Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3729 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום,

שמעתי וקראתי בהמון מקומות שמומלץ כאשר מדובר ברכב עם מנוע טורבו להמתין דקה או שניים לפני כיבוי הרכב,

לפי המלצה זו מערכת הSTART-STOP בעצם יוצרת נזק למנוע? הרי לא משנה איך נוהגים ובאיזו אגרסיביות, ברגע שנעצרים המערכת ישר מכבה את המנוע...

עריכה אחרונה על ידי mavric
  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

זה לא נכון. הרכב ממתין פרק זמן מסויים לאחר נסיעה במהירות מוגדרת ואז מכבה את הרכב.

Tesla Model 3 AWD stealth Performance

Lexus GX460 Luxury

פורסם
שלום,

שמעתי וקראתי בהמון מקומות שמומלץ כאשר מדובר ברכב עם מנוע טורבו להמתין דקה או שניים לפני כיבוי הרכב,

לפי המלצה זו מערכת הSTART-STOP בעצם יוצרת נזק למנוע? הרי לא משנה איך נוהגים ובאיזו אגרסיביות, ברגע שנעצרים המערכת ישר מכבה את המנוע...

 

ההמלצה הזאת היא סוג של Voodoo, היצרנים שאני מכיר לא מחייבים זאת. כמו כן, מערכות Start Stop נכנסות לפעולה רק בתנאים מסוימים ובהחלט יתכן לדוגמא שבמצב בו המנוע חם מאוד המערכת לא תבצע כיבוי של המנוע.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם
זה לא נכון. הרכב ממתין פרק זמן מסויים לאחר נסיעה במהירות מוגדרת ואז מכבה את הרכב.

 

באיזה רכב מערכת העצור-סע לא מכבה את הרכב עם העצירה אלא "ממתינה פרק זמן מסוים" (מה שזה לא יהיה)?

 

ההמלצה היא חד משמעית הכרחית ולא VOODOO ולא אגדה אורבנית.

 

בקיצור, כ"כ הרבה תגובות ואף אחד לא מבין כלום מהחיים שלו, העיקר לענות!!!

 

עניינית, ברכבים מודרנים שבהם מותקן מגדש וגם מערכת סע-עצור מצויידים במשאבת שמן חשמלית קטנה שלאחר כיבוי הרכב (בין אם מערכת סע-עצור או כיבוי יזום כי הגעת ליעד) ממשיכה להזרים שמן דרך הטורבו.

 

לעיתים, לאחר כיבוי הרכב שומעים מין יללת חתול חלושה מתחת למכסה המנוע, זה לא חתול, זאת המשאבה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
באיזה רכב מערכת העצור-סע לא מכבה את הרכב עם העצירה אלא "ממתינה פרק זמן מסוים" (מה שזה לא יהיה)?

 

 

 

לידיעתך ברכב שלי לדוגמה (מרצדס cla) לאחר נסיעה בכביש מהיר לצורך העיניין המערך לא מכבה את המנוע מיד עם העצירה הראשונה שלי. המערכת תכבה את האוטו אם אני מחכה נניח 15 שניות בעצירה מלאה לאחר נסיעה במהירות כביש מהיר.

Tesla Model 3 AWD stealth Performance

Lexus GX460 Luxury

פורסם (נערך)

מי שרוצה לקרוא בהרחבה על המערכת: https://en.wikipedia.org/wiki/Start-stop_system

 

בכל אופן, בקצרה, הם מדברים על זה שיש בעיה של בלאי כתוצאה מחוסר שימון. הבעיה היא עם מיסבי קראנק, כי בהנעה זה מגע של קרנק עם המייסבים שלו מתכת במתכת, לאומת מצב עבודה כאשר הקרנק לא נוגע בזכות פילם שמן דק.

 

יש מימושים שונים של המערכת, חלק משתמשות בסטרטר, חלק לא.

 

מצברי AGM שמשתמשים במערכות כאלה עם הזמן מאבדים את היכולת לספק מערכת סע עצור.

 

כמו שכתב mavric נכון, צריך לדון על מערכת עבור רכב ספציפי ולא באופן כללי.

 

סתם לדוגמא במערכת EHDI של סיטרואן משתמשים בקבלי על להנעות, אלקטרנטור הוא גם סטרטר, מניע את המנוע דרך רצועה מיוחדת חזקה.

 

למזדה יש מערכת מענינת שמשתמשת בפיצוץ בתוך צילינדרים כדי להניע מחדש.

 

אצלי בVAGית המערכת מבוססת סטרטר ומצבר AGM, אני מקפיד לכבות את המערכת בכל הנעה. כאשר תסתיים תקופת האחריות אני אשקול לשנות פרמטרים במחשב כדי לבטל את הדבר הזה לגמרי. המערכת מכבה את המנוע גם על מנוע קר :shock:.

 

אני באופן אישי די נגד מערכות האלו, אבל במקרה שלי זה לא משנה כי רוב הנסיעה בין עירונית גם ככה.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper
שגיאות כתיב

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

בכל מקרה מדובר במערכת שגורמת ליצרנים להתהדר ב"אעלק" חסכון בדלק והפחתת זיהום האויר וכל זה על חשבון העצבים והכיס של הלקוח שלהם.

 

לא פחות משערוריה!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

בהחלט!

 

עכשיו לפחות יש את האפשרות לבטל את המערכת על ידי כפתור, אבל אומרים שבעתיד היצרניות יגזלו מאיתנו אפילו את הכפתור.

המערכת אולי חוסכת דלק בעיר, אבל מי שנוסע בעיקר בעיר ורוצה לחסוך, יש היברידיות. שם מימוש אחר לחלוטין של המערכת. מנוע חשמלי מניע את הרכב בזמן שמנוע בנזין מניע במקרה הצורך. אין את ההשהייה הזאת של להניע את הרכב, בחלק מהרכבים ההשהייה די ארוכה, וזה מסוכן בהשתלבות.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

זה שהמערכת מרגיזה אין ספק.. חלק משגרת התחלת הנסיעה היא כיבוי המערכת המטומטמת הזאת.

Tesla Model 3 AWD stealth Performance

Lexus GX460 Luxury

פורסם

אני אמנם לא מכבה את המערכת מהכפתור אבל כבר פיתחתי רגש ללחוץ על דוושת הברקס בלי לכבות את המנוע. המערכת טובה כשעוצרים לתדלק או שבאים לאסוף את החברה שהבטיחה שהיא עוד 3 דקות למטה.

פורסם

ההמלצה היא חד משמעית הכרחית ולא VOODOO ולא אגדה אורבנית.

 

בקיצור, כ"כ הרבה תגובות ואף אחד לא מבין כלום מהחיים שלו, העיקר לענות!!!

 

לא הבנתי, ההמלצה להשאיר את המנוע דלוק היא הכרחית? אם כך מה התפקיד של המשאבה עם יללת החתול?

כמו כן - לי נאמר במפורש במעמד מסירת הרכב בסוכנות המרכזית שאין צורך להשאיר את המנוע דלוק.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3729 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...