Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3537 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברים,

 

אני מחפש עצה או לפחות נחמה.

קניתי בתחילת השנה פוקוס דנדשה. חודשיים אחרי הקנייה שמתי לב לצריכת דלק חריגה - סביב 8 ק"מ לליטר.

בשיחה עם השירות, הסבירו לי שמדובר במנוע חדש, ושנדבר ב-4000-5000 ק"מ.

אז היום אני כבר ב-8500.

הצריכה העירונית שלי מגיעה ל-7.5 לליטר (לפעמים יותר טוב - אפילו 9), והבין עירונית - גג 1 ל-11.5 (בכביש הערבה, הלוך וחזור, עם קרוז).

בדקו לי את האוטו במוסך מרכזי (אני באחריות), ולא מצאו כלום. אפילו טכנאי שלהם לקח את הרכב, חרש 300 ק"מ ביומיים והודה שעשה רק 1 ל-10.

 

למישהו יש רעיון? שמע על משהו דומה?

אגיד שזה לא הרכב הראשון או השני שלי, וצריכת הדלק שלי בעבר הייתה משמעותית יותר טובה, ברכבים שאמורים להיות הרבה פחות חסכניים (בלי Start&go וכל הפיצ'רים הירוקים שנועדו לשפר צריכה).

 

תודה מראש!

פורסם
מדובר על גיר פלנטרי ?

אם כן אז זו הצריכה בערך .

בנוסף , בדוק לחץ אוויר בצמיגים .

לפורדים לוקח למנוע הרבה זמן יחסית להשתחרר . בהמשך הצריכה תשתפר .

 

תודה על התגובה!

זה אכן גיר פלנטרי, למיטב הבנתי. את הלחץ בדקתי :-)

נעזוב את זה שהחברה מכריזה על נתונים כמעט פי 2 יותר טובים (כי אף אחד לא באמת מצפה שאלה יהיו הנתונים), אבל גם במבחני דרך (נדמה של Ynet) הם השיגו צריכה טובה יותר. גם מחשב הדרך אומר לי שאני צורך חצי ממה שאני צורך בפועל.

 

מה זה הרבה זמן להשתחרר? 8.500 נחשב התחלה?

פורסם

 

גם מחשב הדרך אומר לי שאני צורך חצי ממה שאני צורך בפועל.

 

לא משנה מה הצריכה, בפועל צריכה להיות פחות או יותר התאמה בין החישוב הידני לנתוני מחשב הדרך. נראה שמשהו כאן לא בסדר, או החישוב הידני שלך או תקלה במחשב הדרך, או ברכיב כל שהוא במנוע, שווה בדיקה יסודית

פורסם (נערך)

אתה יודע מה ? נתחיל מחדש .

איך אתה בודק בעצמך את תצרוכת הדלק ?

לגבי מבחנים שנערכו , איני מאמין להם במיוחד היות והם לעולם לא חפים מאינטרסים כאלה ואחרים .

בדיקת הדלק במבחן לא נעשתה כמו שצריך אלא לפי מה שהמחשב מראה .

עריכה אחרונה על ידי איילצבי
פורסם (נערך)

מבחני הדרכים ב-ynet, לפחות בתקופה שאני הייתי שם, בוצעו בלי שום התערבות מאף גורם חיצוני. תצרוכת הדלק נבדקה במסלול קבוע של 300 ק"מ שכלל כ-100 ק"מ עירוניים וכ-200 ק"מ בינעירוניים עם ובלי פקקים. תצרוכות הדלק במבחנים שאני ביצעתי נמדדו תמיד במשאבה, ולא הסתמכו על מחשב הרכב במכונית.

 

אייל - אתה מוזמן לא להאמין למבחן, אבל לטעון שהוא "לעולם לא חף מאינטרסים" בלי שאתה יודע את זה זה לשון הרע.

 

לגבי הפוקוס - במבחן שאני ביצעתי ל-ynet תצרוכת הדלק עמדה על 10.5 ק"מ לליטר (35% פחות מנתון היצרן), במסלול של 300 ק"מ שמייצג לדעתי מחזור חיים סביר של מכונית ממוצעת בישראל (ולא, מסלול המבחן לא כולל נהיגה "ספורטיבית" או מאומצת מאוד כמקובל במרבית גופי העיתונות האחרים).

 

לסיכום לפותח השרשור - לדעתי בהתחשב במה שהושג במבחן שאני עשיתי ובמאפייני המכונית - תצרוכת הדלק שאתה משיג ושהושגה במבחן של המוסך נראות שתיהן תקינות לחלוטין. נכון שפער של 35% אינו צנוע - אבל מניסיוני יש גם גרועים יותר.

עריכה אחרונה על ידי רועי צוקרמן
פורסם
אתה יודע מה ? נתחיל מחדש .

איך אתה בודק בעצמך את תצרוכת הדלק ?

לגבי מבחנים שנערכו , איני מאמין להם במיוחד היות והם לעולם לא חפים מאינטרסים כאלה ואחרים .

בדיקת הדלק במבחן לא נעשתה כמו שצריך אלא לפי מה שהמחשב מראה .

 

הכי ידני שיש. מאפס קילומטרים אחרי תדלוק, ורואה כי נכנס עד שקופץ בפעם הבאה מול הק"מ שעשיתי.

לשאלה המתבקשת, לא תמיד אני יכול להקפיד על אותה תחנת דלק, אבל גם שבחלק מהתדלוקים מדובר בתחנה שונה, ההבדל הוא לא כזה גדול שיהפוך רכב חדש שנוסע 30% בין עירוני לתצרוכת ממוצעת של 7-8-9 ק"מ לליטר. לא?

פורסם
מבחני הדרכים ב-ynet, לפחות בתקופה שאני הייתי שם, בוצעו בלי שום התערבות מאף גורם חיצוני. תצרוכת הדלק נבדקה במסלול קבוע של 300 ק"מ שכלל כ-100 ק"מ עירוניים וכ-200 ק"מ בינעירוניים עם ובלי פקקים. תצרוכות הדלק במבחנים שאני ביצעתי נמדדו תמיד במשאבה, ולא הסתמכו על מחשב הרכב במכונית.

 

אייל - אתה מוזמן לא להאמין למבחן, אבל לטעון שהוא "לעולם לא חף מאינטרסים" בלי שאתה יודע את זה זה לשון הרע.

 

לגבי הפוקוס - במבחן שאני ביצעתי ל-ynet תצרוכת הדלק עמדה על 10.5 ק"מ לליטר (35% פחות מנתון היצרן), במסלול של 300 ק"מ שמייצג לדעתי מחזור חיים סביר של מכונית ממוצעת בישראל (ולא, מסלול המבחן לא כולל נהיגה "ספורטיבית" או מאומצת מאוד כמקובל במרבית גופי העיתונות האחרים).

 

לסיכום לפותח השרשור - לדעתי בהתחשב במה שהושג במבחן שאני עשיתי ובמאפייני המכונית - תצרוכת הדלק שאתה משיג ושהושגה במבחן של המוסך נראות שתיהן תקינות לחלוטין. נכון שפער של 35% אינו צנוע - אבל מניסיוני יש גם גרועים יותר.

 

היי רועי, תודה רבה על התגובה המפורטת.

300 ק"מ שמשקף מחזור חיים רגיל והוצאת 10.5, אני מוציא 1 ל-8... (30% בין-עירוני בממוצע, יש מיכלים ש-80% אבל זה לא הרוב - כולל מיכל אחד שנסע איתי פעם לקריות מהמרכז והוציא 1 ל-10) זה הפרש של עוד 20% מהמבחן שאתה ערכת.

אני נוסע את אותם מסלולים כבר 10 שנים (רוטינה בורגנית...), ותמיד (פז'ו 306, מאזדה 3) הצריכה נעה במקרה הגרוע סביב 9-9.5, ובימים טובים 1 ל-11. עכשיו אני מגיע לפעמים לפחות מ-8, באוטו שאמור להיות דווקא חסכוני יותר בעיר מהדגמים האחרים, לא?

אבל גם בערבה, בנסיעה נטולת פקקים לחלוטין - 11.5... זה כאילו המקסימום שאפשר להפיק מהאוטו, זה לא נשמע לך נמוך באופן חריג?

 

אגב, בפורד אומרים שזה "סגנון הנהיגה" שלי, ושאנשים שלהם שנוהגים מוציאים מהרכב 1 ל-10 בעירוני ו-1 ל-13-14 בין-עירוני.

יש להם מן הסתם אינטרס להגיד את זה... אבל חשבתי שאם זו לא תופעה גלובאלית, אולי משהו לא תקין אצלי (גאמור - נבדק ולא נמצאה תקלה).

ניסיתי להסביר להם שלא שיניתי את סגנון הנהיכה אחרי 20 ומשהו שנות רישיון לכבוד האוטו החדש, אבל לא ממש קיבלו את התשובה. גם ניסו להאשים את מזגן הקיץ, והזכרתי להם שפעם ראשונה יצרתי קשר במרץ, כשעוד ירד גשם.

 

אני מקבל את מה שאתה אומר בסייפא, אבל כשנדלקת לי נורת אזהרה אחרי 250 ק"מ, ואני מסיים סביב 1 ל-8... זה נראה לי לא יאומן לרכב כ"כ חדש....

 

שוב תודה!

פורסם

שים לב למה שכתבתי בתחילה - המבחנים של ynet כללו בתקופתי 1/3 עירוני ו-2/3 בינעירוני. בתנאים כאלו הפוקוס הוציאה 1:10.5, אם אצלך ב-1/3 בינעירוני אתה מוציא 1 ל-8 מצבך לא רע.

 

הפוקוס לא אמורה להיות חסכונית יותר בהכרח מהמכוניות שמנית, זוהי מכונית מוגדשת, כבדה וחזקה משמעותית מה-306 וה-3.

 

כמו-כן, קח בחשבון שהפערים בתצרוכת בתנאי אמת לעומת נתוני יצרן רק הולכים וגדלים עם השנים במיוחד במכוניות בתקינה אירופאית, בעיה ידועה שאמורה להיפתר בשנים הקרובות כאשר ייכנסו תקני בדיקה מחמירים יותר.

פורסם

אוקטביה TDI 2.0 DSG6 עד 5000 ק"מ בערך הייתה עושה 1:10, החל מ5K עד 15K התצרוכת ירדה מעט. רק אחרי הטיפול הראשון וכיום מגיעה ל1:18 ולעיתים 1:20

באותו תוואי נסיעה (80% בינעירוני). לא יודע איך זה בפורד

אבל גם האיביזה הגיעה לתצורכת נורמלית רק אחרי הטיפול הראשון.

Seat IBIZA 2015 1.2 TSI DSG

Skoda OCTAVIA 2013 2.0 TDI DSG

Skoda CITIGO 2014 1.0 MPI ASG

×
×
  • תוכן חדש...