Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4162 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אז לפני שתסיקו מסקנות לא נכונות מהכותרת, כנראה שאם היו לי 130,000 שקל מיותרים בסוף הייתי קונה את הדאסטר.

 

ונתחיל מהתחלה.

אתמול ולאחר השקת המתחם החדש של כלמוביל בפתח תקווה ביצענו (ביצענו = כמה חברי פורום עילאיים ומתנשאים) פשיטה על סוכנות דאצ'יה בפתח תקווה.

אני מוכרח להודות שמעולם לא ראיתי מקום שיותר הזכיר לי את "עיר העודפים" בגני התערוכה מאשר סוכנות רכב. תשכחו מרצפת פרקט ושטיחים מקיר לקיר - כאן יש אפוקסי. תשכחו מאולם תצוגה צפוף - אחרי הכל זה היה סניף של אופיס דיפו בעברו. תשכחו מדגם אחד מכל סוג בתצוגה - אני מעריך שהיו 10 דאסטרים, 5 סנדרו וכמה דוקר ולודג'י מפוזרים. אנשי מכירות? הם היו ספונים איפשהו מאחורי השולחנות שלהם עם עדרי אדם הממתינים בתור לבצע הזמנה. הכי קופיקס.

 

אני מודה ומתוודה שהדאסטר עניין אותי מהפעם הראשונה ששמעתי עליו אי שם לפני כמה שנים. שילוב של רכב פשוט (פשוט זו מחמאה, נגיע לשם בהמשך) עם הינע 4X4, מנוע דיזל יעיל (ולראשונה במדינת ישראל) גם חסכוני מאוד.

כאחד שחובב מכונאות DIY, סולד מאלקטרוניקה מסובכת, מעדיף גיר ידני ומעוניין ברכב שטח שיהיה גם חסכוני זה קרוב מאוד לזכות בתואר "הרכב האידאלי".

 

היו לי לא מעט ציפיות מהדאסטר שכן שיערתי כי ה"זול" יתבטא בדיוק באותם דברים שדאצ'יה מצהירה עליהם, מכלולים קיימים ומוכחים מדגמי ניסאן ורנו, מה שחוסך את הצורך ביצירת מוצרים חדשים אשר בתורם תורמים לעליית מחיר הרכב.

אז כן, מאוד שמחתי לראות תא נוסעים פשוט מאין כמוהו, שנראה שנלקח היישר מחזונו של הנרי פורד: אתה יכול לבחור את הרכב שלך בכל צבע ובלבד שהוא יהיה שחור. checked.

החומרים משדרים רושם חסון ועמיד, בלי "פלסטיק קטיפתי" כזה שנהיה דביק ומתקלף כעבור כמה שנים. הדשבורד יצוק, לא מהסוג הרך שמתבקע ומתפוצץ. אין לקשרי ואין איכות, יש רכב שבא לעבוד.

הפאקים שבאמת הציקו לי הגיעו לאחר התבוננות מעמיקה. אי שם בחלקו התחתון של הדשבורד, ממש ליד הברך השמאלית הבחנתי במעין חוגה כזו שניתן לסובב. WTF תהיתי לעצמי? מה זה? לאחר רגעים מספר וחבר פורום שהסתכל על הפנסים מקדימה הבנו - זה מנגנון כיוון האורות, כזה שנמתח עם כבל (!!!) ולפי הרגש, לא עם מנוע חשמלי :shock:

גם מנגנון כיוון המושב מצריך לא מעט אקרובטיקה עם מנגנון כיוון גובה שמצריך לקפץ על המושב כדי לקבוע את הגובה, ממש כמו כיסא פנאומטי משרדי.

כאיש גדול-מימדים לא היה לי נוח, רצפת הרכב נמוכה וקשה היה למצוא את גובה המושב הנכון שיהווה פשרה בין מרווח טוב לרגליים לבין אי נטיעת הראש בתקרת הרכב וקו ראייה הגבוה משיפול החלון הקדמי. לא ציפיתי לזה.

 

גם מחוץ לרכב המצב לא היה הרבה יותר טוב. גימורי המשטחים גסים ולא אחידים. בתי הגלגלים חסרים מיגון נדרש וכך שמנו לב כי צינור הדלק חשוף למפגעים ועלול להינזק בטיול שטח. גומיית האיטום למשל, זו שעוברת מעל הדלתות מסתיימת בחיתוך גס של סכין יפני (!), ללא כל "סופית" או משהו אחר שנראה שיקבע אותה במקומה במהלך השנים הבאות.

מכסה תא הדלק ענק ומרגיש רופס ביותר (וכמובן שאין כבל לפתיחה, יש מפתח בפקק) ובתא המנוע לא תמצאו חיפויי פלסטיק אלא תראו "ברזלים" כמו ברכב ישן וטוב. גימורי הפח זולים, הריתוכים לא אחידים ויש במנוע לא מעט קצוות חדים שלא עוגלו או הוגנו כראוי, אין ספק שהמכונאים שיזכו לטפל ברכבי דאצ'יה יקללו ויפצעו לא מעט.

 

גם בסנדרו המצב לא טוב יותר, ולזכותה ייאמר שהתמונות עושות לה עוול ובמציאות היא נראית בכלל לא רע. עם זאת היא הרגישה קטנה (ממש) והמרווח מאחור לא מרשים אם כי הופתעתי שהצלחתי לשבת זקוף וזאת מבלי ללטף את הפדחת בתקרה.

 

ההפתעה לחיוב מבחינתי היא דווקא הדוקר, שאין לי צל של ספק שהולך לעשות חיים קשים למתחריו והוא-הוא יהיה הקלף החזק של דאצ'יה. רנו קנגו ב 40,000 שקל פחות, לא תיקח?

 

את הלודג'י לא בדקתי.

 

החלק שהכי חסר בהתרשמות הסטטית והקצרה שלי הוא הנהיגה עצמה. אפשר ללטף מכוניות באולם התצוגה מהיום עד מחר, אבל אין כמו נסיעת מבחן, ורצוי אחת ארוכה כמה שניתן. שם מגלים באמת אם הרכב נוח לנהיגה ושווה קנייה או לא. מקווה שבקרוב זה יצא אל הפועל.

 

הנקודה העיקרית שיש לי ביקורת אליה היא עניין המחיר. אין ספק שדאצ'יה נכנסה לתחום הזה חזק, בעיקר כי היא שברה רף פסיכולוגי בתודעה של מר ישראלי. לאחר ההתרשמות אתמול דאצ'יה לא זולה. היא עשתה מהלך שיווקי מבריק אבל בשורה התחתונה המוצר המוגמר יקר מדי ואינו שווה את הסכום. מקבלים אוטו זול בכל רמ"ח איבריו והתמחור אינו תואם.

 

ימים יגידו.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

  • תגובות 138
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)

השורה המעניינת היא המסקנה שלך:

אז לפני שתסיקו מסקנות לא נכונות מהכותרת, כנראה שאם היו לי 130,000 שקל מיותרים בסוף הייתי קונה את הדאסטר.

 

זה בדיוק מה שיצרן - כל יצרן - רוצה בסופו של דבר שיעשו הלקוחות, למרות שיש ביקורת - והרבה - על אספקטים שונים של המוצר. אצל חלק מהיצרנים זה פשוט פאק, טעות, באג, חוסר חשיבה. אצל אחרים זו פשוט טקטיקה שהיא חלק מהאיסטרטגיה השיווקית. לראייה, במקרה של דאצ'יה, % הגידול במכירות יחסית לכל יצרן אחר בעולם.

 

באופן אישי אני לא לקוח פוטנציאלי לדאצ'יה כי גימור גרוע עושה לי פריחה ביום טוב וקוצר נשימה ביום פחות טוב, אבל סדר העדיפויות שלי לא מתיימר להיות אבן בוחן להצלחה של יצרן שפונה לקהל שגימור בינוני ומטה לא ממש מטריד אותו כבעייה מספר אחת.

 

אני די בטוח שמיד יסתערו על השרשור אלה שיטענו כי דאצ'יה היא זבל רומני ושאר ירקות, אבל דברים דומים במהות נאמרו בעבר גם על סקודה, קוריאניות כאלה ואחרות ועוד אי אלו יצרנים.

עריכה אחרונה על ידי X9500

The older you get, the better you used to be

פורסם

אנשי מכירות? הם היו ספונים איפשהו מאחורי השולחנות שלהם עם עדרי אדם הממתינים בתור לבצע הזמנה. הכי קופיקס.

 

הוא שאמרתי - בתמחור הנוכחי, אין לדאצ'יה זכות קיום בשוק שלנו.

 

יש איזה שניים-שלושה-חמישה יבואנים שהיו מתים לכזו "אין זכות קיום".

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

גם אני עברתי באולם התצוגה שלהם אתמול, כמה שעות לפני איתמר.

ומה אני אגיד לכם? יש יבואנים שבכל אולמות התצוגה שלהם בכל הארץ, בכל ימות השבוע ביחד, אין את כמות האנשים שהייתה אתמול בצהריים בסניף פתח תקווה של דאצ'יה.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

נתראה בסוף שנה כשנפתח את נתוני המכירות ונדבר. כאמור, אפקט של "בום ראשוני" לא מעיד על יכולת הכלה והיטמעות בשוק לאורך זמן, שלא לדבר על זה שלא כל מי שנכנס לאולם יוצא עם רכב.. למעשה, אני מהמר על אחוז קטן מאד של כאלו. השאר הם Tyre Kickers - תרתי משמע.

:idea:
פורסם

ההתרשמות שלי מהדאצ'יה היתה דומה אבל המסקנות שונות.

 

ראיתי הרבה אנשים אבל לא ראיתי רכבים יוצאים (הרי זה סופרקמרקט לרכבים שאתה בא, משלם, לוקח ויוצא. עם כזו כמו אנשים ציפיתי לפחות ל 2-3 רכבים בתהליך מסירה).

 

המוב ותנוחת הנהיגה בו פסלו אותו עבורי עוד לפני שאניע אותו. המושב באורך כזה שאפילו עם מכנסונים קצרצרים של צועדי מצעד הגאווה השרוול של המכנס יבלוט מעבר לקצה המושב. תוסיף לזה חוסר תמיכה צידית לירך, משענת מוזרה ודוושות צפופות וממוקמות ימינה מידי כדי לקבל תנוחת נהיגה מאוד בעייתית.

 

לגבי העמידות הצפוייה, אני ממש לא מפחד מהצד המכאני או מהדשבורד הפלסטיקי הקשיח (אני לא הולך לשבת עליו או ללטף אותו אז ממש לא מפריע לי שהוא קשיח. זה אפילו יתרון לטעמי) אלא מאביזרי התפעול: ידיות דלתות מפלסטיק שברירי ודק מאוד, צינורות וכבלים לא מהודקים כראוי למקומם (לא החיבורים אלא הצינורות עצמם), כבל כיוון האורות שהוזכר כבר התפרק באחד מרכבי התצוגה וכו'.

 

אני ממש לא מצפה בררכב בכזה מחיר שמוטה חיסכון בעלויות ייצור שיתן לי חיפויי פלסטיק למנוע, פינישים יפים וכו' אבל עדיין לא מוכן לקבל קצה פח חד ללא הורדת גרדים ודברים בסגנון.

 

לגבי הדאסטר עד שיהיה ג'מיני חדש במחיר קרוב אין לו מתחרים אבל לגבי סופרמיני וכל השאר אעדיף אחת בת שנתיים או אם אני יכול אז להוסיף את ההפרש לרכב מודרני.

 

חשבתי על הדאסטר כרכב צמוד לעובדים (שווי שימוש נמוך יחד עם מחיר קנייה נמוך שווים את הסיכון) אבל אני פשוט מרחם על מי שיצטרך לעשות נסיעות של 200-300 קילומטר בדבר הזה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)
לגבי הדאסטר עד שיהיה ג'מיני חדש במחיר קרוב אין לו מתחרים

 

כבר יש.ג'מיני.jpg

 

אבל זו ממש לא אותה קטגוריה.

זה ג'יפון, וההוא (לפחות נראה כמו) פול סייז SUV.

עריכה אחרונה על ידי natco

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

בסופו של יום הדאסטר לא זולה כ"כ.

דיזל 4*4 עם אבזור עולה 135-145.

 

למי שלא מחפש רכב שטח, אלא רוצה רק את היכולת שבילים והפוזה והמרווח - יש אופציות טובות היום.

 

אני הייתי מעדיף OUTLANDER או ספורטאז לשימושים שלי.

פורסם

גם בהפרש של 10K הייתי מעדיף את הג'מיני.

ופה יש גם אופציה אוטומטית, שלא קיימת בדאסטר, ופוסלת אותו עבור רוב הנשים, שהן קהל יעד גדול של הג'יפונים האלה.

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
בסופו של יום הדאסטר לא זולה כ"כ.

דיזל 4*4 עם אבזור עולה 135-145.

למי שלא מחפש רכב שטח, אלא רוצה רק את היכולת שבילים והפוזה והמרווח - יש אופציות טובות היום.

אני הייתי מעדיף OUTLANDER או ספורטאז לשימושים שלי.

תשווה כמו שצריך!

 

למי שלא מחפש רכב שטח יש דאסטר ב 90K ש"ח ובמחיר הזה אתה לא מקבל לא אווטלנדר, לא ספורטאג' ולא שום רכב אחר בקטגוריה או בקטגוריה נמוכה יותר.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

דיזל 4*4 עם אבזור עולה 135-145.

 

למי שלא מחפש רכב שטח, אלא רוצה רק את היכולת שבילים והפוזה והמרווח - יש אופציות טובות היום.

 

אבל למי שלא מחפש שטח, יש 2X4 טורבו בנזין שמתחיל ב90K, אפילו אני, שלא אוהב גי'פונים, במחיר כזה הייתי שוקל :)

פורסם
השורה המעניינת היא המסקנה שלך:

אז לפני שתסיקו מסקנות לא נכונות מהכותרת, כנראה שאם היו לי 130,000 שקל מיותרים בסוף הייתי קונה את הדאסטר.

 

זה בדיוק מה שיצרן - כל יצרן - רוצה בסופו של דבר שיעשו הלקוחות, למרות שיש ביקורת - והרבה - על אספקטים שונים של המוצר. אצל חלק מהיצרנים זה פשוט פאק, טעות, באג, חוסר חשיבה. אצל אחרים זו פשוט טקטיקה שהיא חלק מהאיסטרטגיה השיווקית. לראייה, במקרה של דאצ'יה, % הגידול במכירות יחסית לכל יצרן אחר בעולם.

 

 

אני חושב שהובנתי לא נכון.

הייתי לוקח את הדאסטר כי הוא בעיני הפשרה הטובה ביותר שיש בתקציב של משפחתית, 130,000 שקל. אין בארץ אף יצרן שמציע חבילה כזו. היחידי שמתקרב לזה ושאפשר לראות אותו ראש בראש מול הדאצ'יה זה הסובארו XV 1.6, אבל ל XV יש מנוע בנזין חלשלוש וצמא ולאחר נהיגה של 200 קילומטר ירדתי ממנו מותש.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

אני ממש לא מצפה בררכב בכזה מחיר שמוטה חיסכון בעלויות ייצור שיתן לי חיפויי פלסטיק למנוע, פינישים יפים וכו' אבל עדיין לא מוכן לקבל קצה פח חד ללא הורדת גרדים ודברים בסגנון.

באמת? לחסוך כסף על הפעולה הפשוטה הזו ולקחת סיכון להיווצרות סדקים? עד כדי כך חסכו? הרי זה נעשה ע"י מכונה סה"כ ולא תהליך כזה מסובך.

(להוריד גרדים ידנית זה סיפור אחר כבר).

פורסם (נערך)

איתמר, כתבת ברור והובנת מצויין. היית לוקח את הדאסטר למרות שהוא בעיניך פשרה, וכהגדרתך:

הפשרה הטובה ביותר שיש בתקציב של משפחתית, 130,000 שקל.

My point exactly... וזה גם בדיוק מה שדאציה רוצים שיקרה - ואכן קורה - למרות הפשרות שהם "מהנדסים" לתוך המכוניות שלהם. ההקבלה של זה בעולם ה-IT היא ש"זה לא באג, זה designed feature" :wink:

עריכה אחרונה על ידי X9500

The older you get, the better you used to be


×
×
  • תוכן חדש...