה, ובעצם כל האזרחים, כולל תושבי הצפון שלא משתמשים בכביש?! אם את מנהרות הכרמל צריכים לממן תושבי חיפה, אז כל הכבישים במדינה צריכים להיות ממומנים ע"י התושבים שגרים לידם ונוסעים בהם, לא?

כבישים הם תשתיות לאומיות. הם נבנים על קרקע ציבורית ומשרתים צורך ציבורי חיוני. זהו בפירוש תפקידה של הממשלה. כבישי אגרה, למרות שנהוגים בכל העולם, הם כבישים שמפלים לרעה אוכלוסיות חלשות. זה בדיוק כמו מס גולגולת, שכמו שאתה למד משמו, הנו מס נודע לשמצה.

פורסם

מנהרות הכרמל וכביש 6 צפון זה עוד הוכחה שתושבי הצפון הם לא בדיוק בסדפר עדיפות גבוהה. הדבר המקומם ביותר - החוזה של מנהרות הכרמל עם המדינה חסוי עד היום. אף אחד לא יודע לאיזה אחוזי רווח התחייבה המדינה, מתי ובאיזה אחוז מותר למנהרות לעלות את המחיר.

אם אין מספיק נוסעים - אין שום בעיה - המדינה תדאג לרווח נאה. אז הגיוני לקבע את המחיר המקסימאלי פר נסיעה שתגרום לאנשים לא לנסוע במנהרה ולשחיקה נמוכה של התשתית. המחיר של רכבים כבדים שם היא שערוריה עמיתית, שעולה לתושבי חיפה בבריאות.


×
×
  • תוכן חדש...