Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3291 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אכן CX5 נראה מבטיח. כרגע אני שבוי של הטיגואן אבל רוצה לוודא שזאת לא התלהבות רגעית וגם מנסה לדלות יותר אינפורמציה על אמינות המנוע.

גם ה- CRV החדש יכול להיות אופציה מעניינת ובתנאי כי יתמחרו אותו בדומה ליתר הרכבים בקטגוריה.

קרדיט ל- misterb על התמונה

  • תגובות 110
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
Ozb, תודה על השאלה - אנו בדיוק באותה נקודת החלטה כרגע, ומתלבטים כמוך.

טרם ביצענו נסיעת מבחן על הטיגואן, אבל כבר ביקשתי לתאם.

 

כמו כן, אנו ממתינים ל- CX-5 לראות אולי היא תהיה מבטיחה יותר, אך ככל הנראה תהיה באותה קטגוריית מחיר בדיוק כמו הטיגואן.

 

בכל שאר הרכבים שבחנו (ספורטאז', טוסון, אטקה) הרגשנו שאנו מתפשרים על דברים (לא בהכרח דרמטיים, אך) מהותיים עבורנו.

המחיר של rav-4 היה פשוט מופרך.

 

הצלחת להבין מהם מועדי ההספקה של הטיגואן וזמינות הצבעים?

קרדיט ל- misterb על התמונה

פורסם

עוד לא הגענו לשלב הזה :)

מקווה שנתאם נסיעת מבחן לסופ"ש הקרוב או השבוע שאחריו, וננצל את ההזדמנות להבין את שאר הפרטים.

פורסם
עוד לא הגענו לשלב הזה :)

מקווה שנתאם נסיעת מבחן לסופ"ש הקרוב או השבוע שאחריו, וננצל את ההזדמנות להבין את שאר הפרטים.

 

הייתי בסוכנות לקראת הסגירה ולא הייתה לי הזדמנות ממש לשאול את כל השאלות (היה שם מישהו שחפר קשות לנציג המכירות לגבי הגולף) ובעיקר להבין כמה זמן צריך להמתין מרגע ההזמנה.

בפיג'ו נאמר לי שבחודש הקרוב מגיע מלאי גדול של 3008 ולדעתם לא צפויות מגבלות עד סוף השנה לפחות.

קרדיט ל- misterb על התמונה

פורסם
הייתי בסוכנות לקראת הסגירה ולא הייתה לי הזדמנות ממש לשאול את כל השאלות (היה שם מישהו שחפר קשות לנציג המכירות לגבי הגולף) ובעיקר להבין כמה זמן צריך להמתין מרגע ההזמנה.

בפיג'ו נאמר לי שבחודש הקרוב מגיע מלאי גדול של 3008 ולדעתם לא צפויות מגבלות עד סוף השנה לפחות.

 

דווקא לנו נאמר בפג'ו שאספקת הזמנות של הדגם פרימיום שלהם יכולה להתעכב גם עד אוקטובר.

מעבר לכך, שכמעט ולא ניתן לתאם איתם נסיעת מבחן (בנתניה) כי הסוכנות עושה נסיעות מבחן בשעות שבני אדם אמיתיים נוהגים לעבוד בהן. (09:00-16:00 באמצע שבוע בלבד)

 

ובאופן פרקטי לגבי ה- 3008 (ללא נסיעת מבחן):

הוא רכב יפהפה לדעתי, גם מבפנים וגם מבחוץ.

נוחות התפעול שלו עוד לא ברורה אבל זה לא חסם עבורנו.

החשש היחיד הוא כלפי מושב הנוסע מלפנים - הנדסת האנוש של היחידה המרכזית שמפרידה בין הנהג לנוסע בעייתית מעט.

זה גורם לכך שנוסע (מעט גבוה) לא יכול לשבת עם רגליו בנוחות מבלי למשוך את הכיסא לאחור (מה שמצמצם את המקום למושב הילד/תינוק במושב האחורי).

פורסם
דווקא לנו נאמר בפג'ו שאספקת הזמנות של הדגם פרימיום שלהם יכולה להתעכב גם עד אוקטובר.

מעבר לכך, שכמעט ולא ניתן לתאם איתם נסיעת מבחן (בנתניה) כי הסוכנות עושה נסיעות מבחן בשעות שבני אדם אמיתיים נוהגים לעבוד בהן. (09:00-16:00 באמצע שבוע בלבד)

 

ובאופן פרקטי לגבי ה- 3008 (ללא נסיעת מבחן):

הוא רכב יפהפה לדעתי, גם מבפנים וגם מבחוץ.

נוחות התפעול שלו עוד לא ברורה אבל זה לא חסם עבורנו.

החשש היחיד הוא כלפי מושב הנוסע מלפנים - הנדסת האנוש של היחידה המרכזית שמפרידה בין הנהג לנוסע בעייתית מעט.

זה גורם לכך שנוסע (מעט גבוה) לא יכול לשבת עם רגליו בנוחות מבלי למשוך את הכיסא לאחור (מה שמצמצם את המקום למושב הילד/תינוק במושב האחורי).

 

גם אנחנו שמנו לב לעניין מרווח הרגליים של מושב הנוסע, הוא אכן די מוגבל ולמרות שאנחנו לא גבוהים מהממוצע, אכן זה מורגש.

אשתי טענה שמבחינתה זה בסדר מבלי להרחיק את המושב ומכיוון שכאשר אנו נוסעים יחד לרוב אני נוהג, אלא אם (שותים לא נוהגים).

 

אגב הנדסת אנוש, זה מה שכל כך אהבתי בטיגואן, נוח שם מאוד והכל נמצא במקומו. גם אנחנו לא מאותגרים טכנולוגית ונסתדר עם העסק ב- 3008 ועדיין לדעתי יש פקדים שעדיף שיהיו פיזיים ולא וירטואלים. זה כבר אינדיבידואלי.

 

בנוגע למועד ההספקה, נציג המחירות אמר לי בביטחון שבעוד כחודש לא תהיה מגבלה של גרסאות וצבעים. מקווה שהוא צדק במה שאמר.

לעניין שעות נסיעת המבחן, זה גם מה שאני מכיר מפעמים קודמות.

קרדיט ל- misterb על התמונה

פורסם (נערך)

גם אני מתכוון לרכוש רכב מהקטגורייה וגם אני דוחה את הרכישה לפחות עד חודש 01/2018 ואולי עד סוף הרבעון הראשון של 2018 אם אחליט לחכות לסקודה קארוק.

 

אני במקומכם הייתי דבר ראשון חושב מה חשוב לי ברכב כדי שיהיה אפשר להתמקד ברכבים הרלבנטיים.

 

לצורך הדוגמה אם חשוב לכם מרחב רגליים גדול במיוחד במושב האחורי ו/או תאי מטען גדולים במיוחד, אז ה- crv, הטיגואן והקודיאק מתאימים (הקודיאק בגירסת 5 מושבים אם יגיע).

 

אם שמירת ערך חשובה לכם, הטיגואן, ה- 3008 והאטקה בסימן שאלה גדול לדעתי בנושא זה (ובסדר שציינתי דהיינו החשש הגדול הוא מהטיגואן שנמכר בינתיים במספרים זעומים).

 

אם אתם מחפשים אמינות ושמירת ערך אז ה- cx5 וה- crv יענו על הדרישות (ה- cx5 פשוט מצטיין בשמירת ערך, דרך אגב אני בעליה של שנת 2012.)

 

אם אתם מחפשים סטייל ותחושת פרימיום ואיכות אז ה- cx5 וה- 3008 מצטיינים בכך, הקארוק לא רע רק בפנים, מנגד האטקה בצד השני והטיגואן צמוד אליו (זה לא שהם לא איכותיים הם פשוט מאד אפורים).

 

רוצים ביצועים אז הקארוק, האטקה וה- crv טובים מאד, השאר גם טובים אבל קצת פחות.

 

לגבי ה- cx5 יש לשים לב שמבחינת גודל תא מטען ומרחב פנימי הוא על הצד הקטן יותר בחבורה הזאת, למרות גודל חיצוני די גדול (מבחינת מרחב הפנים אני מתכוון למרחב לרגליים שקצת יותר קטן מהמתחרים לפי הרושם שלי אבל בסדר כשלעצמו ובשאר הכיוונים הוא מאד גדול ותא המטען שגדול יותר בפועל מהנתונים הרשמיים לפי הרושם שלי, אבל קטן יותר מהמגה תאי מטען של האחרים).

 

כמובן שאם הפרמטרים שאתם מחפשים מפוזרים במספר רכבים הבחירה קשה יותר.

 

אצלי באופן אישי המועמד המוביל כרגע הוא ההונדה crv, על הנייר לדעתי הוא מציע חבילה אטרקטיבית, השאלה מה יהיה מחירו, בדגם קודם שעדיין נמכר בישראל, התמחור היה שערורייתי, עד לאחרונה שהוזל כדי להיפטר מהשאריות לפני בוא הדגם החדש.

 

הקארוק בוודאי עדיף על האטקה, מאחר והוא פשוט גירסה משופרת של האטקה (פנים איכותי יותר ויחידת הנעה חדשה יותר עם גיר שצפוי להיות אמין יותר). מבחינת יחידת ההנעה הוא גם עדיף על הטיגואן.

 

מה שטוב לגבי הונדה, הוא שהיבואן מאיר גם יוצא במבצעים טובים מעת לעת (הנחות ו/או טרייד אין במחיר מחירון).

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

Green תודה על התגובה המפורטת.

לנו מכלול של שיקולים לבחירת הרכב הבא.

הראשון שבהם היתה ההחלטה על רכב פנאי כי הוא פשוט גבוהה יותר. יותר ויותר אנו רואים מתוך חלונות הפיג׳ו 208 שלנו, במקום חלונות של רכבים סמוכים, פגושים של רכבים סמוכים.

למרות שאני לא חרדתי אבל כאבא לילדים קטנים מטריד אותי העניין.

נוחות חשובה לנו וזאת גם אחת הסיבות שהחלנו לרכוש רכב רק עם פתחי מיזוג גם למושבים האחוריים. מבחינת מימדים, אנחנו לא אנשים גדולי מימדים וגם הילדים עוד קטנים כך שכל רכבי הפנאי מספקים. תא מטען של 400 ל׳ וצפונה גם כן מספקים לגמרי.

אמינות, בהחלט חשובה. כאמור, הרכב מתוכנן ל- 5 השנים הקרובות. זאת גם הסיבה לפתיחת השרשור הזה.

ה- 3008 עם מנוע הדיזל ועם הגיר של אסיין ידועים כאמינים. ידוע לי שה- cx5 וה- crv יהיו אמינים גם כן.

לגבי הטיגואן, הבנתי שהגיר dsg6 הוא גיר טוב ואמין. עדיין לא ברורה לי אמינותו של המנוע. לפעמים עדיף מנוע, מודרני, אבל עם קצת וותק שהוכיח את עצמו מאשר חידושים למיניהם שהיצרן מתגלח על חשבון הצרכן וואג עשו זאת בשנים האחרונות לא מעט.

לכן כשאומרים לי על ה- TSI 1.5 החדש זה מדליק אצלי יותר נורות אדומות מאשר התלהבות. מעדיף לשמוע שה- 1.4 שבטיגואן נקי ממחלות עבר, כפי שהצהירו על ה- 1.8 .

הביצועים חשובים, בעיקר בתאוצות הביניים ולכל המועמדים שהוזכרו ככול הנראה יש יותר ממספיק. לא מעניין אותי אם אני מזנק מהרמזור בשניה שתיים פחות או יותר.

הסחירות העתידית ושמירת הערך של הרכב פחות מעניינת אותי.

 

אשמח לקבל משוב על המנוע הספציפי של הטיגואן מאנשים עם ניסיון.

קרדיט ל- misterb על התמונה

פורסם

בחיפושים שלנו אחר רכב פנאי שיתאים למשפחה, עלו לקו הגמר טיגואן וספורטאז' (לפני שלושה חודשים).

אהבתי מאוד את הטיגואן מבחינת מרחב פנימי ותא מטען, תגובת מנוע מצויינת וצריכת דלק נמוכה יחסית.

ההחלטה בסוף נפלה על הספורטאז'.

הטיגואן נפסל מכמה סיבות עיקריות:

מחיר גירסת הבסיס מגיעה לכ 175000 שקל על הכביש שזה המון כסף לדגם שממש קמצן באבזור נוחות, פינוק ואפילו בטיחות.

זמינות מלאי בעייתית (כבר אז דובר על כחצי שנה של המתנה).

יחס קר מאוד באולם התצוגה שנתן הרגשה מזלזלת כאילו מחלקים שם רכבים בחינם ואיך אני בכלל אומר באותו משפט את צמד המילים טיגואן וספורטאז'.

אז היום, אחרי שלושה שבועות עם ספורטאז' אני יודע שעשיתי החלטה נכונה (הקיה עולה 20000 שקל פחות, אם נקח בחשבון גם הצעת טרייד אין מעליבה אז הפער עבורי היה כמעט 30000 שקל).

הרכב גדול ומפנק, החומרים איכותיים ונוחות נסיעה טובה מאוד, מנוע 2 ליטר אטמוספרי וגיר 6 הילוכים פלנטרי עושים עבודה טובה ויש כח זמין כל הזמן (ללא צורך לעבור למצב "ספורט" בגיר).

חיסרון עיקרי היא צריכת דלק גבוהה של 9 ק"מ לליטר עד כה.

ממליץ לא לפסול את הקיה ולגשת לנסיעת מבחן.

הוא אומנם המוני מאוד ולא נחשק, אבל הוא רכב משפחתי מצויין. במיוחד בנושאי בטיחות ותמורה לכסף.

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 00׳,לאנסר 04׳,סוזוקי קרוסאובר 14'

kia sportage 2000 top '17

היום corolla cross 2022

פורסם

בנוגע לטיגואן, מה העלה את המחיר עד 175000 ?

ממה שאני מבין מדובר על 165000 הרכב, אם רוצים צבע מטאלי אז זה עוד 2000 והרישוי עוד 2400.

לצערי כשהייתי באולם תצוגה לא התאפשר לי לשאול יותר מידי אבל דווקא נראה שהנציג היה סימפטי מאוד.

אם לאחר שאברר סופית לגבי אמינות המנוע שלו ולאחר נסיעת המבחן אחליט שזה הרכב, ולא יציאו לי טרייד אין אטרקטיבי, אין לי בעיה להוציא את הרכב שלי למכירה. אולי אפילו אחזיק בו עוד קצת.

בנוגע לספורטאג׳, בחתחלה הוא היה ברשימה אבל אם לא אלך על הטיגואן, cx5, chr, מעדיף יותר את ה- 3008, מה גם שמלובינסקי יש לי התחייבות לטרייד אין במחיר מחירון על ה- 208 שלי.

קרדיט ל- misterb על התמונה

פורסם

אם אתם מחפשים סטייל ותחושת פרימיום ואיכות אז ה- cx5 וה- 3008 מצטיינים בכך, הקארוק לא רע רק בפנים, מנגד האטקה בצד השני והטיגואן צמוד אליו (זה לא שהם לא איכותיים הם פשוט מאד אפורים).

 

יצא לי לנהוג לא מעט על cx5 - הרכב הוא הדבר הכי רחוק מתחושת פרימיום, בטח בתא הנוסעים,

הכל סופר פשוט ופלסטיקי והתחושה הזולה קורצת מכל פינה שהיא - לי אישית בנסיעות ארוכות המושב היה מאוד לא נוח וממליץ לבדוק אם הוא מתאים לך.

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם

הרכב

יצא לי לנהוג לא מעט על cx5 - הרכב הוא הדבר הכי רחוק מתחושת פרימיום, בטח בתא הנוסעים,

הכל סופר פשוט ופלסטיקי והתחושה הזולה קורצת מכל פינה שהיא - לי אישית בנסיעות ארוכות המושב היה מאוד לא נוח וממליץ לבדוק אם הוא מתאים לך.

 

אני מניח שאתה מתכוון לדגם היוצא.

אני מתכנן ככול הנראה להמתין ולבחון את הדגם החדש שאמור להגיע לקראת ספטמבר.

לפי מבחני רכב שראיתי, כמובן שבחנו שם את הגרסאות המאובזרות ביותר, אבל עושה רושם שיש שיפור ניכר לעומת הדגם הנוכחי.

כמובן שאני אראה ואנסה ואז אהיה חכם יותר.

לעניין הפרמיום בכללי, טוב שאתה מזכיר את זה כי הנושא כבר עלה במספר שיחות שלי עם אנשים. בעיקר מה אתה מקבל בתמורה לכסף, עד כמה הרכב מרגיש ונראה יוקרתי ומאובזר. כך לדוגמה יש את נושא הגג הפנוראמי, שקיים בפיג׳ו 3008 (ובספורטאג׳ שכרגע לא רלוונטית) אבל לא קיים בטיגואן (לא יודע לגבי יתר הרכבים כי הם עדיין אינם ולא יודע כיצד יתומחרו). הגג נותן בהחלט תחושה יוקרתית, אבל אחרי שראיתי ולרגע התלהבתי ב- 3008, אני לא זוכר שזה עניין אותי כל יתר הזמן שבדקתי ובחנתי את הרכב (עדיין ללא נסיעה) כך שרצוי מאוד שהרכב יתן תחושה נעימה ויהיה נוח אבל אני חושב שאם רוצים לקבל פרמיום ברמות מחיר הללו, צריך לבחון רכבי מנהלים ולא רכבי פנאי.

קרדיט ל- misterb על התמונה

פורסם (נערך)

בתגובות שקראתי נכנס המושג פרמיום. אמנם מדובר "בהרגשת פרמיום", נושא שהוא סוביקטבי מאוד ואישי, אבל אני חש שמערבבים כמה דברים.

לשיטתי, רכב פרימיום מתבטא באיכות החומרים ובעיצוב הפנימי. חלון בגג לא מהווה מבחינתי "פרמיום", אלא שייך לאיבזור.

איכות חומרים ואיכות הרכבה יכולים לתת פרמיום.

לדוגמא בקיה ספוראז' וביונדאי טוסון, יש הרבה חלקי פלסטיק קשיחים וכו' ומבחינתי אין בהם פרמיום וגם לא הרגשה כזו.

אם מסתכלים על רכבים יקרים יותר, מרגישים איכות חומרים יותר טובה, חומרים יותר רכים וכו'.

כל זאת, מבלי לציין את האיבזור.

אגב, לטוסון יש מערכות בטיחות כמו לספורטאז אבל בגלל הרצון של היבואן לשמור על רמת מחיר, לא מייבאים עם המערכות הללו.

עריכה אחרונה על ידי shai_ka
פורסם
בנוגע לטיגואן, מה העלה את המחיר עד 175000 ?

ממה שאני מבין מדובר על 165000 הרכב, אם רוצים צבע מטאלי אז זה עוד 2000 והרישוי עוד 2400.

לצערי כשהייתי באולם תצוגה לא התאפשר לי לשאול יותר מידי אבל דווקא נראה שהנציג היה סימפטי מאוד.

אם לאחר שאברר סופית לגבי אמינות המנוע שלו ולאחר נסיעת המבחן אחליט שזה הרכב, ולא יציאו לי טרייד אין אטרקטיבי, אין לי בעיה להוציא את הרכב שלי למכירה. אולי אפילו אחזיק בו עוד קצת.

בנוגע לספורטאג׳, בחתחלה הוא היה ברשימה אבל אם לא אלך על הטיגואן, cx5, chr, מעדיף יותר את ה- 3008, מה גם שמלובינסקי יש לי התחייבות לטרייד אין במחיר מחירון על ה- 208 שלי.

 

הצעת המחיר עמדה על 175000.

על מחיר הבסיס היתה תוספת צבע מיטלי ואגרת רישוי, איתוראן (חובה ברכבים הללו, גם בספורטאז' רק שבקיה זה ניתן בחינם) כרית לטלפון (בחיי שלא ביקשתי, אבל זה היה כתוב בהצעה במחיר שערורייתי) ומיכל דלק מלא.

הצעת הטרייד אין על סוזוקי קרוסאובר 2014 יד ראשונה עם קילומטראז' נמוך מאוד, עמדה על מחירון בסיסי פחות 10 אחוז לפני בדיקה (בקיה קיבלנו מחירון משוקלל).

שכחתי לציין עוד סיבה שבגללה הטיגואן נפסל, נושא השרשור הזה, אמינות מנוע וגיר שעדיין לא ידועה ורמת אמי ות נמוכה של המותג בשנים האחרונות.

אז כן, אני מבין את כל אלה שצועקים פולקסוואגן כאילו מדובר במרצדס. פעם הם היו רמה מעל כולם.

היום הפער הצטמצם והמחיר לא מוצדק.

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 00׳,לאנסר 04׳,סוזוקי קרוסאובר 14'

kia sportage 2000 top '17

היום corolla cross 2022

פורסם

אני נמצא בדיוק באותה הסירה כך שאני יכול לתרום לך מההתלבטויות שלי.

גם אני מחפש ג'יפון וחשוב לי:

א. שיהיה כמה שיותר מרווח במושב האחורי (בעיקר רוחב המושב בכדי שיוכל לאכלס שלושה מושבי בטיחות).

ב. שיהיה לי נוח/פרימיום לפחות כמו הקאמרי שהוא אמור להחליף (ריפודי עור, מושבים חשמליים, צבע קרם מבפנים, חיישנים ובלה בלה), כך שאני לא ירגיש שאני יורד ברמה או עושה וויתורים רק בכדי לספק את רצון האישה ל"ג'יפון"..

ג. עיצוב שיעשה לי חשק לנסוע ולא לעצום עיניים.

ד. אמינות (לדעתי כל הרכבים בקבוצה אמינים פלוס/מינוס).

ה. סחירות - מה לעשות אבל לא נעים לאבד מערך הרכב 50% בתוך 3 שנים וגם אז לא להצליח למכור.. המחיר האמיתי מבחינתי הוא ההפרש בין מחיר הרכישה למחיר המכירה.

ו. תא מטען - אל תזלזל בערך גודל תא המטען! לאחר שהתרגלתי לתא המטען העצום של הקאמרי הבנתי שזה חובה.

 

לאחר ההקדמה הזו אציין שבחנתי את כל הג'יפונים שנמצאים בשוק כולל כאלו שנחשבים מקבוצה אחרת כמו הסנטה-פה, סורנטו, אדג'..

 

לרשמי:

סנטה-פה: מרגיש דיי מיושן מבפנים (והוא אכן כזה ואמור להיות מוחלף בקרוב) אך יותר הפריע לי שהוא לא גדול יותר מהטוסון (2ס"מ יותר לרוחב המושב האחורי ומרווח ברכיים זהה ואף קטן יותר). תא מטען גדול. נפסל

סורנטו: מרווח מאוד מבפנים עם סידור מושבים טוב ותא מטען גדול מאוד, אך נראה ומרגיש מאוד פשוט ובגירסה הבסיסית פשוט עלוב. נפסל

אדג': נאה מבחוץ (גדול ומרשים) ותא נוסעים נעים מאוד, אך יחד עם זאת ממש לא מרווח במושב האחורי (בערך כמו ג'יפון רגיל) ומחיר מוגזם. נפסל

*יש לציין שאת הנ"ל הייתי שוקל לרכוש רק כמשומש בני שנה-שנתיים.

 

ועכשיו נעבור לקבוצה שיותר רלוונטית לך.

טוסון: רכב נאה מבחוץ ומבפנים אך מרגיש פשוט ופלסטיקי. רמת האבזור שנשקלה הייתה המאובזר ביותר (כולל ריפודי עור) שבמצע אפשר להשיג ב-160-170K. תא המטען דיי קטן עם גובה נמוך מאוד ועומק מספק. המושב האחורי מרווח יחסית (135ס"מ מדלת לדלת). נפסל בעיקר בגלל תחושה "פשוטה" ובגלל הפופולריות שלו בכביש (בשכונה שלי יש עשרות כאלו).

ספורטג': הדגם שנבחן היה המאובזר עם מושבי עוד וגג שמש. הרכב מרגיש פלסטיקי מבפנים, פשוט ועם עיצוב משעמם מאוד. בגירסה המאובזרת אפשר לקבל אותו בצבע קרם מבפנים שמשפר קצת את המצב, בגירסה הפשוטה הוא פשוט שחור מידי.. המושב האחורי שלו צפוף (בניגוד לטוסון) ותא המטען קטן יחסית. העיצוב החיצוני לדעתי מכוער אך האישה דווקא בסדר איתו. מבחינתי נפסל בגלל תחושה פשוטה (בטח ביחס למחיר בגירסה הנ"ל), מרווח הפנים והעיצוב (וגם אותו אפשר למצוא כמו גרגרי חול על חוף הים).

אטקה: רכב נחמד אבל בגירסה הבסיסית/מאובזרת שלו הוא מגיע כולו בשחור ונראה פשוט, כך שיש ללכת על הגירסה המאובזרת ביותר עם ריפודי העור ודיפונים חומים. החיסרון העיקרי שבגינו הוא נפסל הוא מושב אחורי צר מאוד (פחות מ-130ס"מ מדלת לדלת).

ניסאן קשקאי: יפה מבחוץ, משעמם מבפנים, מרשיג פשוט מאוד צפוף מאחור. נפסל

טויוטה ראב4: פשוט מאוד מבפנים, לא מתבלט בשום צורה, ומחיר יקר ללא פרופורציות. נפסל

סובארו XV: קטן וצפוף מבפנים, בעל תא מטען קטן ותא נוסעים משמים. נפסל

סובארו פורסטר: משעמם מבחוף ועוד יותר מבפנים עם תחושת "פרימיום" של שנות ה-90.. בשילוב עם מחיר מוגזם נפסל!

 

ולמועמדים המובילים..

פיג'ו 3008: יפה מבחוץ ולא פחות מבפנים, מושב אחורי מרווח לרוחב (135ס"מ) גם מרווח ברכיים מספק (נחות מהטוסון אך עדיין סבבה לילדים). תא מטען גדול מאוד ומסודר טוב (עם גובה פי-2 מאשר הטוסון). כאשר בחנתי אותו עשיתי נסיעת מבחן על דגם הדיזל הבסיסי, הרכב הרגיש בסדר אך חסר "מחץ" בעת לחיצה על הדוושה במלואה (לא קריטי אבל קצת מפריע), חוץ מזה הרכב הרגיש מאוד נעים לנסיעה/נהיגה שקט ונוח. מבחינת אבזור הרכב הרגיש "פרימיום" מבחינת חומרים אבל קצת חסר באבזור, והכי עצבן אותי היה המחיר שעלה ועלה כל שבוע עד שהגיע ל-145K ש"ח לרכב + 5Kש"ח לחבילת השקה (גלגלים ופסי גגון) שהייתי חייב להוסיף (כי לא מייבאים בלי) כך שהמחיר יצא 150K. עכשיו יש גירסה מאובזרת לדיזל שנמכרת להבנתי ב-165K שזו לדעתי עסקה דיי אטרקטיבית. אך מבחינתי פיז'ו אני לא קונה ללא "ימי מכירות" או מבצע "חבר" וזאת משיקולי ירידת הערך והרצון לצמצם קצת ממנה. אני ממתין עד שיהיה מבצע חבר בכדי לקבל החלטה.

טיגואן: נאה מבחוץ ומבפנים, מרווח מאוד בספסל האחורי ובעל תא מטען ענק. איכות חומרים טובה ומרגיש איכותי יותר מהשאר. באופן כללי מאוד אהבתי אך יש שתי בעיות עקרוניות: א. המחיר לא זול ביחס לאבזור מה שגורם לך להרגיש שאתה נוסע בגירסה "לעניים" לעומת הדגם המאובזר (תשווה בין המפרטים..) ומצד שני הגירסה המאובזרת יקרה מידי לדעתי. ב. מועד אספקה בנובמבר מייתר את הקניה השנה (רק חמור יקנה בסוף שנה במחיר מלא, שיהיה להם בהצלחה), כך שהשנה זה לא רלוונטי לצערי.

ניסן Xtrail: קצת מכוער מבחוץ (לדעתי כמובן) ועיצוב משעמם מבפנים, הרגשה דיי פשוטה אך לא נוראה, מרווח מאחור ועם תא מטען ענק. נמתין להגעת הדגם החדש ואם המחיר יהיה שפוי אז אולי, אבל מבחינתי לא מועמד מוביל..

 

מועמדים מובילים נוספים שעדיין לא הגיעו לאולם התצוגה:

פיז'ו 5008: באופן עקרוני אמור להיות זהה ל-3008 מלפנים אך עם מושב אחורי עדיף בעל שלושה מושבים נפרדים וגבוהים יותר (סידור אידיאלי לילדים) ותא מטען עצום. לצערי לאחר שהבטיחו שיגיע ברבעון הראשון ולאחר וכן שינו לרבעון השני, כרגע מסתמן שלא יגיע כלל לארץ השנה וחבל.

קודיאק: רכב שנראה מעניין מאוד, נמתין בסבלנות עוד שבוע בכדי לראות מחירים. אם ימכר ב-165K ויהיה מלאי יש מצב שהוא יכנס חזק לרשימה שלי.

מאזדה CX5: מסקירות ברשת נראה שהרכב איכותי מבפנים ומעוצב יפה, אך המרווח במושב האחורי אמור להיות זהה לחלוטין לדגם המוחלף. אמתין שיגיע לאולם התצוגה בכדי לבדוק זאת. גם המחיר לא ידוע ואם לשפוט על פי המוחלף זול הוא לא יהיה.

דאצ'יה דאסטר: מצחיק לראות אותו ברשימה זו אך מעניין אותי לראות את הדגם שיחליף את הנוכחי (אמור להיות מוצג בסוף השנה). אם הוא ישמור על הנעה 4X4 של הדגם הנוכחי, עם גיר אוטומט וישפר את המראה החיצוני ועיצוב הפנים אז זה יכול להיות רכב מאוד מעניין!


×
×
  • תוכן חדש...