Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום חווית רכישה + חוות דעת לאחר חודש ו4K עם שברולט סוניק RS 2015


dalet11
 שיתוף
עוקבים 14

פוסטים מומלצים

אחרי חודש וחצי ו-4 אלף קילומטר, הגיע הזמן לספר קצת על חווית הרכישה וחוות דעת על שברולט סוניק RS 2015.

 

אז למה רכשתי דווקא סוניק RS?

הדרישות שלי די פשוטות בסה"כ:

1. אמינות - אני מתכנן להחזיק ברכב לפחות 3 שנים, לא חיפשתי הרפתקאות רובוטיות או כפולות מצמדים והעדפתי להתפשר על צריכת הדלק מעט לטובת שילוב מנוע גיר שמוכיח את עצמו כבר כמה שנים במגוון רכבי אופל וGM בכלל.

2. קצת פלפל - קצת עיצוב, קצת כוח וקצת אבזור.. מי עוד תיתן את כל זה בהגדרה של "קצת"?

3. מחיר - תקציב באזור ה60K.

4. שנתון גבוהה - שאיפה ל2014 +

 

חיפשתי וחיפשתי והגעתי למסכנה שהסוניק בין הבודדות אם לא היחידה שעונה על כל הדרישות האלו ונותנת אפילו מעט יותר ממה שציפיתי, היא פשוט יצרה לעצמה קטגוריה משל עצמה - היא לא מכונית ספורט כמו גולף GTI וגם לא סופר מיני משעממת כמו סיאט איביזה.

 

 

תהליך וחווית הרכישה:

הצצתי על כמה רכבים ביד 2 ולא מצאתי מציאה באותה תקופה, הצצתי בלוח של AVIS שבבעלות UMI (יבואן שברולט) וראיתי שיש להם כמה RS שהגיעו בטרייד מיד פרטית עם נתונים לא רעים כלל וקפצתי לבקר.

מייד נדלקתי על אחת לבנה שנראתה בתמונות טוב מאוד, נסעה 39 אלף קילומטר, נמצאת באחריות יצרן עד אוקטובר 2018 ועם טופס בדיקה שלהם שהייתה נקיה מאוד (כמובן שלא סמכתי עליה, אך הופתעתי לטובה בהמשך).

לאחר שעברנו על כל הפרטים התברר כי הרכב נמצא בסניף מאוד קרוב מה שאיפשר לנציג להביא את הרכב לסניף כבר יום למחורת בלי צורך במקדמה כלשהי.

נפגשנו למחרת בשעה שסיכמנו וכבר ממבט על הרכב רואים שהוא בהחלט מאוד שמור, מלבד שיפשופים קלילים בפגוש האחורי והקדמי בחלק התחתון מתמרוני חניה ממוצעים הרכב היה בהחלט מאוד מרשים, בכניסה לרכב גם כן נראה שהכל שלם ושמור ולאחר התלבטות קצרה ומיקוח נוסף על המחיר סוכם כי ניפגש שבוע לאחר מכן במכון בדיקה לבחירתי.

 

נפגשנו ביום שנקבע, ביצענו את הבדיקה ויצאה נקיה לחלוטין בדיוק כמו הבדיקה שהוצגה לי מה שמאוד שימח לראות כמובן.

כבר באותו היום יצאתי עם הרכב + שובר להחלפת צמיג אחד שהיה פסול עקב קרע מאוד קטן בסוליית הצמיג שצויין על כך בבדיקה (כמובן שהוספתי כמה שקלים ודאגתי להחליף כבר זוג).

חייב לשבח את AVIS שמאוד הפתיעו בחווית רכישה מאוד נעימה, בלי לחץ מיותר ועם יחס מעולה גם קצת אחרי הרכישה כשהיו לי מספר שאלות דבר שהפתיע אותי מאוד לטובה.

 

אז היום, חודש לאחר שהרכב איתי ו4 אלף קילומטרים על הכביש אני יכול לספר קצת על הרשמים ודעתי על הרכב

 

נתחיל בתא הנוסעים:

אבזור לא חסר ברכב הזה - מולטימדיה מקורי, בקרת שיוט, חלונות חשמל, חיישני גשם, חיישני אורות, התראות לחץ בצמיגים, מחשב דרך, מושבי עור, הגה עור, ידית הילוכים עור, חימום במושבים, חיישני רוורס מקוריים, מצלמה אחורית, כיתובי RS מהודרים על המושבים/לוח שעונים ובכלל בכל פינה אפשרית ובטח עוד כמה שטויות ששחכתי.

איכות הפלסטיקים בדאשבורד ובדלתות לא מרשימה במיוחד, הדאשבורד מורכב ממספר יריעות פלסטיק קשיח בלבד, הדלתות מיחידה אחת של פלסטיק קשיח אך יחד עם זאת הוא מרגיש כחומר די איכותי וככזה שיחזיק בקלות מספר שנים בלי להתפוצץ ולהישבר.

מערכת הMylink של שברולט מאוד קלילה ונוחה לתפעול, לא מדובר במערכת אנדרואיד או בעלת יכולת ניווט וחבל, יש 6 רמקולים כאשר הקידמיים באיכות טובה באופן די מפתיע.

משהו שמאוד אהבתי במערכת הזו, כאשר משלבים הילוך אחורי ונחשפים למצלמה, לחיצה על המסך מאפשרת שליטה בבהירות התצוגה + קונטרסט מה שמאוד משפר את חווית השימוש במצלמה.

מערכת מיזוג האוויר הינה בשליטה מכאנית, אך חייב לשבח את הסוניק בתחום זה כי המזגן שלה פשוט מעולה! בלי מאמץ ותוך מספר דקות קצרות למדי קל מאוד לקרר את תא הנוסעים אפילו ליושבים מאחור, דבר שמאוד הפתיע לחיוב.

המושבים נוחים, חסר מעט תמיכה בצידי המושב אך הישיבה יחסית גבוהה ברכב ויש מרווח גדול לברכיים בין הדאשבורד מה שעוזר במציאת תנוחה נוחה מאוד בקלות, ההגה מתכוונן גובה+עומק בטווח יחסית רחב ביחס לרחבים אחרים שנתקלתי בהם.

 

חיצונית:

הרכב מגיע עם חישוקי 17" מקוריים, ספויילר אחורי ספורטיבי, הרכב מעט מונמך ביחס לסוניק הרגילות, מראות בצבע שחור מבריק, אגזוז מצופה כרום, פנסי ערפל מעוצבים ועוד.

לדעתי, הרכב נראה מאוד קרבי ומאוד יפה אך זה כמובן עניין של טעם.

 

צריכת דלק:

צריכת הדלק לדעתי לא רעה בכלל בהתחשב בכך שמדובר במנוע 1.4 טורבו שמפיק 140 כוחות סוס.

בנסיעות ממוצעות בקו מעלות - חיפה בשעות עם לא מעט פקקים נמדדה צריכה של 11.5 עד 12.5 קילומטר לליטר.

בנסיעה לאילת הלוך ושוב נמדדה צריכה של 14 קילומטר לליטר.

 

מנוע וגיר ונהיגה:

נתחיל מהמנוע, מדובר במנוע טורבו 1.4 ליטר שמפיק 140 כוחות סוס. אין ספק שהמנוע עצמו נותן עבודה לא רעה בכלל ואף מספק צריכת דלק סבירה למדי, הוא מגיב טוב מאוד בסלד נמוך, עולה עליות חדות בלי להתאמץ ובהחלט מרגישים שהוא נותן עבודה מדהימה כאשר הוא משולב בסוניק הקטנה.

החסרון של המנוע זה הרעש שנשמע טוב מאוד בתא נוסעים, כל סלד מעבר ל3K נשמע בבירור בתא הנוסעים עקב בידוד לקוי יחסית וכאשר עוברים את ה4K הוא כבר ממש מעצבן, מנגד המנוע מוציא רוב מוחלט של הכוח בסלדים נמוכים מזה כך שמעט מאוד פעמים בכלל הגעתי לשם ולכן עבורי זה פחות מורגש ביום יום.

ונעבור לגיר, מדובר בתיבת הילוכים מודרנית בעלת 6 יחסי העברה כאשר ה4 הראשונים מאוד קצרים וה2 הנותרים ארוכים למדי, ההעברות עצמם לא הכי חלקות בגיר הנ"ל ולפעמים די מרגישים את ההעברה בעיקר במהלכים הראשונים דבר די מעצבן בעיקר למי שנהג בעבר על גירים חלקים כמו חמאה.

נראה שGM תכננו את הגיר הזה בכדי שיהיה כמה שיותר חסכוני, כל עצירה ברמזור הגיר למעשה עובר ל"ניוטרל" עד לשחרור דוושת הבלם ושואף כל הזמן להעלות הילוכים במהירות רבה בעיקר בנסיעות רגועות בכדי לשמור על סלד נמוך, לפחות חשבו קצת על מה יקרה כאשר עומדים בעליות/ירידות ודאגו לשלב HILL HOLDER כמו ברכבים ידניים מודרנים שמחזיק את דוושת הבלם עד לכניסת ההילוך ולחיצה על דוושת הגז דבר שעובד מאוד יפה.

לעיתים מרגיש שהגיר עובד מעולה בעיקר כשמדובר בנסיעות בין עירוניות, אך ברגע שמגיעים לנסיעות פקוקות הוא פשוט הופך למעצבן ומתנהג מאוד מוזר - כל זחילה קלילה בפקק וכל נגיעה הכי עדינה בדוושה מלווה בהורדת הילוך בלי שום סיבה או צורך, לעיתים הרכב ממהר כלכך בהעלאה או הורדת הילוך ואני כבר בכלל לוחץ על דוושת הבלם מה שמוביל לכניסת ההילוך בבעיטה קלה מעצבנת ומיותרת, למזלנו יש מצב ידני שקצת משפר את העבודה פלאים בפקקים אך שיטת ההפעלה לדעתי לא הנוחה ביותר ומדובר בעצם ב2 כפתורים שממוקמים על ידית ההילוכים.

דבר בעייתי נוסף בגיר זה הוא מהירות התגובה האיטית להחריד כאשר מחליטים לסחוט את הדוושה, שיוט רגוע לא משנה באיזה מהירות ואז פתאום להפתיע את הגיר בלחיצה כבדה על הדוושה מלווה בחשיבה ארוכה איזה הילוך להיכנס.. 4? 3? 2? טוב נו, בוא ניכנס ל3 ונזוז.. תהליך שאורך במינימום 1-2 שניות שבהם אתה כבר לא בטוח אם לחצת על הגז בכלל או שרק חשבת שעשית זאת ומאוד חבל שזה כך, מקווה שיש איזה עדכון תוכנה לגיר שישפר את הנושא.

עוד דבר שאיהיה חייב לציין בעיקר אחרי הכרות עמוקה עם סוניק עממית שנמצאת במשפחה, המתלים וההגה עברו כיול שונה לגמרי שפשוט הופכים את כל התנהגות הרכב למהנה וטובה משמעותית מהסוניק העממית, ההגה מוקשח ומגיב מצויין והרבה יותר מתקשר מאשר ההיגוי בסוניק העממית למרות שעדיין מדובר בהגה חשמלי, בנוסף לכך גם המתלים מוקשחים ומכויילים אחרת והרכב מרגיש הרבה יותר יציב על הכביש.

החסרון בהקשחת המתלים כמובן מתבטא מעט בנוחות, בנסיעות עירוניות בכבישים ישראלים שבורים המתלים לא עושים עבודה טובה כלכך ומרגישים כמעט כל בור, אך כאשר מגיעים לכביש המהיר החוויה מאוד טובה לדעתי וטובה מהסוניק העממית שנוטה לקפץ מעט בשיוט מהיר.

 

ליקויים וטיפולים:

מעט לאחר רכישת הרכב התגלו 3 תקלות די מינוריות כאשר הראשונה היא רעש ממנגנון פתיחת תא המטען, גומיית חלון אחורי שקיבלה קיפול קטן פנימה לתוך המסילה שכל נסיון להחזירה למקום כשל וכפתור שליטה בהגה להגברת ווליום שנתפס לפעמים במקומו.

ניגשתי למוסך ש.גוטמן מורשה היבואן בנהריה, לאחר בדיקה מאוד קצרה בלי משחקים ובלי כאב ראש מייד דאגו לבצע הזמנה לשלושת הרכיבים במסגרת אחריות היצרן, שבוע לאחר מכן הגעתי ודאגו לטפל בכל הליקויים שנמצאו במקצועיות רבה.

כיוון שאין לי תמיד זמן פנוי לבקר במוסכים, הקדמתי באותה הזדמנות את הטיפול ב3K וביצעתי טיפול 45K, עלות הטיפול די הפתיע אותי בהתחשב שמדובר במורשה יבואן ולמעשה טיפול קטן שכולל פילטרים ושמן עלה 550 שקלים בלבד.

אני חייב לשבח את המוסך הנ"ל, הסוניק הנוספת שלנו שמטופלת שם מהיום שיצאה מהסוכנות וכל הגעה למוסך נעימה מאוד עם שירות יוצא מן הכלל ועבודה מאוד מקצועית ונקיה דבר שלא רואים היום בכל מוסך.

 

 

אסכם שלדעתי מדובר בקניה מאוד מוצלחת למי שמחפש סופר מיני משודרגת, אי אפשר להשוות את הRS לסוניק העממית, חווית הנהיגה פשוט שונה לחלוטין וכך גם החוויה בתא הנוסעים הודות לאבזור העשיר וממש מרגישים שמדובר ברכב אחר ומהנה הרבה יותר.

 

מצורפות מספר תמונות מיום הרכישה בתדלוק הראשון + תוצאות הבדיקה ברכישת הרכב :)

 

IMG_20171114_144043.jpgIMG_20171114_144051.jpgIMG_20171114_144059.jpgIMG_20171114_111638.jpg

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 75
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

^ הסוניק RS שונה משמעותית מאוד ממיקרה או פיקנטו, אי אפשר כלכך להשוואת ביניהם כי הם בקטוגוריה שונה לחלוטין ובעלות מאפיינים ויעוד שונה מאוד. סוניק מ2014 עם 80 על השעון זה נמוך מאוד לגיל ויכול להיות

אם יש נזילת / הזעת שמן משמעותית ממכסה השסתומים, השמן עשוי לנזול ולהישרף כשנוגע בחלקים חמים - מה שיוצר ריח שבהחלט עשוי לעבור הלאה לתא הנוסעים דרך המיזוג. בעיה נוספת נפוצה יחסית היא קולר שמן שעשוי

לרוב ההפרש בין מקורי של ACDELCO/GM לבין תחליפיים לא גדול במיוחד, וזול ברבע מחיר ממה שאותם חלקים נמכרים פה אז תמיד אעדיף מקורי. היצרנים עלומי השם שגם גוגל לא מכיר, לרוב זה אותם מוצרים שתמצא באלי אקספרס

תמונות שפורסמו בשרשור

תודה רבה על הסיכום..

גם אני בדעה שלך, זה רכב עם value for money בין הגבוהים בשוק.

 Daihatsu YRV 01' 86 HP << Sold

KIA Cerato 08' LX 122 HP

Chevrolet Cruz 13' LT Wagon 141 HP 1.8L

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סיכום יפה.

אם סוניק אז רק הRS.

בהחלט תמורה טובה למחיר.

תתחדש,

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סיכום טוב, בתור אחד שגם כן מחזיק ב-Sonic RS אני מסכים עם מה שכתבת בוגע לגיר, הוא בהחלט קצת לא החלטי לפעמים.

בנוגע למערכת מולטימדיה, המערכת עצמה טובה ונוחה, להבדיל ממך, אני קצת התאכזבתי מעוצמת ואיכות הרמקולים... אבל זה משהו שתמיד אפשר להחליף.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עם ההגברה של המערכת המקורית אכן היה קצת חוסר בווליום, אך משהו ששכחתי אולי לציין שהתקנתי מגבר וסאב קטנטן מאחור והקידמיים עם המגבר מוציאים עוצמה גבוהה וצלילים מאוד מדוייקים שהפתיעו לטובה.

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש אכן רכישה מוצלחת, לא חושב שהיית מוצא בתקציב הזה רכב "חם" יותר שיתן לך גם ביצועים טובים וגם שנתון גבוה :D

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
עם ההגברה של המערכת המקורית אכן היה קצת חוסר בווליום, אך משהו ששכחתי אולי לציין שהתקנתי מגבר וסאב קטנטן מאחור והקידמיים עם המגבר מוציאים עוצמה גבוהה וצלילים מאוד מדוייקים שהפתיעו לטובה.

 

מעולה! זה השלב הבא שאני מתכנן.

אני לא מחפש לנהוג עם ווליום מחריש אוזניים, אני מחפש אפשרות לשמוע מוזיקה עם ווליום קצת יותר גבוה מהנורמה ובסים טובים. כנראה שהפתרון הוא באמת מגבר + סאב.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסיכום.

הטיפטרוניק של GM באמת לא נוח לשימוש, ובמכוניות החדשות הם עדיין לא למדו ועכשיו במקום צד ידית ההילוכים הכפתורים נמצאים עליה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש, רכב נהדר בתמורה לכסף (מה שקשה לי להגיד על הסוניק הרגילה).

אני זוכר בהחלט שהגיר מעצבן בפקקים והמנוע קצת עצלן בתחילת הנסיעה, צריך להתפשר על משהו :-)

בהתחלה הייתי בטוח שמדובר ברכב שההורים של אשתי מסרו לטרייד אין לפני כמה חודשים עם נתונים כמעט זהים (שלך קצת יותר "צעיר").

הם נסעו עליו שנתיים וחצי בהנאה עד שהגב והברכיים רמזו להם שכדאי לעבור רכב גבוה יותר. הם היו מרוצים משברולט בחווית קנייה והשירות אז הוחלט ללכת על הטראקס.

Now: Octavia 1.5T 2020 and 308SW 1.2T 2016

Past: Focus 06, Insight 11, Ibiza 09 + 1.2T, Impreza 14, C4 09, Corolla 17

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האם זה אותו שילוב מנוע וגיר שיש באסטרה? במידה וכן, לא מבין מה יש לך לחפש במנוע הזה מעל 3500 סל"ד? המנוע פשוט לא קיים שם יותר.

אם כי הוא מצויין עד לשם. ועוד במיוחד על הסוניק ששוקלת 200 קילו פחות מההאסטרה.

משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אכן אותו מנוע, המנוע אפקטיבי עד 4K על פי יצרן, מעבר לזה אכן אין מה לחפש ואני גם לשם לא מגיע ממילא ביום יום.. הגעתי לשם רק בימים הראשונים כשהתנסתי בכל טווח הסלד של הרכב.

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על אחלה של סיקור, בזמנו התעניינתי קצת ברכב ונכחתי לגלות שיש אופציה להחליף הגה לאחד עם מנופים להעברת הילוכים, קראתי על זה באחד הפורומים בחו"ל ( http://www.sonicownersforum.com/forum/do-yourself-articles/20302-diy-installing-paddle-shifters-changing-steering-wheel-buttons.html )

אם אקנה אחת מתישהו זה הדבר הראשון שאעשה לה, עבודה לא מסובכת מידי ומנצח את ה"דיל ברייקר" הזה של העברת הילוכים ע"י הכפתורים בידית.

עברתי לסקייטבורד

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שנראה ממש מעניין לא יודע איך פספסתי את הפוסט הזה שם דווקא שוטטתי שם הרבה.. עשה לי חשק להזמין כבר עכשיו את ההגה חחח

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...