Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3292 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
יצא לי לנהוג לא מעט על cx5 - הרכב הוא הדבר הכי רחוק מתחושת פרימיום, בטח בתא הנוסעים,

הכל סופר פשוט ופלסטיקי והתחושה הזולה קורצת מכל פינה שהיא - לי אישית בנסיעות ארוכות המושב היה מאוד לא נוח וממליץ לבדוק אם הוא מתאים לך.

 

אנחנו מדברים על ה- cx5 החדש שעוד לא הגיע לישראל. הכל כמובן מסרטונים ביוטיוב של כתבות והשוואות לגביו (וראיתי הרבה מאד, גם לגבי כל שאר הג'יפונים בקטגוריה, את אלו שבישראל גם בדקתי באולמות התצוגה). הוא נראה האיכותי והפרמיום ביותר בקטגורייה ואפילו בקטגוריית מחיר גבוהה יותר.

 

בדגם הנוכחי של ה- cx5 אין תחושת פרימיום אבל הוא מאד איכותי מבחינת חומרי הפנים והמושבים הם דווקא הצד החזק שלו, אני לא יודע איך הגעת למסקנות הללו.

בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

  • תגובות 110
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
בתגובות שקראתי נכנס המושג פרמיום. אמנם מדובר "בהרגשת פרמיום", נושא שהוא סוביקטבי מאוד ואישי, אבל אני חש שמערבבים כמה דברים.

לשיטתי, רכב פרימיום מתבטא באיכות החומרים ובעיצוב הפנימי. חלון בגג לא מהווה מבחינתי "פרמיום", אלא שייך לאיבזור.

איכות חומרים ואיכות הרכבה יכולים לתת פרמיום.

לדוגמא בקיה ספוראז' וביונדאי טוסון, יש הרבה חלקי פלסטיק קשיחים וכו' ומבחינתי אין בהם פרמיום וגם לא הרגשה כזו.

אם מסתכלים על רכבים יקרים יותר, מרגישים איכות חומרים יותר טובה, חומרים יותר רכים וכו'.

כל זאת, מבלי לציין את האיבזור.

אגב, לטוסון יש מערכות בטיחות כמו לספורטאז אבל בגלל הרצון של היבואן לשמור על רמת מחיר, לא מייבאים עם המערכות הללו.

 

תיקון קטן לגבי הטוסון, היבואן רוצה לשמור על רווח כמה שיותר גבוה, ולא מחיר נמוך.

אם בקיה יכולים לשווק את הספורטאז' עם מערכות בטיחות מקוריות החל מהדגם הכי פשוט אז גם ביונדאי יכולים.

פורסם (נערך)

ראשית אני מודה לכלל המגיבים כאן שטרחו מזמנם.

 

אתמול אני ואשתי סיכמנו סופית, כי אנו נמתין לקראת סוף השנה ונרכוש רכב, כך שיעלה על הכביש בראשית 2018.

 

פיג'ו 3008 על מגוון האפשרויות שהוא מציע, הן מבחינת האבזור והן מבחינת יחידות ההנעה, יחד עם המחיר האטרקטיבי וההתחייבות של לובינסקי לטרייד-אין במחיר מחירון על הרכב הנוכחי, כל אלה יחד יוצרים כרגע את החבילה האטרקטיבית ביותר.

כמובן שאנו עוד נעשה נסיעת מבחן, וגם אם לא נוהב את הדיזל, למרות שאני בספק, יש את הבנזין.

 

בנוגע ליונדאי טוסון מנוע 2.0, יוצא לי לנסוע לא מעט עם חבר וגם נהגתי בה פעם אחת. בסה"כ כשלעצמו רכב טוב. מההתרשמות שלי למרות המנוע הגדול יותר, הרכב לא מרגיש נמרץ. החבר שהוא בעל הרכב, אחרי שעברה לו ההתלהבות הראשונית, מספר שגם הוא מרגיש שהרכב כבד ולא סוחב כפי שהוא היה רוצה וגם צריכת הדלק גבוה יחסית.

בעיניינו ה- 3008 מציע חבילה פשוט יותר אטרקטיבית.

 

בנוגע לקיה ספורטאג', כאמור ה- 3008 בעיניינו פשוט יותר מעניין מכל הבחינות, וטווח המחירים די זהה. מה גם שקיה מגיע עם אותה יחידת ההנעה כמו ביונדאי.

 

בנוגע לפולקסוואגן טיגואן, ממילא הרכבים צפויים להגיע לארץ רק לקראת סוף השנה כך שעד אז אנסה לדלות קצת יותר מידע על המנוע (אפתח שרשור נפרד ספציפית למנוע), גם מפורומים בחו"ל במדינות בהן הרכב כבר על הכבישים.

אני מודע לטענה שכחבילה הוא מציע פחות תמורת יותר כסף אבל אנחנו אהבנו אותו, לפחות באולם התצוגה, כך שמבחינתנו הוא עדיין מועמד רלוונטי.

 

וכמובן יש את המסקרן אך לא ממש נודע. בעצם כל אלה שעדיין לא הגיעו אלינו בגרסאות החדשות שלהם (אבל יודעים די בוודאות שיגיעו עוד השנה), לא ברור באילו רמות איבזור וכיצד יתומחרו.

מבחינתי ברשימה הזאת נכללים מאזדה CX-5, הונדה CR-V, פורד קוגה ואולי גם שברולט אקווינוקס.

עריכה אחרונה על ידי Ozb

קרדיט ל- misterb על התמונה

פורסם

טיגואן: נאה מבחוץ ומבפנים, מרווח מאוד בספסל האחורי ובעל תא מטען ענק. איכות חומרים טובה ומרגיש איכותי יותר מהשאר. באופן כללי מאוד אהבתי אך יש שתי בעיות עקרוניות: א. המחיר לא זול ביחס לאבזור מה שגורם לך להרגיש שאתה נוסע בגירסה "לעניים" לעומת הדגם המאובזר (תשווה בין המפרטים..) ומצד שני הגירסה המאובזרת יקרה מידי לדעתי. ב. מועד אספקה בנובמבר מייתר את הקניה השנה (רק חמור יקנה בסוף שנה במחיר מלא, שיהיה להם בהצלחה), כך שהשנה זה לא רלוונטי לצערי.

 

שאלת תם - אם רישוי הרכב מציין תאריך עלייה לכביש שכולל שנה וחודש, מדוע זה משנה שהרכב נרכש בסוף שנה? (בהנחה שהדגם לא הולך להיות מוחלף בשנה שלאחר מכן)

פורסם

שאף אחד לא באמת מתייחס לשיטה הזאת, לא רוכשים פרטיים ובוודאי שלא כשמנסים לבצע טרייד אין.

אותי אישית זה פחות הטריד ובחרתי לקבל רכב בסוף נובמבר 2015 ולא להמתין לינואר 16'.

פורסם
שאלת תם - אם רישוי הרכב מציין תאריך עלייה לכביש שכולל שנה וחודש, מדוע זה משנה שהרכב נרכש בסוף שנה? (בהנחה שהדגם לא הולך להיות מוחלף בשנה שלאחר מכן)

 

התשובה לשאלתך נמצאת בכל הכותרות הרבות כאן בפורום. כולם מתייחסים לדגם ולשנת הייצור שלו. לא ראיתי שמישהו נוקב גם בחודש.

זה נכון שבמעמד הקניה/מכירה מעמיקים יותר בפרטים והמחירון הקובע מתייחס לחודש ספציפי.

אני אהיה פחות נחרץ מאלון ורק אומר שצריכה להיות סיבה ממש טובה לרכוש רכב לקראת סוף השנה ולא להמתין לתחיל השנה.

קרדיט ל- misterb על התמונה

פורסם
התשובה לשאלתך נמצאת בכל הכותרות הרבות כאן בפורום. כולם מתייחסים לדגם ולשנת הייצור שלו. לא ראיתי שמישהו נוקב גם בחודש.

זה נכון שבמעמד הקניה/מכירה מעמיקים יותר בפרטים והמחירון הקובע מתייחס לחודש ספציפי.

אני אהיה פחות נחרץ מאלון ורק אומר שצריכה להיות סיבה ממש טובה לרכוש רכב לקראת סוף השנה ולא להמתין לתחיל השנה.

זה נכון ולא נכון.

המחירון מתייחס לחודש עליה לכביש אך זה תלוי בשנתון הרכב.

לרכב שעבר 5 שנים (אם אני לא טועה) כבר לא מתייחסים לחודש עליה לכביש.

זה נכון למחירון לוי יצחק, מחירון יד-2 כן מתייחסים גם לרכב ישן אך אף אחד לא מתייחס למחירון יד-2 במעמד הקניה.

מעבר לזה, שברגע שתנסה למכור את הרכב אתה תראה שאנשים לא כל כך מתייחסים לתאריך עליה לכביש ולא מוכנים לשלם "מחירון משוכלל", אולי רק מבקרים חריגים ובטח שללא משא ומתן נוקב.

אני אישית לא מוכן להיות "הפראייר" שירכוש בסוף שנה ויעזור ליבואנים לסגור שנה טובה על חשבון עצמי.

ההפרש במכירה יכול להיות אלפים רבים של שקלים!

לא סתם היבואנים עושים מבצעי מכירות בסוף שנה, ולא סתם השוק חלש בסוף השנה על אף מבצעי המכירות הנ"ל...

פורסם (נערך)

בחנתי היום באולם התצוגה את הטיגואן.

 

לא יודע איזה קסם הם עשו שם, אבל מרווח הרגליים (בציר האורך) במושב האחורי אדיר (כאשר מאחורי הנהג מרווח יותר מאחורי הנוסע, אם רוצים לשמור על מרווח טוב לנוסע), למעשה מייד לאחר מכן ישבתי באוודי q7 ומרווח הרגליים פשוט זהה (בטח תחשבו שאני לא יודע על מה אני מדבר, אבל אני מאד פדנט בבדיקות שלי, יושב בתנוחת נהיגה נכונה כמו שמלמדים בספרים ולאחר מכן יושב במושב האחורי ובודק את המרווח).

 

כלומר מקבלים כאן פרמטר מאד ייחודי ויוצא דופן, נכון שבדרך כלל יושבים במושב האחורי ילדים, שגם ברכב מיני יהיה להם מספיק מקום לרגליים, אבל המושבים הקדמיים בכל זאת מהווים מחסום לשדה הראיה והתחושה הרבה יותר נעימה ככל שהמושבים הקדמיים רחוקים יותר.

 

מבחינת רוחב המושב האחורי עצמו (לא הרוחב בין הדלתות) הוא נראה לי לכל היותר ממוצע, לי יש רק שני ילדים ולכן פרמטר זה לא חשוב לי.

 

חומרי הפנים איכותיים, אבל התחושה בסופו של די רגילה. בפיז׳ו 3008 התחושה לדעתי טובה יותר.

 

הפרמטרים שהפריעו לי:

 

תא המטען נראה על הצד הבינוני ולא גדול במיוחד, גם כאשר המדף של הריצפה נמצא במצב הנמוך, תא המטען קצר ולא עמוק במיוחד וייתכן שהנתון הרשמי של 500 ליטר אופטימי.

 

ניתן להגדיל את תא המטען בעת הצורך על ידי הזזת המושבים האחוריים קדימה, על חשבון מרווח הרגליים של יושבי המושב האחורי, אני פחות אוהב ״פתרון״ כזה ומעדיף תא מטען גדול יותר מלכתחילה.

 

חסרון נוסף- ההנעה מתבצעת באמצעות מפתח ולא באמצעות כפתור הנעה (שלא לדבר על כך שאפילו ברכבים זולים יותר יש גם כניסה ויציאה ללא מפתח).

 

חסרון נוסף הוא שאין משענת יד מרכזית במושבים האחוריים (כאשר לצורך הדוגמה אפילו באטקה הזולה יותר יש משענת כזאת) אביזר נוחות הכרחי לדעתי לעד שני נוסעים במושב האחורי (לשלושה ילדים זה לא רלבנטי).

 

חסרונות אחרונים הם העדר מערכת למניעת סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.

 

בשבוע הבא יש ״ימי מכירות״ בפולקסווגן, אבל ההנחה על הטיגואן היא רק 1,000 ₪ ומקבלים חיישני חניה אחוריים שטוחים שעולים 1,500 ₪ בחינם.

 

המחיר על הכביש לפני הנחה יוצא דרך אגב כ- 169,000₪.

 

בסך הכל יצאתי עם תחושת החמצה.

 

אם הקודיאק יימכר באותו מחיר של הטיגואן ו/או יהיה יותר מאובזר, הוא מייתר את הטיגואן בעבורי.

 

נחכה להשקת הקודיאק בשבוע הבא.

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

הנתון הרשמי של נפח תא הטען בטיגואן עומד על 615 ליטר ולי לפחות הוא נראה דיי מדוייק.

תא המטען גדול מאוד גם כשהמושב האחורי מוסט לאחור, לא יודע אם שמת לב אבל הוא גדול מאוד גם לגובה ויכול להיות ששם מסתתר האקסטרא מקום.

פורסם

Green שלום.

 

ראשית תודה על הרשמים.

שמעתי היום על הימי מכירה. חשבתי ללכת לראות על מה מדובר ועכשיו כשאתה מספר שמדובר על הנחה של אלף ש"ח וחיישני חניה מתנה, זה נשמע עלוב מדי בשביל להשתכנע לרכוש עכשיו ולא לקראת ינואר 2018 כפי שכבר החלטנו.

זה נכון שחסר לטיגואן אבזור שקיים אפילו במאזדה 2 שיש להורי.

 

בנוגע לקודיאק, אכן מסקרן מה יהיה התמחור, מכיוון שהוא בעל 7 מקומות ולכן יכול להיות שימקמו אותו מעל על מנת להשאיר מקום לקארוק.

קרדיט ל- misterb על התמונה

פורסם

סתם תהיה בנושא...

כשעשינו את הסינונים הראשוניים של אילו רכבים מעניינים אותנו, אחד מהם היה ניסאן קשקאי דיזל.

אהבנו איך הוא נראה מבחוץ וגם יצא לי לנסוע לצד הנהג פעם אחת והיה זכור לי לטובה מכל הבחינות, כולל המנוע דיזל שהרגיש חזק.

חוץ מזה שזכור לי חסד נעורים לניסאן סאני של אבי, הרכב הראשון שעליו עשיתי את הקילומטרים הראשונים שלי.

כאשר סיננו את הרכבים ראינו שלרכב אין פתחי מיזוג אחוריים, אמרנו חבל והמשכנו הלאה.

 

היום ראיתי טסט-דרייב של הרכב, שנערך באחת ממדינות אירופה והופתעתי לגלות שהרכב הנבחן היה עם פתחי מיזוג אחוריים.

חשבתי שאולי פספסנו משהו. חזרתי וצפיתי במבחני רכב בארץ ושוב קראתי את המפרט ולא, יש מקום ייעודי לטובת המיזוג אבל אין מיזוג.

עלתה בי התהיה, איך יכול להיות שיש לרכב את האופציה, במדינות בהן האקלים הרבה יותר צונן מכאן, מייבאים את הקשקאי עם פתחי המיזוג וכאן אצלנו, שהקיץ מאוד מאוד חם, בחרו לייבא גרסאות בלי.

העיקר שמייבאים רכבים עם חימום מושבים.

 

חבל.

קרדיט ל- misterb על התמונה

פורסם

לדעתי, כבר רואים סימנים לכך ששוק הג'פונים הולך להישתנות:

 

א. עושה רושם שיש התעניינות מרשימה לפג'ו 3008

ב. "הדבר הבא" בדרך - סיטרואן איירקרוס

לדעתי, שני אלה יכולים לתרוף את כל הכלפים בשוק שבו שולטים ספורטאז' וטוסון. דווקא בגלל ה"פרמיום" יתר שהם נותנים ולא נופלים במדדים אחרים.

 

ג. מישהו כאן כתב שקארוק תגיע עם DSG7 רטוב? כן, בטח... אבל רק בגרסה הבכירה שלה, שמחירה תהיה כמו חתיכת קודיאק. ולמה עם ישראל רוצה קודיאק? כמובן, בגלל המצמדים הרטובים! רק מחכים שVAG סוף-סוף תוציא לנו ג'יפון כזה שלא ילחיץ בעניין של גיר. לכן, לא אטקה ולא קארוק, אלא דווקא קודיאק כל כך מושך את הרבים. אבל לכל מי שלא באמת צריך 7 מקומות, "הצמד הצרפתי" (3008 ואיירקרוס) מציעים לא פחות וביותר זול!

 

ד. חידושים מזוג הקוריאניות לא נראים באופק כרגע (בענף הג'יפונים). אני לא אתפלא אם נהיה עדים לניסיונות אינסופיים להצליח בעסקאות להחלפת ספורטאז'ים וטוסונים ב-3008 או באיירקרוס. בכל הקרוסלה הזאת, סקודיאק תהיה במקום שלישי-רביעי המכובד.

 

כמובן, כל זה חזונותי ותחושותי, אבל יהיה מעניין, לדעתי. המשלוח הגדול של 3008 ואיירקרוס שבדרך יעשו כאן הרבה בית-ספר לכולם.

' (1997) past: Honda Civic 1.4 SE

2016 now: Skoda Yeti 1.2 TSI

פורסם

הקודיאק מעורר עניין בגלל שיש לו 7 מקומות, רוב הישראלים לא מודעים או מוטרדים מנושא ה-DSG7.

 

לגבי האיירקרוס, הרכב בקושי הוצג ונחשפו בעיקר מפרטים לשוק הסיני, איך כבר קבעת שהוא יציע פחות או יותר והסקת מסקנות לגבי המחיר שלו?

ה-3008 מרשים מאוד אבל השם פיג'ו עדיין מהווה מכשול ומונע מאנשים להגיע בכלל לאולמות התצוגה, נתקלתי גם בכמה שהעיצוב מוגזם מבחינתם. מעבר לזה בדגמים הבסיסיים אבזור הבטיחות שלו לא משתווה למה שמקבלים בספורטאז'.


×
×
  • תוכן חדש...