Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום חווית רכישה + חוות דעת לאחר חודש ו4K עם שברולט סוניק RS 2015


dalet11
 שיתוף
עוקבים 14

פוסטים מומלצים

  • תגובות 75
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

^ הסוניק RS שונה משמעותית מאוד ממיקרה או פיקנטו, אי אפשר כלכך להשוואת ביניהם כי הם בקטוגוריה שונה לחלוטין ובעלות מאפיינים ויעוד שונה מאוד. סוניק מ2014 עם 80 על השעון זה נמוך מאוד לגיל ויכול להיות

אם יש נזילת / הזעת שמן משמעותית ממכסה השסתומים, השמן עשוי לנזול ולהישרף כשנוגע בחלקים חמים - מה שיוצר ריח שבהחלט עשוי לעבור הלאה לתא הנוסעים דרך המיזוג. בעיה נוספת נפוצה יחסית היא קולר שמן שעשוי

לרוב ההפרש בין מקורי של ACDELCO/GM לבין תחליפיים לא גדול במיוחד, וזול ברבע מחיר ממה שאותם חלקים נמכרים פה אז תמיד אעדיף מקורי. היצרנים עלומי השם שגם גוגל לא מכיר, לרוב זה אותם מוצרים שתמצא באלי אקספרס

תמונות שפורסמו בשרשור

תתחדש!

בזמנו נסעתי על אחת כזו [כשחשבתי שאני לא רוצה ידני] והגיר שם הבריח אותי חיש מהר לידני אמיתי :roll:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש

כתבת בענווה גם על החסרונות של הרכב ועל כך תודה.

 

אומנם הרכב לא מושלם, אבל במחיר שלו, לקבל רכב יחסית חזק ומאובזר, ודי מודרני, נראה לי מאוד משתלם.

 

בן

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • שבועיים מאוחר יותר ...

מעדכן,

קצת חקרתי את המערכת מולטימדיה המקורית שמגיעה בסוניק וקיימת גם בעוד מגוון רחב של רכבי GM מהשנים הללו המכונה MYLINK.. כמו שכולם יודעים, המערכת לא ממש אוהבת עברית.. הממשק עוד ניחה, אבל אפילו לא בהצגה של שמות קבצים או אנשי קשר..

 

אז.... אצלי זה כבר לא המצב :)

IMG_20180117_203649_HDR.jpgIMG_20180117_203713_HDR.jpg

 

כשאסיים עם הכל אדאג לפרסם מדריך :-D

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש, נשמע שמצאת אחלה VFM, ממש פיאט בראבו הדור החדש :lol:, איבזור, כוח, שנתון מתקדם, גיר לא מושלם במחיר נמוך.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם

 

לכל המעוניינים, פרסמתי מדריך בפורום אודיו כיצד לעדכן את מערכת הMylink ולהוסיף תמיכה וממשק מלא בעברית :)

 

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?646479-%D7%A2%D7%93%D7%9B%D7%95%D7%9F-%D7%92%D7%A8%D7%A1%D7%90-%D7%95%D7%94%D7%95%D7%A1%D7%A4%D7%AA-%D7%AA%D7%9E%D7%99%D7%9B%D7%94-%D7%95%D7%9E%D7%9E%D7%A9%D7%A7-%D7%91%D7%A2%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%AA-%D7%9C%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-Chevrolet-MyLink

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חודשיים מאוחר יותר...

מעדכן:

בקצרה: טורבו הוחלף באחריות.

הסיפור:

יום שישי האחרון (8.4.2018 )כמה רגעים לאחר תחילת נסיעה לפתע הופיע קוד תקלה מספר 89, מייד הורגש שכוח המנוע הופחת ועצרתי בצד לבדוק את הנושא.

בדיקה בספר רכב לא אומרת הרבה מלבד לגשת בהקדם לבדיקה במוסך, הצצה קצרה על מים+שמן והכל נראה תקין.

מניע שוב, הקוד תקלה לא מופיע ונוסע בנסיעה איטית חזרה הביתה (5 דקות).

 

יום ראשון - מגיע מוקדם בבוקר למוסך היבואן בנהריה ומשאיר את הרכב לבדיקה.

שעות הצהריים מתקשרים ומודיעים כי לאחר בדיקה ופירוק נמצא כי הטורבו הלך לעולמו. למה? לא יודעים להגיד בדיוק, מנהל המוסך טען שנתקל במספר מקרים כאלו ברכבים עם המנוע הזה באזור ה50K ק"מ כמו אצלי וטוען כי מאמין שהיה איזשהי סדרת מנועים עם טורבו בעייתי שיצאו מהמפעל, בכל מקרה כבר באותו היום הזמינו טורבו חדש יחד עם כל הצנרות והאטמים הרלוונטים לטובת החלפה במסגרת אחריות היצרן.

 

יום שלישי (היום) - הרכב סיים טיפול, טורבו הוחלף עם כל הצנרות והאטמים הרלוונטים, מי קירור הוחלפו (טורבו מקורר מים+שמן בדגם הזה) ונקראתי לאסוף את הרכב.

שמחתי מאוד לראות את העבודה הנקיה שבוצעה במוסך, הרכב חזר נקי בלי לכלוכים או סימן שבכלל עשו משהו ברכב (כבר התרגלתי בעבר שתמיד אחרי טיפול במוסך חצי רכב מרוח בשמן שחור על מכסה המנוע וכו')

לאחר 3 נסיעות שבוצעו בינתים נראה שהכל תקין לחלוטין, אפילו קיבלתי תחושה שהייתה בעיה בטורבו לא מעט זמן כי מרגיש שהרכב קיבל כמה סוסים נוספים ושיוט בעליות קליל מאי פעם.

 

לסיכום, מבאס שבפחות מ50K חלק שבימינו אמור להיות מאוד אמין כבר מתקלקל בלי סיבה ממשית (הרכב לא עבר שום התעללות) אך אני שמח שהדבר קרה במסגרת אחריות היצרן ומכלול הטורבו הוחלף בחדש וחסך לי עלות של סביבות 10 אלף שקלים על החלקים והעבודה הזו.

 

אגב, משיטוט בפורומים בחול גיליתי שבאמצע 2015 התחילו מכלול טורבו משופר בכדי למנוע מקרים כאלו, דיווחים בפורומים בחול במקרים דומים נראה שאחרי ההחלפה לא הייתה שוב בעיה בטורבו גם לאחר 100 אלף קילומטר כך שזה מאוד משמח לשמוע.

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מזלך שהרכב באחריות וטוב שנגמר כך.

תקן/נו אותי אם אני טועה אבל מדובר על אותו המנוע שנמצא באסטרה מהדור הקודם?

למכר מהעבודה הייתה עד לפני שבוע אסטרה 2012 1.4 יוצאת ליסינג ולפני כשנה ביום בהיר אחד הורגשה ה"חוסר סחיבה" שתיארת.

לאחר בדיקה במוסך גם אצלו היה צורך בהחלפת הטורבו (לדעתי עוד מס' דברים נפגעו) והנזק הכספי בסופו של דבר היה כ-8K.

לפני מס' שבועות שוב נתקע בדרך לבית,הפעם אני לא זוכר מה הייתה הבעיה,אבל הפעם "רק" 3K הושארו במוסך.

מיד לאחר מכן עשה סבב בסוכנויות הטרייד למיניהן ורכש מאזדה 3 פרימיום מודל 2016.

אגב, על האסטרה קיבל זיכוי מצחיק של 19K ש"ח (2012 ,יד 2 יוצאת ליסינג ו-175 אלף ק"מ).

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אכן גם באסטרה היה אותו המנוע למיטב ידיעתי, בגדול מדובר במנוע עם רקורד מאוד אמין וגם חיפוש ברשת מעלה מקרים די בודדים של תקלות טורבו במנוע הזה.

חשוב לזכור שרכב יוצא ליסינג לרוב עובר חיים די נוקשים וטיפולי התאבדות, שמעתי על יחסית הרבה רכבי טורבו יוצאי ליסינג שחטפו תקלות טורבו - חשוב לזכור שהטורבו מקורר שמן ובמידה והחלפות השמן לא היו בזמנים או שהשתמשו בשמנים לא איכותיים או לא מתאימים למנועי טורבו שזה דבר די נהוג ברכבי ליסינג אז אורך החיים של הטורבו נפגע.

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לסיכום, מבאס שבפחות מ50K חלק שבימינו אמור להיות מאוד אמין כבר מתקלקל בלי סיבה ממשית (הרכב לא עבר שום התעללות) אך אני שמח שהדבר קרה במסגרת אחריות היצרן ומכלול הטורבו הוחלף בחדש וחסך לי עלות של סביבות 10 אלף שקלים על החלקים והעבודה הזו.

זה אכן מבאס ואני אסתכן בהכללה ואומר שזה המצב בכל הטורבו-בנזין המודרניים הנוכחיים.

מוזר שמשהו שהיה כבר לפני 30 שנה סטנדרטי במנועי דיזל עדיין מפגין אמינות כל כך נמוכה במנועי בנזין.

לכאורה, על הנייר, אין שום סיבה שזה יהיה כך.

 

במציאות, זה 4-8K שלא תמיד נופלים על תקופת האחריות. :-(

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 6 חודשים מאוחר יותר...

חוזר לעדכן - היום זה היום שבו נגמרת אחריות היצרן על הרכב, ונותרו עוד שבועיים עד שאחגוג שנה עם הרכב והגיע הזמן לעדכן קצת בנוגע לעלויות אחזקה, אמינות וטיפולים.

 

ראשית, אציין שכמעט דבר ממה שרשמתי בחוות דעת לא השתנה, הרכב עומד בכל הציפיות ואני מאוד נהנה ממנו, הדבר היחיד שהייתי שמח שהיה טוב יותר הוא בידוד רעשי רוח ורעשי מנוע שלצערי לא מהמוצלחים בקטגוריה, אך זה גם דברים שאפשר לשפר באופן עצמאי (נכון להיום הוספתי כבר גומיות אטימה נוספות בדלתות והשיפור מורגש, אני מתכנן גם להוסיף יריעות בידוד בקיר האש והדלתות בהמשך)

צריכת הדלק בנסיעות הממוצאות שלי באזור ה11.5 ק"מ לליטר, הרוב עירוני או בין עירוני פקוק, בנסיעה לאילת הגעתי ל15.

 

אמינות

להלן רשימת התיקונים שבוצעו בתקופת האחריות:

42,100 ק"מ 12.1.2018 - בעת רכישת הרכב היו 3 ליקויים קלים שציינתי בתחילת השרשור - הוחלף מנגנון חשמלי לפתיחת תא מטען, גומיה של חלון אחורי שמאלי, יחידת שליטה על מערכת השמע מההגה.

49,500 ק"מ 8.4.2018 - הוחלף מכלול טורבו עליו פירטתי כמה פוסטים קודם לכן.

55,000 ק"מ 3.7.2018 - הוחלפו בולמי גז תא מטען, מצלמת רוורס שהפסיקה לפעול (מסתבר בסוף שהיא הייתה תקינה והבעיה הייתה במערכת השמע שהייתה צריכה תכנות מחדש, סיכוי גבוה שאני גרמתי לתקלה באחד המשחקים שלי לתרגום המערכת לעברית - פוסט בהרחבה נמצא בפורום אודיו)

63,000 ק"מ 23.10.2018 - בדיקה מקיפה לפני תום אחריות - הוחלפו 3 תושבות מנוע (האמת אין לי מושג למה, אבל לא היה אכפת לי להתחדש), 2 מוטות מייצב (טענו שמשהו שם היה יבש לא כלכך יודע להגיד מה בדיוק) ומנגנון חשמלי לנעילת דלת אחורית ימין שדווחתי שהדלת פעם אחת לא נפתחה מהשלט בלחיצה הראשונה ויאמר לזכותם שהחליפו בלי לשאול שאלות ובלי צורך להתאמץ לשחזר את התקלה.

 

סה"כ מלבד מכלול הטורבו לא היו ליקויים חריגים נוספים, על הטורבו כפי שציינתי פירטתי בהרחבה בפוסט קודם למתעניינים.

 

אחזקה

רכשתי את הרכב ממש אחרי טיפול במורשה על ידי הבעלים הקודם, להלן פירוט מלא:

בוצע על ידי בעלים קודם - 15,800 ק"מ - טיפול 15K - עלה 580 ש"ח וכלל שמן ופילטר.

בוצע על ידי בעלים קודם - 31,100 ק"מ - טיפול 30K - עלה 2100 שקלים וכלל שמן ופילטר, צלחות קדמי, רפידות קדמי, צלחות אחורי.

12.1.2018 - 42,100 ק"מ - טיפול 45K - עלה 580 ש"ח וכלל שמן ופילטר.

3.7.2018 - 55,000 ק"מ - טיפול 60K - עלה 1643 ש"ח וכלל שמן ופילטר, פילטר אוויר, פילטר מזגן, 4 מצתים, רפידות אחורי.

23.10.2018 - 63,000 ק"מ - בהמשך לבדיקה במוסך לפני תום אחריות - עלה 700 ש"ח וכלל צלחות קדמי, רפידות קדמי.

 

לדעתי עלות הטיפולים זולה בהתחשב בכך שמדובר במורשה יבואן.

 

 

אם יש שאלות אשמח לענות :)

עריכה אחרונה על ידי dalet11

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה על הסקירה מפורטת .

 

תשמע בתקופה של 9 חודשים הוחלף ברכב מכלול טורבו , בולמי גז , 3 תושבות מנוע(מסיבה לא ברורה) , זוג מוטות מייצבים ומנגנון חשמלי. זה לא מעט בפרק זמן יחסית קצר , עכשוו כשאתה מחוץ לאחריות הייתי שוקל בכובד ראש אם כדאי להמשיך עם הרכב או לא.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

במזדה בת תשע עם פי שלוש ק"מ לא הוחלפו אפילו חצי מהדברים שהחלפת.

לזה בטח לא הייתי רכב אמין

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה! :)

 

מתעלק קצת - פתחתי שרשור על צריכת דלק ב RS שלי (2014 80K ק"מ, חודש וחצי אצלי), הקלטתי גם סרטון כשהרכב עומד בחניה וצריכת הדלק הממוצעת עולה ממש מהר אחרי איפוס, האם אתה יכול לבדוק אם גם אצלך צריכת הדלק הממוצעת עולה ככה כשהרכב עומד וקצת אחרי איפוס (אני מדבר ממש על 3-4 ק"מ אחרי האיפוס, בשבילי זו הייתה הנסיעה מבתחנת דלק לבית)

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?663015-%D7%A9%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%9C%D7%98-%D7%A1%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%A7-RS-2014-%D7%A6%D7%A8%D7%99%D7%9B%D7%AA-%D7%93%D7%9C%D7%A7-%D7%9E%D7%96%D7%A2%D7%96%D7%A2%D7%AA

אימפלה 2005 3.4 6 מקומות

:-D

סוניק RS 2014

בעבר: ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...