Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנהרות הכרמל שוב העלו מחירים!


pinny_l
שימו לב! השרשור הזה בן 1990 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

החשבון פשוט. מי שמרוויח 150 שח לשעת עבודה יעדיף לשלם 20 שח כדי לחסוך חצי שעה נסיעה . הבעלים של כביש האגרה מבינים את זה וככה זה עובד .

Casper כתב: "היום יום שני בשבוע. זהו יום הרביעי במספרו שלא נגעתי באוטו.ורק מהמחשבה הזאת עולה אצלי לחץ דם.נראה לי שאלך להחליף ריחן." :roflmao: 30.1.2006 פורום VAG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 69
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מה מונע ממך מלעשות מנוי?

כמו ספריאל שרשם, אני עושה מנוי לכל המכוניות שברשותי, כולל למכונית של אמא שלי.

לכל כבישי האגרה בארץ. (כולל לקטע המנהרות הצפוני ליד יקנעם שעוד לא נפתח)

רוצה - משתמש (בזול) לא רוצה - לא משתמש.

הנחה של כ 30% זה המון! במחיר של שתי נסיעות שלך היום, תוכל לעשות שלוש נסיעות, זה לא שווה את הטרחה של להתקשר אליהם בטלפון או באינטרנט?

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא אספר לך - באיסלנד שילמתי 1000 קרונות (כ-33 ש"ח) תמורת מעבר במנהרה שאורכה כאורך מנהרות הכרמל. הדרך החלופית היתה להקיף פיורד במשך 2-3 שעות (למעשה עשיתי זאת פעם אחת כיון שהדרך הומלצה לי כדרך נופית, אבל זה היה חד פעמי ואילו במנהרה השתמשתי מספר פעמים). בינתיים הפסיקו לגבות שם אגרה, אבל זה רק לפני כחודשיים.

 

באיטליה מחיר המינימום בכבישי האגרה בהם נסעתי (לפני אי אילו שנים) היה 5 אירו.

 

באוסטריה יש מנהרות שהמעבר בהן עולה עשרות אירו.

 

ותעשה לעצמך טובה, התקשר למוקד של מנהרות הכרמל, מסור פרטי רכב וכרטיס אשראי ותוכל להפסיק לקטר.

 

דיסקו - המנהרות ביקנעם יפתחו בעוד כשבוע, אלה לכיוון צומת סומך בעוד כ-3 חודשים. אשתי חזרה עכשיו הביתה דרך הקטע הקרוי כעת 70/6, והבלגן (לקראת פתיחת מחלפי העמקים והתשבי) חוגג.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שמפקשששים את העניין. הכבישים שייכים לציבור. מי שאמור לדאוג לתחבורה ולשאר הדברים הם הרשויות והממשלה. מה עשו? הלכו ונתנו לחברה שתסלול ותגבה כסף מהמשתמשים במקום שיהיה פתוח לציבור. ולא רק, אלא לא דאגה להגן על הציבור מגביית מחיר מופקע. אז עכשיו נוצר מצב שמי שיש לו כסף עובר במנהרה ומי שלא אז לא. ואני לא מדבר על מי שפעם בשנה עובר אלא על תושבי חיפה והקריות שצריכים את הכבישים האלה ברמה היומיומית. דבר שמביא להוצאה משמעותית. וגם אם הופכים את זה לכביש אגרה אז בפיקוח. מאז שפתחו את המנהרות המחיר קפץ במאה אחוז בערך (אין לי מספרים מדויקים). חזירות לשמה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

כולם חזירים כשלא מבינים כלום.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוסע שם רק כשיש לי לחץ של זמן - כמו בימים שאני מסיים לעבוד ב 16:15 וצריך להגיע לטכניון ב 17:00, אחרת נוסע בפרויד.

למי שאין מנוי ונוסע שם פעם בחודשיים, עדיין שווה לעשות מנוי, זה חינם. למה לשלם 3 שקל יותר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שמפקשששים את העניין. הכבישים שייכים לציבור. מי שאמור לדאוג לתחבורה ולשאר הדברים הם הרשויות והממשלה. מה עשו? הלכו ונתנו לחברה שתסלול ותגבה כסף מהמשתמשים במקום שיהיה פתוח לציבור. ולא רק, אלא לא דאגה להגן על הציבור מגביית מחיר מופקע. אז עכשיו נוצר מצב שמי שיש לו כסף עובר במנהרה ומי שלא אז לא. ואני לא מדבר על מי שפעם בשנה עובר אלא על תושבי חיפה והקריות שצריכים את הכבישים האלה ברמה היומיומית. דבר שמביא להוצאה משמעותית. וגם אם הופכים את זה לכביש אגרה אז בפיקוח. מאז שפתחו את המנהרות המחיר קפץ במאה אחוז בערך (אין לי מספרים מדויקים). חזירות לשמה.

 

אתה טועה: אילו לא היו מפעילים את הכביש ככביש אגרה היה קורה אחד משני דברים:

 

1. לא היו בונים את המנהרות, היית עומד כל יום שעה בפרויד או בדרך העצמאות. היית משלם בזמן אבוד בדלק שרוף ובשחיקת הרכב.

 

2. היו בונים את זה מתוך המיסים שאתה משלם. אז היה פחות תקציב, נניח, לתרופות או בתי ספר, ובכל מקרה המגזר הפרטי היה מרוויח מהריבית שהמדינה היתה משלמת על ההלואות שהיתה לוקחת למימון הפרוייקט.

 

איך שאתה לא מסובב את זה היית משלם תמורת הכבישים (כפי שאתה משלם תמורת, נניח, כביש 2 או 4 או 7), ודווקא בכביש האגרה יש הגינות מסויימת, כיון שמי שמממן אותו הוא מי שמשתמש בו, ולא כל האזרחים משלמי המיסים.

 

לגבי פיקוח - אתה לא רואה את המציאות. כל מחירי כבישי האגרה נמצאים בפיקוח, כל שינוי בהם נעשה לפי הרשיון שהמדינה נתנה למפעילי הכביש. כאשר המנהרות נפתחו המחיר היה בערך 5.5 ש"ח לקטע, כיום כ-7 ש"ח לקטע. אם נביא בחשבון שבפתתיחה תמיד נותנים איזו תקופה של מחיר היכרות הרי שעליה של בערך 25% אינה הזויה (אם כי בהחלט לא קטנה).

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיסקו - המנהרות ביקנעם יפתחו בעוד כשבוע, אלה לכיוון צומת סומך בעוד כ-3 חודשים. אשתי חזרה עכשיו הביתה דרך הקטע הקרוי כעת 70/6, והבלגן (לקראת פתיחת מחלפי העמקים והתשבי) חוגג.

 

ספריאל, לשירותך:

 

הלן לו"ז סגירת כבישים במסגרת ההכנות לפתיחת כביש 6 החדש :

 

במסגרת פרויקט כביש 6 לצפון קטעים 3+7 יבוצעו הסדרי תנועה חדשים במהלך שבוע הבא.

לצורך ביטול צומת העמקים יבוצעו ההסדרים הבאים :

בתאריך 8-9.11.18 ייפתח לתנועה מחלף העמקים כהכנה לביטול צומת העמקים.

בתאריך 11-12.11.18 ייחסם כביש 70 וכביש 75 לתנועה בשני הכיוונים, החל משעה 21:00 ביום א' ועד השעה 5:00 ביום ב'.

כביש 75 מחיפה לטבעון יישאר חסום עד שעה 14:00 ביום ב' (12.11.18)

החסימה תתבצע בין צומת התשבי לבין מחלף יגור ובין צומת טבעון לצומת העמקים.

בצמתים יוצבו שוטרים ופקחי תנועה להסדרת התנועה.

יש להישמע להוראותיהם.

מומלץ לא להגיע לאזור כלל בשעות אלה.

 

לצורך פתיחת מנהרות יקנעם (ומחלף יקנעם ומחלף תל קשיש) יבוצעו ההסדרים הבאים :

בתאריך 13-14.11.18 ייחסם כביש 722 לתנועה בשני הכיוונים החל משעה 21:00 ביום ג' ועד השעה 5:00 ביום ד'.

החסימה תתבצע בין צומת התשבי לצומת השומרים.

צומת השומרים ייחסם לתנועה לכיוון דרום. גישה לשדה יעקב ולישיבת תקוות יעקב ונווה עמיאל תתאפשר דרך שיכון אלה בקרית טבעון.

צומת שדה יעקב ייחסם לתנועה לכיוון דרום.

מחלפון כפר יהושוע ייחסם לכיוון צפון וכן מעגל התנועה המזרחי מכיוון תחנת הרכבת ייחסם לכיוון מערב ותתאפשר נסיעה לכיוון קריית חרושת ויציאה לכביש 722 דרומה בלבד.

צומת התשבי ייחסם לתנועה לכיוון צפון. תתאפשר פניה ימינה לכביש 66 בלבד. הגישה לכפר יהושוע, רמת דוד דרום, תחנת הרכבת תהיה דרך תחנת דלק הגליל על ביש 70 וקריית חרושת.

 

(קרדיט: שבתשתיות)

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי פיקוח - אתה לא רואה את המציאות. כל מחירי כבישי האגרה נמצאים בפיקוח, כל שינוי בהם נעשה לפי הרשיון שהמדינה נתנה למפעילי הכביש. כאשר המנהרות נפתחו המחיר היה בערך 5.5 ש"ח לקטע, כיום כ-7 ש"ח לקטע. אם נביא בחשבון שבפתתיחה תמיד נותנים איזו תקופה של מחיר היכרות הרי שעליה של בערך 25% אינה הזויה (אם כי בהחלט לא קטנה).

 

רק לדייק - המחיר הנוכחי הינו לאחר שמשרד האוצר הסכים לסבסד 30% מהעלות בהסכם שנחתם בסוף שנת 2017 (כלומר גם תושב אילת שלעולם לא יגיע לחיפה מממן אותן מהמסים שלו). לפני כן המחיר עמד על 8.6 ש"ח למקטע והיה אמור לעלות ל-9.8 ש"ח למקטע. המנהרות נפתחו לתנועה בסוף שנת 2010 במחיר 5.7 ש"ח למקטע, כלומר מדובר בעליה של 80% בפרק זמן של 7 שנים.

אני לא אוהב להשתמש במונחים ילדותיים כמו "חזירות" אבל אני מסכים שהמחיר גבוה מאוד וגם ברכב שבו הנסיעה במנהרות ממומנת לחלוטין על ידי המעסיק אני לא נכנס לשם אלא אם כן אני חייב.

עריכה אחרונה על ידי MiniMiz3r
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין מכסה קר 30% ולא 100% מהעלות.

 

מה שלא ברור לי הוא כמה כלי רכב באמת משתמשים במנהרות. אם לקבל את המספרים מהויקיפדיה עלות הקמת המנהרות עומדת על 1.25 מיליארד שקלים. אם מביאים בחשבון מחיר נסיעה של 10 ש"ח לקטע הרי שרק לצורך כיסוי עלויות ההקמה - בלי להתחשב בכלל בתפעול ובתחזוקה - דרושות 11,000 נסיעות ביום (כולל סופי שבוע וחגים). האם המספר הזה מתקיים? אין לי מושג. מה עלויות התפעול? אין לי שום מושג, ואני גם לא יודע לקרוא דוחות כספיים של חברות (אם הם בכלל מתפרסמים במקרה זה).

 

והצד השני של המשוואה - מה החסכון מבחינת המדינה. חסכון בשעות עבודה, חסכון בתאונות, חסכון בדלק, חסכון בזיהום אויר על סיבוכיו - גם את אלה צריך להביא בחשבון בתחשיב הכלכלי. יתכן מאד שמבחינת המדינה הסבסוד הזה הוא בגדר השקעה שמניבה לה פירות, גם כאלה שקשה לתמחר. ויתכן מאד שלא.

 

בקיצור, אנחנו לא יודעים את הסיפור האמיתי מאחורי המנהרות. קל מאד לצרוח, אבל הסיפור הרבה יותר מורכב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קורא את הביקורת על מנהרות הכרמל וזה קצת מצחיק.

 

לא מבין את זה.

 

מישהו מכם מעביר כזו ביקורת על מרצדס בגלל מחירי הרכב? אם אין לכם כסף למרצדס, אתם רוכשים קיה או סובארו. אבל אתם לא קוראים למרצדס גנבים וחזירים.

זה אותו הדבר.

 

בכל העולם כבישי אגרה זה דבר מקובל וראוי לשימוש.

רוצה - סע. לא רוצה - אל תסע. יש דרכים אלטרנטיביות בחינם, כשהמחיר הוא זמן, דלק ועצבים.

רק כאן בארץ הם גנבים וחזירים.

 

רוצים להשתמש בזול - תעשו מנוי.

 

ומה הבעייה עם זה? זה נושא השירושור. אני בטוח שעם כל תוכניות המימונים שיש היום, הרבה יותר אנשים היו יכולים לקנות מרצדס מאשר פעם. אם זאת, הרבה יותר אנשים מעדיפים לחסוך את הכסף/להשקיע בבית/משהו אחר. אם מישהו היה פותח שירור על מחירי מרצדס, אנשים היו עונים בדיוק אותו דבר.

 

שורה תחתונה, המחירים עולים מסיבה אחת פשוטה, אנשים ממשכים להשתמש במנהרות. אני די בטוח שאם עם ישראל יקח אחריות על עצמו וחודש - חודשיים יחרים באמת את המנהרות המחרים ירדו פלאים, כי המנהרות כבר קיימות וחייבים להשתמש בהם.

 

לעומת זאת, אם אנשים יפסיקו לקנות מרצדס בגלל המחיר היקר, מרצדס תפטר מהמלאי הקיים בכל מחיר ואז פשוט תפסיק לייצר מכוניות יקרות ותעבור למכוניות עממיות יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אם עם ישראל יחרים את המנהרות הוא יחסום את חיפה, יפסיד שעות עבודה וזמן פנוי בבית, ייעלה לו לחץ הדם בפקקים וינשום גזי מפלטים.

כביש אגרה זה לא מרצדס. זה תשתית משופרת בתשלום, בדיוק כמו כל שירות אחר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אתה חושב שהינו עושים לפני המנהרות? היה חסום לפני וחסום אחרי.

 

שוב, אין לי בעייה שזה כביש אגרה, פשוט המחיר מוגזם. גם לפני 3 פעימות היה מוגזם ועדין רק ממשיך לעלות.

עריכה אחרונה על ידי Taipan
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

גם כמות הרכבים על הכביש רק עולה. דמיין את הפקקים שהיו יכולים להיות היום אם לא היו פותחים את המנהרות. לומר שהמחיר מוגזם זה סתמי. מוגזם ביחס למה?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין שרוב המגיבים פה גרים בצפון ...

אנא צרפו גם את תושבי המרכז לסיפור ואת הנושא של הנתיב המהיר.

 

חפירת המנהרות בחיפה עלו הרבה כסף, והמחיר שגובים הוא יחסית נמוך.. כן נמוך.

נסו לנסוע מירושלים לכיון תל אביב בשעות העומס, המחיר של הנתיב המהיר הוא מחיר נושם שנקבע בהתאם לכמות הרכבים שנכנסים לנתיב.

המחיר הנמוך ביותר מתחיל ב 7 ש"ח.. כלומר אם אף אחד לא נכנס זה עולה 7 ש"ח.

המערכת מודדת כמה מכוניות נכנסות בפרק זמן מסויים ומתחילה להעלות את המחיר על מנת לשמור על כמות קבועה של מכונית.

ב 8:00 בבוקר המחיר מגיע גם ל 100 ש"ח לקטע קצר הרבה יותר מהמנהרות האלה, קטע שנסלל באיזור מישורי צמוד לכביש קיים.

ובחלקו אפילו על מסלול שהיה קיים כבר בכביש הרגיל.

 

לא יודע איך זה עובד במנהרות הכרמל , המחיר שם די קבוע..

אבל אני מאמין שברגע שההכנסות הגיעו לרמה מסוימת המדינה מפחיתה את הסיבסוד שלה ומכאן העליה במחיר.

הרי סביר להניח שאם הכניסה הייתה חינם אז פשוט הכל היה פקוק שם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1990 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...