Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3924 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כבר כיום קיים חוק בנושא:

תקנה 28א':

(א) ברכב מנועי המצוי בנסיעה לא תופעל תצוגה הנראית ממושב הנהג, יותקן ברכב מנגנון לניתוקה בהיות הרכב בנסיעה ולא ינהג בו אדם אלא אם נותקה התצוגה כאמור.

(ב) האמור בתקנת משנה (א) לא יחול על תצוגה המיועדת לבקרה או ניווט של הרכב או על מערכות תצוגה בכלי רכב המשמשים את משטרת ישראל או את שירות הביטחון הכללי לצורך מילוי תפקידם או את צבא הגנה לישראל למטרה ביטחונית.

(ג) על אף האמור בתקנה זו, רשאי השר ליתן היתר להפעלה למטרה בטיחותית של תצוגה הנראית לנהג גם בעת נסיעת הרכב, ובלבד שהתצוגה אינה מחייבת צפייה רצופה בה והנהג ברכב שבו מותקנת תצוגה כאמור קיבל הכשרה לשימוש בה תוך כדי נהיגה.

 

מעבר על התקנה תזכה אותך בזימון לדין.

פורסם
לכן מאד הערכתי את הנדסת האנוש הפשוטה במרצדס 400E.

למרות שמדובר במכונית יוקרה, אין בה מסך מגע אלא צג פשוט, הפעלת מערכת הקול פשוטה ואינטואיטיבית וכנ"ל גם הפעלת מערכת בקרת האקלים.

אין שום דבר שיסיח את דעתו של הנהג, תענוג.

באינפיניטי יש לי אורגן קטדרלה אמיתי שבכל יום הייתי מחליף אותו ל i-drive שהיה לי בב.מ.וו. לדעתי חוגה זה הפתרון האידאלי

פורסם

TOM_22, כוונתי היתה שבעתיד כשהבעיה תצוף ומספר תאונות הדרכים יגדל, יחמירו את החוקים ויקבעו תקנות חדשות ומחמירות בנושא מולטימדיה ברכב.

 

החוק כיום מדבר על מערכת שתפקידה להציג וידאו, הוא חוקק לפני שמסכי מולטימדיה היו נפוצים והגיעו כסטנדרט עם רכבים עממיים.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

פורסם

החוק לא מדבר על וידאו ספציפית, אלא על תצוגה שאיננה לצרכי בקרה או ניווט.

 

להזכיר רק את סעיף 28 שקודם לנ"ל:

(א) נוהג רכב חייב להחזיק בידיו את ההגה או הכידון כל עוד הרכב בתנועה; אולם רשאי הוא להסיר יד אחת מן ההגה או הכידון אם עליו לעשות בה דבר להבטחת פעולתו התקינה של הרכב או לקיום כללי התנועה.

(ב)(1) בעת שהרכב בתנועה, הנוהג ברכב –

(א) לא יאחז בטלפון קבוע או נייד, ולא ישתמש בהם ברכב אלא באמצעות דיבורית;

(ב) לא ישלח או יקרא מסרון (s.m.s);

(ב)(2) בתקנת משנה זו –

"דיבורית" - התקן המאפשר שימוש בטלפון בלא אחיזה בו ובלבד שאם ההתקן מצוי בטלפון, הטלפון יונח ברכב באופן יציב המונע את נפילתו;

"טלפון" - מכשיר המיועד לתקשורת אשר קיימים בו לחצנים לחיוג.

 

כיצד אתה היית מחמיר את החוק?

פורסם

עיקר הבעיה שלי היא עם פעולות שנחשבות הכרחיות לתפעול הרכב לפי חוק שהעבירו לצגים והן תפעול המזגן ותפעול הרדיו. לדוגמא הרכבים האחרונים של פיז'ו וסיטרואן.

 

לפי דעתי יש לאסור את תפעול המזגן דרך מסך מגע בלבד, ולחייב יצרני רכב בכפתורים פיזיים.

 

בנוסף, לחייב בשליטה מההגה על פעולות בסיסיות של הרדיו כמו שינוי עוצמה, שינוי מקור (FM, AM, USB ETC.) והקפצת שיר, אם לא קיימים כפתורים פיזיים אשר עושים את זה.

 

אותו הדבר גם לדיבורית.

 

שים לב שדיברתי פה על אביזרים שמגיעים מהיצרן ולא התקנות מאוחרות כמו דיבוריות חיצוניות ודאבל דינים.

 

אני מאמין שבעוד כמה שנים כשיתפרסמו מחקרים על הקשר בין המסכים לתאונות הדרכים, יחייבו את יצרני הרכב לחשוב על פתרונות שיקטינו את הסחת הדעת של הנהג מהאבזור ברכב ויאפשרו לו להתרכז בבטחה בנהיגה. ואז מרוץ החימוש בין היצרניות "מי יכולה לשים את המסך הכי גדול עם הכי הרבה פונקציות בתוכו כדי להצדיק את קיומו" יפסק.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

×
×
  • תוכן חדש...