Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4019 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא אחת אני נתקל בשיירה מהירה על כביש 6.

מדובר על "רכבת" של 2-4 מכוניות שנוסעות מעבר למהירות הממוצעת בכביש באופן משמעותי.

"לרכבת" הזאת יש חוקים בלתי פורמליים שלרוב מתאימים לכולם:

- "הקטר" הוא המוביל הבלתי מעורער של השיירה, אף אחד לא מנסה לאתגר אותו מאחור.

כולם סומכים עליו שהוא מכיר את כל המלכודות הצפויות ונעזר בציוד ל"א הנדרש כדי לוודא זאת.

לפעמים מדובר ב"בקטר" ללא כל ניסיון או ציוד ל"א מתאים והוא פשוט קטר מזדמן שנהנה לנסוע

מהר ולהוביל את החבורה תוך כדי סיכון גדול של שלילה.

- הקטר מפנה את הדרך לשיירה, מסמן ומבקש מהרכבים האטיים בנתיב השמאלי לפנות את הדרך.

- "הקרונות" שומרים על מרחק בטוח אחד מהשני ונהנים מה"חסות" שהרכב הקדמי נותן להם.

- "קרון" חדש שרוצה להצטרף לשיירה, יחכה עד שאחרון הקרונות יעבור אותו ואז הוא יחבור אליהם מאחור.

 

ועכשיו לשאלה, האם הצטרפות לשיירה כזאת נותנת הגנה כל שהיא ממלכודות מזדמנות של מהירות?

האם ה"קטר" באמת לוקח על עצמו את כל הסיכון?

 

** מטרת הדיון היא לא לעודד נהיגה מהירה\פרועה\חסרת התחשבות ושאינה תואמת את תנאי הדרך**

S60 Rdesign

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

שכחת לציין שלעיתים הקטר מאט ואז אחד הקרונות מחליף אותו מתוך מטרה לאתגר אותו לקחת הובלה שוב. לא חכם במיוחד.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

אני שונא כשהופכים אותי לקטר מבלי שאני רוצה להיות כזה.

יותר אני שונא כשמישהו אחר רוצה להיות קטר וחושב שאני עומד בדרכו. בד"כ אני מפנה את הדרך לכוכב.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
שכחת לציין שלעיתים הקטר מאט ואז אחד הקרונות מחליף אותו מתוך מטרה לאתגר אותו לקחת הובלה שוב. לא חכם במיוחד.

 

כן.

ממש כמו בריצות הבינוניות-ארוכות.

תמיד יש את האחד (שזה תפקידו) שאמור למשוך את המובילים לכוון שיאים חדשים.

:lol:

alfa 156 2.5.

פורסם

בדיוק!

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

אם לא הייתי ממוגן - הייתי שמח להצמד לאחד כזה (או כמה), ברור שזה ממזער את הסיכון לפגישת שלילה עם המשטרה.

מאחר ואני ממוגן, ברגע שאני רואה מישהו מתיישב לי על הזנב אני אוטומטית מאט עד שהוא מתייאש ועוקף אותי.

אותי זה רק מסכן כי יש מצב שאני אצטרך לבלום חזק ולא בא לי לסמוך עליו שהוא שומר מרחק ומגיב בזמן, ומצד שני זה לא תורם לי כלום, אז מעדיף להמנע.

עוד סיבה שאני מאט - כדי לוודא שזו לא במקרה איזה ניידת סמויה שהתיישבה עליי, בלילה בעיקר זה בעייתי לזהות.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

חחחחחח הרגתם אותי xD

בעיקרון כול מי שנתפס על מהירות אמור לקבל דוח\שלילה\לעצר

בפועל לדעתי זה תלוי במזל ובשוטרים.

קרה למכר מקרה שהוא נסע בשירה כזאת עם משאית אחרי "קטר" בדרך עירונית שמותר שם 70 הוא היה הקרון ה 4 וברגע שקפץ השוטר לכביש כולם נעצרו מן הסתם אבל השוטר סימן לקטר להמשיך להוביל את השירה לדרכה, והוציא ממנה את הקרון הגדול כמובן עם דוח והזמנה למשפט. אולי היה עומס על המסילה :roll:

פורסם

ראיתי בחו"ל באוטובאן פעם תאונה של "רכבת" כזאת. לפחות שלוש פורשה 911 שהתפזרו לאלף ואחד כיווני רוחות. בחו"ל זה מאוד מקובל, הבעיה כאמור, הסיכון בשעת תאונה. הכביש היה תקוע לשעות בגלל רדיוס הפיזור. היה סיוט ואני מניח שלנהגים אם שרדו עוד יותר.

מכונית קונים במזומן או שלא קונים בכלל

פורסם

 

** מטרת הדיון היא לא לעודד נהיגה מהירה\פרועה\חסרת התחשבות ושאינה תואמת את תנאי הדרך**

 

הכסת"ח מצחיק אותי....

אני מניח שנכתב למטרות התגוננות מטענה כי הכיתוב הוא לא חוקי.

 

על פניו מה שכתבת חוקי לגמרי, גם אם אתה מתאר משהוא שאינו חוקי.

 

אבל נניח שלא היה חוקי לכתוב את מה שכתבת, אתה חושב שהכסת"ח הזה היה משנה משהו?

פורסם (נערך)

לא בדיוק כסת"ח.

אני באמת מאמין שאפשר לנהוג מהר יחסית לקצב התנועה אבל עדיין בצורה זהירה ותוך התחשבות בזולת.

הכביש הוא מקום ציבורי שאמור להתחלק בין משתמשים רבים למרות שלא כולם נוסעים באותו הקצב והסגנון.

כן יש לי בעיה לשלם "מיסי מהירות" עבור נסיעה בכביש בטוח לחלוטין שתומך בכך כגון כביש 6.

 

אגב, בתוך העיר אני מרבה לנוסע מתחת למהירות המרבית ע"פ החוק ובייחוד ליד בתי ספר, מגרשי משחקים וכבישים צרים.

ועוד הערת אגב לגבי נסיעה בתוך העיר:

חבל שאין פה את החוק שקיים בארה"ב שאוסר לעקוף אטובוס הסעות שמוריד תלמידים וחוק נוסף שמגביל את מהירות המרבית ל15 מייל לשעה באזור של בתי ספר בזמן שהם פעילים.

עריכה אחרונה על ידי banji man

S60 Rdesign

פורסם

אבל יש איזורים עירוניים עם מגבלה של 30 קמ"ש... ע"י שילוט מתאים.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם (נערך)
כן יש לי בעיה לשלם "מיסי מהירות" עבור נסיעה בכביש בטוח לחלוטין שתומך בכך כגון כביש 6.

תגיד תודה שבישראל זה רק "מס מהירות" ושהוא מופעל רק מ-120 קמ"ש ומעלה.

תנסה את הקומבינה הזאת של "הרכבת" בקולומביה הבריטית ותשאר בלי מכונית (החרמה במקום של הרכב במהירות חורגת 40 קמ"ש ומעלה גם מחוץ לעיר, הגבלות מהירות הזויות לעיתים, אכיפה גם בעזרת כלי טיס).

קצת לפני שנהגתי בכביש 99 (אחד היפים והמהנים בעולם) פירסמו הרשויות שם בגאווה על מעצר של שיירת פורשה שעברו שם במהירות "מסחררת" של 130-140 קמ"ש (מהירות מותרת שם היא 70-90 תלוי במקטע). המכוניות כולן הועברו למגרשי המשטרה לתקופות של חודש ויותר.

אם תמשיך עם הקטר מקנדה לעבר נורבגיה אתה גם עלול להשלח למעצר.

שלא לדבר שבחלקים רבים מאירופה עצם החזקת מידע על מיקום מצלמות מהירות היא עבירה והפעלת אמצעי ל"א - עבירה חמורה מאוד.

 

הכביש הוא מקום ציבורי שאמור להתחלק בין משתמשים רבים למרות שלא כולם נוסעים באותו הקצב והסגנון.

צודק לחלוטין. העניין הוא שלמשפט הזה יש שני פנים.

הבעיה עם "הרכבות" האלו שאם הם נתקלות בנהגים שנוסעים בנתיב השמאלי במהירות איטית לטעמם (גם אם מדובר ב-120-130 קמ"ש ותוך כדי שהם בעצמם עוקפים רכבים איטיים יותר) הם לא בדיוק ימתינו בסבלנות שהוא יפנה את הנתיב, אלא יתחילו לזגזג במהירות גבוהה בין הנתיבים.

עריכה אחרונה על ידי Doc Slow
פורסם

שיירה מהירה זה אחד הדברים הכי כיפיים. בייחוד כשאתה לא המוביל :-P

הסיכון הכי גדול זה לנסוע מהר, כשאתה לבד, על כביש עם 3 נתיבים שמאפשר נסיעה מהירה.

אם יש מערב אז אכלת אותה, רק משבש יכול להציל אותך.

כשאתה נוסע בשיירה של כמה רכבים אז הראשון הוא זה שמסתכן.

כמובן שיש סיכוי שילזרו אותך מאחורה אבל הסיכוי הזה הרבה יותר נמוך וגם יותר קל להבחין ככה בניידת.

 

לפני 5 שעות, green כתב:

מאסק הוא ליצן וחרטטן ואני מתפלא שהוא כל כך מצליח בעסקיו השונים, זה לא אדם שהייתי רוצה לעשות איתו עסקים ולא הייתי נותן לו לנהל חנות מכולת

 


×
×
  • תוכן חדש...