Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3732 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אשתי העלתה נקודה מעניינת.

מה לגבי מלצרים? שזה ה-סוג עבודה שאנחנו נותנים טיפים..

מצד אחד אני לא חושב שיהיה מישהו כאן שלא ישאיר טיפ למלצרית,מצד שני מה הם שונים משליח לדוגמא ?

 

היא כמובן טוענת שיש נוהג, קשה לשבור התנגדויות כאלו, בגלל ש "ככה נהוג"..

  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

כי אתה רוצה להיראות טוב ליד אנשים ,נראה פה מישהו שילך למסעדה ויזמין מנות בשווי של מאות שקלים ולא ישאיר טיפ של 30 ש"ח כי המלצר מקבל משכורת מהמעסיק שלו.

אבל שליח פיצה מגיעה ישירות לבית שלך והמתדלק עובד במקום הומה אדם ומנהל המשמרת לא יובא לשאול מדוע לא השארת טיפ למתלדק כמו מנהל מסעדה שאיכות השירות זה חלק בלתי ניכר מעבודה במסעדה.

באותה הגישה אתה גם לא חייב להציע מים למוביל או לטכנאי היס כי המעביד צריך לדאוג לו ולא אתה.

פורסם

תרבות של נתינת טיפים לכל אדם בכל מקצוע נראית לי כמו התחלה של תרבות מושחתת בה מקובל בקשיש לכל דבר כדי "להחליק" את השירות, אחרת יעשו לך צרות, עיכובים ומה לא.

ישראל מוקפת במדינות כאלו ואין טעם שנהפוך גם אנחנו לתרבות כזו.

 

התרגלנו לתת טיפים לשליחים ומלצרים, מקווה שזה יעצר בזאת. מתדלק שרוצה עבודה טובה יותר מוזמן לעבוד כחצי שנה עד שנה במפעל כמו שאני עובד בו - שעות נוספות למי שרוצה, שכר מעט גבוה יותר וזה אפילו נחשב כמועדפת. רק שמנהל היצור לא נותן טיפים על כל עבודה שהוצאנו...

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

פורסם
אשתי העלתה נקודה מעניינת.

מה לגבי מלצרים? שזה ה-סוג עבודה שאנחנו נותנים טיפים..

מצד אחד אני לא חושב שיהיה מישהו כאן שלא ישאיר טיפ למלצרית,מצד שני מה הם שונים משליח לדוגמא ?

 

היא כמובן טוענת שיש נוהג, קשה לשבור התנגדויות כאלו, בגלל ש "ככה נהוג"..

בת'כלס שליחים הם מלצרים שהשולחן שלהם ממש ממש רחוק

פורסם
תרבות של נתינת טיפים לכל אדם בכל מקצוע נראית לי כמו התחלה של תרבות מושחתת בה מקובל בקשיש לכל דבר כדי "להחליק" את השירות, אחרת יעשו לך צרות, עיכובים ומה לא.

ישראל מוקפת במדינות כאלו ואין טעם שנהפוך גם אנחנו לתרבות כזו.

אנחנו לגמרי לא רחוקים משם, אתה כבר צריך לשלם כדי לקבל את האוכל שלך תקין:

כמו שאמרתי בשרשור הטיפים הארוך - אם אתה מזמין באופן קבוע מאותה הפיצריה ויש להם שליח אחד קבוע - אתה צריך הרבה אומץ כדי לא לתת לו כלום פעם אחר פעם אחר פעם.

 

יש לי שאלה כללית לכל מי שמאמין בתרבות הטיפים. שליח, מתדלק, מוכר, קופאי, מלצר וכו' אלו עובודת שלא דורשות כישורים מיוחדים. למי שמבצע את עבודתו כמו שצריך, על מה בידוק מגיע אקסטרה? מישהו נותן טיפים למורים או עובדים סוציאליים? כאן מדובר באנשים שלמדו, רכשו מקצוע ועדיין מרוויחים גרושים. אז עובדת סוציאלית שינקו לה את השמשה במשך שתי דקות או מי ישמע יביאו לה את המשלוח מהמסעדה צריכה לעבוד כרבע שעה בשביל שמישהו יואיל בטובו לבצע את עבודתו?

איך הגענו למצב שבו אנשים חושבים שהם עושים טובה למישהו בביצוע עבודתם הבסיסית?

 

כדי שחלילה לא ישתמע מההודעות שלי שאני מזלזלת ב"עובדי שכר מינימום", אציין שאני בעצמי עובדת בעבודה שמשלמת שכר מינימום הכוללת שרות לקוחות, עושה את עבודתי כנדרש ומעבר ולא מצפה שהלקוחות ישלימו הכנסה.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

פורסם (נערך)
סתם שאלה שעלתה לי בראש היום

אם אתם מתדלקים ומישהו בא לנקות לכם את החלונות ברכב בלי שביקשתם אבל החלונות באמת היו מצריכים ניקיון, אתם משאירים טיפ?

לתדלקנים אתם משאירים טיפ? אשמח לשמוע את האג'נדה שלכם בעניין.

 

*אלו שמתדלקים בתדלוק עצמי, אין טעם שתענו "אני מתדלק עצמי"

 

אני מתדלק עצמי ותמיד !כי זאת לא בעיה אחרת אני מרגיש לא נוח ומנצל ..

מצד שני אם בא מנקה ומתחיל לנקות בלי לשאול אז אני מסלק אותו מיד, כי לא אוהב שנוגעים לי ברכב פרטי -כמובן לא יתן שום טיפ אבל עם רכב דורש ניקוי פנימי וחיצוני ואני עם רכב עבודה שמגיעה ניקיון, אז כן נותן טיפים ובסבבה.

יש עבודות כמו מלצרות,שליחים ועובדי ניקיון שכן צריכים לקבל טיפים וזה בסדר גמור,הדבר מקובל בכל עולם.

עריכה אחרונה על ידי alechko01
פורסם

משכורת של מורה או עובד סוציאלי מגיעה מהמיסים שלנו במידה ומישהו רוצה להוסיף לעובד סוציאלי או מורה שיבחר מפלגה עם נטיות חברתיות.

פורסם

אני ממליץ לך לסיים לקרוא את הספר, להמשיך לטפח את תרבות הטיפים ולהנות מהחיים.

אף אחד ושום תפקיד לא נחות ממני, איזה שטויות אתה פולט.

אמרתי אי פעם או איפשהו או הוכחתי לטענתך שאני מתנהג לתפקידים האלו כנחותים ממני? אתה רציני? אני עצמי עבדתי ככה אחריי הצבא סטודנט וכו', מה נסגר איתך.

אולי אתה לא קורא את הספר הנכון ידידי, אבל אתה בעצמך, עושה שגיאה ומגדיר עבור עצמך מגדר אנשים ותפקידים שלהם אתה כן נותן טיפ ולאחרים לא, פה הטעות שלך שהפורום מוכיח לך פעם אחר פעם שזה לא נכון.

 

שהמתדלק, שליח הפיצה וכל השאר יבחרו מקומות עבודה שאשכרה משלמים להם פר שעה, לא ככה? לפי ההנחה שלך?

אני חושב שאתה צריך לתת טיפים לכל אחד שאתה רואה, כולל נהגים שעצרו לך בתור הולך רגל.

פורסם

אני מתדלק בשירות עצמי.

באופן כללי, אני לא משאיר טיפים בתחנות דלק, מכוני שטיפה, וכל אלה. רק במקומות שברור לי שכן נהוג להשאיר(למשל מסעדה).

הפעם היחידה שהשארתי טיפ במכון שטיפה הייתה כשהדרדר לי על הרכב פח צפרדע ושבר את החלון. לנקות את כל הזכוכיות היה סיפור מההפטרה, ובאמת הגיע לעובד משהו אקסטרה.

פורסם
אנחנו לגמרי לא רחוקים משם, אתה כבר צריך לשלם כדי לקבל את האוכל שלך תקין:

 

 

יש לי שאלה כללית לכל מי שמאמין בתרבות הטיפים. שליח, מתדלק, מוכר, קופאי, מלצר וכו' אלו עובודת שלא דורשות כישורים מיוחדים. למי שמבצע את עבודתו כמו שצריך, על מה בידוק מגיע אקסטרה? מישהו נותן טיפים למורים או עובדים סוציאליים? כאן מדובר באנשים שלמדו, רכשו מקצוע ועדיין מרוויחים גרושים. אז עובדת סוציאלית שינקו לה את השמשה במשך שתי דקות או מי ישמע יביאו לה את המשלוח מהמסעדה צריכה לעבוד כרבע שעה בשביל שמישהו יואיל בטובו לבצע את עבודתו?

איך הגענו למצב שבו אנשים חושבים שהם עושים טובה למישהו בביצוע עבודתם הבסיסית?

 

כדי שחלילה לא ישתמע מההודעות שלי שאני מזלזלת ב"עובדי שכר מינימום", אציין שאני בעצמי עובדת בעבודה שמשלמת שכר מינימום הכוללת שרות לקוחות, עושה את עבודתי כנדרש ומעבר ולא מצפה שהלקוחות ישלימו הכנסה.

 

תני לי רגע לשים את הקלפים על השולחן; אני נגד תרבות הטיפים

אני בעצמי תקוע בעבודות מסריחות בשכר נמוך כבר הרבה זמן ובהחלט מרגיש בעו"ש את כל השקלים האלה שהחברה מכתיבה לי לשחרר לנותני שירות.

 

אני עושה את זה רק כי אני מרגיש חייב, לא בגלל שאי פעם הרגשתי שמישהו עושה לי "אקסטרה שירות" שעליו אני צריך לשלם יותר

 

אני שוטף את הרכב(ים) במקום קבוע, ושם יש עובדים קבועים יחסית, ממש לא בא לי שיעשו לי עיניים כל פעם שאני מגיע עם הרכב כי פעם שעברה לא השארתי להם 5 שקלים

פיצה אני מזמין מאותו המקום ויש להם 2-3 שליחים, ממש לא בא לי שירקו לי על הפיצה

כשהייתה לי חברה והיינו יוצאים למקום כלשהו גם הייתי דואג להשאיר כמה אחוזים שצריך בגלל שזה מה שנהוג ואוי ואבוי אם אני אראה בעיני הסובבים כקמצן

אני לא מגיע לקולנוע עם שקיות אוכל מהבית וחוסך עשרות שקלים, אלא קונה פופקורן באיזה אלף שקל לקילו כי זה מה שכולם עושים

 

מבחינתי אני מחשב את מחיר ה"טיפ" מראש בעלות של המוצר\שירות שאני צורך וככה זה מרגיש לי כאילו נדפקתי קצת פחות

 

הנה אני מודה, אני רכרוכי שנכנע לנורמות החברתיות רק כי זה מה שמוכתב לי.

תודיעו לי בבקשה כשמנהג המגונה הזה ייפסק, אני אשמח לצאת מהמינוס

 

תודה.

היום: ג'ימני 2024

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016, ג'ילי גיאומטרי C 2023

פורסם

תגידו, כמה פעמים חברים שלי התעצבנו על שירות ונתנו עשרות אגורות או שתי שקל.

 

לדעתכם זה פדיחה?אני תמיד אמרתי שזה פדיחה, לא רואה את עצמי נותן ככה גם אם המלצר הוא בן...

 

אם יש חרא שירות, אני עדיין אתן 5 שקל.

 

 

בכל מקרה, הפעם אחרונה שנתתי עם חבר שאכלתי איתו המבורגר היה לתת למלצרית ביד.

נתנו לה 20 שקל והיא שירתה אותנו כל כך טוב והייתה כל כך חמודה שהגיע לה ביד למרות שאני בטוח שהיא תתחלק עם הבעלים, אבל שיהיה.

 

בקיצור, דווקא בענייני הטיפים אני לא קמצן, מגיע למי שמגיע וגם למי שלא מגיע, מקבל קצת, אבל מקבל.

פורסם
בכל מקרה, הפעם אחרונה שנתתי עם חבר שאכלתי איתו המבורגר היה לתת למלצרית ביד.

נתנו לה 20 שקל והיא שירתה אותנו כל כך טוב והייתה כל כך חמודה שהגיע לה ביד למרות שאני בטוח שהיא תתחלק עם הבעלים, אבל שיהיה.

 

בקיצור, דווקא בענייני הטיפים אני לא קמצן, מגיע למי שמגיע וגם למי שלא מגיע, מקבל קצת, אבל מקבל.

 

הזכרת לי את הפרלמנט :hihi:

פורסם
תגידו, כמה פעמים חברים שלי התעצבנו על שירות ונתנו עשרות אגורות או שתי שקל.

 

לדעתכם זה פדיחה?אני תמיד אמרתי שזה פדיחה, לא רואה את עצמי נותן ככה גם אם המלצר הוא בן...

 

אם יש חרא שירות, אני עדיין אתן 5 שקל.

.

איפה חברים שלך נותנים עשרות אגורות או שתי שקל ?

ואתה נותן 5 שקל למלצר לפי דעתך זה בסדר?

פורסם

לא הבנת. היו מקרים שהיו מתייחסים אלינו גרוע בפאבים או מסעדות. חברים מסויימים לא כמוני, לא נותנים מה שלא מגיע... אז אני אומר הפוך, אני לא מסוגל לא לתת למלצר לפחות 5 שקל. אני בחיים לא אעבוד במקצוע הזה כי אני לא אוהב לשרת אנשים, לא באופי שלי ואם כן אז רחוק יחסית מהעין שלהם (עד כמה שאפשר). מי שטוב אליי בפאב יקבל קצת מעבר למה שצריך ומי שלא עדיין יקבל.


×
×
  • תוכן חדש...