Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7818 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בהקלטה באולפן לאחר עיבודים ההבדל יהיה ניכר לאוזן? מבחינה טכנית אין ספק ש-24bit יותר מדויק מ-16bit, אבל כשזה מגיע לאוזניים שלנו הם עדיין לא יוכלו לזהות הבדל שמתבטא בכמה ספרות לאחר הנקודה.

If I have seen further than other men it is because I have stood on the shoulders of giants.

פורסם

אם כך זה רלוונטי לדגימות מקור שנערכות באולפן מאוחר יותר.

האם בעת ההשמעה של התוצר המוגמר מתבצעות פעולות הדורשות את הדיוק הזה?

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

LoudGuy:

 

כן. חומר גלם מהאולפן עובר המון עיבודים במחשב, ולכן תמיד עדיף להקליטו ב-24 ביט ולעבוד עליו ב-24 ביט. כמה דוגמאות:

  • הגברה והנמכה של ערוצים
  • קומפרסור (דחיסת התחום הדינאמי, או במילים פשוטות: הגברה של קטעים שקטים) על זמרים ועל כלים, גם אלקטרונים וגם אקטוסטים (למשל בגיטרה משתמשים בזה ע"מ להגביר את רעש הפריטה על המיתרים). לעתים משתמשים באפקט ההפוך הנקראה אקספנדר (Expander). בעיבוד מקצועי מדובר על Multiband Compressor שמקמפרס בצורה שונה תדרים שונים, זהו אפקט מסובך מאוד שדורש כמות יפה של עיבוד וחישובים.
  • לימיטר (קטימה של הגל, לעתים בצורה "רכה" ע"מ לא לגרום לרעש של Clipping)
  • אקולייזר גרפי או פרמטרי על ערוצים נפרדים, ועל הכל בייחד.
  • חיתוך תדרים (למשל Hi Pass על הערוצים שלא כוללים באס, או Low Pass לצלילים צורמים מדי) וכמו כן אפקטים של רסוננז.
  • אפקטים שמתבססים על הכפלת הסיגנל ומודולוציה כגון Flanger, Phaser, Chorus, Wahwah
  • טרמולו (מודולציה של עוצמת הסיגנל) וויבראטו (בלי ריש... מודולציה של תדר הגל).
  • הד מסוגים שונים - הדהוד (Reverb), דיליי (Delay)
  • אפקטים עבור זמר\ת - DeEsser (לחיתוך של ש' ס' שורקות וכו'), Vocoder, AutoTune וכיו"ב.
  • הדמיה של חלל אקוסטי (באמצעות מודל פיזיקלי מדומה)
  • עיוותים מכוונים מסוגים שונים - Distortion, Overdrive, Fuzz
  • הפרחתת רעשים בדמות Noise Gate או Denoiser
  • הכוונה והפרדה בין מספר ערוצים - פנורמה (Panning), הרחבה של סטריאו (Stereo Expansion/Widening), חלוקת סטריאו עפ"י תדרים (Stereo Spread) ומגוון פעולות עיבוד עבור צליל היקפי.
  • תיקונים כללים - השתקת הסאונד במקומות מסויימים, הזזה של חלקים קדימה או אחורה בזמן, שינוי פאזה, שכפול הסאונד, Fade In, Fade Out ועוד ועוד.

רק לאחר סיום כל העיבוד באיכות הגבוהה ביותר, מבצעים את ההמרה ל-16 ביט.

אגב, שימו לב ששיטת DTS עבור סרטים תומכת בסאונד של 24 ביט במהירות דגימה של 48 קילוהרץ.

 

ככל הידוע לי אין ציוד לעריכת סאונד ב-30 ביט עבור אולפנים, וכנראה עבור רכב גם אין.

24 ביט מאפשר דיוק של 16 מליון מצבים, לעומת 65 אלף מצבים כאשר מדובר ב-16 ביט, כיום אין צורך בציוד יותר מדויק מכך.

 

 

ליעד (Nitch):

 

הכי חשוב זה העומק שבו מתבצעות הפעולות ב-DSP. העומק של הסיגנל הסופי פחות חשוב (מדובר כאן על אי דיוק בנתון המקור, לעומת אי דיוק בכל החישובים שעלול לגרום לעיוות הרבה יותר מורגש).

 

אז לצורך העניין,

עדיף סיגנל מקור של 16 ביט, ו-DSP שיבצע אפקטים ב-24 ביט.

מאשר סיגנל מקור של 24 ביט, ו-DSP שיבצע אפקטים ב-16 ביט (ויהרוס כל חלקה טובה של דיוק שהייתה בסיגנל המקור).

- - -------[Fireball]------ - -

פורסם

רק בשביל לחדד את השאלה שלי, אתה בעצם אומר שגם בעת ההשמעה מופעלים אפקטים הדורשים חישובים?

איזה אפקטים לדוגמה אכן דורשים את העומק הזה?

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

לא. לא בכל מקום. רק במקומות שיש בהם DSP, דהינו מעבד אותו דיגיטלים (בחומרה או בתוכנה), והוא מריץ אפקטים.

 

דהינו, יהיה אובדן איכות במקרים הבאים:

  • במחשב שלך, כאשר מופעלים אפקטים בכרטיס קול (לכרטיסי הקול היום יש שבבים מתקדמים)
  • במחשב שלך, אם אתה מחליט להפעיל את האקולייזר בתוכנה הנגינה האהובה עליך.
  • ברכב, כאשר יש לך רכיב DSP חיצוני (בד"כ רק במערכות ברמה גבוהה) שמריץ אפקטים.
  • ברכב, כאשר ה-Head Unit שלך, בהנחה והוא מתקדם מספיק, מריץ אפקטים על הסיגנל.

במידה ולא מופעלים על הסיגנל אפקטים (נגיד שאתה אומר ל-DSP לא להריץ שום אפקט על הסיגנל), אתה ככל הנראה לא תשמע הבדל בין 16 ל-24 ביט!

 

האובדן יתבצע רק אם יבוצעו חישובים על הסיגנל!

- - -------[Fireball]------ - -

×
×
  • תוכן חדש...