Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3612 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום

 

רכבים רבים כיום, בייחוד אלו שיוצרו בשלוש-ארבע שנים החרונות מצויידים באורות DRL שדלוקים כל זמן שהמנוע מונע והאורות הראשיים לא דולקים.

התקנות בישראל מחייבות הדלקת אורות בשעות היום בחודשי הסתיו והחורף, ורציתי לשאול האם אורות ה-DRL נחשבים מספיקים כדי לעמוד בתקנה הזאת או שחייבים להדליק אורות דרך רגילים ?

 

תודה

פורסם

ממשרד התחבורה נמסר:

"תאורת DRL אינה מחליפה את פנסי החזית ויש להדליק גם אורות דרך לפי תקנה 97 (ג).

הפנסים האחוריים אינם פועלים כאשר אורות DRL דלוקים - וזאת בניגוד לתקנה.

 

תקנה 97

(א) לא ינהג אדם רכב מנועי בזמן תאורה אלא כשפנסי החזית והפנסים האחוריים מאירים ולוחית הזיהוי האחורית מוארת.

(ב) לא ינהג אדם אופנוע בדרך אלא כשמאירים בו פנסי החזית או הפנסים המיועדים בלבדית לנסיעה ביום.

(ג) לא ינהג אדם מונית, אוטובוס או רכב מנועי מסחרי שמשקלו הכולל המותר עולה על 14,999 ק"ג, בכל דרך וברכב מנועי אחר, למעט אופנוע, בדרך שאינה דרך עירונית, בתקופה שמיום 1 בנובמבר ועד 31 במרס בכל שנה, אלא כשמאירים בו פנסי החזית והפנסים האחוריים.

(ד) לא ינהג אדם רכב אשר רחבו הכולל הוא 210 ס"מ או יותר אלא אם מאירים בו, נוסף על האמור בתקנת משנה (א), גם פנסי רוחב.

(ה) לא ינהג אדם רכב מנועי במנהרה שבכניסה אליה הוצב תמרור א-43 שעליו כתוב "מנהרה הדלק אורות" אלא כשמאירים פנסי החזית והפנסים האחוריים.

פורסם

יש לציין כי כל עוד אין בעיית ראות (שאז ממילא חובה להדליק את אורות המעבר), החיוב שהאורות האחוריים יהיו דולקים עומד בניגוד לממצאי המחקרים שהכתיבו את תצורת אורות היום (DRL) המקובלת.

 

הסיבה שההתקן לא מדליק את האורות האחוריים היא כי בתנאי תאורה טובים נמצא שהם לא מסייעים לניראות מאחור ואף עשויים להרע לה, ולו במקצת.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

לפני כשנתיים פורסמה כתבה שמשרד התחבורה שוקל שינוי התקנה כדי שDRL יכול לשמש בחורף בישראל- מאז שקט...

פורסם
ממשרד התחבורה נמסר:

"תאורת DRL אינה מחליפה את פנסי החזית ויש להדליק גם אורות דרך לפי תקנה 97 (ג).

הפנסים האחוריים אינם פועלים כאשר אורות DRL דלוקים - וזאת בניגוד לתקנה.

 

תקנה 97

(א) לא ינהג אדם רכב מנועי בזמן תאורה אלא כשפנסי החזית והפנסים האחוריים מאירים ולוחית הזיהוי האחורית מוארת.

(ב) לא ינהג אדם אופנוע בדרך אלא כשמאירים בו פנסי החזית או הפנסים המיועדים בלבדית לנסיעה ביום.

(ג) לא ינהג אדם מונית, אוטובוס או רכב מנועי מסחרי שמשקלו הכולל המותר עולה על 14,999 ק"ג, בכל דרך וברכב מנועי אחר, למעט אופנוע, בדרך שאינה דרך עירונית, בתקופה שמיום 1 בנובמבר ועד 31 במרס בכל שנה, אלא כשמאירים בו פנסי החזית והפנסים האחוריים.

(ד) לא ינהג אדם רכב אשר רחבו הכולל הוא 210 ס"מ או יותר אלא אם מאירים בו, נוסף על האמור בתקנת משנה (א), גם פנסי רוחב.

(ה) לא ינהג אדם רכב מנועי במנהרה שבכניסה אליה הוצב תמרור א-43 שעליו כתוב "מנהרה הדלק אורות" אלא כשמאירים פנסי החזית והפנסים האחוריים.

 

זה מתיחס לתאורה בלילה או לתאורה בחורף ביום?

פורסם

דניאל

 

תקרא את סעיף ג לאט

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
יש לציין כי כל עוד אין בעיית ראות (שאז ממילא חובה להדליק את אורות המעבר), החיוב שהאורות האחוריים יהיו דולקים עומד בניגוד לממצאי המחקרים שהכתיבו את תצורת אורות היום (DRL) המקובלת.

 

הסיבה שההתקן לא מדליק את האורות האחוריים היא כי בתנאי תאורה טובים נמצא שהם לא מסייעים לניראות מאחור ואף עשויים להרע לה, ולו במקצת.

 

ולמה זה משנה משהו?

 

החוק קבע שכן ואם הוא לא צודק הוא עדיין החוק שמחייב את כולנו.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

ברור, אבל שווה לדעת שבהקשר הזה דרישת החוק היא אווילית.

 

אין בין זה לבין ציות לחוק ולא כלום.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

×
×
  • תוכן חדש...