Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום חווית רכישה + חוות דעת לאחר חודש ו4K עם שברולט סוניק RS 2015


dalet11

פוסטים מומלצים

לפני 23 שעות, dalet11 כתב:

לרוב ההפרש בין מקורי של ACDELCO/GM לבין תחליפיים לא גדול במיוחד, וזול ברבע מחיר ממה שאותם חלקים נמכרים פה אז תמיד אעדיף מקורי. היצרנים עלומי השם שגם גוגל לא מכיר, לרוב זה אותם מוצרים שתמצא באלי אקספרס במחיר עוד יותר נמוך. יש שם גם יצרני חלפים תחליפיים מוכרים, למשל DORMAN שהמוצרים שלהם בחלקם איכותיים ואף עולים על המקור (למשל מוטות מייצבים) וחלקם פח אשפה.

 

אני רואה שהמשאבה של ACDELCO לא במלאי כרגע, היה עולה 46 דולר אם אני זוכר נכון. סביב 250 ש"ח כולל המשלוח.

יש כרגע תחליפי של GMB שנחשב ליצרן איכותי (יפני אם אני לא טועה).

https://www.amazon.com/GMB-130-2140-Replacement-Water-Gasket/dp/B01KM3S8QM/ref=sr_1_7?dchild=1&keywords=CHEVROLET+SONIC+WATER+PUMP&pd_rd_r=c3f3b2d5-83b0-4e16-a8cb-f41efc06ec80&pd_rd_w=CCmIz&pd_rd_wg=jVopB&pf_rd_p=bec88bc8-d41e-4895-a8dc-a35e165b8995&pf_rd_r=QHPAWXK98B56KCNH3A49&pid=FGMGAkw&qid=1623315879&sr=1-7&vehicle=2014-47-21517-148--18-6-5-16722-3255-1-1-2869--&vehicleName=2014+Chevrolet+Sonic

 

האמת שאם אני לא טועה המשאבה שרכשתי בזמנו בארץ ב230~ שקל היא של GMB, מותקנת כבר סביב ה50K והכל תקין.

אני קניתי את המשאבה של gmb היא כבר אצלי וגם הטרמוסטט והפלאנצ מים. הולך כנראה להחליף אותם בשבת. קישור למשאבת מים

GMB 130-2140 OE משאבת מים חלופית עם אטם https://www.amazon.com/dp/B01KM3S8QM/ref=cm_sw_r_cp_api_glt_fabc_A2WKJ15FM5AD29XP99M1?_encoding=UTF8&psc=1

 

מוצות מייצבים שמתי של דורמן

עריכה אחרונה על ידי Hanan Bellis
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...
  • תגובות 79
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שלום.

אני חושב על לקנות סוניק RS וכך הגעתי לפה.

מאוד התרשמתי מהפירוט והתחזוקה של הרכב. 💪

2 שאלות: 
1. הבנתי שיש עדכוני תוכנה למנוע, מצאת משהוא לגיר ? [בעקבות התקווה שלך בהודעה הראשונה]
2. מה עדיף [למרות ההבדל הברור] סוניק רגילה עם 30 אלף ק"מ או RS בסביבות 100 אלף ק"מ, אותו שנתון אותו מחיר.
תודה מראש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. לפני שנה בדקתי עדכונים ואין שום חדש.. לא למחשב מנוע ולא למחשב גיר. (יש לי סורק של GM, הבדיקה בוצעה ישירות מול פורטל GM)

2. זה 2 רכבים שונים.. כמו שתשווה כלב לכלב ים. אין פה תשובה מה עדיף אלא מה אתה מעדיף. כמובן שכל רכב זה אינדיבידואלי, אבל אישית בלי קשר לסוניק רגילה/טורבו הייתי מעדיף רכב עם 100K שעבר טיפולים ותיקונים בצורה מסודרת מאשר רכב באותו גיל עם 30 אלף ק"מ שעוד לא הוחלף בו כלום. הרי יש רכיבים שהבלאי שלהם מצטבר לא רק מק"מ אלא גם משילוב של אורך חיים (זמן). רכב שנסע 100 + 7 שנים סביר להניח עבר החלפות של חלק מהרכיבים האלו, בעוד הרכב שנסע 30 + 7 שנים יכול לסבול מבלאי דומה אך כזה שטרם "התפרץ" והוא יצוץ בצרורות ממש בקרוב.

100 אלף ק"מ לרכב 2014/2015 זה מתחת לממוצע בכל מקרה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

טוב, אז אחרי שנתיים + - שלא עדכנתי כלכך, אתן סיכום קצר של מה נעשה ברכב מאז 2021.

 

ינואר 2021 עם 103K על השעון - רעש מכיוון סרן קדמי

הוחלפו זוג תושבות בולם בחלופי תוצרת איטליה (לא היה להשיג מקורי, והסט הזה התברר כזבל).

 

מרץ 2021 עם 109K על השעון - תאונה קלה

גריקן גדול צהוב עף מרכב שנסע לפני, לא הספקתי לבלום ודרסתי אותו - בעקבות המכה נפגע האינטרקולר מבורג שישב תחתיו שחדר אותו.

הוחלף אינטרקולר חדש מקורי.

 

יוני 2021 עם 111K על השעון- טיפול תקופתי מורחב (קודם בוצע בסוף 2020)

שמן פילטר (מקורי)

פילטר מזגן

תושבות בולם מקורי.

באופן יזום הוחלף רצועת אביזרים.

רפידות קדמי + אחורי גם כן באופן יזום ( הסט האחרון תוצרת קוריאה היה עם עוד 50 אחוז בשר בזמן ההחלפה ומעל 60K ק"מ והיה לי סט חדש שנח חצי שנה אז הוחלפו בכל מקרה).

 

פברואר 2022 עם 119K על השעון- טיפול תקופתי

שמן פילטר (מקורי)

פילטר אוויר (K&N היה ב15 דולר באמזון זרמתי איתו)
 

אוקטובר 2022 עם 130K על השעון - טיפול תקופתי +

שמן פילטר (מקורי)

פילטר אוויר נבדק ונוקה.

הוחלף שסתום מעקף PCV של הטורבו (בעקבות חשד שהוא מזייף).

הוחלף צינורית PVC (בעקבות חשד לזיוף בשסתום של הצינור).

הוחלף שסתום EVAP (בעקבות חשד לזיוף).

 

כן, החלפתי את כל מה שיכול להיות קשור לזיוף קל בביצועים שהורגש פה ושם מעין היסוס קל באופן רנדומלי בתאוצות, כל החלפים היו לי בצד ולא כלכך היה לי זמן להתעסק בניסוי וטעיה אז פשוט החלפתי את כולם במכה ובעיה נפתרה. אם אני צריך לנחש מי אשם, כנראה זה השסתום בצינורית PVC כיוון שהוא היחיד שעוד היה מקורי מביניהם וכל הצינורית היתה די בלויה.

 

מאי 2023 עם 142K על השעון - טיפול תקופתי

שמן פילטר (מקורי).

פילטר אוויר נבדק ונוקה.

 

יולי 2023 עם 147K על השעון - בהמשך לתאונה ממרץ 2021

תקופה קצרה אחרי התאונה החל איבוד מים איטי שדרש השלמה של אחת לכמה שבועות, אחרי כמה חודשים אותר המקור בסדק פצפון שנוצר באותו המיקום שבו נפגע האינטרקולר.

מרחתי הרבה זמן את התיקון כי זה היה כלכך מינורי, עד שזה התחיל להחמיר והוזמן מאמזון רדיאטור מקורי (1200 ש"ח) והוחלף יחד עם נוזל קירור מקורי. מאז מפלס יציב.

הוחלף גם מיכל מים על הדרך (היה לי ספייר במחסן) כי היה נראה שמתחיל להווצר סדק קטן בחלק הפנימי. הוחלף ליתר בטחון.

 

ינואר 2024 עם 155K על השעון - טיפול תקופתי

שמן פילטר (מקורי).

פילטר אוויר נבדק ונוקה.

 

בין לבין הוחלף פילטר מזגן כמה פעמים בזמנים רנדומלים שלא תיעדתי, לפעמים אפילו פעמיים בין טיפולים בעקבות ריח רע שעלה פה ושם בגלל פילטרים סוג ז')

כרגע נדרש שוב החלפת שמן גיר, יטופל באחד הסופשים הקרובים.

 

לדעתי האמינות של הרכב סה"כ טובה לאורך השנים, מלבד 2 נקודות תורפה שהם מערכת מים (תרמוסטט + יציאת מים) שדורש רענון כל 3-4 שנים ושסתום PCV בסעפת יניקה (ראו מאמר שלי בבלוג) לא באמת היו תקלות מהותיות, משביתות או מכאיבות בכיס.

 

המנוע הזה ידוע כמנוע רגיש שדורש יחס וטיפולים לפי הספר ודעתי האישית היא שרוב מוחלט של התקלות והבעיות שאנשים חווים עם המנוע הזה נובעים נטו מתחזוקה לקויה וחוסר מקצועיות של מוסכים לטיפול בו.

לאורך השנים שהוא אצלי והכרות עם בעלים נוספים של הרכב או רכבים דומים עם אותו הנוע נתקלתי לא פעם ולא פעמים בכאלו שטיפלו להם ברכב עם שמן מנוע לא מתאים, פלאגים לא מתאימים ולא לדבר על החלפות טורבו על ימין ועל שמאל שלא לצורך ופשוט חבל.

 

 

לשאלה האם היום עדיין הייתי ממליץ עליו? אז התשובה היא כן - אך רק במידה ועושים קצת שיעורי בית על נקודות התורפה ובודקים שהרכב הנרכש טופל כמו שצריך.

 

  • אהבתי 2

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...