Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום חווית רכישה + חוות דעת לאחר חודש ו4K עם שברולט סוניק RS 2015


dalet11
 שיתוף
עוקבים 14

פוסטים מומלצים

תודה רבה על המידע והפירוט ותמשיך להינות מהרכב.

מדהים איך העלויות פוחתות אם וכאשר מזמינים חלקים מחו"ל ומבצעים את העבודה לבד, במיוחד אם החלקים מארה"ב.

האם נתקלת בבעיות מכס כלשהן? מאיזה אתר נקנו החלקים?

זה הרכב הראשון שבו אתה מבצע את התיקונים לבד ?

 

Sent from my SM-J730F using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 75
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

^ הסוניק RS שונה משמעותית מאוד ממיקרה או פיקנטו, אי אפשר כלכך להשוואת ביניהם כי הם בקטוגוריה שונה לחלוטין ובעלות מאפיינים ויעוד שונה מאוד. סוניק מ2014 עם 80 על השעון זה נמוך מאוד לגיל ויכול להיות

אם יש נזילת / הזעת שמן משמעותית ממכסה השסתומים, השמן עשוי לנזול ולהישרף כשנוגע בחלקים חמים - מה שיוצר ריח שבהחלט עשוי לעבור הלאה לתא הנוסעים דרך המיזוג. בעיה נוספת נפוצה יחסית היא קולר שמן שעשוי

לרוב ההפרש בין מקורי של ACDELCO/GM לבין תחליפיים לא גדול במיוחד, וזול ברבע מחיר ממה שאותם חלקים נמכרים פה אז תמיד אעדיף מקורי. היצרנים עלומי השם שגם גוגל לא מכיר, לרוב זה אותם מוצרים שתמצא באלי אקספרס

תמונות שפורסמו בשרשור

תענוג! - כמה הוצאת על כל הסיפור כולל רכישת כלים? 5-6K בהגזמה?

 

עכשיו תחשוב כמה היית מוציא רק בלהחליף רכב - אם זה היה רכב חדש אז תחשוב כמה הייתי מאבד בנוסף על אבדן ערך מיידי ברגע שהרכב עלה על הכביש?

ואם רכב יד 2 - יישור קו מכאני, להכיר רכב מאפס וכך הלאה.

 

כל עוד אתה מרוצה מהרכב ואין סיבה\רצון למכור\להשבית - בעיני זו הדרך הנכונה.

 

וזה מבלי לדבר יותר מידי על הסיפוק האדיר וההנאה שבעשיה וגם הידע שאתה צובר.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
תודה רבה על המידע והפירוט ותמשיך להינות מהרכב.

מדהים איך העלויות פוחתות אם וכאשר מזמינים חלקים מחו"ל ומבצעים את העבודה לבד, במיוחד אם החלקים מארה"ב.

האם נתקלת בבעיות מכס כלשהן? מאיזה אתר נקנו החלקים?

זה הרכב הראשון שבו אתה מבצע את התיקונים לבד ?

 

Sent from my SM-J730F using Tapatalk

 

לא נתקלתי בבעיות מכס, הדבר היחיד שתכלס הזמנתי מחול היה יציאת המים וקיט הPCV, השאר הייתי צריך זמינות מהירה ורכשתי בארץ, מלבד מכסה השסתומים העלויות לא היו שונות ממש ממילא. את המחירים בחול ביררתי לאחר מכן כדי לברר כמה הפסדתי, אבל מה לעשות יש דברים שאי אפשר להערך להם ממש מראש. ולא, לא רכב ראשון שאני מטפל - מהרכב הראשון בבעלותי אני מטפל ומתחזק בעצמי כל מה שאני רק יכול, אם להגיד את האמת הסוניק היא היחידה שהייתי לוקח לטיפולים שוטפים במוסך, הסיבה היחידה זה אחריות יצרן אבל היום כשזה כבר לא רלוונטי אין שום סיבה לא לחזור ולהנות מתחזוקה עצמאית ושלא לדבר בכלל על החסכון המטורף בכיס.

 

תענוג! - כמה הוצאת על כל הסיפור כולל רכישת כלים? 5-6K בהגזמה?

 

עכשיו תחשוב כמה היית מוציא רק בלהחליף רכב - אם זה היה רכב חדש אז תחשוב כמה הייתי מאבד בנוסף על אבדן ערך מיידי ברגע שהרכב עלה על הכביש?

ואם רכב יד 2 - יישור קו מכאני, להכיר רכב מאפס וכך הלאה.

 

כל עוד אתה מרוצה מהרכב ואין סיבה\רצון למכור\להשבית - בעיני זו הדרך הנכונה.

 

וזה מבלי לדבר יותר מידי על הסיפוק האדיר וההנאה שבעשיה וגם הידע שאתה צובר.

 

הייתי מוציא המון כסף אם הייתי נכנס להליך מכירה/קניה/החלפה, הרבה אנשים בטוחים שאחרי שרשרת אירועים כזו צריך להיפטר מהרכב אבל לא חושבים על ההוצאות וההפסדים שזה גורר ולדעתי זאת טעות. כשמבינים את המקור לתקלות, התידרות שלהם ומקבלים מושג פחות או יותר למה לצפות ומתי אז מבינים עד כמה אין סיבה לפאניקה.

 

לגבי כלים - האמת לא הוצאתי כמעט גרוש על כלים - פה ושם אני רוכש איזה כלי בודד בכמה שקלים אם יש צורך, יש לי סט בוקסות/מברגים חמוד ממש שעולה 100 שקל ומספיק לפירוק של חצי מהרכב, יושב אצלי קבוע בתא מטען:

HTB1V7_tJaSWBuNjSsrbq6y0mVXaz.jpg

https://www.aliexpress.com/item/32907978269.html?spm=2114.search0104.3.1.8a3694c7RABrGr&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_4_10065_10068_319_10059_10884_317_10887_10696_321_322_10084_453_10083_454_10103_10618_10307_537_536%2Csearchweb201603_60%2CppcSwitch_0&algo_expid=b4f8141c-4082-442b-803b-05fe61b68653-0&algo_pvid=b4f8141c-4082-442b-803b-05fe61b68653

 

את רוב הכלים המעניינים והיקרים יותר אני תמיד משאיל מחבר לעבודה שיש לו פשוט הכל ועל פי צורך נקודתי, תמיד טוב שיש חברים כאלו :)

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חודשיים מאוחר יותר...

מעדכן קצת באיחור.

 

אז הגיע הזמן לטיפול 90K, מדובר בטיפול קטן שבגדול על פי הוראות יצרן כולל רק שמן ופילטר שמן.

 

כלים נדרשים לעבודה:

ג'ק

בוקים

סט בוקסות (24MM לפילטר שמן)

מיכל ריקון

 

חלפים:

גלון שמן בתקן GM DEXUS 1 GEN 2 (במקרה שלי רכשתי EUROL)

פילטר שמן מקורי (מק"ט: PF2257G, מגיע גם עם O RING חדש לבית הפילטר)

 

העבודה פשוטה למדי:

1. מתחילים בלפתוח את פקק מילוי השמן בכדי שתהליך הריקון יהיה מהיר יותר והשמן הישן יזרום החוצה במהירות ללא וואקום.

2. מרימים את הרכב, ומחפשים את בורג הניקוז. יש 2 ווריאציות לבורג הנ"ל, מצורפת תמונה:

20180922_123706.jpgDrainPlug-1.jpgIMG_20190809_184625.jpg

מניחים מיכל ריקון ופותחים את הבורג, אני אישית לא ממהר לשום מקום ונותן לשמן לצאת עד הטיפה האחרונה, אך בגדול זה בסדר גם לסגור אותו בשלב הטפטוף האיטי.

שימו לב לבורג יש טבעת גומי לאטימה, אין צורך לסגור את הבורג חזק מידי.

 

3. פותחים את בית הפילטר הממוקם בחלקו העליון של המנוע ממש צמוד לפקק מילוי השמן, נדרשת בוקסת 24 מילימטר שאין בסט בוקסות קטן ממוצע, אז רצוי לרכוש אחד בכמה שקלים בודדים ומחליפים את הפילטר הישן בחדש.

7.jpgIMG_20190809_184301.jpg

לא לשכוח להחליף גם את טבעת האטימה שהגיע עם הפילטר ומולבשת סביב מכסה בית הפילטר.

 

4. ממלאים שמן ובודקים מידי פעם את המפלס כדי לא לעבור את הכמות הנדרשת (אצלי נכנס בפועל 4 ליטר במדוייק)

 

זהו.

 

בנוסף להחלפת השמן, הוראות היצרן דורשות החלפה של פילטר אוויר אחת ל60K ק"מ, זה מישומה נראה לי בדיוני ומכיוון שעלות הפילטר זניחה והוא נראה לי די מסריח החלפתי גם אותו.

מק"ט פילטר אוויר 96950990, אני רכשתי תחליפי מאמזון מחברה אמריקאית מוכרת, נראה שהוא דווקא עולה באיכותו על המקורי לפחות בעין. אני בכל מקרה אחליף את הפילטר הנ"ל בכל טיפול כי מדובר בכמה שקלים בודדים.

IMG_20190809_191249.jpg

 

 

הדבר הבא: החלפת רפידות (ואולי גם צלחות).

סט קרמי קדמי ואחורי של בוש כבר מחכה בצד (הוזמן מאמזון, שניהם ב250 שקל כולל משלוח).

IMG_20190818_175812.jpg

עריכה אחרונה על ידי dalet11

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חודשיים מאוחר יותר...

מעדכן,

טרם החלפתי רפידות כי מבדיקה יש עדיין המון בשר, ימשיכו לחכות בצד עד שיגיע הצורך.

 

מה שכן בוצע, זה החלפה של אטמים בשני חיישני מיקום הקאמשאפט בעקבות הזעת שמן שכבר קיימת תקופה והחמירה לאחרונה.

האטמים האלו היא מחלה יחסית נפוצה במנוע הנ"ל, ההחלפה קלה עד מאוד, הגישה גם היא קלה מאוד ולא דורשת שום מאמץ. כל העסק לקח 5 דקות.

 

כלים נדרשים לעבודה:

ראצט קטן.

מאריך קטן לראצט.

בוקסה 8MM.

בוקסה E10.

 

חלפים:

זוג אטמים חדשים מק"ט: 55592715

הזמנתי מאמזון אטם מקורי בעלות של 5.5 דולר ליחידה כבר לפני מספר חודשים, כרגע המחיר 7 דולרים. עדיין זעום.

https://www.amazon.com/gp/product/B014VZCZIO/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o03_s00?ie=UTF8&psc=1

 

העבודה:

1. יש להסיר את בית פילטר האוויר, יש לפתוח בורג אחד 8MM כדי לשחרר את צינור היניקה (מסומן באדום), לנתק את פלאג חיישן הMAF (מסומן בצהוב) ולמשוך את בית הפילטר כלפי חזית הרכב בכדי להוציאו מהתושבת (בעדינות כמובן).

Annotation 2019-12-16 145033.jpg

 

2. בעזרת בוקסת E10, יש לפתוח את 2 הברגים המחזיקים כל אחד מחיישני המיקום במקומם, הם לא מהודקים במיוחד כך שאחרי חצי סיבוב את שאר ההברגה אפשר לשחרר בקלות עם היד, לאחר מכן משיכה קלה והוא יוצא החוצה, אם הוא קצת נדבק אפשר בעדינות להעזר במברג שטוח קטן לשחרור הראשוני מהמקום.

attachment.php.jpgattachment2.jpg

מי שרוצה, אפשר לנתק גם את כבל החשמל שמחובר לחיישן בכדי להוציאו ממקומו אך יש מספיק חופש תנועה כדי להחליף את האטם גם כשהכבל מחובר.

 

3. יש להסיר את האטם הישן מהחיישן ולנגב עם מטלית בעדינות את שאריות השמן הן על החיישן והן בבית החיישן.

attachment3.php.jpgattachment.php.jpgattachment4.php.jpg

 

4. יש להלביש את האטם החדש על החיישן ולהחזירו למקומו, להדק את הברגים חזרה בעדינות אין צורך בהידוק חזק, למקצוענים שביננו ניתן להשתמש בידית מומנט - המונמט יצרן הוא 8NM.

Annotation 2019-12-16 144100.jpgAnnotation 2019-12-16 144114.jpg

 

5. להחזיר חזרה את בית הפילטר למקומו, לחבר את צינור היניקה וחיישן הMAF.

 

 

זה הכל, פשוט וקל.

בעלי שברולט קרוז, יש יותר מרווח בין המנוע לבית הפילטר אולי אין אפילו צורך להסירו בשביל העבודה הזו.

 

*תמונות נלקחו ממדריך בפורום אמריקאי, התעצלתי לצלם בעצמי:

https://www.cruzetalk.com/threads/how-to-replace-cpasv-camshaft-position-actuator-solenoid-valve-seals.161034/

עריכה אחרונה על ידי dalet11

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סחטיין על העבודות!

נראה לי שאני בא אלייך לטיפול הבא :p

 

איזה פילטר אוויר הזמנת?

גם אני גיליתי שהם מחליפים רק פעם ב 60 אלף שזה על הפנים מבחינתי, מעדיף להחליף אותו אני כרגע על 43000 אחרי 3 טיפולים.

נבדוק את עניין ההזעה הזו, אמנם לא אותו רכב אבל המנוע נראה דומה לגמרי מבפנים.

איזה קוד מנוע אצלך בRS?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר במנוע 1.4 טוורבו קוד LUJ / LUV.

 

הפילטר אוויר שהתקנתי בפעם האחרונה (זה שצולם פה) הוא של חברת Premium Guard, חברה אמריקאית די מוכרת והפילטר אכן היה איכותי מאוד ומחירו זהה אגב למקורי.

בגדול תמיד מעדיף מקורי אך בזמנו לא היה במלאי, האמת שהזמנתי מקורי שיחכה בצד להחלפה הבאה באחד ההזמנות עם המשלוח חינם באמזון, בהרגשה הפילטר המקורי מרגיש פחות איכותי מהתחליפי הזה, אני חושב שאפשר גם בתמונה שהעלתי לראות שבהשוואה למקורי לצידו (שעבר 15-20K ק"מ) הוא נראה איכותי יותר, הנייר נראה מסיבי וסיבי יותר מאשר המקורי. מצד שני, יכול להיות שזרימת האוויר בתחליפי פחות אוטפימלית מהסיבה הזו ולמעשה גם הפילטר המקורי למרות היותו בתחושה "פחות איכותי" עושה בדיוק את העבודה שהוא צריך לעשות.

 

בכל מקרה, אני תמיד יעדיף ללכת על המקורי כשהוא זמין בטח כשהמחיר זהה, אגב היצרן אכן אומר של 60K רק להחליף את הפילטר הזה, זה נראה לי בדיוני לגמרי ואולי מתאים לרכב שעבד כל התקופה בתנאי מעבדה. אני בודק ויזואלית כל טיפול אבל נראה לי שבפועל אחליף כל טיפול שני רק כלומר סביב 20-30K ק"מ, בטיפול הבא אצלם את מצבו ואעדכן איך נראה הפילטר אחרי 10-15K.

 

אגב משהו שנזכרתי ששחכתי לעדכן, ואעדכן לגביו עכשיו.

החלפתי גם מיכל נוזל קירור לא מזמן. במקרה לגמרי ראיתי סדק פיצפון בחלקו התחתון עם הזעה אפסית, נסעתי איתו ככה משהו כמו חודש ומפלס הנוזל לא ירד אפילו במילימטר.

 

כלים נדרשים לעבודה:

מברג/ראצט + בוקסה 10MM

פלייר שפיץ / פלייר יעודי לשחרור אבזמי צינורות כמו בתמונה:

61-15v8ciXL._SX466_.jpg

 

חלפים נדרשים:

מיכל מים חדש מקט: 95048411

עלות מיכל חדש מקורי (ללא פקק) בארץ היה 130 ש"ח, באמזון/אלי אקספרס אפשר להשיג ב70-80 ש"ח.

סביב הליטר נוזל קירור מקורי DEX-COOL להשלמה אחרי ההחלפה.

 

העבודה:

1. בעזרת פלייר/כלי יעודי לשחרר את שני הצינורות המחוברים למיכל, אחד גדול בחלקו התחתון ואחד קטנטן בחלקו העליון, לאחר שחרור הצינור התחתון הגדול מציע לתפוס אותו בזווית כלפי מעלה כדי לאבד כמה שפחות נוזל קירור ולמנוע כמה שיותר כניסת אוויר למערכת.

Annotation 2019-12-18 082341.jpg

 

2. יש לפתוח את 2 ברגי ה10MM שמחזיקים את המיכל במקומו.

Annotation 2019-12-18 082548.jpg

 

3. להרכיב בסדר הפוך את המיכל החדש, להשלים נוזל קירור עד קו האמצע של המיכל ועצה שלי לאחר השלמת נוזל במיכל ללחוץ כמה לחיצות על הצינור התחתון כך שבמידה ויש בועות אוויר חלקם יצאו חזרה למיכל.

 

זהו, עבודה פשוטה מאוד. לעיתים נכנסים מעט בועות אוויר שיתנקזו מעצמם לאחר כמה נסיעות, אחרי יום יומיים מציע לבדוק שוב את מפלס הנוזל כשהוא קר ולהשלים במידת הצורך.

 

 

אגב, אצלי כמה ימים אחרי ההחלפה כשרציתי להשלים כמה מיליליטרים של נוזל הפקק נשבר בפתיחה וחצי נשאר בפנים וידית האחיזה עם ההברגה יצאה ממקומה :-P סגרתי חזרה והשארתי את המצב ככה, שחכתי מהעניין לחלוטין והמפלס ממילא לא ירד.

רק שבוע שעבר נזכרתי בעניין ורכשתי באמזון פקק חדש מקורי מק"ט: 13502353 בעלות זעומה של 5.9 דולר.

https://www.amazon.com/gp/product/B00PM39Y5C/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o04_s00?ie=UTF8&psc=1

נראה שהחלק עבר שדרוג קל כדי למנוע מקרים כאלו שוב, הפקק בנוי מ2 חלקים - האחד הוא ידית האחיזה עם ההברגה והשני הוא השסתום פריקת לחצים עם הגומיה שאוטמת. שני החלקים מחוברים אחד לשני עם קליפסים וכשמסובבים את הפקק לסגירה/פתיחה שניהם מסתובבים במקביל. מה שקרה אצלי, זה שהשסתום הפנימי נתפס קצת חזק במיכל ובעת הסיבוב הקליפסים פשוט מתנתקים בין שני החלקים.

הפקק החדש שהגיע נראה זהה לחלוטין אך במקום ששני החלקים יסתובבו כמקשה אחת במקביל כשפותחים/סוגרים ומחוברים אחד לשני בקליפסים, שני החלקים כעת נעים בנפרד כלומר כשמסובבים את הפקק בידית האחיזה החלק של השסתום לא מסתובב יחד איתו ובמקרה כמו שקרה אצלי שהחלק הפנימי נתפס קצת חזק החלקים לא יפרדו אחד מהשני.

 

טיפול הבא בעוד חודש-חודשיים, אולי ארענן גם שוב את שמן הגיר למרות שהוחלף לא כלכך מזמן (משהו כמו 30K), אצלם ואעדכן :)

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חודש מאוחר יותר...

מעדכן.

90K על השעון, והגיע זמן לטיפול קטן (105K) שכולל החלפת שמן + פילטר שמן בלבד.

עבודה פשוטה בדיוק כמו בפעם הקודמת, הוחלף בורג ריקון השמן כיוון שהיה מעט שחוק, עלות של 10 ברגים חדשים כאלו באלי אקספרס רק 12 דולר - זהים לחלוטין למקורי ומתאימים בול.

קישור לרכישת 10 ברגים 13 דולר

קישור לרכישת בורג בודד 2 דולר

כתבתי בעדכון הקודם שכנראה בטיפול הבא אחליף גם את שמן הגיר למרות שרק עבר 30 אלף ק"מ מההחלפה הקודמת והוראות היצרן מדברות על החלפה כל 75 בכלל, מישומה מלווה אותי תחושה מאז הרענון הקודם במורשה היבואן שההחלפה והמילוי לא היו בדיוק לפי הספר ואולי יש קצת חוסר של שמן בתיבה וכיוון שעלות השמן זניחה וההחלפה לא מסובכת במיוחד - אז למה לא?

 

אז להלן הפרטים על החלפת שמן גיר - רלוונטי לסוניק, קרוז ורכבים נוספים עם גיר 6T30 או 6T40 או 6T45.

 

כלים נדרשים לעבודה:

ג'ק

בוקים

מיכל ריקון

מברג/ראצט + מאריך + בוקסת 11MM.

משפך ארוך.

 

חלפים נדרשים:

שמן גיר בתקן Dexron VI (6) סביב ה5 ליטר, עלות בארץ 120 ש"ח לגלון, נדרשים שני גלונים ואת היתרה שומרים באחסון טוב להחלפה הבאה.

 

העבודה:

1. מרימים את הרכב על בוקים בבטחה ומחפשים את בורג הניקוז של הגיר. מדובר בבורג 11MM סטנסרטי שנמצא בחלקו התחתון של הגיר:

DRAIN.jpg

 

יש להניח תחת הבורג מיכל ריקון ולפתוח את הבורג. לוקח משהו כמו 5 דקות עד שהזרימה עוצרת ואפשר לסגור את הבורג כאשר נותר טפטוף עדין ולעבור לשלב הבא.

*השמן שיצא הינו בצבע שחור ולא אדום כמו החדש, זה תקין.

 

2. יש לפתוח את פקק המילוי (צבע שחור) שנמצא בחלקו העליון עם היד, למקם משפך ולהתחיל למלא את הגלון הראשון במלואו + עוד משהו כמו 500 מיליליטר מהמיכל הנוסף. סה"כ סביב ה4.3 ליטרים:

plug.jpg

 

השלבים הבאים הם החשובים ביותר וחשוב לפעול בדיוק לפי ההוראות.

 

3. לאחר שמלאנו את השמן, יש לסגור את פתח המילוי, להניע את הרכב ולעבור בין כל ההילוכים ולהמתין 2-3 שניות בין כל הילוך. יש לחזור על הפעולה 3-4 פעמים.

 

4. יש לצאת לנסיעה קצרה ועדינה, לדאוג שאנו עוברים על כל ההילוכים בגיר (יש להגיע להילוך השישי) ולאחר מכן לחנות ולהשאיר את הרכב מונע בPARKING לכל לשלבים הבאים.

 

5. יש שוב להרים את הרכב ולהוריד את הגלגל הקדמי בצד הנהג בכדי שנוכל לגשת לבורג בדיקת המפלס. חשוב מאוד להרים את הרכב עם בוקים בשני הצדדים באותו הגובה על מנת שהרכב יהיה מפולס, אחרת בדיקת המפלס תיהיה שגויה.

הגישה לבורג בדיקת המפלס לא הכי קלה, ואולי יקח לכם קצת זמן לקלוט אותו, הוא נמצא ממש צמוד ליציאת הציריה וכדי להגיע אליו יש להעזר במאריך.

אני השתמשתי בראצט קטן 1/4 עם מאריך אחד גדול ואחד קטן, הבוקסה הנדרשת היא 11MM גם כן.

4.jpg3.png

 

6. יש למקם מיכל ריקון מתחת לבורג בדיקת המפלס ולפתוח את הבורג. בשלב הזה לא יצאו עודפי שמן כיוון שטרם יש מספיק שמן בגיר.

 

7. יש לפתוח שוב את פתח המילוי בחלקו העליון של הגיר, למקם משפך ארוך ולהתחיל למלא שמן, בכל פעם משהו כמו 100 מיליליטר ולבדוק האם מתחיל לנזול מפתח בדיקת המפלס. ברגע שמתחיל לטפטף שמן בעדינות זה אומר שהמפלס תקין ויש מספיק שמן בגיר. אצלי נכנס סביב החצי ליטר עד לטפטוף.

 

8. יש לסגור את בורג בדיקת המפלס, להשלים עוד 20-30 מיליליטר שמן ולסגור את פתח המילוי, להרכיב חזרה את הגלגל ולהוריד את הרכב. זהו. סיימנו.

 

*חשוב מאוד להדגיש, בדיקת המפלס חייבת להתבצע כשהרכב מונע ולאחר עבר נסיעה שכללה מעבר בין כל ההילוכים, אחרת בדיקת המפלס לא תיהיה תקינה ונסיעה עם חוסר שמן עשויה לגרום לנזק לגיר.

*כל התמונות נלקחו מהאינטרנט כי אני עצלן ושוכח תמיד לצלם, התמונה של בורג בדיקת המפלס נלקחה משברולט קרוז שם יש גישה קלה יותר מאשר בסוניק, המיקום זהה.

 

סרטון יוטיוב למעוניינים:

 

 

סה"כ לא מדובר בעבודה מורכבת במיוחד או כזו שדורשת כלים מיוחדים וכל אחד עם חוש טכני יכול לבצע זאת, כל התהליך לוקח סביב השעה עבודה באיזי.

 

חייב לציין שהגיר מתנהג הרבה יותר טוב אחרי ההחלפה, החלפות ההילוכים הרבה יותר עדינות ונעימות מה שאולי מחזק את התחושה שהייתה לי שהמוסך המורשה בזמנו לא עבד בדיוק לפי הספר ויתכן שהיה חוסר קל בשמן.

 

בגלל שהעלות של השמן זניחה והעבודה לא מורכבת לדעתי אחליף אותו בשגרה כל טיפול שלישי. לא יודע כמה זה יועיל להארכת חיי הגיר, מה שבטוח זה לא יזיק.

עריכה אחרונה על ידי dalet11

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
וואלה אחי אני שם אותך במועדפים. יש לי את אותו הרכב ועזרת לי המון. מה עם נוזל קירור..החלפת?

כן, הגבתי לך בשרשור בטכני בנושא.

 

אלוף, איזה שרשור מעולה. סחטיין על העבודה והידיים

 

תודה.

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 3 חודשים מאוחר יותר...

אתה עושה אחלה עבודה ומתעדכן באינטרנט - כל הכבוד!! (במיוחד הקטע עם הקיט PCV - עוד לא קרה לי אבל אני כבר מתכנן את התיקון V3)

זה גם מה שאני עושה, והאוטו מטופל ברמה גבוהה מאוד.

יש בספר רכב 2 סוגים של schedules - אחד רגיל והשני severe ויכול להיות שאתה מסתכל על הרגיל למרות שבארץ אנחנו נוסעים בתנאים שבקלות אפשר לקרוא להם severe. ההחלפות יותר תכופות.

בכל מקרה - מאיפה אתה מזמין את החלקי חילוף בלי לשלם עלות משלוח משוגעת? יש לך ספק מועדף?

עריכה אחרונה על ידי orentet
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 5 חודשים מאוחר יותר...

אחי תשלח לי הודעה בווצאפ אני לקחתי לבדיקה בדיוק דגם כזה ואני צריך ממך עזרה אם תוכל אני אשמח זה לא נותן לי לשלוח הודעה פרטית

המספר הוא 0523143749

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 5 חודשים מאוחר יותר...

שלום וברכה

תודה רבה על השרשור המדהים.

האם ידוע לך אם החלפים  מתאימים לקרוז 1.8 2013 ?

לדוגמה האטמים לכאמשפט והקיט.

בקרוז שלי יש ירידה איטית במפלס המים במיכל הקירור בבדיקה תחת לחץ במוסך לא נמצאה נזילה,

ומוסך אחר החליף לי מיכל מים ועדיין יש ירידה איטית.  יש לך מושג מאיפה זה יכול לברוח? 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • שבועיים מאוחר יותר ...

בקרוב קונה גם סוניק rs 😎

Ford Focus mk2 2009 1.6 trend ז"ל

סקודה אוקטביה 1.2 TSI DGS7 שנת 2012 אלגנס wife mode

פורד פוקוס 2007 chia 2.0

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...