Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3920 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לי כבר יצא להתקל בתחנה של חברה גדולה במרכז (אולי זכיין) שבבדיקה של מס׳ תדלוקים היתה ירידה של 10% בביצועים של הרכב. לא יודע אם הדלק מהול או שהמשאבות מזייפות אבל הפסקתי לתדלק בתחנה והכל חזר לקדמותו.

אני מתדלק איפה שזול, אם זה לא באחת מהחברות הגדולות אפילו יותר טוב. התרומה הקטנה שלי נגד הקרטל.

- פיאט בראבו סנסשיין רובוטית 1.4 - 2011

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

התגובות פה יותר מבלבלות ממה שציפיתי לקבל..

אתה יודע, אחת הדרכים למכור דלק בזול היא למהול אותו. לא תמיד זול זה הכי טוב.

לא צריך להיות מדען גרעין בשביל להבין את המשוואה הזאת.. השאלה אם זה קורה בפועל ואם יש פיקוח.. ואם יש פיקוח אז עד כמה הוא באמת הדוק.

אתה יכול לתרץ את עניין ה"זול-יקר" לכל דבר בחיים שלך. זה אומר שתקנה רק דברים יקרים?

פורסם

לא.

 

זה אומר שנקודת המוצא שלי היא שאם משהו זול מידי בהשוואה לשאר השוק של אותו מוצר, תידלק לי נורה אדומה ואבדוק את העניין יותר לעומק.

 

לגבי קורה בפועל, כן, זה קורה. לראיה ניתן לראות מפעם לפעם כתבות על תחנות שנתפסו במהילת דלק.

 

אכיפה? קיימת. הדוקה? הצחקת אותי. המקום היחיד שיש בו אכיפה הדוקה, לדעתי, היא כנגד מהירות מופרזת.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

פורסם

אני עבדתי 4 שנים (רובן במהלך השירות הצבאי) בתחנות של דלק ופז

עליהן אני יכול להעיד, עבדתי כמעט תמיד אצל זכיינים

מי שמתדלק עם מיכליות חדישות שיש להם פלומבות(בודקים האם נפתח מהמילוי) אלקטרוניות לרוב לא יזייף

פלומבות כאלו יש על מיכליות חדשות בלבד, ומיכליות חדשות יש לרוב רק לחברות הדלק הגדולות

למי שמביא לך את הדלק לתחנה אתה משלם בערך 5 אגורות, שזה למיכלית גדולה של 40000ל יוצא בערך 2000ש"ח ביום בתחנה גדולה

לא בא להגיד מה טוב ומה לא, אתם מכירים את רוב הישראלים שמנהלים מקומות דומים (תעשו את ההחלטות שלכם לבד)

תחנת דלק בינונית מגלגלת בערך סכומים של 300אלף ביום מכירות (חנות+דלק) לכן תזוזה אפילו של 1% זה 3000ש"ח ביום

 

בוא נגיד ככה שראיתי שאנשים שניהלו תחנות מהר מאוד קיבלו את הפסל הקטן של ברוך הבא למועדון המיליון

פורסם

סיפור שקרה לי לא מזמן , הלכתי לתדלק בתחנה של דלק בחולון , לא זוכר את המיקום המדוייק , יכול לבדוק.

תידלקתי מיכל מלא ונכנסתי לטור לשטיפת הרכב , בזמן ההמתנה פתאום הרכב התחיל להחנק ונכבה.

התנעתי והרכב שוב חנוק , לחצתי על דוושת הדלק ולרכב היה קשה והיו גם כמה באק-פיירים.

יצאתי מהטור לתחנת השטיפה , חשבתי שהרכב עומד למות , התקשרתי לחבר להתייעצות ובמקביל שוב ניסיתי להתניע להכניס עוד קצת דלק.

 

ופתאום הכל עבר , מה שהחבר אמר וגם ככה זה נראה , שבדלק היה לכלוך \ מים ולקח קצת זמן עד שהכל עבר ויצא מהמערכת.

זה מעולם לא קרה לי באף רכב או תחנה ( כ-15 שנות נהיגה עם הערכה גסה של לפחות 750 אלף קילומטר על הכביש ).

 

מה המסקנה שלי? לעלום לא אתדלק שם יותר.

הסיפורים ששומעים על תחנות שמוהלות (או סתם תחזוקה לקויה של הציוד שמכניס לכלוך לצנרת) הוא יותר משמעותי ממה שחושבים.

 

אז אם יש חשד , לך לתחנה שאתה בוטח בה. תיקון של מנוע עולה הרבה יותר מהפרש של כמה אגורות לליטר.

פורסם
סיפור שקרה לי לא מזמן , הלכתי לתדלק בתחנה של דלק בחולון , לא זוכר את המיקום המדוייק , יכול לבדוק.

תידלקתי מיכל מלא ונכנסתי לטור לשטיפת הרכב , בזמן ההמתנה פתאום הרכב התחיל להחנק ונכבה.

התנעתי והרכב שוב חנוק , לחצתי על דוושת הדלק ולרכב היה קשה והיו גם כמה באק-פיירים.

יצאתי מהטור לתחנת השטיפה , חשבתי שהרכב עומד למות , התקשרתי לחבר להתייעצות ובמקביל שוב ניסיתי להתניע להכניס עוד קצת דלק.

 

ופתאום הכל עבר , מה שהחבר אמר וגם ככה זה נראה , שבדלק היה לכלוך \ מים ולקח קצת זמן עד שהכל עבר ויצא מהמערכת.

זה מעולם לא קרה לי באף רכב או תחנה ( כ-15 שנות נהיגה עם הערכה גסה של לפחות 750 אלף קילומטר על הכביש ).

 

מה המסקנה שלי? לעלום לא אתדלק שם יותר.

הסיפורים ששומעים על תחנות שמוהלות (או סתם תחזוקה לקויה של הציוד שמכניס לכלוך לצנרת) הוא יותר משמעותי ממה שחושבים.

 

אז אם יש חשד , לך לתחנה שאתה בוטח בה. תיקון של מנוע עולה הרבה יותר מהפרש של כמה אגורות לליטר.

ומה אם מדובר במקרה בבעיה ברכב עצמו?

 

מה עם לנקוט צעדים משפטיים נגד התחנה? אם אתה בטוח שהבעיה היא בדלק שלהם, למה לשבת על זה בשקט?

 

וזה נכון שתיקון של מנוע עולה הרבה יותר מהפרש של כמה אגורות אבל העניין הוא גם לא בדיוק במחיר.. לפי מה שאני רואה פה שום תחנה לא תבטיח לי דלק "איכותי" אלא אם אני אנסה ואבדוק את הדלק שלהם.

 

אני לא מבין איך זה הגיוני שאין פיקוח על הדברים האלה. זה פשוט ביזיון.

פורסם
ומה אם מדובר במקרה בבעיה ברכב עצמו?

 

מה עם לנקוט צעדים משפטיים נגד התחנה? אם אתה בטוח שהבעיה היא בדלק שלהם, למה לשבת על זה בשקט?

 

וזה נכון שתיקון של מנוע עולה הרבה יותר מהפרש של כמה אגורות אבל העניין הוא גם לא בדיוק במחיר.. לפי מה שאני רואה פה שום תחנה לא תבטיח לי דלק "איכותי" אלא אם אני אנסה ואבדוק את הדלק שלהם.

 

אני לא מבין איך זה הגיוני שאין פיקוח על הדברים האלה. זה פשוט ביזיון.

 

לא סביר שזאת בעיה ברכב , זה קרה בדיוק 5 דקות אחרי תדלוק וזה מעולם לא קרה , לא לפני , לא אחרי ולא באף רכב אחר שהיה בבעלותי או שנסעתי בו.

 

לך תוכיח שהיה לכלוך בדלק , שנוצר נזק או לא וכו'. מבחינתי הסיפור נגמר על הצד הטוב ביותר שהוא יכל להסתיים.

אתה חושב שהייתי מעדיף שהרכב היה ניזוק והייתי צריך לרדוף אחריהם בבית משפט?

 

קצת לכלוך בדלק ורכב שמשתעל קצת , העיקר שזה עבר והכל בסדר.

 

אני חושב שאמור להיות פיקוח של משרד התחבורה , לפחות ההיגיון אומר שצריך להיות. אם הוא קיים , נאכף ובאיזה מידה , זה כבר סיפור אחר.

פורסם

אם הדלק לא תקין זה בא לידי ביטוי למשך זמן ממושך, לא החנקות פתאומית וחד פעמית של הרכב שלאחריו הכל חזר לעבוד כרגיל. אין דבר כזה לכלוך חד פעמי.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
אם הדלק לא תקין זה בא לידי ביטוי למשך זמן ממושך, לא החנקות פתאומית וחד פעמית של הרכב שלאחריו הכל חזר לעבוד כרגיל. אין דבר כזה לכלוך חד פעמי.

 

לא לכלוך חד פעמי , לכלוך שוקע לתחתית ונשאב הרבה לפני ששאר הדלק נשאב.

ולכן כן תרגיש את האפקט שלו כמה דקות לאחר התדלוק וזה יעבור אחרי שכולו יפלט החוצה.

פורסם

קשקוש מוחלט, ואני עדין.

 

:roll:

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

יכולת הסקת המסקנות שלך לוקה בחסר.

בזאת סיימתי את ההתדיינות איתך, בהצלחה.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
בתוך משאבות הדלק ישנו פילטר אגרסיבי, כך שדי בטוח שלכלוך לא נכנס לרכב חוץ מנוזלים

 

פילטר בנוי להעביר חלקיקים מגודל מסויים ומטה , אם יש לך חלקיקים לא רצויים שעוברים בפילטר אז נדפקת.

כמובן שיש גם את הצד השני של המשוואה הזאת , כל מה שלא עובר את הפילטר נשאר תקוע עליו וזה יכול לגרום לסתימה של הפילטר.

 

מצאתי נתונים של פילטר דלק לדוגמא , הוא מסנן 98% מהחלקיקים בגודל של 4 מיקרון ומעלה ( עמוד 4 ).

http://www.parker.com/literature/Racor/Racor_Fuel_Filtration_-_Pump_System_Products_-_7683.pdf

 

ועוד משהו קטן:

https://en.wikipedia.org/wiki/Grain_size

 

אז בהחלט ישנם חלקיקים בגודל שיכול לברוח דרך הפילטר.

 

האם אני יכול להוכיח שזה מה שקרה , כבר אמרתי שלא.

אבל לדעתי צירוף המקרים ופרטי המקרה לא משאירים יותר מידי אופציות אחרות.

 

בכל מקרה, לי אין שום הסבר לצירוף המקרים המדהים הזה ,


×
×
  • תוכן חדש...