Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3920 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש הבדל באיכות הדלק? יכול להיות הבדל באיכות הדלק?

עד כמה הפיקוח בארץ נוקשה בעניין בכלל?

למה יש תחנות שמוכרות דלק במחירים הרבה יותר נמוכים, כמו אלה בלב המפרץ בחיפה?

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מרווח השיווק של תחנות הדלק בד"כ הינו 0.5-1 שקל לליטר

איכות הדלק בארץ באופן כללי נחשבת ללא מי יודע מה (אבל עדיין טובה יחסית)

בעניין תחנות שמוהלות מים בדלק (זה לא חוקי, אבל מידי פעם שומעים מקרים של שיירת רכבים תקועה כמה קילומטרים מתחנות)

בגדול אני הולך בד"כ על דלק, אחרי זה סונול ואז פז (סדר הפוך לפי כמות התחנות שאינן בשליטת הקבוצה המדוברת אלא בידיים פרטיות)

פורסם
מרווח השיווק של תחנות הדלק בד"כ הינו 0.5-1 שקל לליטר

איכות הדלק בארץ באופן כללי נחשבת ללא מי יודע מה (אבל עדיין טובה יחסית)

בעניין תחנות שמוהלות מים בדלק (זה לא חוקי, אבל מידי פעם שומעים מקרים של שיירת רכבים תקועה כמה קילומטרים מתחנות)

בגדול אני הולך בד"כ על דלק, אחרי זה סונול ואז פז (סדר הפוך לפי כמות התחנות שאינן בשליטת הקבוצה המדוברת אלא בידיים פרטיות)

 

לא הבנתי את מה שכתבת לגבי "סדר הפוך".

אני נוהג לתדלק רק ב"דלק". ככה יצא עד עכשיו לפחות.. ככה אבא שלי אמר לי. חשבתי שזאת מחשבה פרימיטיבית יחסית.

פורסם

אם תחפש תמצא שרשורים דומים.

אני לא חושב (אולי אני תמים) שיש תחנות שמוהלות בנזין/סולר עם מים בכוונה.

אני כבר שנים רבות מתדלק בתחנת סד"ש גם בנזין וגם סולר, זאת רשת שבעקביות היא בין הזולות, אף פעם לא הרגשתי בעייה בסחיבה או בעיות ברכב.

פורסם

גם אני לא נתקלתי אף פעם בבעיות כלשהן אחרי התידלוקים במקומות השונים.... אבל כן, יש הבדל בין התחנות והוא מתבטא בצריכת דלק שונה.

כמעט עשור אני מודד את צריכת הדלק ברכבים שלי בין תדלוק לתדלוק והמסקנה היא שצריכת הדלק מושפעת מהדלק בתחנות השונות והפער יכול להגיע עד 5%.

 

כמובן שאני לא רוצה להכליל אבל כלל האצבע שלי הוא המרחק מהמרכז. ככל שהתחנה מרוחקת יותר מהמרכז ונמצאת במקום נידח יותר כך צריכת הדלק עולה כמעט ללא יוצא מן הכלל.

פורסם
גם אני לא נתקלתי אף פעם בבעיות כלשהן אחרי התידלוקים במקומות השונים.... אבל כן, יש הבדל בין התחנות והוא מתבטא בצריכת דלק שונה.

כמעט עשור אני מודד את צריכת הדלק ברכבים שלי בין תדלוק לתדלוק והמסקנה היא שצריכת הדלק מושפעת מהדלק בתחנות השונות והפער יכול להגיע עד 5%.

 

כמובן שאני לא רוצה להכליל אבל כלל האצבע שלי הוא המרחק מהמרכז. ככל שהתחנה מרוחקת יותר מהמרכז ונמצאת במקום נידח יותר כך צריכת הדלק עולה כמעט ללא יוצא מן הכלל.

 

לא יודע.. מפחיד אותי למשל לתדלק בתחנות דלק הזולות במיוחד בלב המפרץ למרות שהמחיר שם ממש נמוך..

איך אפשר לדעת איפה כדאי ואיפה לא כדאי?

 

ואיפה אתה בד"כ מתדלק?

פורסם
עדיף לתדלק בתחנות חדשות, ככה המיכלים שלהם חדשים ולא יכולים להיכנס מים למיכלים

 

התגובה הכי אינטליגנטית ששמעתי בנושא מזה הרבה זמן. שאפו!

If you wanna turn, turn, don't brake

פורסם
לא יודע.. מפחיד אותי למשל לתדלק בתחנות דלק הזולות במיוחד בלב המפרץ למרות שהמחיר שם ממש נמוך..

איך אפשר לדעת איפה כדאי ואיפה לא כדאי?

 

ואיפה אתה בד"כ מתדלק?

 

תשמע, אני משתדל לתדלק בתחנות דלק של חברות גדולות וידועות.

לפעמים הזול יוצא יקר....

פורסם
עדיף לתדלק בתחנות חדשות, ככה המיכלים שלהם חדשים ולא יכולים להיכנס מים למיכלים

אתה טוען שמים מגיעים בטעות למיכלים?

תשמע, אני משתדל לתדלק בתחנות דלק של חברות גדולות וידועות.

לפעמים הזול יוצא יקר....

זה בדיוק מה שאני מנסה להבין.

עד כמה יש פיקוח רציני בארץ לכל הנושא של הדלק..

האם כל אחד יכול לפתוח תחנה ולמכור מה שבא לו? אני מניח שלא..

אבל גם לא שומעים על זה שיש פיקוח יותר מידי.

פורסם

כמה שטויות. לא נמאס?

 

הדלק המסופק לחברות הדלק הוא זהה. הוא יוצא מאותו בית הזיקוק, מתוסף ועומד בכל התקנים הנדרשים. חלאס כבר לרשום שהדלק בארץ לא איכותי, מאיפה אנשים מפליצים את השטויות האלה?? :roll:

 

אין הבדל בצריכה בין חברה X לחברה Y ומי שטוען אחרת שיוכיח. אני מנהל מעקב מדוקדק על צריכת הדלק שלי לאורך כמעט 80,000 קילומטרים ולא יכול להצביע על שום הבדל בין סונול, פז, דלק או אלון (ותחסכו ויכוח בנושא הזה, שכל אחד יאמין במה שהוא רוצה).

 

תחנה חדשה אינה ערובה לכלום, לא למיכל נקי, לא לדלק תקין ולא למשאבה מכויילת.

 

דלק לא מוהלים במים, לרוב מוהלים דלק עם תוצר נפט אחר כמו נפטא למשל. מים לעיתים חודרים למיכלים התת קרקעיים בתחנה בשל חלחול מי גשמים אבל תחנה טובה תעלה על זה בזמן.

 

אני מציע לאמץ תחנה-שתיים קבועות במסלול הנסיעה שתדלקתם בהן בעבר והתרשמתם שהדלק תקין. זו הדרך הטובה ביותר להוריד את הסיכוי ליפול על תחנה מוהלת.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

מסכים עם איתמר במאת האחוזים.

 

כמו שנכתב כאן, אין קשר לשם שרשום על השלט בכניסה לתחנה. יש גם תחנות בזיכיון, לא כל תחנות הדלק בארץ הם בבעלות החברה. לזכיין, שהוא איש פרטי, יכול להיות תחנה של דלק, של סונול, של פז, ושל כל מותג אחר. הזכיין יכול להיות איש ישר והגון שמוכר דלק שאינו מהול בכלום במחיר נמוך והוא גם יכול להיות נוכל רמאי שימכור בזול אבל חצי מהדלק מהול בפיפי של לפרקונים.

 

ראיתי שכתבת שאתה מפחד לתדלק באזור לב המפרץ, אז אני יכול להעיד על תחנת סונול הטכני (או סונול קוקה-קולה, כל אחד קורא לה בשם אחר), שהיא בין הזולות בארץ, שהדלק ברמה גבוהה. אני מתדלק שם קבוע כבר 4 שנים בערך, מגוון רכבים, מעולם לא היו לי בעיות. לא בצריכת הדלק, לא גמגומים של המנוע, כלום.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם

אני לא מבין גדול, אבל דלק אפשר גם למהול באוקטן שונה וזול.

דוד שלי עבד תקופה על מיכלית דלק, והיה מספר על בעלי תחנות שהיו מבקשים ממנו למלא דלק זול במיכל של דלק יקר (הוא היה מסרב).

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
אתה טוען שמים מגיעים בטעות למיכלים?

 

 

אני בטוח, עבדתי בעבודה מועדפת כאשר השתחררתי, התחנה בדיוק הייתי תחת פרוייקט "שימור איכות הסביבה" והחליפה מיכלים בגלל שהם דלפו וגם נכנסו אליהם מי גשמים, אין מה לעשות, המיכלים מלפני 20-30 שנים לא באותה רמה של התחנות החדשות וגם לא אטומים כמו שהם היו חדשים, הרבה השתנה מאז.

פורסם
כמה שטויות. לא נמאס?

 

הדלק המסופק לחברות הדלק הוא זהה. הוא יוצא מאותו בית הזיקוק, מתוסף ועומד בכל התקנים הנדרשים. חלאס כבר לרשום שהדלק בארץ לא איכותי, מאיפה אנשים מפליצים את השטויות האלה?? :roll:

 

אין הבדל בצריכה בין חברה X לחברה Y ומי שטוען אחרת שיוכיח. אני מנהל מעקב מדוקדק על צריכת הדלק שלי לאורך כמעט 80,000 קילומטרים ולא יכול להצביע על שום הבדל בין סונול, פז, דלק או אלון (ותחסכו ויכוח בנושא הזה, שכל אחד יאמין במה שהוא רוצה).

 

תחנה חדשה אינה ערובה לכלום, לא למיכל נקי, לא לדלק תקין ולא למשאבה מכויילת.

 

דלק לא מוהלים במים, לרוב מוהלים דלק עם תוצר נפט אחר כמו נפטא למשל. מים לעיתים חודרים למיכלים התת קרקעיים בתחנה בשל חלחול מי גשמים אבל תחנה טובה תעלה על זה בזמן.

 

אני מציע לאמץ תחנה-שתיים קבועות במסלול הנסיעה שתדלקתם בהן בעבר והתרשמתם שהדלק תקין. זו הדרך הטובה ביותר להוריד את הסיכוי ליפול על תחנה מוהלת.

 

טעות בידיך, פז, סונול או דלק מוסיפים תוספים לבד, לדוגמא, כאשר עבדתי בסונול בעבודה מועדפת, המכלית הייתה מגיעה ואז היו שופכים פנימה תוסף אשר אמור לעזור "לנקות" את מערכת הדלק ברכב ולזה הם קוראים "GOLD"


×
×
  • תוכן חדש...