Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3732 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
למה מישהו אמר כמה להשאיר סכום תשאיר מה שיכולתך,

במקרה ובחרתך להשתמש בשירות מעבר לתדלוק ראוי שתשאיר טיפ ולא טיפ לחיים.

 

ולגבי אלו שעוסקים ביחסי מין למחייתם כשאתה מבקש משהו מעל הרגיל אתה צריך להוסיף,לא נכון?

 

אני שמח שזה חדר עמוק לליבך והבנת את המסר, באמת למדת ורואים את זה. (איזה שטן אני הא?)

 

שוב פעם טעית, כי אם ביקשתי משהו ביחסי המין, יש לכך מחיר או טבלת מחירים (בין אם זה בראש או כתובה) או שאתה לא מבדיל בין תשלום עבור קבלת סחורה לבין טיפ לאחר קבלת הסחורה?

 

ברגע שנעשה משהו אקסטרה לדוגמא, כגון רימינג לא צפוי רק כי אותה בחורה אוהבת או משהו לא מהעולם הזה שלא נכלל במחירון או ביקשת לגביו הצעת מחיר קודם לכן.

 

אבל כפי שאמרה הבחורה עם החתול מעליי, אתה מגיע לעבוד ואת העבודה שלך אתה תעשה, בלי לשחק בסמארטפון או לצפות שיהיו לך חיים קלים.

תוציא מהראש את נושא הטיפים, תתחיל לחיות ולצ'פר אנשים שבאמת מגיע להם ואולי, תעשה שינוי ביחד איתנו.

 

את הנורמות החברתיות שלך, תשאיר לחברים שלנו מארה"ב או מארצות אחרות שאוכלים אותך בשכר, בדלק ובכל רמת החיים שלהם וצוחקים עלייך מלמעלה, ברור ששם משאירים טיפ גם לדוור (אם לא ידעת).

 

בכל אופן, השרשור הזה גולש לנושא הטיפים ויש נושא גדול מעניין וחזק, ממליץ לכולם לעבור לשם.

  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

חיזקתם לי כמה נקודות שהייתי בדילמה לגביהם.

תמיד הרגשתי לא נעים, לזה שמנגב את החלון אחרי השטיפה, לשליח שמביא את הפיצה ומפזרים לו 10 שקל כי "זה הנורמה"

זה תמיד עיצבן אותי שאני עובד קשה בשביל הכסף, ונותן את זה כאילו זה 10 אגורות למישהו שמנגב עם סמרטוט 60 שניות על השעון - והכי מצחיק - הם מצפים וממתינים שתיתן להם טיפ!

פורסם

אני מזכיר, בשרות מלא, כחלק מהתשלום הנוסף לכל ליטר, התחנה מציעה תדלוק מלא, ניקוי שמשות ובדיקת שמן מים. לא רואה סיבה לטיפ גם אם הציעו וביצעו. אבל גם לא הציעו (:-

מבחינתי הטיפ הכי גדול שאי פעם אתן למתדלק הוא "שתה הרבה מים גם בחורף"

פורסם

כנסו לשרשור הטיפים הגדול באופ טופיק ותקבלו חיזוקים נוספים. אתם לא לבד ואנחנו מחזקים את כל מי שפועל אקטיבית נגד תופעת הטיפים.

ברור לכולם, שאנחנו לא פותחים קמפיין באי מתן טיפים, אלה להסדיר את המחשבה העקומה שמחלחלת לכל עם ישראל בנוגע לטיפים.

 

אתם אי אפשר להזמין הובלה שעליה אתה משלם 300-500 שקלים מבלי שעוד יבקשו טיפ על העבודה או לקבל שירות רגיל ממישהו מבלי להשאיר לו טיפ כי מישהו אי שם אמר "זאת הנורמה".

 

בפייסבוק אומרים הרבה דברים... תתחילו לסנן את רובם (99%) מהם. אז אמרו.

 

ביום שתגיעו לתדלק כשאתם במינוס, ביום שתכנסו לחנות לרכוש מוצר כשיש לכם 2 ילדים ואתם באוברדראפט או נמצאים במצב לא הכי קל כלכלית... ותדמיינו שגם ככה אין לכם כסף ובמידה ולא הייתם מפזרים טיפים או על שטויות, היה לכם אותו, זה יסדר את קו המחשבה.

 

אתם לא עשירים - אין מה לתת טיפים בחינם, טיפים מרוויחים.

שוב, אנחנו לא ארה"ב למי שמתבלבל, כשנהיה ארה"ב נפעל לפי הנורמה של ארה"ב. אני פשוט חי לפי הנורמה הישראלית, ולא זכורה לי נורמה של מתן טיפים לכל אחד שעובר לידי ברחוב, למען השם.

או צעיר פעור מת שיצא מהצבא המסכן ועובד ב 25 שקלים + תנאים + תלוש משכורת, שאני צריך להשלים לו הכנסה.

אנשים בני 40 עם משפחות עובדים על פסי יצור באולי 26 שקלים לשעה (בלי הנוספות) והצעירים פה יבכו לי כי בתחנת הדלק לא נתנו להם טיפ? בושה.

פורסם
חיזקתם לי כמה נקודות שהייתי בדילמה לגביהם.

תמיד הרגשתי לא נעים, לזה שמנגב את החלון אחרי השטיפה, לשליח שמביא את הפיצה ומפזרים לו 10 שקל כי "זה הנורמה"

זה תמיד עיצבן אותי שאני עובד קשה בשביל הכסף, ונותן את זה כאילו זה 10 אגורות למישהו שמנגב עם סמרטוט 60 שניות על השעון - והכי מצחיק - הם מצפים וממתינים שתיתן להם טיפ!

 

כשאתה חוסך בבקבוק קולה, או בתוספות או בפחות פיצה אחת או במרכיב כזה או אחר כי אז זה יוצא קצת יקר, ומגיע שליח הפיצה שזה תפקידו + מקבל שכר + לעיתים מקבל קטנוע מהעבודה + תנאים בסיסיים לעבודה ואתה צריך לשלם לו איזה 10-15 שקלים, כשאתה בעצמך, חסכת על עצמך, לא הזוי? הזוי.

אם השליח היה מביא לי 2 בקבוקי קולה על הדרך כי איזה לקוח אמר "עזוב אותך לא בא לי" אז כן, וואלה מגיע לו טיפ.

על מה טיפ? על זה שלא נהרג בדרך? היה קצת גשם? גם אני נרטב בגשם כשאני מגיע לעבודה למשרד, על הנעל יש 3 טיפות, לא זכור לי שביקשתי טיפ.

פורסם

כמו שאמרתי בשרשור הטיפים הארוך - אם אתה מזמין באופן קבוע מאותה הפיצריה ויש להם שליח אחד קבוע - אתה צריך הרבה אומץ כדי לא לתת לו כלום פעם אחר פעם אחר פעם.

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

פורסם (נערך)

אתה מגדיר את זה כנורמה חברתית אמרקיאית אני מגדיר את זה כנורמה חברתית אנושית.

על שליחים ומתלדקים אתם קופצים כאילו הם גונבים לכם מהכיס,אבל על מנכ"לי בנקים שמקבלים 8 מליון ש"ח בשנה

את עמלות שלכם כטיפים לא אכפת לכם.

אני כרגע באמצע קריאת הספר בשם "ההיסטוריה של המחר" ושמה מדובר בדיוק על כך שאחד הסיבות לאכזריות האדם כלפיי אדם הנחות ממנו במעמדו או חיה היא כי מישהו מעמד גבוהה ממנו מתייחס עליו בצורה לא נאותה.

כרגע הוכחת את הטענה הזאת.

עריכה אחרונה על ידי mark_Avn
פורסם

מעולם לא הציעו לי לנקות את השמשות וכדו'. מקווה גם שלא יציעו כי אין סיכוי שאתן למישהו שאני לא מכיר לגעת לי ברכב.

גם לא מעוניין שירים מגב בשביל לסמן למצלמות.

על נושא הטיפים דובר רבות בפורום וכמעט בכל חוג חברתי שיצא לי להיות חלק ממנו.

בכללי- אני נגד ומסכים עם כל מה שנאמר על ידי אוטומטיק.

*למעט מקרים מאוד מיוחדים שניכר שנותן השירות עשה מעל למצופה ממנו.

 

אם אתה עדיין חושב שלפזר כספים בדמות טיפים זה מוצדק, אז היכן עובר הגבול? מה עם המורה של הילדים שלך? מבטיח לך שהיא עובדת יותר קשה מכל אותם מתדלקים/ שליחים/ מלצרים וכדו'. למה שההורים לא ישלחו עם הילדים שלהם כמה שקלים בכל יום בשביל טיפים למורות?

ומה עם הקופאית בסופר?

ואיש התמיכה הטכנית בעבודה?

אולי מוקדנית השירות של ספק האינטרנט שלך? אפשר אולי לפרגן לה כמה שקלים דרך האשראי.

מה עם הפקידה המסכנה בבנק? אולי כדאי שתעמיד כוס טיפים בשולחן.

אז איפה הסוף? לא יודע. פשוט לא נתחיל עם זה. העבודה שלך מתבססת על טיפים? תתפטר עוד אתמול.

נדמה לי אתה יכול להביא אותו עם 172 כ"ס, וזה יותר ממה שאתה מבקש ב 22 כ"ס, אז אל תלחץ עד הסוף.
פורסם

יש גם את תופעת הכוס טיפים בכל חור כמעט, בגלידריות לדוגמא.

מוסיפים איזה משפט יפה על זה שהם צריכים לשלם על לימודים עם סמיילי.

על מה ולמה? זה בכלל נשגב מבינתי.

פורסם
אתה מגדיר את זה כנורמה חברתית אמרקיאית אני מגדיר את זה כנורמה חברתית אנושית.

על שליחים ומתלדקים אתם קופצים כאילו הם גונבים לכם מהכיס,אבל על מנכ"לי בנקים שמקבלים 8 מליון ש"ח בשנה

את עמלות שלכם כטיפים לא אכפת לכם.

אני כרגע באמצע קריאת הספר בשם "ההיסטוריה של המחר" ושמה מדובר בדיוק על כך שאחד הסיבות לאכזריות האדם כלפיי אדם הנחות ממנו במעמדו או חיה היא כי מישהו מעמד גבוהה ממנו מתייחס עליו בצורה לא נאותה.

כרגע הוכחת את הטענה הזאת.

אני לא רואה איך אפשר להגדיר מלצר, נהג מונית, שליח, ספר, מוביל או כל אחד מנותני השירות כנחות מרוב העובדים במשק. השכר החציוני במשק הוא לא הרבה מעל המינימום. סיכוי לא רע שרוב האנשים ברשימה לעיל מרוויחים יותר מכך בשקלול הטיפים.

פורסם (נערך)

המתדלק או השליח פיצה מקבלים שכר שעתי מינימלי לעומת המלצר או הנהג מונית(שבאמת לא חובה להשאיר לו טיפ).

זמן השירות שיכול להביא לך מתדלק או שליח הפיצה מול מלצר הינו נמוך (תדלוק לוקח מקסימום חמש דקות ותשלום על קבלת פיצה לוקח בדויק פחות מדקה) לעומת מלצר שצריך להביא לך מנה ראשונה ומנה ועיקרית וקינוח זמן האנטרקציה ואיכות השירות יקבעו אם המלצר יקבל טיפ ע"פי המקובל או מעל המקובל אותו דבר.

אף אחד לא מצפה ממך להביא טיפ של 30 ש"ח על פיצה של 70 ש"ח,אבל אם הפיצה הגיע חמה קיבלת את כל התבלינים שבקישת בזמן יחסית מהיר.

מה עוצר אותך מלתת במקום שקל חמש שקל?

לגבי מוביל וספר אין שום הצדקה לתת טיפ.

עריכה אחרונה על ידי mark_Avn
פורסם
לגבי מוביל וספר אין שום הצדקה לתת טיפ.
האומנם? אם המוביל הגיע בדיוק בזמן שקבעתם, ארז הכל בזמן סביר, לא שבר שום דבר על הדרך, נסע במהירות בהתאם לתנאי הדרך וסיים את כל ההובלה בזמן סביר, מה לא מגיע לו טיפ? ומה עם הספר? הוא גם מאוד השתדל שהפוני שלך לא יצא עקום, שהמוסיקה בסלון תהיה בדיוק בווליום המתאים, שתהיה לך פינת המתנה עם עיתון לקרוא ושחס וחלילה לא תחכה יותר מדי זמן לתור שלך, לא מגיע לו טיפ?אמרת נהג מונית? בוא תביא לו טיפ על זה שהמזגן מקרר, על זה שהרכב נקי ושהוא הועיל בטובו להגיע בדיוק למקום שאמרת לנסוע ועל הדרך לא קילל אף נהג אחר בכביש, לא מגיע לו טיפ? מגיע.וכן, אני מאוד נדיב כשמדובר בכסף שהוא לא שלי.
פורסם (נערך)

הספר והמוביל ונהג הם בעלי עסק אז כשמנכ"ל חברת הדלק יבוא לנקות לך את החלונות תרגיש חופשי לא להשאיר לו טיפ.

נכון שיש נהגי מוניות שכירים וספרים שכירים ומובילים אבל משכורתם היא מעל המינימום אחרת הם לא היו נשארים בעסק הזה כשכירים.

עובד בתחנת דלק שרוצה לסיים את המועדפת שלו ונשאר לו עוד 50 יום לא יעזוב את תחנת הדלק לפני שיסיים את המועדפת.

עריכה אחרונה על ידי mark_Avn
פורסם
המתדלק או השליח פיצה מקבלים שכר שעתי מינימלי לעומת המלצר או הנהג מונית(שבאמת לא חובה להשאיר לו טיפ).

זמן השירות שיכול להביא לך מתדלק או שליח הפיצה מול מלצר הינו נמוך (תדלוק לוקח מקסימום חמש דקות ותשלום על קבלת פיצה לוקח בדויק פחות מדקה) לעומת מלצר שצריך להביא לך מנה ראשונה ומנה ועיקרית וקינוח זמן האנטרקציה ואיכות השירות יקבעו אם המלצר יקבל טיפ ע"פי המקובל או מעל המקובל אותו דבר.

אף אחד לא מצפה ממך להביא טיפ של 30 ש"ח על פיצה של 70 ש"ח,אבל אם הפיצה הגיע חמה קיבלת את כל התבלינים שבקישת בזמן יחסית מהיר.

מה עוצר אותך מלתת במקום שקל חמש שקל?

לגבי מוביל וספר אין שום הצדקה לתת טיפ.

המלצר לא מקבל שכר שעתי מינימלי, בגלל תרבות הטיפים מעסיקים הפכו לנורמה את העובדה שאתה משלם על המנה בנפרד ואת שכר המלצרים בנפרד.

הספר והמוביל ונהג הם בעלי עסק אז כשמנכ"ל חברת הדלק יבוא לנקות לך את החלונות תרגיש חופשי לא להשאיר לו טיפ.

נכון שיש נהגי מוניות שכירים וספרים שכירים ומובילים אבל משכורתם היא מעל המינימום אחרת הם לא היו נשארים בעסק הזה כשכירים.

עובד בתחנת דלק שרוצה לסיים את המועדפת שלו ונשאר לו עוד 50 יום לא יעזוב את תחנת הדלק לפני שיסיים את המועדפת.

מנכ"ל חברת הדלק לא צריך לנקות חלונות לאף אחד, התפקיד שלו זה לשלם משכורת לעובדים שאמורים לעשות זאת. אני ממש לא רואה במתדלק מישהו נחות ממני, אבל באופן היפוטתי לגמרי לא ברור לי למה אני צריכה לעבוד 15-20 דקות בשביל לשלם על ניקוי לחלון שאין בזה שום אקסטרה אם זאת הגדרת התפקיד שלו. נכון שזאת עבודה באסה, אבל היי הוא לפחות מקבל את המענק בסוף.

מארק, פעם הבאה שאתה הולך לקנות בגדים תשאיר טיפ לצוות על כל פריט שמדדת ולא קנית, הרי התפקיד שלהם זה רק לקחת ממסך כסף בקופה ואת השרות הם נותנים מהפחד שאתה לקוח סמוי. לא ככה?

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

פורסם

אני אתן לכם הארה מנוקדה מבט שלי בתור מתדלק בתחנת דלק שדורשת ממני למכור, לבדוק שמן מים ולנקות שמשות:

אני מנקה באופן קבוע שמשות לכל לקוח שהשמשה שלו לא נקיה. לא בכדי טיפ, בכדי שהוא יהנה מהשירות. זה גם נראה טוב במצלמות שאני נותן שירות אקסטרה, גם הלקוח אומר תודה שניקיתי לו את החלון (ואפילו את החרא של הציפור), מספר לו בדיחה טובה, וזהו.

לי ידוע שכמות הלקוחות שנותנים טיפ הם פחות מ-10% מכלל הלקוחות שאני מנקה שמשות.

היום יש תחרות גדולה במשק, אז למה לא לפרגן ללקוח אם יש לי זמן?


×
×
  • תוכן חדש...