Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4162 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 138
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

התפרסם בשבת בצהרים (נו, הארץ, אין להם אלוהים :-P).

אין כאן שום דבר שלא נאמר בשרשור, אבל מיואב קווה, אני מחזיק משום מה, בעיקר במה שקשור לנהיגת שטח.

כשהוא אומר, זה נשמע אובייקטיבי...

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

השאלה איך יהיה הרכב מבחינת אמינות ומה עלות החלפים \ טיפולים במורשה (ועד כמה בכלל יודעים להתמודד עם דאצ'יה, אף על פי שהיא סוג של רנו).

בחו"ל נראה שהולך שם די חזק, כאן המזג אוויר שונה, לא יודע אם יש איזה רכיבים או גימורי חוץ ששונים מרכבי הרנו, אבל כבר ראינו את השפעת הDSG7 פה בארץ לעומת אירופה.

אמנם הסנדרו לא רכב שטח, אבל צמיגים 50-50 וכבר אפשר לעשות איתו יותר.

 

מבחינת מחיר לא נראה לי שהם יורידו מחירים, אם תהיה מתישהו ירידת מחיר אז זה לדגם היותר 'מבוקש', הדאסטר (וגם אם בכלל אז לא יותר מ5K).

 

אני צריך לקפוץ לשם לראות את הסנדרו, הוא הכי מעניין אותי (בעיקר בשל המחיר), אם 3 ילדים יכולים לשבת בכיסאות מאחור אז הוא בהחלט נכנס לרשימה.

פורסם

פה הגיר הוא ידני,והמנוע של רנו שבנתיים אין בעיות איתו.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

לא הייתי חושש מסעיף האמינות בדגמי דאצ'יה, אחרי הכל מדובר ברכיבים מוכרים ואמינים, אין כאן שום דבר חדש.

הייתי יותר מוטרד מהאופי בו יזדקנו הרכבים האלה, אם כבר מלכתחילה דברים מרגישים רופפים וזולים, מה יהיה בעתיד? אני לא מנבא לרכבים האלה עמידות של טויוטה קורולה.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם (נערך)
מעניין לדעת מה חושבים על היצרן בחול או נתוני מכירה.

אגב כמה זמן הם משווקים בעולם.

אני הולך להעלות את זה עד שתבינו.

רנו = דאצ'יה.

יש מדינות שהם משתמשים בשם דאצ'יה ויש מדינות שהם מוכרים את המכוניות עם השם רנו.

אלה חמשת הרכבים הכי נמכרים של רנו ב 2014 , בדגמים של דאצ'יה מחלקים את המכירות לפי רנו \ דאצ'יה.

מבין חמשת הכי נמכרים 3 הם של דאצ'יה.

שתבינו שהדגם הכי נמכר של רנו זה הדאסטר, אם הייתה איזה בעיה באוטו זה לא היה קורה.

Renault-Group-2014-top-5-models.jpg

אם קשה לכם שיש לכם את השם דאצ'יה על האוטו הרכבים שלהם נמכרים ברוסיה בשם רנו אז אפשר להביא משם את כל הסמלים של רנו לאוטו ויש לכם רנו.

renault.ru

 

00059442_1920x1080_w635_h424_rac.jpg

עריכה אחרונה על ידי LotusElise

אייל

פורסם

הרכב היחיד של דאצ'יה שממותג כלאדה, זה הדור הקודם של הלוגאן mcv שמשווק שם כ"לאדה לרגוס".

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

הכתבה מלפני שנתיים

 

חוץ מזה, הסנדרו נמכרת אצלם תחת השם רנו, גם דור קודם וגם נוכחי.

 

הם עשו משהו הפוך - החיו את המותג DATSUN, ומוכרים דגמים של לאדה תחתיו בשוק הפנימי הרוסי, בתור רכב כביכול יפני.

 

280px-Datsun_on-DO.JPG

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

מה שהביא אותי לסוכנות זו תחושה של סקרנות. יצא לי לראות דאצ'ות בחו"ל שמשמשות כמוניות וכרכבים פרטיים אבל עד היום לא יצא לי לנסוע באחת.

ישנם 4 דגמים שונים, ופה אתן פירוט בסיסי:

סנדרו Sandero- סופרמיני שמבוססת על הקליאו מהדור הקודם.

dacia-sandero-stepway-08.jpg

דאסטר Duster – ג'יפ. בא בגרסאות בנזין או דיזל 2X4 או 4X4.

4fedb80308019.JPG

לודג'י Lodgy – טרנזיט 7 מקומות.

dacia-lodgy-home.jpg

דוקר Dokker – כמו לודג'י אבל בלי שורה שלישית. רק 5 מקומות ותא מטען עצום (אותו רעיון של הקנגו).

dacia-dokker-08.jpg

אתמול הגעתי לשם ב9:00 בבוקר והיה תור כל כך ארוך שלא יכולתי להזמין נסיעת מבחן לאותו יום.

לא אמרו לי את זה על ההתחלה ולא היה לי ממש אכפת כי היה לי זמן לשרוף.

בסוף יצאתי משם ב14:00 בלי נסיעת מבחן.

היום הגעתי לעשות נסיעת מבחן בLodgy. זה הטרנזיט 7 מושבים שלהם.

זה הרכב היחיד שעניין אותי לנסוע בו כי יודע שהסנדרו הוא כמעט זהה לקליאו רק קל יותר. גם לא התעניינתי באחרים יותר מדי כי אני לא רואה את עצמי על ג'יפ או על רכב מסע אבל כן על רכב עם 7 מושבים, ששניים מהם אפשר להוציא ולהשאיר בבית בשביל לדחוף שם דברים.

זה שימושי אפילו בשביל זוג בלי ילדים כי זה לא ענק אבל אפשר שימושי מאוד.

 

פנים הרכבים:

נכנסתי לכל הרכבים ובדקתי את כל הפונקציות של הרכבים, החל מהמיקום של מחזיקי הכוסות ועד קיפול של המושבים.

הכל שם בערך אותו דבר עם עיצוב שונה אז אני אעשה סקירה כללית של הפנים אצל כולם ואז אעבור על כל אחד מהדגמים עם פירוט משלו.

כבעלים של קליאו הרגשתי יחסית בבית.

מדהים כמה מהאבזור הוא זהה. החל מהכפתור של הקרוז קונטרול והידית של האיתות ועד הפתחים של המזגן.

ההבדל העיקרי חוץ מהעיצוב הכללי הוא באיכות החומרים.

בעוד שברנו רגילה יש חומרים די רכים, בכל הרכבים של דאצ'יה יש דשבורד קשיח ופחות נעים למגע, למרות שהוא נראה לא רע ויש לו טקסטורות שבמבט ראשון נראות כאילו הרכב יותר איכותי. הוא אפילו בא בשני צבעים בחלק מהרכבים.

תא הכפפות של כל הרכבים הוא ענק ומעוצב טוב. יש גישה נוחה מאוד וכל מה שצריך ייכנס שם.

היחיד ששונה מהותית מבפנים הוא הדאסטר, שבו יש גם בד בדלתות והשקעה רצינית בעיצוב הפנימי.

אני מצטער לומר שבכל הרכבים משענת היד היא אחד הדברים היותר מזעזעים שראיתי. היא שברירית ומכוערת וכשמשעינים עליה את היד היא מתעקמת. בסנדרו היא נראית כאילו שמשהו חסר לה כשמרימים אותה. אולי יש שם חלק שנשבר וחסר בכל הרכבים. הוא ממש לא נעים והייתי מוציא אותה אם הייתי קונה כזה רכב. היא גם יוצאת מהקונסולה עצמה ולא מהמשענת של המושב ככה שהיא לא זזה. היה עדיף שלא ישימו אותה.

 

Sandero:

קודם כל, מבחוץ הרכב נראה מעולה, במיוחד בכחול.

הוא לא נראה כל כך זול, במיוחד עם פסי המטען על הגג וההגבהה.

ההגבהה מגניבה ולמי שרוצה רכב לשבילי עפר ממש קלים זו אלטרנטיבה לא רעה בכלל.

כעקרון למשפחה שמחפשת תחבורה זולה ומדי פעם רוצה לטייל, עם קצת פוזה של ג'יפ אבל בלי שום חיסרון של 4X4 או של רכב כבד, זה לא רע בכלל.

כרכב סופר מיני הוא היה יכול להיות אלטרנטיבה טובה אבל המחיר שלו קרוב מדי לזה של הקליאו.

הוא עולה 69000 והקליאו הכי זולה (זו שיש לי) עולה בערך 3000-5000 ש"ח יותר, והיא חסכונית באותה רמה, עם 15 כ"ס פחות, תוך שהיא נותנת יותר תמורה מההפרש בכסף כי היא מרגישה יותר איכותית.

מה שכן, אם משווים אותו לקליאו עם אותו מנוע, היא 0.9 היא עולה 20000 ש"ח יותר.

לסיכום: אני לא הייתי קונה אחד.

Duster:

בניגוד לדגמים הפשוטים האחרים, בדגם הזה השקיעו טיפה יותר בפנים.

הפלסטיקים טיפה יותר נעימים ויש בד בדלתות.

העיצוב שמסביב ללוח המחוונים מעניין וקרבי.

העיצוב בכלליות נעים לעין, במיוחד הפרונט. הוא מעביר את התחושה הנכונה של קרביות ולא מרגיש כאילו שהרכב הולך להתפרק.

אפשר להגיד ש"אני מאמין לו" שהוא יכול להתמודד עם שטח.

הגרסה שהכי רלוונטית לרוב האנשים היא גרסת הבנזין 4X2. רוב האנשים לא באמת צריכים לקנות רכב דיזל חזק בשביל שטח.

את הפוזה של ג'יפ הוא מעביר מעולה. גם הגרסה הבסיסית ב89990 תספק את הצרכים של מי שרוצה לעלות על מדרכות ולא יוצא יותר מדי מהעיר.

לסיכום:

במחיר שלו אני לא רואה לו מתחרים. בגרסת הבנזין יש מספיק פוזה במחיר נמוך בעוד שבגרסת הדיזל זה רכב עם יכולות שטח מספקות במחיר סביר בהחלט ביחס למתחרים.

 

 

Dokker:

ראו ערךLodgy אבל בלי השורה השלישית ועם תא מטען ענק.

 

Lodgy:

מדובר ברכב בעל 7 מקומות שיותר קצר ממאזדה 3 וברוחב זהה (אני משתמש במאזדה 3 בגלל הפופולריות שלו בארץ).

הפלסטיקים בפנים הם לא ממש נעימים למגע אבל העיצוב טוב. ההרגשה של הפלסטיקים היא של רכב עבודה כמו הקנגו אבל במחיר הזה באמת שאי אפשר להתלונן כי מדובר ברכב מסחרי אחרי הכל.

בנוסף לתא הכפפות הענק יש עוד תא שימושי בחלק העליון של הדשבורד.

על פי התמונות בגוגל מסתבר שאפשר להכניס שם אננס לקנה מידה אבל אז הוא לא ייסגר.

Lodgy000.jpg

מאחור יש מחזיקי כוסות במיקומים נוחים, מספיק לכל הנוסעים.

במושבים של השורה השלישית הפלסטיקים שמחזיקים את הכוסות הם קשיחים במידה מוגזמת וקצת רופפים. אני לא רואה אותם שורדים טוב לאורך זמן.

המושבים האחוריים נוחים למדי ולא קשיחים מדי. קל מאוד לקפל אותם קדימה ואף להוריד לחלוטין את השורה השלישית מהרכב.

להחזיר אותם ולהתקין זה עניין אחר וידרוש שני אנשים וקצת זיעה.

יחסית לרכבים אחרים בקטגוריה זה ממש לא רע.

Lodgy0001.jpg

נסיעת המבחן על הלודג'י:

מבחינת תא הנהג ההרגשה נוחה ויש מספיק מקום. כל האביזרים הם בדיוק במקום שבו היינו מצפים להם, במיוחד מי שרגיל לרנו.

ההרגשה הכללית היא קצת מוזרה. החלל ותנוחת הנהיגה הם של רכב מסחרי אבל מבחינת תחושה דינאמית בנהיגה מרגיש כמו רכב קטן. זה לחלוטין לא רע.

 

מערכת השמע היא של רנו ולמרות שאין את מסך המגע שקצת חסר, המערכת קלה לשימוש ואינטואיטיבית. רוב השליטה נעשית דרך הסידור הקלאסי של רנו בצד ההגה.

היא זיהתה מיידית את הדיסק און קי שלי וקראה דברים בפורמטים שונים (הכנתי במיוחד כדי לבדוק את זה). למרות הקלות של השימוש אכזב אותי שלא מצאתי את כפתור (אם יש) שמעביר ישירות לתיקיה הבאה.

מערכת הבלוטות' פעלה מצוין ולקח לי פחות מ20 שניות להתאים את הטלפון שלי אליה.

Dacia Lodgy 1.6 85 PS 5 Sitze Laureate Mit Optionenb-4154-9.JPG

 

תנוחת הנהיגה יכולה להיות קצת יותר טובה אם נפטרים ממשענת היד, שלא מאפשרת להגיע בצורה נוחה לידית ההילוכים. ובאותו נושא, ידית ההילוכים היא קצרה מדי. עוד 5 סנטימטרים היו עוזרים לארגונומיה. היא מתאימה לרכבים קטנים יותר רבל תנוחת הנהיגה היא גבוהה יחסית וצריך כמעט להתכופף בשביל להעביר הילוכים.

כיסא הנהג מתכוונן לגובה עם אחד המנגנונים הגרועים שיצא לי לראות. צריך למשוך את הידית כלפי מעלה ולנסות לקפוץ תוך ישיבה. זה גרם לי לכאב גב מיידי. המנגנון דבילי.

אני מניח שלנהג יחיד זה לא כל כך נורא כי מכוונים את המושב ביום שקונים את הרכב ולא מזיזים את הגובה כמעט לעולם.

 

ההגה מתכוונן לגובה בלבד ולא לעומק אבל הזווית שלו בסדר.

כוח לא חסר עם משקל של 1200 ק"ג ומנוע 1.2 טורבו עם 115 כ"ס. הרכב מאיץ יפה ובולם כמו שצריך.

 

הנסיעה הייתה נחמדה ביותר עד הרגע שבו התחלף האור לירוק והנהג שהיה לפני לא נסע. לאחר חמש שניות נתתי תפיחה קלה למרכז ההגה ולא קרה שם כלום. אחרי עוד 2 שניות מצאתי שהצופר נמצא בקצה של ידית האיתות והאורות.

בגלל הגודל והחיסכון בדלק הוא יכול גם להתאים למשפחות קטנות או אפילו זוגות שאוהבים לדחוף דברים לתא המטען או שרוצים הרבה מרחב מחייה.

 

סיכום: הלודג'י הוא רכב לא רע בפני עצמו למי שמחפש תחבורה זולה בשני שליש מהמחיר הרגיל של רכב 7 מקומות, אם מוכנים לחיות עם החסרונות.

פורסם

אחלה סקירה יוסי!

יצא לך לבדוק את מרווח המושבים מאחור בשאר הרכבים?

האם יש הבדל משמעותי מבחינת מקום בספסל אחורי בדאסטר לעומת הסנדרו?

ממה שיצא לך לראות, נראה לך אפשר להושיב 3 ילדים בסנדרו?

 

אגב, אם אני רוצה להגיע רק בשביל להסתכל על הרכבים ללא נסיעת מבחן, יש איזה תור או שהכל חופשי ופתוח?

פורסם

באת ב 09:00 ויצאת ב 14:00? 5 שעות שלמות?

ירחם השם.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 


×
×
  • תוכן חדש...