Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7815 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני רואה הרבה מגברים וHU שהפרוססור שלהם הוא 24 BIT

 

רציתי ללמוד מה ההבדל בין 24 ל1 ל12 והלאה...

 

לפי דעתי זה אחד התרדים שצריכים להצטרף לFAQ

כללי החתימה מופיעים בדביק בפורום האודיו ובפורום האוף טופיק.

קרא אותם.

פורסם

נתחיל במה זה bit?

bit זה היחידה הקטנה ביותר לאיחסון מידע דיגיטלי.

כולנו יודעים איך bit מתקשר למחשבים, בבייט - byte אחד יש שמונה bits, יש לנו 1024 bytes ב-kilobyte - מונח ידוע במחשבים.

כמו שמחשבים משתמשים בהרבה bits להעברת מידע, כך גם כל נגני הדיסקים, DVD וכו'.

בשביל לקודד אודיו אנולוגי לאודיו דיגיטלי, אנחנו משתמשים ב ADC (Analog to Digital Convertor), ה-ADC יוצר לנו דגימה של הגל ומקצה ערכים בינאריים (0,1) לסיגנל האנלוגי שלנו.

האיכות של התוצר - האודיו הדיגיטלי תלויה ב-sampling rate וב-quantisation של הסיגנל (תגיד לי אם אתה רוצה שאני ארחיב בנושא).

ככל שה-sampling rate יהיה גדול יותר, ילקחו יותר "תמונות" מהסיגנל האנלוגי ולכן הוא יהיה יותר מדויק.

ככל שה-quantisation ב-bits יהיה גדול יותר כך הדגימה תיהיה מדויקת יותר.

 

דיסקים משתמשים ב-sampling rate של 44.1kHz וב-quantisation של 16 bits.

אודיו דיגיטלי באיכויות גבוהות יותר משתמש בדגימה של 96kHz וב-20 או 24bit.

לא ניתן לשמוע הבדל בין 16bit ל 24bit.

If I have seen further than other men it is because I have stood on the shoulders of giants.

פורסם

 

 

לא ניתן לשמוע הבדל בין 16bit ל 24bit.

נתחיל בזה שהייתי בטוח שהם 12BIT

בכול מקרה אתה בטוח שאין אפשרות לשמוע ההבדל ?

כי לפי מה שאני הבנתי מאוד מאוד "מחזיקים" ממוצר שהוא 24BIT

 

הפרוססר של אייל או 30 BIT נכון ?

פורסם

אני חושב שהפרוססור של אייל הוא 30 ערוצים לא 30 BIT (סלח לי אם אני טועה).

כללי החתימה מופיעים בדביק בפורום האודיו ובפורום האוף טופיק.

קרא אותם.

פורסם

ערוצים משמע ערוצי תדרים.. שזה אומר שאתה יכול להגיע לדיוק מאוד גבוהה בכיוון המערכת...

במערכות פשוטות יש HI MID LOW... באס טרבל ומיד ראנג'...

במערכות יותר טובות יש יותר ערוצים וכן הלאה.

פרוססור בא כדי להגיע לרמת דיוק מאוד גבוהה. משמע 30 ערוצים אלו ערוצי התדרים השונים שמחולקים בסדר מסויים על על מנת להגיע לדיוק מקסימלי. וכמובן השמע הרצוי על ידי אותו בן אדם.

פורסם

הוא התכוון לאקולייזר שלך של ה30 ערוצים כל צד ההוא.. שהזכרת בפירוט החלקים שלך לפני משהו כמו חצי שנה...

כללי החתימה מופיעים בדביק בפורום האודיו ובפורום האוף טופיק.

קרא אותם.

פורסם

אני אנסה לתת קצת מהידע שלי, שדווקא לא מגיע בכלל מתחום הרכב, אלא מתחום ההלחנה...

 

בוא נפשט את המצב: נגיד שסיגנל בעומק 16 ביט מקביל למספר עם 2 ספרות לאחר הנקודה, וסיגנל בעומק 24 ביט מקביל למספר עם 4 ספרות לאחר הנקודה (סתם דוגמה כדי שיהיה נוח להבין).

 

כמו שנאמר כאן, אתם כנראה לא תבחינו בין סיגנל שסומפל בעומק 16 ביט לבין סיגנל בעומק 24 ביט!

ז"א, אתם לא תבדילו בין סמפל שערכו 15.67 לבין סיגנל שערכו 15.6741.

 

אם כך, מדוע מייצרים פרוססורים לסאונד עם עומק 24 ביט?

פרוססור (מעתה DSP, או "מעבד אותות דיגיטלי") מבצע פעולות על סידרה של מספרים. המספרים האלו מייצגים את הגל שאתם שומעים!

בעת פעולתו, ה-DSP יכול לבצע כמה וכמה פעולות על המספרים האלו!

 

בואו נפשט את המצב עבור הדוגמה:

DSP1 עובד במצב 16 ביט, ז"א את כל החישובים שלו הוא מבצע עם 2 ספרות לאחר הנקודה (היות והוא לא יודע יותר).

DSP2 עובד במצב 24 ביט, ז"א את כל החישובים שלו הוא מבצע עם 4 ספרות לאחר הנקודה.

 

בחרתי סידרת פעולות מתמטיות על הסמפל שלנו (15.6741 כאמור לעיל), בוא נראה מה תהיה התוצאה מהפעולות.

 

(DSP1 (16bit

סינגל המקור: 15.67

פחות 2.45

כפול 5.77

בחזקת 1.35

חלקי 24.42

סיגנל לאחר עיבוד: 14.23

 

(DSP2 (24bit

סינגל המקור: 15.6741

פחות 2.4567

כפול 5.7721

בחזקת 1.3567

חלקי 24.4220

סיגנל לאחר עיבוד: 14.6615

 

כמו שאתם רואים,

ההבדל בסיגנל המקור הוא 0.0041, שהוא כנראה זניח ולא נשמע לרוב האנשים.

עם זאת, לאחר סידרה של פעולות מתמטיות בדיוק גבוה (24 ביט) מול דיוק נמוך יותר (16 ביט), אנו מגלים שלאט-לאט אי-הדיוקים נגררים ומצטברים, ובסיגנל לאחר העיבוד יש הבדל של 0.4315 בין 2 המעבדים, שהוא הבדל גדול מאוד, למעשה הוא גדול פי 105 מההבדל הראשוני בין הסיגנלים.

 

מה המסקנה?

ההבדל בין 16 ביט ל-24 ביט הוא זניח כאשר מדובר בשמיעה של סיגנל (כנראה שלא תבדילו, 16 ביט מאפשר הבדלה בין 65535 אפשרויות עבור כל סמפל, שזה בד"כ די והותר לרוב האנשים).

 

עם זאת, כאשר מדובר על הקלטה באולפן שתעבור עיבודים נוספים (החומר שמוקלט באולפנים בד"כ נערך הרבה לפני הוצאתו) וכאשר מדובר בתוכנה או במעבד שמבצע עיבוד של נתוני קול (Digital Signal Processor) ההבדל בין 16 ל-24 ביט הוא משמעותי, היות ובכל פעולה על הסאונד מתבצע אובדן מסוים של דיוק, ולאחר כמה וכמה פעולות\אפקטים אובדן האיכות הזה ניכר לאוזן.

 

זהו, מקווה שההסבר היה מספיק מובן :-)

- - -------[Fireball]------ - -

×
×
  • תוכן חדש...