Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת משולשים - כיוון גלגלים, מאזדה 5 2010


gomo
שימו לב! השרשור הזה בן 2638 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

משולשים ברכב בן שנתיים.

רק בשביל לדעת:

מה המקוריות של הרכב וכמה ק"מ עבר ?

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון.



עלפי מוסך מורשה - יש צורך בכיוון גלגלים ולא כיוון פרונט.

המחיר שרצה מוסך מורשה על הטיפול הינו 2000ש"ח.

שאלתי לגבי משולשים חלפיים ולא מקוריים - נאמר לי שדווקא במקרה זה לשים חליפיים זהגם בסדר (רק משנה את האחריות משנה ל3 חודשים) - במקרה זה העלות הכוללת כוללחלפים עבודה + הכיוון גלגלים יעלה 1350 .

 

לעומת ה 1000 שמציע מוסך שאני פחות מכיר - ככל הנראה אלך על ההצעההזאת.

 

אשמח לשמע כל תובנה בנושא.

 

תודה ואחלה יום

החלטת כבר מה לעשות, בשביל מה לשאול לדעה שלנו?

 

 

Sent from my SM-N910T using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, הטויוטה שלי נהרסה עקב המלצה לקוייה והטעייה לקוייה והרכבת התותבים העלובים האלו MADE IN TURKEY , ותפוח שלא היה צריך בכלל, גם כן תוצרת טורקיה ומאז ההגה והרכב מתנהגים אחרת לגמרי.

 

חבל שהזמן עובר והרכב מתיישן יותר אחרת הייתי זורק 2000-3000 שקל ומחזיר למשולשים מקוריים ותפוח מקורי כמו שצריך!

 

 

בקיצור, צריך להוציא את זה מחוץ לחוק חלפים סינים וטורקים שהם קשורים לבטיחות.

http://www.nrg.co.il/online/16/ART1/932/101.html

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא קשור אושירקו.

אם המשולש הוא מחברה ידועה נגיד DELPHI או SASIC והם תוצרת טורקיה אז אפשר לקנות.

אבל אם זה תוצרת של חברה בינונית אז לא משתלם לטווח הארוך.

לדוגמא פילטר שמן מקורי של פיאט פונטו ספייס מיוצר בסין.

פילטר שמן מקורי לפנדה כמו שלי מיוצר בצרפת.

פילטר שמן מקורי לסוזוקי בלנו (דור ראשון) מגיעה גם יפן וגם מפולין.

 

זה לא ארץ ייצור זה החברה שעומדת מאחוריי המוצר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משולשים ברכב בן שנתיים.

רק בשביל לדעת:

מה המקוריות של הרכב וכמה ק"מ עבר ?

הרכב לא בן שנתיים התבלבלו לך הספרות. הרכב בן 7.

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בסיכומו של עניין הלכתי על מקוריים - לאחר שהמוסך המורשה בא לקראתי עוד קצת במחיר.

שוב הוסבר לי שיש צורך רק כיוון גלגלים ולא פרונט.

 

תודה רבה לכולם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי

גם אני עם מאזדה 5, וגם אני כרגע אמור להחליף משולשים. אגב, לא ניתן להחליף רק בוקסות מהמשולשים אלא את המכלול עצמו השלם. מאזהרות רבות בארץ ובעולם, חלקים מסוימים בדגמי מאזדה השונים (תושבות מנוע וגיר, משולשים), חובה להחליף אך ורק למקורי. אם תרצה, אני מצאתי ב-1000 שקל לזוג מקוריים (אתה אומר שמצאת באותו המחיר תורכיים!?).

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק רוצה לשים דברים על דיוקם, נזרקים פה מונחים של כיוון גלגלים וכיוון פרונט ואף אחד לא ממש יודע מה עומד מאחורי המילים.

 

המשולש הוא אחת מנק' החיבור של מכלול הגלגל אל השלדה. ולכן כאשר מרכיבים חדש יש לוודא שגאומטריית המתלים והגלגלים נשארת נאמנה למקור, לכל גלגל ישנם 3 פרמטרים: קאמבר, קאסטר, וTOE. אני לא אכנס למה זה מה, זה כבר נלעס בפורום ובשנייה תמצאו הסברים בויקיפדיה ויוטיוב, אבל אלו הדברים היחידים שניתן לכוון.

כאשר אתה נכנס ל'מכון פרונט' (שמתעסק גם בחלק האחורי של הרכב ולא רק בפרונט באופן מפתיע) זוויות הגלגלים נמדדות ומכויילות בחזרה למידות המקוריות שהיצרן הגדיר (או לערכים אחרים שאותם בעל הרכב מבקש מבעל המקצוע). אין מצב שבו מכיילים רק חלק מהדברים וחלק עוזבים, הרכב חייב לצאת מהמכון כשהוא 'מיושר' לגמרי.

ולכן לא ממש ברור לי למה קיימים שני שמות ולמה מתעקשים שלא מדובר באותו הדבר, אין כאן אופציה לעשות חצי עבודה ואם הציעו לך - תסתובב ותלך.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא אותו דבר.

 

כיוןן גלגלים - זה כיוון מקביליות הגלגלים, Toe in/Toe out.

 

 

בשביל כיוון זה לא צריך מכשור מיוחד, אלא רק סרגל יעודי, ואז מכוונים על ידי שינוי מיקום קצוות הגה ביחס למסרק.

 

 

זו פעולה אחרת מכיוון פרונט. זאת אומרת חלק מכיוון פרונט מלא אבל יש מקרים שעושים אותה בנפרד, למשל אחרי החלפת מסרק הגה או החלפת תפוחי הגה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שמדובר בבעיה סדרתית המאזדה 5.

אצלי שנת 2006, הרכב חורק על כל סדק בכביש.

כרגע לא נוגע. עוד מעט טסט ונראה...

אגב thebaron, איפה מצאת מקוריים ב1000?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ייתכן שהרכב מעט רגיש, אך אצלי המשולשים כרגע הוחלפו לאחר תשע שנים מאז עלה הרכב לכביש - אחת לעשור החלפת משולשים נראה לי סביר. אם המדובר במקוריים, כמוהן. בכלל, לא בטוח שמדובר פה בבעיה סדרתית של המכונית אלא של העם בציון וסוחרים /מכונאים חובבנים. הכוונה, שבמקרים רבים כשהמשולשים גמרו את חייהם, לקוחות רבים העדיפו לשים תחליפי תורכי או סיני בחצי מחיר. זה אולי נשמע מפתה אך חוסך כסף רק ברמה המיידית שכן אורך חייהם של התחליפיים קצר, מה שמחייב החלפה כעבור שנים מועטות מאד, כך שבעצם לא ממש נחסך כסף אלא ההיפך.

 

הבוקר החליף לי אסף מכנופיית הטיפולים השוטפים את המשולשים. (אכתוב על כך בשרשור בעלי מקצוע). קניתי אותם (מקוריים, אם לא היה ברור...) בחנות חלפים בכפר קרע. אני תמיד מוצא שם מחירים טובים מאד לחלפים מקוריים או תחליפיים והשירות נהדר.

 

Sent from my m2 note using Tapatalk

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו כל חלק גומי במתלים, גם משולשים מתבלים. מה שמתבלה זה כמובן לא הברזל אלא בוקסות מגומי. אחרי 10 שנים ו 150-180 אלף ק"מ הגיוני שיהיה בלאי של הבוקסות ואין פה שום בעיה סדרתית.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה שלי, החזיקו למעלה מ270 אלף ק"מ ולא היה אף פעם חופש או בעיות, כן גומי קצת קרוע ו אבל איזה גומי שורד כל כך הרבה שנים?בכל מקרה, לא נפסלה בטסט מעולם וגם לא היה שום בעיות.

 

 

לאחר ההחלפה לחלקים טורקיים(באמת שזאת הייתה טעות) תראו כמה תופעות לוואי יש עד היום.

 

אני חושב שרוב החלקים האלו הם שווים למה שאנחנו יושבים איתו באסלה אלא אם אתה מתכוון להעיף את הרכב במהרה אז גם צלחות ברקס סיניות אני הייתי שם.

 

 

מארק, תראה לי יצרן טורקי אמיתי ולא יצרן טורקי שמייצר בשביל חברות מוכרות שנחשב איכותי ברכב. יכול להיות שיש, האם אתה או מישהו פה מכיר בהנחה והרבה פה מכונאים או מביני עניין?

 

לדעתי התשובה תהיה כמובן שלא מכירים.

 

בנוסף לכתבה שהעליתי... למה שקרה לי וכו'.

 

 

בעיה קשה היא המחירים בארץ ולייבא מחו"ל גם לא משתלם בגלל עלויות משלוח ומכס.

 

בקיצור...תענוג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שמדובר בבעיה סדרתית המאזדה 5.

אצלי שנת 2006, הרכב חורק על כל סדק בכביש.

כרגע לא נוגע. עוד מעט טסט ונראה...

אגב thebaron, איפה מצאת מקוריים ב1000?

היום החלפתי משולשים לזוג מקורי. אחרי 152 אלף ק"מ ו13 שנה על כבישי הארץ. יכולתי לסחוב איתם עוד אבל נקרעה גומיית האבק באחד מהם והיו לי רעשים מוזרים בעת סיבוב ההגה.

 

Sent from my SM-N910T using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2638 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...