Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3989 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
חוק הגנת השכר:

ניכויים משכר עבודה (תיקון מס' 28) תשע"ד-201425. (א) לא ינוכו משכר עבודה אלא סכומים אלה:

(1) סכום שחובה לנכותו, או שמותר לנכותו על פי חיקוק;

(2) תרומות שהעובד הסכים בכתב כי ינוכו;

(3) דמי חבר בארגון עובדים שהעובד חבר בו, שיש לנכותם מן השכר על פי הסכם קיבוצי או חוזה עבודה או שהעובד הסכים בכתב כי ינוכו, והתשלומים הרגילים לועד העובדים במפעל;

 

בקיצור תגיד למעסיק שילך לחפש מי ינענע אותו...

שכחת להוסיף את שאר הסעיפים בחוק הגנת השכר...

לדוגמא:

  • קנס כספי בגין עבירת משמעת כפי שנקבע בהסכם עבודה קיבוצי או בהוראות חיקוק כמו תקנון שירות המדינה.

יש עוד אבל אני מניח שזה מכסה את עניין ההשתתפות העצמית בהתאמה קלה

ארז רונן

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני אשמח לראות חוק שמאושש/מפריך את הטענה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

א. כי אף אחד לא ביקש ממני את ההשתפות העצמית וכנראה שהיא נלקחה לי מהמשכורת.

ב. כי אף אחד לא יידע אותי שבמידה ואהיה מעורב בתאונה אצטרך לשלם. זה לא משהו ברור מאליו.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
אז אתה חושב שזה הגיוני שהמעסיק ידחוף את הידיים שלו לתוך הכיס של העובד בלי לבקש אישור ובלי ליידע אותו מראש?

לא!

א. כי אף אחד לא ביקש ממני את ההשתפות העצמית וכנראה שהיא נלקחה לי מהמשכורת.

קיזוז סתם ככה זה לא תקין.

ב. כי אף אחד לא יידע אותי שבמידה ואהיה מעורב בתאונה אצטרך לשלם. זה לא משהו ברור מאליו.

אתה לא מעורב, אתה האשם ואתה הגורם לתאונה.

גרמת למעסיק שלך נזק כספי ניכר בגלל הרשלנות שלך!

 

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

נזק כספי ניכר, אני אשם שהוא לא רצה לעשות ביטוח מקיף?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

לא, אתה אשם שהתרשלת בנהיגה וכתוצאה מכך גרמת נזק לרכוש החברה.

 

(ההיתממות וחוסר קבלת האחריות שלך פשוט שוברי שיאים)

 

לחברות יש לעיתים ציוד במליונים ולהם אין שום ביטוח, לא חלקי ולא מקיף.

 

אף טכנאי מעולם לא חוייב בשום תשלום על בלאי או קלקול של מכשיר, אבל תשכח לאבטח אותו על הרכב והוא יעוף מהרכב ב 100 קמ"ש ויתרסק לרסיסים ואתה תשמע על זה מהבעלבית(ובצדק!).

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

הרעיון אשר עומד מאחורי עבודה של שכיר אומר את הדבר הבא: המעסיק מתחייב לשלם לי מדי חודש שכר קבוע, גם אם העסק מרוויח גם אם העסק מפסיד ואני מעמיד לרשותו את יכולתי הפיזית והקוגניטיבית. אני לא מצפה מהמעסיק שיתן בונוס על חודש מוצלח במיוחד ולא שיתן קנס על חודש גרוע. אם אני עובד רע המעסיק יכול לפטר אותי, לא מעבר.

הרעיון שהמעסיק יקח כסף מהעובד על נזקים הינו קפיטליזם חזירי במיטבו אשר בשום מקום בעולם לא עובד.

וכבר היו פסקי דין על עובדי תחנות דלק שניכו בשכרם על הפרשים והמעסיק חוייב להחזיר.

פותח השרשור לא עובד מדינה לכן השמטתי החלק הזה.

אוהד

חופש, שיוויון, אחווה

פורסם

הקצנה עובדת לשני הכיוונים.

אני חושב שעובד שעושה נזק בכוונת תחילה ומתרעם על קיזוז הוא רעיון, מרקסיסטי, בולשביקי.

 

לא אני צודק ולא אתה צודק אלא ההגיון הבריא צודק.

 

התרשלת ועשית נזק? תעמוד מאחורי הרשלנות שלך.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

אמנם יכול להיות (בהחלט) שאינני מעודכן בנושא, אבל לפני בערך עשר שנים הייעוץ מנציג ההסתדרות (אני דווקא הייתי בכובע המעסיק) אמר שמבחינה חוקית:

* אסור לקזז (מה שנקרא אללה בבלה) נזק ממשכורת העובד.

* באם נגרם נזק על המעסיק לתבוע את העובד.

 

ייתכן בהחלט שהשתנו דברים מאז, אבל זה היה הקו המנחה בזמנו, ולפי נציג ההסתדרות זה היה מגובה היטב בפסיקות של בית הדין לעבודה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

זה אומר שברמת העקרון יש לי את האפשרות לתבוע אותו על כך שביצע מהלך לא חוקי וגבה את הנזק מהמשכורת שלי בלי לקבל ממני אישור לכך?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

תקרא פה.

 

ציטוט חלקי:

 

האפשרות לנכות משכר עובד עלות השתתפות עצמית בגין נזק שנגרם לרכב החברה, מתקיימת בשני מקרים: האחד כאשר העובד חתום על מסמך לפיו הוא מתיר למעביד לנכות משכרו את סך ההשתתפות העצמית, שהמעביד שילם לחברת הביטוח. המקרה השני הוא כאשר העובד חתם מראש על חוזה עבודה בו התחייב, לשאת בעלות ההשתתפות העצמית בזמן קרות נזק ובהתאם לאמור בחוק לעניין גובה הניכוי המותר.
פורסם

התיחסת בדיוק לסוגיה זו לפני מס' שבועות בדיון אחר:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?572603-%D7%A9%D7%A8%D7%99%D7%98%D7%94-%D7%A9%D7%9C-%D7%A8%D7%9B%D7%91&p=4797568&viewfull=1#post4797568

בקיצור, אין לו שום זכות לנכות לך מהשכר.

העתיק להלן את תגובותי משם:

אם הוא היה משתמש ברכב לצרכיו הפרטיים זה היה הגיוני, אם הוא במסגרת העבודה, והוא משתמש ברכב לצורכי עבודה, אז העבודה צריכה לתת לו כיסוי מקצועי, שכן זה תרחיש אפשרי שטמון במתפקיד כשאתה בדרכים.



לגבי דו"ח אני יכול לקבל, אם כי גם פה יש מעסיקים שיכסו אם זה במסגרת התפקיד.

אני ממליץ ללכת למומחה לדיני עבודה, לא יתכן שזו אחריותך בלבד

 

להלן מאמר מעניין שמצאתי, לכאורה הוא רושם שמותר לחייב, אם כי בהמשך ניתן להבין ש:

1. מותר לחייב אך ורק במקרה של רשלנות פושעת (כפי שציינתי לעיל)

2. בכל מקרה אסור לחייב ללא אישור העובד

3. במאמר מדובר על כך שלא צוין בחוזה עניין ההשתתפות העצמית, שוב, לעניות דעתי, כל סעיף גורף שמעביר את מלוא התשלום על העובד, יהיה בגדר סעיף מפלה, שבית המשפט יתקשה לכבדו כפי שהוא. אמנם אני לא משפטן.

 

http://cars.walla.co.il/item/1813505

 

מתוך הכתוב:



"המעביד צריך לקחת בחשבון כי הוא נוטל על עצמו סיכון מסוים בעת שהוא מפקיד בידי עובדיו כלי רכב לצורך מילוי עבודתו. לפיכך, על העובד והמעביד כאחד לדעת, שכאשר התאונה התרחשה בתום לב, אף כשמדובר ברשלנות של העובד, לא יוכל המעביד באופן אוטומטי להטיל על העובד את החובה לשאת בהשתתפות העצמית או בנזק. החוק והפסיקה מאפשרים למעביד לחייב את העובד לשאת בחובת תשלום ההשתתפות העצמית, אם הוברר לאחר בדיקת מעמיקה של נסיבות התאונה, כי מדובר "ברשלנות פושעת" - רשלנות שחורגת באופן משמעותי מגבולות ההתנהגות הסבירה."

 

פורסם

כן את זה אני מכיר,

השאלה של מי סמכותו להחליט האם מדובר ברשלנות או ברשלנות פושעת? כי אם מדובר במישהו מטעם החברה הרי שרוב הסיכויים שהוא יקבע לטובת החברה, כמו שאם אקח עו"ד להגנתי אז האינטרס שלו יהיה לטובתי. איך מחליטים דבר כזה?

 

יוסריאן - לא חתום בחוזה ולא על שום מסמך.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם (נערך)

ברור שלא החברה, וחובת ההוכחה לכך מוטלת עליה, משמע זו לא רשלנות פושעת כל עוד לא הוכח אחרת על ידי המעסיק.

ומן הסתם בית משפט הוא שיקבע את זה, במידה והם מחיליטים לתבוע ממך את הנזק.

 

אגב, הנסיעה הזו, הייתה במסגרת עבודה או פרטית?

עריכה אחרונה על ידי OJetta

×
×
  • תוכן חדש...