Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3292 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

+1

 

ההפרשים יכולים להיות גבוהים יותר מ- 10 עד 15 אלף ₪, תלוי בנסיבות הספיציפיות.

 

ואם ניקח בחשבון שיש רכבים שיורדים גם רק 10 אחוז לשנה ואפילו פחות מכך אז ההבדלים אפילו גדולים יותר.

 

לצורך הדוגמה, ברכישת רכב בסכום של 200 אלף ₪ שיורד בערכו 10 אחוז לשנה וברכישת רכב בסכום 100 אלף ₪ שיורד בערכו 20 אחוז לשנה, ירידת הערך הכספית תהיה זהה (כמובן שעלויות ביטוח ו/או מימון או לחילופין הפסד תשואה יהיו גבוהות יותר ברכב היקר יותר).

 

כלומר תיאורטית אתה יכול לרכוש קודיאק ברמת סטייל ב- 200 אלף ₪ או לרכוש רכב שעולה מחצית, אבל העלות העיקרית שהיא ירידת ערך תהיה זהה! מי שמתעלם מכך יהיה בטוח שהוא חוסך הרבה יותר ברכישת הרכב הזול.

 

לכן לכל הפחות כאשר אני חושב לרכוש רכב שיש ידיעה או חשש לגבי ירידת ערך מואצת, לא אחשוב לרכוש אותו שלא במסגרת מבצע מתאים.

 

בכל אופן כמובן שזכותך לעשות ככל העולה על רוחך, אני רק מנסה להעביר את קו המחשבה שלי שאולי יכול להואיל.

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

  • תגובות 110
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

אלון ו- GREEN, תודה רבה על ההתייחסות, אני בהחלט לוקח את הדברים שלכם לתשומת ליבי.

אם כבר מדברים על נושא הערך, כיצד להערכתכם ה- 3008 והטיגואן ישמרו את ערכם, כאשר מדובר על מחיר זהה 165K?

עריכה אחרונה על ידי Ozb

קרדיט ל- misterb על התמונה

פורסם
אלון ו- GREEN, תודה רבה על ההתייחסות, אני בהחלט לוקח את הדברים שלכם לתשומת ליבי.

אם כבר מדברים על נושא הערך, כיצד להערכתכם ה- 3008 והטיגואן ישמרו את ערכם, כאשר מדובר על מחיר זהה 165K?

שאלה קשה, האמת שאין לי מושג.

שני הרכבים חדשים לגמרי ועדיין לא ניתן לדעת בוודאות.

ניסיתי לשפוט על פי הדגמים היוצאים אך יש משהו מאוד מעוות וסופר אופטימי במחירון של ה-3008.

על פי המחירון של יד-2, הדגם המפואר בן שנתיים בדיוק עולה 153,100!

יוצא ירידת ערך של 5% בשנה (אם אני זוכר נכון הוא עלה 170K כחדש), נו באמת...

3008 הישנה, עם צורה מאוד לא מבוקשת, במחיר של 3008 בנזין חדשה?! שיעשו לי טובה.

לגבי הטיגואן, שם גם ברמת האבזור הכי גבוהה ועם מנוע 2T הוא עולה לאחר שנתיים כ-144,100, צריך לבדוק כמה הוא עלה כחדש ולחשב, אבל אני מנחש שגם אותו לא ניתן למכור ב-144K.

אך אם לשפוט על פי מצב השוק, ה-3008 נמכרת במחירי שחיטה מתחת למחירון כי הביקוש שלה לא משהו עקב עיצוב לא מרשים (לא נראית "ג'יפון" מספיק).

 

בקיצור, קשה לדעת, יש סיכוי שה-3008 החדשה תהיה מבוקשת כמשומשת אך לדעתי הטיגואן יהיה מבוקש יותר.

מה גם שבטיגואן אתה רוכש את רמת האבזור הבסיסית (והמספקת לגמרי) בעוד שאת ה-3008 אתה תרכוש ברמת האבזור הגבוהה ואז במכירה אתה תלחם במחירים של הגירסה הבסיסית שזולה ב-25K ש"ח לרכישה.

 

בקיצור, במקרה הזה באמת שקשה לנבא (בניגוד למקרה של הקוגה, שם זה דיי ברור).

פורסם (נערך)

אם נסתמך על נתוני העבר ומהסתכלות במחירון אתר יד 2 על הדגמים ברמת הגימור הנמוכה, הטיגואן וה- 3008 ירדו חזק במחירון יחסית למשל ל- cx5 :

 

טיגואן 1.4 שנת 2013 שעלה כחדש סך של 190 א' ש"ח עולה כעת 83,900 ש"ח, כלומר שווה כ- 44 אחוז מערכו כחדש.

 

פיז'ו 3008 1.6 שנת 2013 שעלה כחדש סך של 160 א' ש"ח עולה כעת 67,300, כלומר שווה כ- 44 אחוז מערכו כחדש.

 

מאזדה cx5 שנת 2013 שעלה כחדש סך של 165 אלף ש"ח עולה כעת 104,000 ש"ח, כלומר שווה כ- 63 אחוז מערכו כחדש.

 

ואולם לגבי המאזדה לא היה שינוי מחירים כחדשים בתקופה הנ"ל ולגבי הטיגואן וה- 3008 היו הורדות מחיר חזקות. הטיגואן נמכר החל משנת 2015 או 2016 במחיר של כ- 165,000 ש"ח וה- 3,008 במחיר של 140,000 ש"ח (ואפילו פחות מכך במבצעים) דבר שבוודאי השפיע על קצב הורדת המחיר.

 

אם נבחן את ה- cx5 וה- טיגואן בשנים 2015 (כאמור שתיהן עלו כחדשות אותו המחיר כ- 165 אלף ש"ח) המחיר שלהן כמשומשות הוא 119 אלף ש"ח ל- cx5 ו- 110 לטיגואן, כלומר הבדלים קטנים יותר.

 

לגבי ה- 3008 והטיגואן מדובר בדגמים חדשים לגמרי אבל ניתן לבדוק ירידת ערך שלהם כבר בשנת 2017.

 

כאמור מחיר המאזדה והטיגואן 165,500 ש"ח כחדשים, מחיר המאזדה כמשומש בשנת 2017 144,300 ש"ח כ- 13 אחוז ירידה ומחיר הטיגואן כמשומש 146,000 ש"ח כ- 11 אחוז ירידה.

 

מחיר ה- 3008 כחדש 145,000 ש"ח, מחירו כמשומש בשנת 2017 127,100 כ- 12.4 אחוז.

 

כלומר ירידת ערך דומה לשלושתם.

 

נראה לי בסופו של דבר לאחר בדיקה יותר מעמיקה כאמור, שלאור כך שהשוק שינה כיוון לטובת ג'יפונים ואם לא תהיינה הורדות מחיר במשך חיי הדגמים, שמה שהיה לא יהיה, ירידת המחיר צריכה להיות סבירה בסופו של דבר לשני הדגמים, למרות שישנו עדיין חשש מסוים מהעבר ומכמות המכירות הנמוכות של הדגמים.

 

לצורך העניין הטיואן מכר עד כה ב- 4 חודשים מאז שיווקו (חודשים 02-05/2017) 200 יחידות, קצב של 50 מכוניות בחודש, כלומר 600 רכבים בשנה, כמות קטנה מאד.

 

ה- 3008 מכר מחודש 01-05/2007 כ- 600 רכבים למיטב זכרוני, כלומר 120 רכבים בחודש ו- 1,440 רכבים בשנה, כמות סבירה.

 

לצורך הדוגמה ג'קי אביב סמנכ"ל מכירות של צ'מפיון, צופה למכור עד סוף השנה 2,000 קודיאק, רכב יקר יותר משני הנ"ל, כאשר לדבריו הביקוש הוא כפול, אבל אין הקצאה.

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

הטיגואן לא נמכר כי אין רכבים, בכלל!

אם היו משיגים את אותה הכמות כמו שהשיגו לקודיאק אז כנראה שהיו מוכרים אותם.

אגב, אני ממש לא חושב שהקודיאק ימכר כמו לחמניות חמות, לדעתי יהיה להם קשה למכור במחירים כאלו 2000 יחידות בתוך חצי שנה, אבל אולי אני טועה..

 

לגבי ירידת הערך של ה-CX5 בשנת 2017, אל תבנה על זה כי עוד השנה מגיע הדגם החדש מה שיגרור ירידה משמעותית באטרקטיביות של הדגם הישן באותה שנת מודל.

 

לגבי ירידות מחירים בתקופת הדגם אתה צודק, כאשר מורידים מחירים תוך כדי חיי הדגם, כפי שעשו ב-3008 באופן גס, אתה כביכול שובר את שוק המשומשות.

ועדיין, על פי מחירון יד-2 המעוות 3008 בת שנתיים בדיוק אמורה לעלות 153,000ש"ח, הזוי.

בכל מקרה, לדעתי הורדות מחירים שכאלו כבר לא יהיו כי ה-3008 כבר נמכר במחיר כניסה של 145K, כך שאין הרבה מה לרדת.

כנ"ל לטיגואן שנמכר במחיר של 165K שזה מחיר זהה בערך למחירים הכי נמוכים שהטיגואן הקודם נמכר בהם.

 

אגב שאלתי בלובינסקי מתי אמור להיות מבצע חבר והם טוענים שכבר שלוש שנים הם לא משתתפים ב'חבר' וככל הנראה גם השנה לא יהיה.

כך שהנחות גדולות לא יהיו כנראה, בניגוד לסקודה/קיה/יונדאי ועוד.

פורסם (נערך)
אלון ו- GREEN, תודה רבה על ההתייחסות, אני בהחלט לוקח את הדברים שלכם לתשומת ליבי

קח אותם לתשומת ליבך, אבל אל תיתן לאף אחד לגרום לך להרגיש רע עם זה שירידת ערך נמצאת נמוך יותר בסולם העדיפויות שלך. אני לא מזלזל בערך הכסף של אף אחד, ויש כאלה שזה חשוב להם מהנאה ושאר פרמטרים והם מנסים לחשב את ערך הרכב שלהם בעוד כמה שנים עוד לפני שעלה על הכביש, וזה בסדר. אבל יש כאלה (ואני ביניהם) שעניין ירידת הערך מהווה שיקול קטן מאוד בקניה, ולא כי הכסף גדל אצלי על העצים (רחוק מכך), אלא כי אני צריך לחיות עם הרכב, להנות ממנו, ואני מוכן לשלם על כך.

עריכה אחרונה על ידי robertf
פורסם

3008 שנת 2015 דגם פרימיום עולה 87,500 עם המנוע 156 ע"ס וסך של 96,800 ₪ למנוע 165 כ"ס.

 

מחיר של 154,800 ₪ הוא לשנת 2016.

בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם
3008 שנת 2015 דגם פרימיום עולה 87,500 עם המנוע 156 ע"ס וסך של 96,800 ₪ למנוע 165 כ"ס.

 

מחיר של 154,800 ₪ הוא לשנת 2016.

אחלה, עכשיו תבדוק מחיר משוקלל עם חודש עליה לכביש יוני 2015.

וגם לשנת 2016 זה מחיר מוגזם.

אם הייתי בעלים של כזה הייתי כבר דואג להכניס אותו בעמוד ולרכוש בכספי הביטוח אחד חדש בשנה וחצי, מדגם חדש וטוב יותר בכל בחינה, ועדיין היה נשאר לי כסף..

עד כדי כך זה תלוש מהמציאות.

פורסם
קח אותם לתשומת ליבך, אבל אל תיתן לאף אחד לגרום לך להרגיש רע עם זה שירידת ערך נמצאת נמוך יותר בסולם העדיפויות שלך. אני לא מזלזל בערך הכסף של אף אחד, ויש כאלה שזה חשוב להם מהנאה ושאר פרמטרים והם מנסים לחשב את ערך הרכב שלהם בעוד כמה שנים עוד לפני שעלה על הכביש, וזה בסדר. אבל יש כאלה (ואני ביניהם) שעניין ירידת הערך מהווה שיקול קטן מאוד בקניה, ולא כי הכסף גדל אצלי על העצים (רחוק מכך), אלא כי אני צריך לחיות עם הרכב, להנות ממנו, ואני מוכן לשלם על כך.

 

השיקולים העיקריים שלי עדיין נשארים אותם השיקולים.

יחד עם זאת, טוב לשמוע דעה של אנשים אחרים שמסתכלים באופן שונה ממני על הדברים.

 

היום התבשרנו על המחירים והגרסאות של פורד קוגה שמגיעות לארץ.

ב- 160K ברמת אבזור טיטניום הפורד מציע חבילה מעניינת מאוד.

לטעמי הוא נראה טוב מבחוץ. מבפנים אני לא בטוח, ניראה במציעות.

יחידת הנעה מאוד מסקרנת ולפחות על הנייר מציע נתונים מרשימים.

קרדיט ל- misterb על התמונה

פורסם
3008 שנת 2015 דגם פרימיום עולה 87,500 עם המנוע 156 ע"ס וסך של 96,800 ₪ למנוע 165 כ"ס.

 

מחיר של 154,800 ₪ הוא לשנת 2016.

אין קשר בין הדגם הקודם של ה 3008 לזה הנוכחי, הקודם נמכר בתחילה במחיר מאוד גבוה שנחתך בחדות עם התקדמות חיי הדגם, התבססות המוניטין המאוד בעייתי של מנוע הטורבו שפותח עם ב.מ.וו והעיצוב הלא אטרקטיבי בעליל, כל אלו גרמו לירידת ערך תלולה. הנוכחי נמכר מלכתחילה במחיר סביר, מנועי דיזל עם מוניטין מעולה ומראה משכנע למדי מבדלים אותו באופן מאוד משמעותי מהדגם הקודם. אז נכון שמדובר בפז'ו וסימול הדגם זהה לחלוטין, אבל חוץ מזה כלום. בקיצור להשליך מהתנהגות ה 3008 הקודם בשוק המשומשות על הדגם חדש זה מעט מרחיק לכת.

פורסם

בעקבות המבצע שיש עכשיו בפולקסווגן החלטתי לברר מה (לא ממש) נותנים במסגרת המבצע.

אז על הטיגואן יש 2000 ש"ח הנחה ללא טרייד-אין.

כרגע ניתן להזמין ולקבל את הטיגואן רק באוקטובר ורק בארבעה צבעים.

להזמין את הרכב בצבע אחר ניתן יהיה רק בערך מחודש אוגוסט. אני אוהב את הירוק :shock:. על טעם וריח אין.....

היתה איזה טענה כי אין רכבי מבחן, אז אין שום בעיה להזמין נסיעת מבחן.

 

ניצלתי את ההזדמנות לבחון אותו מחדש.

גיליתי משהו שעכשיו מטריד אותי, לפחות עד נסיעת המבחן.

לכשהצלחתי למצוא תנוחת ישיבה טובה גיליתי שקו הראיה שלי די קרוב לתקרה, במקום בו התקרה משתפלת ומתחברת עם השמשה.

זה לא שהיתי קרוב לתקרה או לשמשה, פשוט השיפול של התקרה היה בשדה הראיה שלי. פתחתי את מגן השמש והוא חסם לי לחלוטין את שדה הראיה.

כשניסיתי להתרחק, הרגשתי שהתנוחה פחות מתאימה לנהיגה ברכב כזה. לא יודע, אולי זה עניין של להתרגל לרכב גבוהה, למרות שנהגתי לא מעט על טנדרים.

לא נתקלתי בזה גם ב- 3008.

 

בכניסה לאולם התצוגה עמד הקודיאק. לטעמי האישי אין בו שום דבר מרגש או מעניין. סוג של אוקטביה סטיישן מוגבעת, מוארכת ומנופחת. אבל זה לטעמי והטעם שלי, אתם יודעים (טיגואן ירוק:-D).

קרדיט ל- misterb על התמונה

פורסם (נערך)

מי שמוכן לקבל את הטיגואן באוקטובר בלי הנחה גדולה ולא לחכות לינואר עושה צעד כלכלי ממש לא חכם.

 

הייתי היום בסוכנות סקודה ואני דווקא חושב שהקודיאק מאד מרשים חיצונית (בטוח יותר הטיגואן שלא מרשים בכלל לדעתי וגם לא כל כך נראה כמו ג'יפון אלא כמו האצ'בק מוגבהת).

 

בפנים הרמה די דומה, מלבד כך שהקודיאק היה ברמת סטייל והכסאות יותר מפוארים (עור ואלקנטרה).

 

בפנים המרווח של הקודיאק דומה לטיגואן ובציר האורך- המרווח לרגליים הקודיאק אפילו קצת קטן יותר, עקב כך שצורת הדשבורד מאחורי ההגה מחייבת להרחיק את הכסא אחורה מאחר ובתנוחת הנהיגה הנכונה יושבים קרוב מדי עם הרגליים לדשבורד. עקב כך תנוחת הנהיגה לא נכונה ורחוקה מדי מההגה.

 

בטיגואן אין את הבעיה הזאת ואפשר לשבת בתנוחת נהיגה נכונה, אבל תנוחה זאת היא מאד קדמית ברכב ומכאן המרווח האדיר לרגליים שנוצר מאחורה ומכאן להבנתי הבעיה שציינת ozb שמתבטאת גם בישיבה קרובה מדי לשיפול הגג הקדמי וגם הטיגואן די נמוך בדביל ג'יפון (זו אכן נקודה חשובה ozb, זה תמיד הפריע לי ברכבים רגילים, נקודה ששווה להתעכב עליה, אני לא שמתי לב שזה הפריע לי בטיגואן אולי מחוסר תשומת לב).

 

דרך אגב יש פעילות ערה מאד של לקוחות בנוגע לקודיאק בסוכנות בחיפה, מוציאים נסיעות מבחן אחת אחרי השניה, כמה כבר הזמינו שמעתי בעל אומר לאישתו באטרף: " תוציאי את כל הכסף שיש לנ ונזמין עכשיו" והאישה מנסה להתנגד ללא סיכוי.

 

הרבה בעלי ג'יפונים היו שם והתעניינו להחליף לקודיאק.

 

דרך אגב כשהייתי בסוכנות פולקסווגן היה שומם וגם בסוכנות פיג'ו שומם ושני אנשי מכירות ניסו לשכנע אותי באגריסיביות לסגור עיסקה על ה- 3008, כשאמרתי להם שאני ממתין לינואר היחס היה מגעיל, אחד מהם זרק את העט ואמר אהה ינואר ולא הסתכל עליי יותר והשני ניסה פסיכולוגיה בגרוש ואמר שעד ינואר הרכב שלי יפסיד כמה אלפי ₪, כאילו שהפיז'ו לא הפסידה עד עכשיו כסף וכאילו שהיא לא תפסיד עוד כסף עד ינואר.

 

דרך אגב הם מוכרים כעת רק את גירסת הדיזל הבסיסית וכבר לא במחיר השקה, אלא במחיר של 150,000 ₪. לגבי גירסת הפרימיום הוא אמר לי שצריך להזמין במיוחד. אין שום הנחה ואין לו טרייד אין במחיר מחירון, נראה לי התבלבלו וחשבו שהם מוכרים טויוטה.

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

יחס של אנשי מכירות גם אם הם מוכרים סוזוקי או טויוטה או יונדאי אמור להיות זהה - לא חושב שאם אתה מוכר פיג'ו אומר שאתה יכול להתייחס פחות\יותר טוב ללקוחות שלך.

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם

Green - אתחיל מהסוף, באולם התצוגה של פיג'ו באשדוד יש אחלה סוכני מכירות.

היום היתי שם יחד עם אשתי וגם אנחנו דברנו לגבי ינואר וקיבלנו יופי של יחס, הסבירו הכל, מתי לבוא בשביל להזמין בוודאות את מה שרוצים בצבע שרוצים. תמיד קבלנו שם יחס טוב, גם כשרכשנו את ה- 208.

דווקא היו הרבה אנשים וכולם סביב ה- 3008 וגם נסיעות מבחן ברצף.

 

אז ככה, אם רוצים להזמין רכב לינואר ולקבל בוודאות את הגרסה שרוצים בצבע שרוצים הומלץ להגיע בספטמבר. המשלוח צפוי להגיע בדצמבר.

עוד כמה פרטים מעניינים, ביום ראשון צפויה השקה של עדכון המערכת מולטימדיה ויש סבירות גם ל waze.

עוד פרט מעניין, אותנו מעניינת גרסת הפרימיום שמגיע עם גלגלי 19 אך אם רוצים גם גריפ קונטרול, הרכב יגיע עם גלגלי 18.

 

משם נסענו לפולקסווגן.

אני ואשתי תמיד מצליחים למצוא תנוחת ישיבה שמתאימה לשנינו.

כשהתישבתי הכיסא עדיין היה כפי שמיקמתי אותו אתמול, ושוב התקרה מול העיניים. לאחר מכן אשתי התיישבה והיה לה נמוך אז היא הגביהה קצת את הכיסא אומרת לי " מה זה, אני רואה את התקרה מול העיניים".

 

היה לנו ברור לחלוטין שתנוחת הישיבה ב- 3008 הרבה יותר טובה!

 

היה לנו גם ברור שבזה תמה הרלוונטיות של הטיגואן (מה נעשה עם הכותרת? :wink:).

 

עכשיו נמתין לראות את יתר הרכבים שיגיעו בקרוב.

 

אגב, כשיצאנו בדיוק חזרה נסיעת מבחן של הקודיאק שראיתי אתמול. גם במבט שני, לא מוצא בו כלום.

קרדיט ל- misterb על התמונה

פורסם

עוד כמה פרטים מעניינים, ביום ראשון צפויה השקה של עדכון המערכת מולטימדיה ויש סבירות גם ל waze.

עוד פרט מעניין, אותנו מעניינת גרסת הפרימיום שמגיע עם גלגלי 19 אך אם רוצים גם גריפ קונטרול, הרכב יגיע עם גלגלי 18.

.

המפרט שם משתנה כל שני וחמישי...

להורים יש את הבנזין פרמיום עם גריפ קונטרול וג׳אנטים 19.

תודה על העדכון לגבי לגבי המערכת מולטימדיה - נשמע מעניין.


×
×
  • תוכן חדש...